Hankinnat

Mun pitää palauttaa meidän super viking istuin kun ei ollu sen värinen mikä piti olla. Mysteeri kyllä kun paketissa lukee et on oikee väri mut sit kun vertasin netistä kuvaa niin ei lähelläkään. Tykkään myös tuosta väristä vaikka kyseistä väriä ei oo ees myynnissä lastentarvikkeessa :D Eli moka on sattunu emmaljungan varastolla

Onko varma että on eri väri? Netin kuvat voi huijaa ihan hirveesti! :( mä haluun ne britaxin green lagoon väriset, mutta ei oo läheskää yhtä turkoisin siniset livenä ku kuvassa! :( silti aateltii se väri kuiteki ottaa vaik sukupuolt ei tiedetä, sopii siihen sit vaikka pinkkii peittoo ;)

Poika on arviolta 85cm ja 12kg, hoikahko rakenteeltaan. Vatsanpallukkaa on, mutta kintut kapeat. Nyt tosiaan alkaa pilvet ja myllymuksut olemaan aivan liian pieniä, fuzzeissa käytetään M-kokoa ja baby landin kaiken koon vaipat on vielä passeleita. En tiedä miten muilla nuo on jäänyt niin aikaisin pois, tietty onhan lapset vaan niin erimallisia.

Meidän tuo 1,5v oli jotain 11,5kg ja 83,5 pitkä. Tyttö siis. Ehkä se on tosiaan se malli sitte kun ne tuntui jotenkin matalilta ja piukeilta. Ja nuo nykyiset L-koon on meillä kyllä aika kapeita ja korkeita, vaihtelee varmasti valmistajan mukaan kans paljon. Mulla ei oo kokemusta noista merkeistä mitä teillä on :).

Mutta onneks on ne Pilvet, myllynmuksut ja tots botsit tallessa ni menee seuraavalle hyvin.

Onko varma että on eri väri? Netin kuvat voi huijaa ihan hirveesti! :( mä haluun ne britaxin green lagoon väriset, mutta ei oo läheskää yhtä turkoisin siniset livenä ku kuvassa! :( silti aateltii se väri kuiteki ottaa vaik sukupuolt ei tiedetä, sopii siihen sit vaikka pinkkii peittoo ;)

Joo netin kuva huijas, ei oo yhtään niin ruskea kun luulin mut oli silti vääränvärinen turvakaari nyt on vaihdettu :)

Mulle alkaa iskeä semmonen "haluan ostaa kaiken jo nyt heti" vaikka tiedän ettei meillä ole tilaa säilyttää näitä tavaroita enkä edes tiedä mistä aloittaisin hankinnat!:grin
Turvakaukaloa oon katsellut, merkki varmaan tulee olemaan Cybex mut malleja on miljoonia erilaisia! Valitse sitten siitä:eek:
Ja mikä on tää uus i-size homma näissä turvaistuimissa? Näkyy jo kaukaloissakin olevan.. huomaa ettei meillä oo hetkeen istuimia pähkäilty:grin

Meillä on ne Britaxin B-agilet green lagoon värisenä ja tosiaankin on turkoosinvihreät. Hyvin on tytöllä mennyt. Hankin silloin ne maastorenkaatkin niihin ja pari viikkoa sitten hain nettikirppiksen kautta viidelläkympillä puoli vuotta käytössä olleen vaunukopan siihen joka oli samanvärinen. :)

Mä aattelin tos syksyllä hommata imetystyynyn.. esikoinen meni ilman, mut luulisin et niskat ois vähemmän jumissa ton tyynyn avulla.
Oisko kokemuksia/suosituksia?
Oon verkkokauppa.comista kattonu et siel ois monta erilaista eikä kauheen pahanhintasia.

d6347e538b95d0f0659cc929e5826188
kirpparilöytöjä ♡♡

Mäkin ostin tänään vauvalle söpön yöpuvun sekä bodyn + housut :Heartpink ei vaan voinut vastustaa:joyful: sit toivotaan et tulokas on tyttö, oli aika vaaleenpunasta:grin
Elokuussa hyökkään lastenvaatekirpparille ja toivottavasti teen paljon löytöjä! :)

Päivän isompi hankinta oli turvakaukalo.
Päädyttiin Cybex Cloud Q istuimeen.
Siinä saa kaukalon säädettyä makuuasentoon, kun se on rattaissa kiinni. Paljon parempi siis vauvan selälle kun tavallinen turvakaukalo. Ja meillä travel system tulee varmasti olemaan paljon käytössä, oli jo esikoisen aikaan.
Samalla ostin adapterit, jotta kaukalon saa kiinnitettyä rattaisiin.

