Hankinnat

Mä oon kantanut sillä pääsääntöisesti selässä ja jos säätää lapsen mahdollisimman korkealle niin silloin se painopiste muuttuu kaikista kevyemmäksi kantaa. Tossa on kyllä pitkänä miinuksena se, että noi olkahihnat tuppaa ottamaan sen painon ja rasittamaan hartioita painavemman lapsen kanssa. Että jos kantaa pitkää matkaa niin onbu liinahihnoilla lienee mukavin. Meillä tuo palvelee tarkoitustaan hyvin, sillä käytetään sitä tammikuisella vain satunnaisesti ja metsässä jne. Kannattaa katsoa Mamsellin nettikauppa, niiltä ostin oman edullisesti.

Mutta tosiaan minun käsityksen mukaan tuota suositellaan lapselle, joka osaa vähintään istua ja vaatekoko ois lähempänä 80cm. Että ihan vauvalle se ei ole tarkoitettu. Tykkään tuosta pikareppuna ja juuri tuo lannevyön puuttuminen tekee siitä helpon kantovälineen raskaanakin. Ja sitä on helppo käyttää. Laitan lapsen maassa istumaan sen kyytiin ja heitän repunlailla vaan selkään :D

Päädyttiin nyt ostaan käytettynä netistä emmaljungan super vikingit + koppa. Saas nähdä oliko kannattava ostos. Oli ainakin edukkaampi kuin uutena ja myyjä ainakin vakuutteli ettei vikoja pitäis olla. Vuoden 2014 malli.
Himoitsen sitten vielä adaptereilla yhteensopivaa turvakaukaloa. Turvakaukalon kyllä haluan ehdottomasti uutena ostaa..
Noissa vaunuissa toki ne pyörät vähän kuluneilta jo näytti. Ootteko vaihtanut ko. vaunuihin pyöriä ja onko käytännön kannalta merkitystä? Tai siis vaan ne takapyörät taitaa olla irrotettavissa tossa mallissa. Ei ollut siis ilmakumiset, vaan sellaset täyskumiset (mikälie nimi niillä?)

Nyt oon kyllästyny oottaa koska Lidliin tulee taas se vaetalotyyny myyntiin. Ootteko tilannu/ostanu jostain? Mietin myös että kumpi vartalotyyny vai imetystyyny. Esikoisella oli silloin Emman tyyny ja se oli mun makuu liian lörö. Ehdotuksia otetaan vastaan. :)

Mulla oli esikoisen aikana Motherhood C-lepotyyny. Sen kanssa oli ihana nukkua! Imettäminenki iha jees, aika iso tyyny:grin
Nyt mulla on doomoo buddy eikä se nukkumiseen ainakaan oo mun mielestä niin mukava ku toi edellinen. Mut parempi ku ei mitää

Mä en tarvi nukkumiseen mitään tyynyapuja, mut oisin kiinnostunut kyllä tietämään et millanen imetystyyny ois hyvä. Vai oletteko kokeneet se turhuudeksi? Ja pieni/iso/puolympyrä tms??

Mä nukuin imetystyynyn kanssa viimeeks sillon kun ilmat kylmeni ja tarttes peittoa nukkumiseen eikä voinu sitä mytätä mahan alle :)

Päädyttiin nyt ostaan käytettynä netistä emmaljungan super vikingit + koppa. Saas nähdä oliko kannattava ostos. Oli ainakin edukkaampi kuin uutena ja myyjä ainakin vakuutteli ettei vikoja pitäis olla. Vuoden 2014 malli.
Himoitsen sitten vielä adaptereilla yhteensopivaa turvakaukaloa. Turvakaukalon kyllä haluan ehdottomasti uutena ostaa..
Noissa vaunuissa toki ne pyörät vähän kuluneilta jo näytti. Ootteko vaihtanut ko. vaunuihin pyöriä ja onko käytännön kannalta merkitystä? Tai siis vaan ne takapyörät taitaa olla irrotettavissa tossa mallissa. Ei ollut siis ilmakumiset, vaan sellaset täyskumiset (mikälie nimi niillä?)

Tuohon 2014 malliin ei enää uusia renkaita valmisteta. Myöskään uudet renkaat mitä myydään ei käy tuohon koska emmaljunga muutti runkoa 2015 niin että jotenkin pidenti taka-akselistoa tai jotain sinnepäin. Että jos aikois renkaat vaihtaa niin ois vaihdettava koko taka-akseli ja jarru eli ei kannata sanottiin suoraan lastentarvike huollosta. Mäkään en ottanu tuosta sen kummemmin selvää ennen ku menin ostaa 2014 vuoden rattaat ja nyt kyllä harmittaa kun täytyy ajaa renkaat loppuun ja sit ostaa kokonaan uus runko jos siis tarvitaan :(

Myöskään muuten se adapteri jolla niistä saa tuplat ei käy uus tuohon malliin mut en muista onko tuplilla sulla tarvetta. Mulla kävi säkä kun löysin sen adapterin torista.

