Hankinnat

Mekin tarvitaan ihan kaikki, kun eka tulossa. Käytettynä ajattelin ostaa mahdollisimman paljon, ihan kustannussyistä, ja vaatteita tehdä itse. Vielä ei oo kyllä mitään intoa tehdä mitään hankintoja... ehkä se into sitten tulee kun on pitemmällä.

Mekin tarvitaan tosi paljon kun esikoinen on jo 4v. Jotain juttuja on jäljellä, mut paljon joutuy hankkimaan.

Edelleen isoin ostos olis asunto:grin ei vaan löydy mitään sopivaa. Kivempi olis kyllä muuttaa ennen vauvan syntymää.

Esikoiselle saatiin pinnis, lastensänky ja turvaistuin sekä kakalo vanhemmilta pikkuveljeni vanhoista (meillä ikäeroa 10 vuotta)
Nyt niitä ollaan meillä säilytelty, koska haaveena oli saada lisää lapsia.
Jotain vaatteitakin oli meidän lapsuusajoista säilytetty, mutta olivat vähän jo....
Vaatteita siis ihan kaupasta tai kirppiksiltä ostanut. Kirppiksissäkin hyviä, koska eihän pienten lasten vaatteet kulu kuin pesussa!

Nyt sitten mietin hankkiiko tuplarattaat?? Esikko on vauvan synnyttyä 3, joten vähän tuntuu siltä että taitaa jäädä hankkimatta. Jos jostain halvalla saa hyvät, niin sitten voin harkita.
Esikolle ostettiin rattaat/vaunut, siis vain yksi kapistus mihin istumaosa vaihdetaan. Käytettynä löysin, maksoin 90€ ja vaihdoin siihen vain ilmakumirenkaat. Todella hyvät ja siistit! Olivat emmaljungat...

Jos tulee tyttö, niin esikoisen vaatteet kiertää, niitä ollaan säilyetty. Jos poika niin jotkut vaatteet voipi kiertää esikolta.

Meiän isoin hankinta vauvaa varten on toinen auto, ollaan oltu jo kattelee toista autoa. Nykyiseen autoon ei mahdu koirat taakse, ilman et olisivat vauvan päällä. Niin mies sit ostaa mulle isomman auton.

Kirppikseltä mäkin aion ostella tarvittavia juttuja, parit vaatteet olenkin sieltä jo ostanut. Toi turvakaukalo, jonka äiti meille ostaa, on hyvässä alennuksessa justiinsa.

Sit pitää vielä kysellä sukulaisilta ja kavereilta noita pinnasänkyjä sun muita.

Joulukuu14/17 mä uskon että pärjäätte jo olemassa olevilla yhdistelmillä, ei tarvi tuplia ostaa. Mutta kannattaa alkaa jo nyt valmistutumaan siihen esikon kohdalla. Eli kävelyttäkää mahdollisimman paljon, ja totuttakaa kävelyyn, niin ei tule sitte hänelle järkytyksenä että vaunut valtaakin pikkusisarus :) Meillä ekan ja tokan välissä oli just toi 3v ja 1kk. Ja hyvin pärjättii pelkil yhden muksun vaunuilla. Me kuljetaan vielä kävellen joka paikkaan ku ei oo autoa olemassa eikä ajokorttejakaan voimassa. Kuopuksen ja tokan välinen ikäro on 2v ja 5kk (suurin piirtein) ja tosikkokin oppi kävelemään suurimmaks osaks ite, ja sen mitä ei jaksanu kulki talvella pulkassa tai iskän harteilla. Mut harvemmin tehtiin koko porukan kanssa sellasta matkaa et ei ois jaksanu ite kävellä. Nyt kun neljäs tulossa ja kuopus on nippanappa 2v niin on kyllä mietinnässä tuplat. Tai sitten mä vaan kannan repussa/liinassa vauvaa. Kuopus tuskin enää repussa viihtyy, ja toi meiän taitaa alkaa olla jo siinä vaiheessa pienikin. Ja ois hyvä jos mies ajais sen kortin itelleen, helpottais sekin paljon :D

Lisäks kuopus ei tällä hetkellä vielä edes kävele, ku ei rohkeus riitä; taito on kyllä :) Menee mieluummin polvikävelyllä joka paikkaan.

