Hankinnat

Anskulainen, Turussa on kyl ihan hyviä livekirppareitakin:) ihan kaikesta hyvästä ja merkkikamasta kuitenkaan kaikki pyydä sairaita hintoja, onneks:)

Ei taideta mekää ottaa äitiyspakkausta, kun meil on jo kaikkee. Ottaa ennemmin nyt sit rahana ja käyttää sen sit siihen mitä tarvitaan. Vaikka oli kyllä niin ihanat kuosit täs nykyses pakkauksessa :)

Mä kun eilen hehkutin et ostin istuimen niin nyt on lähdettävä vaihtamaan, ei ookkaan se väri kun piti :( Piti siis olla ruskehtava ja huomasin sen vasta kun olin saanu esikon kyytiin koeajoa varten
61dc02637a72063123347c85857a1c2e

Me saatiin tänää 2017 vuoden äitiyspakkauksesta college-haalaria, kestovaippa (me käytetään niitä), kuola- ja ruokalappu, kirja, lakanat. Ihan kiva kun nuo olivat täysin uutena vielä :). Ei oteta siis sitä muuten. Ajattelin säästää esikoisen äp laatikon ja siihen vuosien varrella säästää kivoimpia yksittäisiä juttuja. En ole mikään tavaran- tai muistoesineiden suuri säästelijä, että eiköhän nuo laatikot vedä aika hyvin vielä vuosia :)

Rusina millasia kestoja ootte tykänny käyttää? Ja kuinka paljon :D Meil on osakestoiltu, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Täl hetkel oon huomannu et poitsulle mukavimpia on Rainbowin kestot, vaik niis ei mikää kaikkein paras kosteuden kesto ookkaa. Sit oon tykänny Kanga Caren Rumppiksista, mut ne, niin ku muutkin etunapilliset jättää ikäviä painaumia. Nyt oon jonku aikaa katellu Jadenan sivukiinnitteisiä, et oisko ne hyviä. Myllymuksut meni vähän aikaa, mut oli vaikea saada istumaan hyvin.

Tolla tammikuisella ehdoton suosikki on kestohousuvaipat sivunepeillä. Hahtuvahullu, Onnikas ja Tirsokas. Nää on äärimmäisen hyviä taskukestoja, osa omilla neppi-imuilla joten ovat melkein kuin AIO- mallit.
Mutta nää on kans todella hintavia vaippoja, todella. Mutta toimii parhaiten. Olemme vähän käytettynä löytäneet jotain ja jotain saatu.

Ja pienempänä meni äitiyspakkausten Pilvi-taskut ja vielä pienempänä sit ne vielä vanhemmat äp oranssit tots botsit. Ne oli todella hyviä kans ja onneks säästettiin. Ja noita kaikkia sai helposti uutena halvalla kans. On meillä jotain satunnaisia muitakin tietty. Alkuun oli jopa sisävaippa + kuori- yhdistelmiä, mutta en enää oikeen lämpene.

Ja me kans osakestoillaan. Jos lähdetään koko päiväksi ulos niin en laita kestoja. Ja yöllä en käytä kestoja. Mutta kotosalla, lähipuistossa, päikkäreillä juu. Toki tää kesäaika ollaan niin paljon menossa, että tulee käytettyä vähemmän kestoja. Talvella se sit taas lisääntyy runsaasti. Kyllä meillä nytkin niitä menee. Sit toisen kanssa varmaan vielä enemmän molemmille. Varmasti ollaan kotosammalla tosiaan talven ja pienen vauvan myötä.

Meillä siirryttiin nyt osakestoilusta housuvaippojen käyttöön kun ei enää pitäny ollenkaan kestot. Niin taistelua päivisin laittaa noi vaipat niin helpotus oli tuo housuvaippa. Teippivaipat on käytössä yöllä. Seuraavan kanssa mennään ainakin 6kk osakestoillen, siknä säästää huikeesti vaipoissa :)

Kestohousuvaipat voi vetää ylös samallalailla. Ja jos ne on laadukkaat ja imut on hyvät ni ne menee aika kivasti. Ne vaan on tosiaan aika hintavia jos haluaa oikeen hyvät..... Ja eihän ne koskaan oo yhtä tehokkaita kuin kertikset

