Hankinnat

En mäkää haluis enää ilman tiskikonetta elää :D Esikko oli vajaan vuoden vanha ku sellanen ostettiin, siihen asti oli ihan yhtä tuskaa ku kumpikaa ei oikee tiskaamisesta välittäny.

Meillä kanssa oli ongelma astiapesukoneen tyhjennyksen kanssa, mies vielä ärsyttävästi latoo likasia tiskipöydälle kun kone on täynnä puhtaita. Nykyään tyhjentäminen ei oo mulle enää ärsyttävä askare joten hoidan sen alta pois mikäli esikoinen ei roiku lahkeissa :D

Meillä kanssa oli ongelma astiapesukoneen tyhjennyksen kanssa, mies vielä ärsyttävästi latoo likasia tiskipöydälle kun kone on täynnä puhtaita. Nykyään tyhjentäminen ei oo mulle enää ärsyttävä askare joten hoidan sen alta pois mikäli esikoinen ei roiku lahkeissa :D
Meillä ihan sama juttu! Meillä mies vaan latoo ne paskaset astiat tiskipöydälle vaikka kone olis tyhjä :D Välillä on ärsyttävää tyhjentää konetta, mutta ennemmin tyhjään kuin täytän. Tai no ei ole totta, koska ennemmin täytän kuin annan miehen täyttää, hän kun ei osaa sitä täyttää niinkuin kuuluu ;) :D

Meillä ihan sama juttu ton tyhjentämisen ja täyttämisen kanssa! Haha [emoji23]

Ai, toi onkin vissiin sit yleisempi piirre miehissä. :joyful:
Täällä myös paljon jää likaiset pöydälle vaikka koneeseen sais suoraan, samoin jos kone täynnä puhtaita, ei tuu mieleen että tyhjäämpä tuon tuosta :joyful:

Meillä se oon minä, joka jättää astiat tiskipöydälle ja vaimo siivoo ne siitä jupinan kanssa pois :D. Ehkä tää on vaan parisuhteessa vakio, että jonkun pitää niitä siihen jättää lojumaan.

Mun mies tekee myös sitä että on yleensä mua ennen valmiina ja jättää lautaset ja kaikki pöydälle ja "menee vähän lepäämään" xD ja "laittaa astiat kohta" ..niin minähän se sit yleensä oon se joka jossain vaiheessa luovuttaa laittaa ruoat jääkaappiin ja astiat koneeseen. :D

Minä en voi miehestäni valittaa, hän hoitaa ihan yhtälailla! Ja tähän konekeskusteluun; kyllä, kaikki maailman pesukoneet on oltava :grin:grin. Meillä on uusi kuivaava iso pesukone ja täytyy sanoa, että en ole noin hyvää kuivaustulosta saavuttanut toisella pesutornilla, jossa erillinen kuivausrumpu. Emme ole kertaakaan joutuneet kaivamaan pyykkitelinettä esille. Asumme niin ahtaasti, että tämä palvelee meitä äärimmäisen hyvin :)

Ja mitä tulee muihin hankintoihin niin onneksi esikoisen (1,5v) rattaat on kaksos-/sisarusrattaat. Tai siis täytyy ostaa se lisäosa vain. Olemme olleet todella tyytyväisiä niihin, menee pieneen tilaan, lukittavat renkaat, takana ilmakumit, istuimen suuntaa voi vaihtaa, helppo istuimen kallistus, saa adaptereilla auton turvakaukalon (tai vaikka kaksi, koska on myös kaksosille) ja vaikka kaksi koppaa. Eli siinä voi päättää istuuko isompi alhaalla vai ylhäällä. Katsotaan miten tuo suostuu ja miten käveleminen käy sitten tokan syntymän aikaan. Meillä ei ole nyt autoa, joten rattaat on oltava niin, että saan molemmat kyytiin :)

Kerran mies mulle marmatti et joutuu muka roskia siivoomaan mun jäljiltä kun en heti vie niitä roskikseen, mä sit siihen vastasin et ihan samoin kun sun jäljiltä laitan likaset astiat koneeseen. Ja sit vielä kysyin et miks ne ei voi sinne koneeseen mennä suoraan jos kone on tyhjä vaan pitää mennä mun käden kautta. Sen jälkeen ei oo roskista valittanu :D

Ja toinen mistä tulee sanomista on pyykin pesu kun esikoiselta harvoin ennätän kodinhoitohuoneeseen pyykkäämään päivällä. Mies mielellään laittaa pyykit koneeseen ja siirtää ne kuivausrumpuun mut sit sieltä latoo hirveeks kasaks pöydälle tai kuivaustelineen päälle kun kuulemma on mun tehtävä ne viikata ja laittaa kaappiin kun ei tiedä mikä kuuluu mihinkin. Ja sit valittaa siitä kun on pöytä täynnä pyykkiä. Suurin homma siktäkin jää siis mulle vaikka olevinaan hirveesti pesee pyykkiä :D

Minä en voi miehestäni valittaa, hän hoitaa ihan yhtälailla! Ja tähän konekeskusteluun; kyllä, kaikki maailman pesukoneet on oltava :grin:grin. Meillä on uusi kuivaava iso pesukone ja täytyy sanoa, että en ole noin hyvää kuivaustulosta saavuttanut toisella pesutornilla, jossa erillinen kuivausrumpu. Emme ole kertaakaan joutuneet kaivamaan pyykkitelinettä esille. Asumme niin ahtaasti, että tämä palvelee meitä äärimmäisen hyvin :)

Siis onko tollasia pesukoneita, joissa kuivausrumpuominaisuus? Ei siis tarvitse erillistä kuivausrumpua.. haluaa semmosen! Mikä merkki ja malli?