Äitini tykkää kirppiksistä, minä taas en, mutta hyvät käytetyt kamppeet kyllä kiinnostavat. Ajattelin tällaista win-win-kuviota, että antaisin tulevalle mummolle kukkaron ja ostoslistan...Hän saa tehdä kirppislöytöjä sydämensä kyllyydestä ilman rahanmenoa ja minä saan käytettyjä hyviä kamppeita pienelle :)

Mä en ole vielä keksinyt juuri muuta ostettavaa kuin hoitolaukun ja toisen TrippTrapin. :) Tietysti sisävaatteita tarvitaan, kun olen aika paljon esikoisen vaatteita myynyt/antanut pois. Niin ja tietty jos tulokas on poika, niin vaatevalikoima menee enemmänkin uusiksi. :)
Kirppiksiltä olen paljon ostanut ja siellä paljon myynytkin. Toki, kun halvalla saa, niin uutenakin ostan. Täytyy kaiken kaikkiaan alkaa ehkä miettimään tätä tytönkin vaatemäärää, kun loppuu tila...

Mä toivon ja uskon, että meillä poika kasvaa sen verran, että yltää normi tuolilta hyvin syömään, ennenkuin pikkusisarus syöttistä tarvitsee. On silloin jo kuitenkin 2,5v, niin eiköhän ylety.

Joo ei meillä esikoinen ole suostunut rattaissa istumaan enää pitkään aikaan. Vähän mietityttää vaan siinä mielessä nuo tuplat, kun olis joskus kiva mennä koiran kanssa pidemmälle lenkille koko porukalla.

Meillä tyttö on nyt 2,5v ja istuu jo ruokapöydässä normaalituolilla, päätti itse jättää syöttiksen!

Entä jos hankkisitte seisomalaudan?

Enpä Bettie tiedä, koen sen vähän höpöhöpö jutuksi, joka ei sitten kuitenkaan käyttöön tulisi

Menin ja ostin kassillisen pikkuvaatteita torista, iiks :smiley-bounce022 neutraalivärejä, sopii sit tytölle että pojalle. Muutenkin kyllä ehkä vähän kartan sellasta vaaleanpunaista/sinistä, että ehkä muutenkin tulis ostettua vaaleeta/beigeä/pirteitä värejä, jotka mun mielestä on kivat kummalle vaan..

Menin ja ostin kassillisen pikkuvaatteita torista, iiks :smiley-bounce022 neutraalivärejä, sopii sit tytölle että pojalle. Muutenkin kyllä ehkä vähän kartan sellasta vaaleanpunaista/sinistä, että ehkä muutenkin tulis ostettua vaaleeta/beigeä/pirteitä värejä, jotka mun mielestä on kivat kummalle vaan..

Mäki olin aina noita juttuja vastaan. Vihasin vaaleanpunasta yms. Kunnes sain kuulla että tyttö tulee! Ruvennu eksyy vaal.pun myös omien tavaroitten joukkoo mm puhelimesta lähtien. :D

Ja mulla sininen ja varsinkin turkoosi&minttu ihan lempivärejä, niin kyllä niihin tytärtäkin pukisin, jos sellainen jossain vaiheessa saadaan. Esikoispojalla myös punaista ja vaaleanpunaista joissain vaatteissa, eikä se mua yhtään häiritse. Röyhelöitä, pitsejä ja helmoja en sen sijaan osaa pojallani käyttää, ne on kyllä tyttöjen juttuja..

Mä en oo ostanu viel mitää vaatteita:p
Odotetaan rakenneultraan asti. Mä vähän vierastan valkoista vauvalla, joten sen värisiä ei varmaankaan tule. Esikoisella oli tosi paljon vaaleenpunasta ja tyttövaatteita. Ei unisexia juuri ollenkaan!
Eli tulokaskin varmasti saa sukupuolensa mukaan vaatekaapin värityksen. Pojalla varmasti suosisin kyl maanläheisiä värejä, ku ei oikeen iske tämmöset siniset, vihreet värikkäästi kuvioidut mopovaatteet:grin

Onneks menin ja säästin viimesimmän pieniä vaatteita pussillisen, rattaat/vaunut on plus muut tavarat pitkälti tallessa joten ei tarvi kun kaukalo ostaa. Nyt nt ultran jälkeen annoin itselleni luvan ostaa pienen pienen bodyn ja puvun kirpparilta kun oli niiiin suloiset :love7

Ensimmäinen vaateostos tehty. :) Ostin alekorista villakypärämyssyn!!! :) Olen vakaasti päättänyt, etten osta yhtään vaatetta ennen kuin selviää minkävärisiä vaatteita ostan. No, tämä oli hiekanruskea. :)

Ainoa isompi hankinta on sisarusrattaat mitkä täytyy ostaa. Onko kokemuksia mitkä ois hyvät? En halua että lapset "päällekkäin". Tyttö on silloin n.1.5w.

Takaisin