Hankinnat

350e emmaljungan duo edge sportit. Ehkä pakko sortua. Tori.fissä joku myy. Onkp kokemuksia kyseisistä rattaista. Katoin kyllä tota runkoo eikä se omaan silmään näytä sport rungolta. Onko malli jossain vaiheessa uudistanut esim noita eturenkaita?

Meillä ei tulis elämästä mitn ilman konetta. Varsinkaa vauvaaikana; puklut,niskapaskat ym päivittäin *sata ei riitä vaatteet josei kone laula.

350e emmaljungan duo edge sportit. Ehkä pakko sortua. Tori.fissä joku myy. Onkp kokemuksia kyseisistä rattaista. Katoin kyllä tota runkoo eikä se omaan silmään näytä sport rungolta. Onko malli jossain vaiheessa uudistanut esim noita eturenkaita?

Meillä oli emmaljungan edge duo sport vaunut. Sporttirungossa on teleskooppiaisa (ei nivelsäätöä). Mä oon 165cm justjust ja välil toi sporttiaisa alimmallakin tasolla tuntu korkeelta. Ja aika helposti alkaa löystymään ne kiinnitykset. Sporteissa on myös kankainen tavarakori eli painoa jos siellä pitää kauheesti niin alkaa vähän löystymään ja laahaamaan maata kohti.
Ja nää on sit isot ja leveet rattaat:grin
Mä ulkoilin kyllä koiran kanssa pitkiä lenkkejä ja nää oli loistavat, mut autossa vei järkyttävän tilan.
Ja sport runkoa ei enää valmisteta eli varaosia siihen ei sit saa.
Ite ehkä kattelisin jollain muulla rungolla, mut makukysymyksiä :)

Mä en todellakaan pärjäis ilman pesukonetta vaikka en päivittäin pyykkääkään ja esikoinenki oli "puhdas vauva". Myös kuivausrumpu on meillä ihan ehdoton.

Kiitos meritähti. Oonkin lukenut että ne on aika kookkaat. Hakusessa ois jämäkät ja tukevat vaunut millä vois just tehdä kävelylenkkejä lumessa ja pururadalla yms. Sit varmaan kaupunkiin jotkun sirommat ja mahd pienet. :) ite oon n 170cm hieman alle ja mies 182. Hyvä tietää tuo ettei runkoa enää tehdä. Pitäs varmaan sitten ostaa kokonaan uusi jos hajoaa.

Pitkälle ihmiselle ja paljon ulkoilevalle noi on kivat :) tosi tilava koppa jossa vauva mahtuu hyvin olemaan! Ratasosa on myös tosi iso, musta tuntu alkuun ettei alle 1v millään löytäny hyvää asentoa siellä ku oli niin iso se tila. Mut varmasti mahtuu jopa 3v kyytiin:grin
Jos noihin päädyt niin kato vaan että ne teleskooppiaisan säätökiinniikkeet on jämäkät että se aisa pysyy paikallaan (jos löystyny niin aisa valuu alimpaan asentoon eikä meinaa kiristyä muihin).

Meillä pestään kanssa kyllä paljon pyykkiä... Mä oon toisaalta sellainen prinsessa, että kun tulee tahroja tms. niin vaate lentää sappisaippuahankauksen jälkeen pesukasaan odottamaan pikaista pesua. Olen myös hyvin tarkka lajittelusta, mutta siis ainakin kerran päivässä kone laulaa. Ja kyllähän se paljon enemmän aikaa vie raahata lasta mukaan pyykkitupaan, kuin että leikkien lomassa pujahtaa kylppäriin laittamaan pyykit koneeseen.

Aika monta ääntä jo pesukoneen puolesta :D saas nähdä kauanko pärjätään..heh. Mies lupas kyllä onneks auttaa.

Ja meillä on kyl onneks tosiaan ilmainen pesutupa ihan vieressä ja 10 kg kone + kuivaaminen kestää vajaa 2 tuntia, mutta kaitpa sen todellisuuden tajuaa/näkee siinä vaiheessa kun lapsi on kainalossa.. :D

Kannattaa berrynen testata ilman jos ootte nytki pärjänneet. Niitä koneita saa sit joka paikasta jos tuntuu yllättäen et tarvitte.

Kyllä mun mielestä riittää kun on pesutuvan kone ja vielä kuivurikin. :) ehkä se on vähän mihin itsensä totuttaa ja millä päättää pärjätä. Huuhtelee vaan pahimmat liat pois heti tuoreeltaan ja laittaa odottamaan pesua. Joku kantoväline vauvalle olis varmaan kyllä kätevä, että sais molemmat kädet vapaaksi.

Te joilla on ennestään jo kokemusta, niin mitkä ominaisuudet teidän mielestä vaunuissa pitää olla? Ja mitä merkkiä suositte tai mistä on huonoja kokemuksia? Meillä tullaan aika paljon vaunuttelemaan koirienkin kanssa, erilaisissa maastoissa. Vielä ei ole hankinnan aika, mutta ehkä vois ruveta jo miettiin millaiset haluaa...

