Hankinnat

View attachment 58726

Mun oli ihan pakko käydä ultrareissun jälkeen vähän tonkimassa aletankoja (puolet oli kyllä normihintaisia)!!! Tänään kävin esikoisen 4 pahvilaatikkoa läpi ja vajaan laatikon sain pojalle sopivia valittua. 4 laatikkoa odottaa vielä ullakolla. Huomenna varaamaan kirppispaikkaa...

Ihanat noi valkoset metsä pöksyt! Ostitko mistä? :)

Ei ne kyllä kapphallii oo vaa suamalaista Nalle merkkiä...sitä missä kaikkialla myydään en osaa sanoo,mut ainaki Jesper Juniorissa:rolleyes:

Shoppailin vähän jollyroomin alessa :D Ei sentään kaikki oo uudelle kun pojallekkin löyty tuo istuinpehmuste
79968aa5863736a16d0a75e5be5a721e

Löysin mun äidin luota esikoisen vauvanvaatteita ihan älyttömästi :grin
3äitiyspakkauslaatikkoa kokoon 74cm saakka. Eli paljoa ei tarttis ostella mut mut:wink ihana hipelöidä näitä pieniä vaatteita!

Me tilattiin tällä viikolla Bumbleriden tuplat, kun saatiin suht hyvät alet. Eihän noi vielä käyttöön tule, mutta jos sit kun on oikeesti tarve joutuukin maksaa täyden hinnan.
Sit pitäis ettiä anopille kankaat unipesää varten ja jossain vaiheessa ostaa vauvalle kaukalopussi ja esikoiselle rattaisiin lämpöpussi, kun sen untuvapussi siirtyy vauvalle. Katselin myös just stokken steps tuolia ja mietin oisko sen sitterille käyttöä. Esikoisella ei ollut sitteriä enkä niistä oikein tykkää, mut nyt kahden kanssa on vähän eri tilanne. Esikoiselle on kuitenkin pakko saada ruokaa säännöllisesti, niin vois olla hyvä saada vauva myös siihen pöytään. Ei voi tällä kertaa istua koko päivää sohvan nurkassa ja odottaa, et mies tulee vapauttaa mut syömään :grin

Nella mulla ihan samat mietteet et on otettava joko semmonen vauvan riippumatto tai sit sitteri alusta asti käyttöön et pystyy huolehtii esikoisesta. Vaikka ajatus onkin et kannan tätä tulevaa mahdollisimman paljon ni ois käsiä vapaana mut sylliin ei sit oikein mahdu.

Meillä on esikoisen vanha sitteri ja rengaskantoliina. Sit siitä isompi reppu on vasta isommille, että katotaan jaksaako siinä renkaassa kantaa niin kauan. Kun se on aika toispuoleinen kun vauva saa painoa enemmän.
Esikoinen ei viihtynyt makuuasennossa edes sylissä jos ei ollut mahalleen, joten en uskalla ostaa mitään riippumattoa. Piti olla pystympi asento aina ja samaa oon tavannut monien kavereiden lapsilla.

Meillä menee ostoslistalle siis toinen istuin/koppa rattaisiin ja jos tulee poika niin vaatteita. Sain jo vauvan haalarin ja se on täydellinen kun on hihat ja lahkeet kiinni. On kätevää kun ei tarvitse toppatöppösiä ym pukea erikseen. Sekä sen saa pussiksi. Äitiyspakkauksen haalari on näille auttamatta ihan liian iso vastasyntyneenä.

Ja muuten kaikki pakollinen melkein on. Ehkä rintapumpun pulloihin uudet tuttipäät ja kattoo sit miten on tuttipulloille tarvetta ja suostuuko syömään niistä. Meillä esikoinen sai imetyksen lisäksi pumpattua maitoa ja hän kelpuutti pullot hyvin.

Mä oon alkanu haaveilla Tulan Free-to-grow-kantorepusta. Saas nähä tulisko se sit meiän ainooksi varsinaiseksi hankinnaksi. Mul on kyl Myllymuksujen kantoreppu, mut tuntuu et ei enää taaperolla istunut kovin mukavasti. Siinä repussa on kumminkin sellanen ominaisuus jota en muissa oo huomannu olevan; siinä saa olkaimet levitettyä liinamaisesti olkien yli, jolloin paino jakaantuu vielä tasasemmin koko hartian ja olan alueelle.

Mä oon alkanu haaveilla Tulan Free-to-grow-kantorepusta. Saas nähä tulisko se sit meiän ainooksi varsinaiseksi hankinnaksi. Mul on kyl Myllymuksujen kantoreppu, mut tuntuu et ei enää taaperolla istunut kovin mukavasti. Siinä repussa on kumminkin sellanen ominaisuus jota en muissa oo huomannu olevan; siinä saa olkaimet levitettyä liinamaisesti olkien yli, jolloin paino jakaantuu vielä tasasemmin koko hartian ja olan alueelle.

Noita liinaolkaimia on paljon muissakin repuissa ja on ilmeisen kehuttu. Meillä on onbu-mallia isompi reppu, eli siinä ei ole lantiohihnaa ollenkaan. Ja lapsen ois hyvä olla melkein sen 80cm pitkä. Mutta tosi nopea käyttää.

Ja tota samaista Tulaa oon miettinyt kyllä! Sillä luulen, että seuraavaa vauvaa tulee kannettua tosi paljon, että pysyy tuon esikoisen mukana.

Mutta sitäkin mieluisampi ois mielessä, mutta se käy vain 0-1,5v lapsille

Muokattu viimeksi:
Ostin torin kautta Britax B-dual sisarusrattaat pehmeällä kantokopalla. Ei paljon uusille häviä, oli kyllä mahtava löytö ja oon niin tyytyväinen:happy: Omat Brio smilet jätetään nyt vielä esikoisen käyttöön ja sit kakkosrattaiksi vauvan synnyttyä.

Siskolla on nuo samat ja on kyllä tykänny, tosin melko pienet ne eturenkaat et en tiedä miten käyttäytyy loskalla tai lumella. Lukittuna kulkee loskalla paremmin sen oon kuullu :)

Brio smileissä on kans aika pienet eturenkaat ja ihan hyvin kulkeneet talvellakin meillä :) ja myyjä sanoi, että hyvin nämä britaxitkin ovat heillä kulkeneet.

Nyt on meilläkin tuplat, enää vauva puuttuu :)

Liitteet

• 1501611523031.jpg
    1501611523031.jpg
    100 KB · Katsottu: 45
  • 1501611533569.jpg
    1501611533569.jpg
    99.9 KB · Katsottu: 45
Noita liinaolkaimia on paljon muissakin repuissa ja on ilmeisen kehuttu. Meillä on onbu-mallia isompi reppu, eli siinä ei ole lantiohihnaa ollenkaan. Ja lapsen ois hyvä olla melkein sen 80cm pitkä. Mutta tosi nopea käyttää.

Ja tota samaista Tulaa oon miettinyt kyllä! Sillä luulen, että seuraavaa vauvaa tulee kannettua tosi paljon, että pysyy tuon esikoisen mukana.

Mutta sitäkin mieluisampi ois mielessä, mutta se käy vain 0-1,5v lapsille

Vitsi toi Onbuhino näyttää kivalle :) Ootteko tykänny? Ja onko helppo käyttää. Ties vaikka tollanenki joskus meille rantautuis. Miten se paino siinä jakautuu, tuntuuko et ois enemmänki painoa rinnan päällä vai onko kantotuntemus sama kuin just lantiohihnallisessa? Toi on varmaa kätevä, jos kantais kahta samaa aikaa/raskausaikana.

Takaisin