Kattelin myös taas niitä Stokke Scoot vaunuja ja meidän kriteereillä ei hirveesti ole vaunuvaihtoehtoja. At-lastenturvan laajasta valikoimasta mun kriiterit täytti Stokke Scoot ja Britax Smile enkä kyl lämpee niille Smileille vaik kuvien perusteella ajattelin niiden olevan hyvät.

Kattelin myös taas niitä Stokke Scoot vaunuja ja meidän kriteereillä ei hirveesti ole vaunuvaihtoehtoja. At-lastenturvan laajasta valikoimasta mun kriiterit täytti Stokke Scoot ja Britax Smile

Mitä vaatimuksia teillä on rattaille?
Tuttu tilanne, sillä meillä oli mm:
Sisarusrattaat, kummankin paikkaa on voitava vaihtaa (että esikoinen ei joudu istumaan vain alhaalla), lukittavat renkaat, kapeat, mentävä yhtä pieneen kasaan sisarusistuimen kanssa ILMAN, että mitään penkkejä täytyy irroittaa, travel system vauvan kopalle.... Että tuo lista karsii jo aika kohtuudella noita sisarus-/kaksosrattaita :D .Ja siis just toi, että en halua irroittaa istuimia saadakseni rattaita kasaan...

Meillä tärkeimmät on
Kompakti koko avonaisena + kasattuna. Kasaan mielellään yhtenä pakettina, en jaksa irrotella mitään. Mahdollisimman kapeat, koska vaunuvarasto super pieni ja sisätilat meillä ahtaat.
Nivelaisa, teleskooppisäädöstä en tykkää.
Ilmakumirenkaat/puhkeamattomat en haluu mitää kennorenkaita, jotka kuluu ja kerää kiviä.
Istuimen suunta täytyy olla vaihdettavissa! Tää on aika tärkee ja karsii monet vaihtoehdot pois.
Travel system mahdollisuus Cybex kaukalolle ei ehdoton mut plussaa.
Jälleenmyyntiarvo, haluun päästä rattaista myös eroon helposti ja hyvään hintaan.

Näillä kriteereillä mul tulee itelläni mieleen Stokke Scoot, Britax Smile, emmaljunga viking.
Meniskö bugaboot muuten paitsi et niissä on teleskooppisäätö? En oo käyny niitä vielä livenä pyörittelee, mut suositut taitaa olla kyl, et luulis olevan hyvät!

Joo toi kasaan yhdessä paketissa sisarusrattailla taitaa olla aikamoinen vaade. Siis että molemmat istuimet on kiinni ja ei kasattuna vie milliäkään enempää tilaa kuin yhden istuimen kanssa kasattuna.

Meillä on kans toi, että pitää olla ilmakumi/puhkeamattomat renkaat. Mutta näissä meidän on kyllä tuo teleskooppiaisa. Mä oon tykännyt siitä kun se on nii nopea säätää lennossa vaikka kun menee bussiin ni saa pois tieltä.
Ja käännettävä istuin ei oo meille enää se juttu, vaikka sekin ominaisuus löytyy. Sillä istuttaisin esikoisen ylös naama menosuuntaan muutenkin. Ja meinasin laittaa vauvan kopan alas.

Noissa on vielä se hyvä, että vauvan koppaan ei tarvitse mitään liittimiä ja sen saa ylös ja kantoon vaikka vauva nukkuisi siellä, se on siis normaalia pienempi ja kevyt. Siinä on kantohihnat, että saan kannettua vauvan siinä suoraan ja esikoinen kävelee. Asutaan vielä tokassa kerroksessa ilman hissiä. Eli nää ominaisuudet on ihan välttämättömiä meille.

Kävin tänää pyörimässä kirppareilla ja tuommoset vaatteet tarttu mukaan ja makso vaan 15.70e yhteensä :) Lisäks ostin työntöaisaan tommoset liukuestosuojat kun oli alennuksessa ja sit tuommosia uudelleen täytettäviä pusseja soseita varten kun esikko tykkää hirveesti noista imettävistä soseista ;)

Liitteet

• 1500997058706.jpg
    1500997058706.jpg
    157 KB · Katsottu: 50
  • 1500997071243.jpg
    1500997071243.jpg
    49.8 KB · Katsottu: 45
Noita saa erilaisia esim. ipanaiselta (Hki Hakaniemi) tai ihan tosi monelta eri lastentuotteita myyvistä nettikaupoista

ImageUploadedByVau Foorumi1501011661.644602.jpg

Mun oli ihan pakko käydä ultrareissun jälkeen vähän tonkimassa aletankoja (puolet oli kyllä normihintaisia)!!! Tänään kävin esikoisen 4 pahvilaatikkoa läpi ja vajaan laatikon sain pojalle sopivia valittua. 4 laatikkoa odottaa vielä ullakolla. Huomenna varaamaan kirppispaikkaa...

Takaisin