Berrynen

Meillä kotona ei aikanaan ollut pesukonetta, kun oltiin pieniä. 4hlön perhe ja tietääkseni pärjättiin hyvin pesutuvalla. :) Uskon, että sujuu nykypäivänäkin hyvin, jos pesutupaan pääsee joustavasti suunnilleen silloin kun haluaa.

Te joilla on ennestään jo kokemusta, niin mitkä ominaisuudet teidän mielestä vaunuissa pitää olla? Ja mitä merkkiä suositte tai mistä on huonoja kokemuksia? Meillä tullaan aika paljon vaunuttelemaan koirienkin kanssa, erilaisissa maastoissa. Vielä ei ole hankinnan aika, mutta ehkä vois ruveta jo miettiin millaiset haluaa...

Tytön yhdistelmät parhaat mitä oon ostanu meille. Brio Smile.
Menee pieneen tilaan,helpot ja näppärät liikkua sekä kaupungissa että maalla.
Kääntyvät ja lukittuvat etupyörät,
saa liikutettua yhdellä kädellä.
Kolme eri selkänojan säätöä.
En oo tässä reilussa vuodessa moitittavaa löytäny.

Rattaista Emmaljunga scooter.. menee maastossa kuin maastossa.

Meillä liikutaan kaikkialle jalkasin, joten vaunuissa suosin isoja ilmakumirenkaita. Nykyisissä on kääntyvät lukittuvat etupyörät, ja nekin on isot. Pienillä renkailla ei tee mitään hiekkateillä/nurtsilla eikä kyllä hangessakaan. Umpinaisiin renkaisiin kertyy helpommin loskalumi ja se sit hidastaa ja hankaloittaa kulkemista paljon, ja on muutenkin raskaammat työntää. Iso koppa, johon mahtuu myös lämpöpussi talvella on plussaa. Meiän vaunuissa on koppa ja ratasosaistuin erikseen ja ite pidän sitä vähän miinuksena. Vie varastossa huomattavasti enemmän tilaa, toisaalta vauvakoppa on isompi kuin pelkkä kantokoppa yleensä. Pehmeästä kantokopasta en tykänny ite ollenkaan. Nois meiän vaunuis se vauvakoppa on sellanen, että sen saa myös "kehdoksi" lattialle asetettuna, joten sinällään se on sisällä yksi makuupaikka lisää vauvalle. Mitä enemmän kankaita on irrotettavissa sen helpompi vaunut on puhdistaa :) Tykkäisin metallisesta tavarakorista, olisi parempi ja kestävämpi kuin kankainen, kätevämpi siis jos käy paljon ostoksilla vaunujen kanssa. Meiän vaunissa on sekä ratasosassa oma pidennettävä kuomu, joka suojaa tosi kivasti tuiulelta ja tuiskulta, ei pääse naama lapsella paleltumaan kylmällä. Meiän vaunuissa on myös säädettävä jousitus, joko pehmeäksi tai kovaksi, se on ihan kätevä kun voi valita mikä tuntuu paremmalta siellä kuoppasella hiekkatiellä tai kauppojen lattioilla :) Jos ois auto, niin pitäs huomioida myös se kuinka pieneen kasaan vaunut menee. Nää meiän ei kovin pieneen mene, mut eipä oo autoakaan :grin Aiemmin jo mainitsin että nää meiän vaunut on Tutek Amberot, oon ollu enemmän ku tyytyväinen näihin :) Mut silti haaveilen Tutek Turraneista ku ne vaan on niin kauniit klassisen malliset vaunut (sillä metallisella tavarakorilla).

Mä kahlasin esikon odotusaikana paljon tori-ilmotuksia läpi ja lopulta valitsin emmeljungan citycrossit koska niissä on isot renkaat helposti kulkee lumella ja luonnossa. Kevyet piti olla koska autoon täytyy saada helposti nostettua, on siis alumiinirunkoiset siksi kevyet ja menee pieneen tilaan. Tilava kova koppa oli myös hyvä, en tykkää pehmeistä kopista. Ratasistuin on vähän kömpelö ja iso käyttää mutta toimiva ja integroitu hyttyssuoja kuomussa plussaa :) Käytän tuota citycrossin ratasosaa enää pidemmillä lenkeillä kun kulkee maastossa paremmin kun superviking. Mä siis käytän nykyään superviking runkoa jossa on tuo citycross istuin toistaiseksi kunnes on varaa ostaa se vikingin istuin. Superviking runko käytössä koska on kätevämpi yleisissä kulkuneuvoissa sekä kaupassa käydessä kun on kääntyvät etupyörät :)

Mulle oli selvää alusta alkaen esikoisen kanssa, että tarvitaan kahdet kärryt; ulkoiluun kunnon maastokelpoiset pelit ja autoon matkarattaat.
Ja sama homma edessä nyt, tosin matkarattaat löytyy esikoisen jäljiltä. Ne menee kyllä niin pieneen tilaan, että mahtuu aina mukaan:grin (babyzen yoyo+).