Apua, oon ihan sekasin noista vaunuista! :facepalm: käytiin tänään ensimmäistä kertaa testailemassa ja kyselemässä parissa liikkeessä vaunuista. Netistä oon tihrustanut kyllä, mut nyt piti päästä testaileen.
Britaxin Go big vaikutti kivalta, mutta Emmaljungan Vikingeihin taisin rakastua :rolleyes: Pahuksen kalliita ovat uusina. Torista vanhojakin olen toki katsellut, mut onko ne niin hyvässä kunnossa sitten.. Ja vanhoistakin pyydetään aika kovia hintoja! En mä tiedä, ääh... ahdistaa :woot:

Täytyy varmaa meiänkii sit ostaa tosiaan kokeiluun muutamia sivunepeillä olevia vaippoja. Mä kumminki tykkäisin enemmänkin kestoilla. Oon kans suuren osan hankkinu käytettynä ja nyt onkii sit osasta niitä käytettyjä alkanu nepit irtoilee kankaasta niin eipä niitä enää sit seuraavallekaan tuu käytettyä. Pojan kummitäti kyl yritti yhtä vaippaa korjata, mut ois tosiaan pitäny ostaa niitä oikeanlaisia neppejä että ois onnistunu. Nimittäin sitä samaa neppia ei enää saanu kiinnitettyä uudestaan. Kangas siis petti nepin ympäriltä.

Joo pitäs olla uus neppi kokonaan. Ja vielä niitä muovisia ym. en oo jaksanut tolleen panostaa. Mutta eipä oo yhdestäkään vielä irronnut mikään...

Tykkään nepeistä enemmän kuin tarroista, sillä tarrat menee 95* pesussa kyllä aikamoiseen kuntoon. Siis kun paljon käytetään. Ja joo mä keittopesen nuo välillä kaikki.

Me askarreltiin ja väännettiin nyt kaikki vaatteet valmiiksi. Heitin osan kiertoon kun sitä on tullut ekan myötä koettua mitkä vaatteet on kaikista parhaita. Tykkään bodyissa kietaisumalleista ihan pienelle. Ja vielä niistä, jossa saa ne hihat käännettyä kiinni. Tavalliset housut meillä oli alussa ihan turhia, sillä osoittautui, ettei oo olemassakaan sellaisia housuja josta esikoinen ei talvella rattaissakaan ollessaan ois saanut sukkia pois jalasta. Eli vain puolipotkuhousuja käytettiin. Sit myös nuo haalarit/potkupuvut pitää olla joko vetoketjulla tai nepeillä. On helpompi vaihtaa vaippaa kuin niistä täysin umpinaisista malleista.

Nyt vaan kun tietäs kumpi tulee niin vois tarvittaessa laittaa tyttöjen vaatteet esikoisen jäljeltä kiertoon kans. Ajattelin viedä ne meidän neuvolaan. Meillä on sellainen pöytä siellä, mihin saa viedä ja ottaa ilmaiseksi pieniä vaatteita. Tätä ei ollut aijemmassa kunnassa ja kyllä lämmitti huomata, että on sellaisen järjestäneet tonne. Tosi kiva että muut voi hyötyä ilmaiseksi niistä vaatteista :)

Tommonen pitäisi mun mielestä olla joka neuvolassa!! Mahtava idea!

Pitäisi ruveta varmaan tekemään vauvan huoneen remppaa. Ostettiin tuo omakotitalo ennen esikon syntymää ja silloin rempattiin vaan kaikki tarpeelliset, ja se yksi ylimääräinen huone jäi. No enää se ei ole ylimääräinen. Se on tosin täynnä kaikkee isännän tavaraa...

Miä en tykkää yhtää just noista potkareista. Silloin kun housut oli muuten hyvät, se sukka osa oli jo pieni. Olisi pitänyt leikata järjestää varpaat näkyviin :D

Apua, oon ihan sekasin noista vaunuista! :facepalm: käytiin tänään ensimmäistä kertaa testailemassa ja kyselemässä parissa liikkeessä vaunuista. Netistä oon tihrustanut kyllä, mut nyt piti päästä testaileen.
Britaxin Go big vaikutti kivalta, mutta Emmaljungan Vikingeihin taisin rakastua :rolleyes: Pahuksen kalliita ovat uusina. Torista vanhojakin olen toki katsellut, mut onko ne niin hyvässä kunnossa sitten.. Ja vanhoistakin pyydetään aika kovia hintoja! En mä tiedä, ääh... ahdistaa :woot:
Me tykättiin kans enemmän Emmaljungista ja aiotaan ne ostaa, ei vielä tiedetä ostetaanko käytettyinä vai uutena. Tosin uutena sais just sen väriset kun haluais.

