Hankinnat

Päätin ostaa nuo Britax-b motion 3 ja kaukalon, hyvä yhdistelmä tuntui olevan testikäytöllä :) Ajattelin myös, jos ensi alkuun ostaisi vain vaunukopan tuohon. Katsoisi ajan kanssa, jos tuntuu tarvitsevan toiset rattaat, jos keväällä tulee asunnon vaihto. Oli varmasti hyvä kauppa siis!

Noi on ihan hyvät perusrattaat ja vaunukopan kanssa menee varmaan hyvin! :)
Vaunukoppaiän jälkeen en noita rattaita ainoina käyttäisi.
Istuma-asento pienelle vauvalle on noissa aika huono ja takakeno. Lisäksi lapsi jo pienenä istuisi aina naama menosuuntaan (tää on makukysymys, osaa ei haittaa ja osaa haittaa).
Matkarattaina ihan ookoo! Ainoina rattaina hyvät isommalla lapsella :)
Ja suosittelen hankkimaan plus-kuomun, jos et suoraan plus versiota hankkinu! Suojaa tosi paljon paremmin ku perus kuomu :)

Meillä on kuppipenkki, jonka saa useaan asentoon ja kasvot meno- tai vanhempaan päin. Ja jos pitäs päättää ni oisin jättänyt nimenomaan vauvakopan pois. Esikoinen viihtyi siinä 4kk ja sen jälkeen alkoi kiljumaan kun joutui olee makuuasennossa. Että onneks sen istuimen sai samaan makaavan "istuma-asentoon" kuin sitterissä ollaan. Johan muuttui tyytyväiseksi

Tänää sit päätettiin että Emmaljungan vaunut hankitaan, vikingit, serkulta saahaan puol vuotta käytössä ollu vaunukoppa edullisesti ja runko ostetaan uutena, ratasistuin ehitään hommaamaan sit myöhemminki. Sit on mietitty turvakaukaloa, autoahan meillä ei itellä oo mut sit ku matkustetaan isovanhempien tykö nii sielä on pakko olla kaukalo käytössä ku välimatkat sen mittasia ettei ihan vaunuillen joka paikkaan ehi.

Just kun olin päättäny et hankin kantopaneelin takkiin niin löysinkin aivan mielettömän kivan kantotakin torista ja maksaa vaan 25e :) Ja tänään meen hakemaan söpön pinkki valkosen reunapehmusteen tytön pinnikseen <3

Hei, mites noitten vauvan vaatteiden pesu? :) jos muistan oikein ni aina puhuttu et pitäs pestä jossain 90 asteessa... mut miten te pesette? Kuinka hyvin kestää nykyvaatteet pesua missäkin asteessa? :) tietty villavaatteet alemmassa lämpötilassa. En oo viel pessy uusia enkä kirppareilta ostettuja. Eilen haettiin hyväl hinnal torista malmin valkonen lipasto vaatteille :) nyt pääsee pesee ja viikkailee vaatteet järjestykseen. Jee! :)

En oo ikinä pessy mitää muuta 90 asteessa kuin miehen raksa vaatteita... Jotenkin pelkäät että kutistuvat

Hei, mites noitten vauvan vaatteiden pesu? :) jos muistan oikein ni aina puhuttu et pitäs pestä jossain 90 asteessa... mut miten te pesette? Kuinka hyvin kestää nykyvaatteet pesua missäkin asteessa? :) tietty villavaatteet alemmassa lämpötilassa. En oo viel pessy uusia enkä kirppareilta ostettuja. Eilen haettiin hyväl hinnal torista malmin valkonen lipasto vaatteille :) nyt pääsee pesee ja viikkailee vaatteet järjestykseen. Jee! :)

Mä oon pessyt pesuohjeen mukaan meidän muiden vaatteiden seassa... ihan siis normaalisti!
Meillä käytetään muutenkin hajusteetonta pesuainetta koska mulla on tosi herkkä iho.

Esikoisen aikaan pesin ekoja kertoja kaikki vauvan vaatteet erikseen, mutta ne on niin pieniä ja tulee suht vähän saman värisiä niin tulin siihen tulokseen etten jaksa pestä kokoajan pyykkiä vaan helpompi pestä kaikkien samassa :)

Puuvilla puhdistuu 60 asteessa, ei tarvii 90. :) toki aina pitäisi pestä pesuohjeen mukaan ja monissa lastenvaatteissa taitaa nykyään olla pesuohje 40 astetta. Itse aioin kyllä, varsinkin pukluiset/kakkaiset, pestä 60 asteessa vaikka ohjeessa lukis mitä. :D villavaatteet toki aina materiaalin ja ohjeen mukaan, villa kuituna ei tarvii puhdistuakseen niin korkeaa lämpötilaa kuin puuvilla.