Jos paljon ulkoilee/ei ole autoa niin;
Ilmakumirenkaat plussaa!
Jousitus!
Isot renkaat
Iso tavarakori ja helppo pääsy tavarakoriin
Suojaava kuomu (joissain rattaissa ihan onneton eikä suojaa mitään)

Mua itteeni edelleen vähä himottais britax smile2 tai emmaljunga viking.
Bugaboo buffalo/donkey mono olis ihanat, mut superkalliit ja niissä paljon runkovikoja eikå vissiin jousitusta. Silti ihmeen suositut rattaat?!:grin

Mulle oli selvää alusta alkaen esikoisen kanssa, että tarvitaan kahdet kärryt; ulkoiluun kunnon maastokelpoiset pelit ja autoon matkarattaat.
Ja sama homma edessä nyt, tosin matkarattaat löytyy esikoisen jäljiltä. Ne menee kyllä niin pieneen tilaan, että mahtuu aina mukaan:grin (babyzen yoyo+).

Jos paljon ulkoilee/ei ole autoa niin;
Ilmakumirenkaat plussaa!
Jousitus!
Isot renkaat
Iso tavarakori ja helppo pääsy tavarakoriin
Suojaava kuomu (joissain rattaissa ihan onneton eikä suojaa mitään)

Mua itteeni edelleen vähä himottais britax smile2 tai emmaljunga viking.
Bugaboo buffalo/donkey mono olis ihanat, mut superkalliit ja niissä paljon runkovikoja eikå vissiin jousitusta. Silti ihmeen suositut rattaat?!:grin

Mun veljen perheellä on noi buffalot ja aivan älyttömän hyvät onkin :) Ostaisin ite sellaset epäröimättä hetkeäkään jos vaan ois varaa. Mä oon kerran päässy niitä työntelemään hankalakulkuisella mettäpolulla ja kulki ihan loistavasti verrattuna moniin muihin vaunuihin. Polku oli kapea ja pinnassa paljon isoja puunjuuria, ja silti pääs eteenpäin ilman et meni hermot.

• Tykkään
Reaktiot: TK
Meillä kans buffalot enkä ite löydä pahaa sanottavaa...eikä o rungon kaa ollu mtn ongelmia...
Ja niissä on sekin ominaisuus että saa vaan kahelle pyärälle kulkeen vaikeessa maastossa...!
Rakastan niitä!!!
(ja meillä kuitenkin on tullut kokeiltua jos jonkinnäkösiä eri kulkupelejä)

Näissä ei kummassakaan jousitusta, mutta koppa/istuin antaa myöten sen verran, että ajaa saman asian.
Meillä neljät bugikset käyneet, yksissäkään ei mitään vikaa, ei edes rungossa :)

Pesukoneasiaan.. Se on todellakin niin, että mihin on tottunut niin sillä pärjää. Miksei siis pesutuvan kanssa jossa peräti 10kg kone? Siinä saa jo aikamoisen satsin pestyä. Ja kuivausrummussa saa kaikki kätevästi kuivaksi. Joten miksei? :)
Meillä 4 hengen perheessä (joulunahan meitä on sit 5) on n. 4-5kg pesukone, joka pyörii noin 3-5 kertaa viikossa. Aiemmin useamminkin kun olemassa olevat kestovaipat vielä mahtuivat meidän neidin päälle. Kuivausrumpua ei ole, pyykit kuivuvat telineissä/pihalla.
Eikä meillä ole myöskään tiskikonetta vaan tiskaan käsipelillä kaiken.
Meillä ei ole myöskään sisäsaunaa, vaan ulkosauna jonne kannetaan vesi. Onneksi sisäsuihku löytyy.
Talvella talon lämmitys hoituu puilla. Viime talvena hain puut pihaliiveristä aina vauvan aamupäiväunien aikaan tai jo illalla valmiiksi ja siitä sitten lämmittämään.
Että todellakin voi pärjätä kaikella tavalla, mihin itsensä vain totuttaa. :)

Maatuska, toi on ihan totta, että pärjää sillä mihin ittensä on totuttanut! :) hienosti te pärjäätte teidän tavalla; nostan hattua! Mä en pärjäis:grin

Meillä kun hajos kuivausrumpu, mies sano että ei osteta uutta. Pyykinpesusta tuli "tuskaa" ja jopa mies huomas kuinka paljon se oli helpottanu arkea, joten uusi ostettiin nopeasti.
Sama homma kävi tiskikoneen kanssa. Edellinen oli hajoamassa niin uusi haettiin tilalle samantien! :)
Meillä nämä helpottaa kiireistä arkea tosi paljon, mut enemmän se on tottumuskysymys.

Takaisin