Me kanssa käytiin eilen vauvatalo johannassa katselemassa vaunuja (ja muutakin) ja siitä valikoimasta oikeestaan kaikki kelpais mulle, kaikissa oli omat hyvät puolensa. Kiire ei ole mitään vielä hankkia niin voi rauhassa etsiä sopivia käytettyjä...

Meillä kans pääosin kestoiltiin ekat 5-6kk kunnes neiti kasvoi isommistakin vaipoista pihalle, enkä ole jaksanut metsästää xl-koon kestovaippoja joten mennään ny kertiksillä. Esikon kanssa en jaksanut kestoilla, tokan kanssa osakestoiltiin. Taitaa kaikki vaipat olla ostettu käytettynä, olen tehnyt itse taskuja, sisävaippoja ja villahousuja. Kaapissa pyörii kasa muovineppejä ja omistan neppipihdit niitä varten. Joten osa on täysin nepeillä ja osa tarroilla.
Vaippoja on Myllymuksua, Pilviä, AlvaBabyä (jos muistin oikein), ja jotain muutakin merkkiä hajanaisia vaippoja taskuina, sisävaippoina ja kuorina. Taskuvaippoja oli mukavin käyttää.
Kyllä nytkin aion säästää vaipparahoja niin pitkälle kuin mahdollista ja kaivaa kestot ullakolta tälle neloselle.

Meillä alkaa nyt olemaan pilvet liian pieniä ja poika 1v 7kk... Vieläkin ne välillä kiskon sen päälle, mutta pyllyvako niissä alkaa vilkkua... Sama juttu myllymuksujen kohdalla. Pitäisi metsästää L-kokoisia vaippoja jostain, kun pienenee arsenaali huomattavasti, kun nuo siirrän käytöstä pois... Meillä osakestoillaan myös niin, että pidemmille reissuille ja yöksi laitetaan kertsit. Seuraavalle on tallessa kaikki vaipat eli eipä tarvitse niitä ostella :) Käytettynä mekin ostettu melkeinpä kaikki, olisihan se ihana saada käyttää nättejä vaippoja, mutta hinnat niissä on kyllä liian huimat..

Meillä alkaa nyt olemaan pilvet liian pieniä ja poika 1v 7kk... Vieläkin ne välillä kiskon sen päälle, mutta pyllyvako niissä alkaa vilkkua... Sama juttu myllymuksujen kohdalla. Pitäisi metsästää L-kokoisia vaippoja jostain, kun pienenee arsenaali huomattavasti, kun nuo siirrän käytöstä pois... Meillä osakestoillaan myös niin, että pidemmille reissuille ja yöksi laitetaan kertsit. Seuraavalle on tallessa kaikki vaipat eli eipä tarvitse niitä ostella :) Käytettynä mekin ostettu melkeinpä kaikki, olisihan se ihana saada käyttää nättejä vaippoja, mutta hinnat niissä on kyllä liian huimat..

Ihan uskomattoman kauan oot saanut noi Pilvivaipat käytettyä! Meillä ne ei oo mennyt kuin joskus 1v asti. Minkä kokoinen teidän 1,7v on?

Ja ollaan käytetty just noita "koko vaippaiän" vaippoja ja nyt näitä L-koon sivunepillisiä taskuja. Pari XL on myös, mutta ne on kyllä jo todella isoja ja katotaan tuleeko miten tarvetta.

Mun pitää palauttaa meidän super viking istuin kun ei ollu sen värinen mikä piti olla. Mysteeri kyllä kun paketissa lukee et on oikee väri mut sit kun vertasin netistä kuvaa niin ei lähelläkään. Tykkään myös tuosta väristä vaikka kyseistä väriä ei oo ees myynnissä lastentarvikkeessa :D Eli moka on sattunu emmaljungan varastolla

Poika on arviolta 85cm ja 12kg, hoikahko rakenteeltaan. Vatsanpallukkaa on, mutta kintut kapeat. Nyt tosiaan alkaa pilvet ja myllymuksut olemaan aivan liian pieniä, fuzzeissa käytetään M-kokoa ja baby landin kaiken koon vaipat on vielä passeleita. En tiedä miten muilla nuo on jäänyt niin aikaisin pois, tietty onhan lapset vaan niin erimallisia.

Takaisin