Täällä kans tuplarattaat etsinnässä. Naapuri suositteli Easywalkerin tuplia. Niitä ei vain tällä hetkellä tahdo löytyä käytettynä täältä päin. Enempi on edullisesti Emmaljungan tuplia.
Ja neljän kanssa on nyt mentävä tavallisella farmarilla kun ei ole varaa vaihtaa autoa (just talvella vaihdoin autoa). Pitänee vain soveltaa paljon.

Meillä tulee käytettynä kaikki mikä vaan mahdollista. Tähän mennessä kotiin asti on siirtynyt serkulta ostetut Brion turvakaukalo, telakka ja kantoreppu, sekä yks kirpparilta hankittu vaate. Emmaljungan vaunut tulee miehen veljen perheeltä, toisen veljen kautta amme, ehkä rintapumppu ja kassikaupalla vaatetta.

Näistä selvitään siis kohtuukustannuksin, mutta mua stressaa jo isoin hankinta eli auto :banghead::arghh: Kun miehen lapset on täällä, tarvitaan uuden tulokkaan myötä 7-paikkaista kulkupeliä tän porukan liikutteluun. En tykkääääää....

Tänään on Lidlssä myynnissä jotakin vauvaroippeita. Noista vaatteista en niin muuten innostunut, mut ostin paketin niitä puuvillaliinoja ja yhden paketin pikkusukkia.

Lidlin vaatteet on mun mielestä kyl yllättävän hyviä.. en vaa tarvinnu ny mitää.

Mä oon kans tykänny Lidlin vaatteista, niin lasten kuin aikuistenkin :) Jotku lasten sukat oli kerran sellaset et ne meni muutamas pesus ihan löröiks, mut muuten on ollu hyviä vaatteita hinta-laatusuhteeltaan.

Mäkin ihan tykkään niistä. Mutta nyt ei ollut esikoisella tarvetta muulle kuin yökkäri ostettiin. Ja vauvalle ei musta nyt ollut hyviä. Oon nii laiska, että vastasyntyneellä tykkään kietaisumallisista bodyistä ja terällisistä puolipotkareista. Nyt ei ollut kumpaakaan mallia.

Mä ostin Lidlista paketin harsoja, mutta vaatteita tullu kavereilta jo nyt niin paljon etten uskalla vielä ostaa :D

Meillä on niin paljon ns. perusvaatteita jo, että olen aika nirsoutunut. Vain tosi tosi ihanat kelpaa :grin Kattelin tänään noita lidlin vauvan vaatteita, mutta muhun vetosi enemmän ne ''tyttövaatteet'' kuin ''poikavaatteet'' ja kun poikaa odotan, niin en sitten mitään vaaleanpunaista unelmaa lähtenyt ostamaan :rolleyes:

Me ostettiin tosiaan rivarikolmio läheltä edellistä kotia. Ollaan asuttu kaksi viikkoa, eikä paljon parempi voisi ollakaan! Vauvahankinnat ovat tuttipullo-tasolla. Taikauskoiset sukulaiset rajoittavat shoppailuintoa, vaikka eihän heidän uskomuksillaan varmaan tulisi edes olla näin paljoa painoarvoa..

Me ei olla edelleenkään hankittu juuri mitään! Vieläkin ahdistaa ajatuskin lastentarvikekauppaan astumisesta:) torista ostin 20e hyvänoloisen hoitopöydän ja pistin kyselyä yhdestä pinnasängystä ja tuunausta vaativasta lipastosta. Vaatteita saa ilmaseks yllin kyllin, tartteis vaan saada niille tilaa jonnekin:) autoki pitäis vaihtaa. Sitä ajattelee, et onhan tässä vielä aikaa, mut kyl tosiasiassa aika tuntuu menevän liian äkkiä:)

Täälläkään ei ole hankittu vielä mitään. Toki esikoisen jäljiltä on paljon kaikkea. Itse oon kyllä alkanu pohtimaan esim minne hoitopöytä tällä kertaa laitetaan kun se on aika iso. Ja vaikka ollaan muutettu tässä välissä isompaan niin huoneratkaisut ei siltä osin ole parempia ainakaan. Tytön huoneeseen tuntuisi tyhmältä laittaa kun häirittäisiin sitten sen unia jos yöllä tulee tarve vaihtaa vaippaa. Mutta sinne se sopisi parhaiten. Oon siis miettinyt sitäkin että jos ostaa pienemmän niin se mahtuis työhuoneeseen joka olis lähempänä vessaakin.

Takaisin