Ja joo jotain esim keittiöpyyhkeitä ja miehen työvaatteita mäkin pesen 95 asteessa kun niissä on aina jotain ihme rasvalikaa niin lähtee paremmin.

Mä pesin varmaan lähes eka 1v esikoisen vaatteet erikseen, sit meän kans samassa. Pääasiassa 40 asteessa. Käytän sappisaippuaa tahranpoistoaineena ja jotain sensitive tms aineita pesuaineina, vaihdellen merkkiä koko ajan. Siis siihen ei oo syytä, johtuu vaan mistä ostan ja mikä hinta. Ei o toinen ollu toista parempi.
Mä myöskin silitin esikon vaatteet n 8kk, että oisivat pehmeämpiä.

Mä pesen 30-40 asteessa. Vanish on kovassa käytössä kun opetellaa syömään. Muuten hajuton. Pesen kerran viikossa tytön vaatteet/vaaleat ja laitan kuivausrumpuun et tulee pehmeeksi. :)

Uh, meidän ekovehkeeseen ei ees saa ku maksimissaan 60 asteen lämpöä, sillä pesen vaa lakanat ja pyyhkeet. Vauvanvaatteet saa mennä samalla ohjelmalla ku omatkin.

Kiitti vastauksista :) hyvä tietää ettei oo huono tuleva äiti jos ei pese 90 astees vauvan vaatteita :D pesen nyt ekan kerran ne siinä astees mis suositellaan. Jatkossa sit 30-40 miten omatki vaatteet. Ainoostaan pyyhkeet ja lakanat 60 asteessa. Kakkavaatteet sit 60 astees jos pesulämpötila sallii :p

Kestääkö kestovaipat 60 asteen pesun? Ei ollu mitää lippulappui kirppareilta ostetuissa.

Mistä tota sappisaippuaa saa ja myydäänkö se ihan tolla nimellä? Kaikki tuntuu vannovan sen nimiin mut mulle ihan uus juttu :)

Mistä tota sappisaippuaa saa ja myydäänkö se ihan tolla nimellä? Kaikki tuntuu vannovan sen nimiin mut mulle ihan uus juttu :)
Ihan Prismasta/Citymarketista ja ihan sappisaippua-nimellä :) palana myytävä on ollu ainakin meille se näppärin :)

Mä käytän lidlistä saatavaa w5 sappisaippuaa missä ns harja päässä, ja sit ruiskupulloa dr. Beckmann -merkkistä sappisaippua tahranpoistoon. Niitä saa tosiaan melkein mistä vaan.

Toi harjaversio on edullinen ja tosi näppärä ku välissä tarvii hangata tahraa. Mut perusruokatahroihin käytän suihkupulloa.

Joku joskus mainitsi hyvistä imetysliiveistä joita kävin silloin netistä kattelemassa. Nyt etsin niitä, mutta en muista minkämerkkiset ne oli??? Muistaako joku mainostaneen :D

Joo sappisaippua on tosi tehokas, mutta myös hellävarainen, eli voi käyttää myös vaikka silkille. Ja ihan markettikamaa. :)

Mä olen kaupasta ostetut ja äp vaatteet pessyt 40 asteessa, normiohjelmalla pelkällä ruokasoodalla. Niissä on ihan tarpeeksi kemikaaleja jo, ettei tarvii vielä pesuainetta sekaan laittaa.
Kirpparivaatteet ja varastosta otetut pesen sit pesuaineella myöskin 40 asteessa, mutta annostelen vähemmän kuin likapyykkiin, kun oletus on että puhtaita silleen pitäisi olla.

Meillä käytetään muutenkin hajusteetonta ja allergia&astmaliiton hyväksymää pyykkiainetta, niin sillä samalla menee myös vauvan vaatteet. Esikoisen aikana pesin kaikki vauvan pyykit aina 60 asteessa erikseen jne mutta nyt oon vähän ottanut rennommin ja vaatteet menee koneeseen sitä mukaan kun sen värinen koneellinen on täys. Meillä on niin monen värisiä vaatteita kaikilla (no mies käyttää paljon tummia värejä ja esikko taas kaikkea punaisen erisävyissä :p ) että siinä menisi ikuisuus jos ottaisi yhdeltä ihmiseltä saman värisen koneellisen. :rolleyes: Meillä myös toi 40 astetta ekologisuuden takia ja että vaatteet kestää pidempään. Kyllä ne sitä 60 astettakin hyvin kestää, mutta helpommin siinä lämpötilassa vaatteiden värit sekotttuu, pinta nukkaantuu jne.

Takaisin