Haha meillä se oon mies joka marmattaa mulle kun en laita tiskei suoraa koneeseen :D ja kun en voi edes tyhjätä lasei ja lautasii... Myönnän oon niiin laiska nois ja nyt oli hyvä käyttää tekosyynä etten voi avaa konetta jos siel jo likasii ku se haju käy niin pahasti :D meillä on niin et mies hoitaa tiskit ja minä pyykit :) mun ei kuitekaa tarvi kerää miehe pyykkei mistää lattialt et en voi valittaa mistää takas :D

Oliko noissa kuivaavissa pesukoneissa se että niissä on paljon pienempi se sallittava kuivausmäärä kuin normi kuivureissa? Muutama vuos semmosta kateltiin mut niissä malleissa mitä löydettiin, ois saanu kuivata jopa pienempi määrä mitä saa pestä. Eli osa vaatteista olis joutunu ottamaan pesun jälkeen märkänä pois ettei niitä oo kuivuritoiminnolle liikaa. Unohettiin ne sitten, vaikka muuten ois tuntunu kätevältä kyllä.

Toi on AEG pesukone, se isoin malli. Ja joo pesee enemmän kuin kuivaa. Eli tää on 9/6kg. Eli kuivaa kuusi kiloa ja se on musta ihan riittävä. Ja vaikka ois ladannut koneen täyteen ja kuivaukselle ni aina se on ne kuivannut. Ja ei tosiaan tarvii lataa pyykkejä laitteesta toiseen. Ainut miinus on tosi pitkä pesu ja kuivausaika yhteensä. Siks pistetään tuo aina yöksi kuivaamaan.

Me ollaan miehen kanssa molemmat aika sottapyttyjä ja roskat ja tiskit jää helposti mihin sattuu. Tiskaaminen on meillä ratkaistu niin, että mies tyhjentää ja minä täytän. Ainakin teoriassa. Käytännössä mies tyhjentää ehkä kaksi kertaa viikossa ja minä sitten muuten tyhjään ja täytän. :D Joskus mieskin täyttää (ihan omituisesti, jos minulta kysytään) ja muistaa kyllä sitten mainita kuinka on jopa tiskannut. :D :D

Pyykkihuolto on täysin mun hommaa ja mielelläni sitä teenkin. Meillä kuivataan pyykit pihalla, tai sitten sisällä telineessä. Talvella koitan ajoittaa pyykkipäivät samoille kun lämmitetään takkaa niin kuivuu nopeesti eikä huoneilma pääse liikaa kuivuun, kun takalla lämmittäminen aina kuivattaa.

Hei onko niin et lastentarvike myy vaan emmaljungan vaunui vai onks siel muita? Onko mitään muita liikkeitä missä myydään vaunuja vai onks kaikki nettikauppoi?

Minä prinsessana sanoin aiemmin että haluun vaunut uutena ja olin miettiny emmajungii mutta me saatiikii tutulta suht siistissä kunnossa olevat parivuotta vanhat :) ei järkeä ostaa toisii samanlaisii. Ja koska prinsessa ni haluan myös uudet. Joten aloin kattelee muita merkkei ja ihastuin noihin britaxin smile vaunuihin ku saa sen kaukalonki kii niihin, olis myös kevyemmät ja sirommat :)

Miten ootte pessy noita vaunujen pehmusteita? Emmajungissaki lukee käsinpesu? Ootteko pessy käsinpesuohjelmalla? :)

Hei onko niin et lastentarvike myy vaan emmaljungan vaunui vai onks siel muita? Onko mitään muita liikkeitä missä myydään vaunuja vai onks kaikki nettikauppoi?

Minä prinsessana sanoin aiemmin että haluun vaunut uutena ja olin miettiny emmajungii mutta me saatiikii tutulta suht siistissä kunnossa olevat parivuotta vanhat :) ei järkeä ostaa toisii samanlaisii. Ja koska prinsessa ni haluan myös uudet. Joten aloin kattelee muita merkkei ja ihastuin noihin britaxin smile vaunuihin ku saa sen kaukalonki kii niihin, olis myös kevyemmät ja sirommat :)

Miten ootte pessy noita vaunujen pehmusteita? Emmajungissaki lukee käsinpesu? Ootteko pessy käsinpesuohjelmalla? :)

Kärkkäinen ainakin myy vaunuja, ja kyllä lastentarvikkeessa mun mielestä oli muitakii ku vaan Emmaljungia. Ja monella nettikaupalla on myös kivijalkakauppa, mutta kannattaa kattoa ne kaupat mitkä on itteä lähellä. Verkkokauppa.com myy myös vaunuja jos sellanen sattuu olee matkan varrella :D

Jos ei oo ne nahkaset ni koneeseen vaan! Hyvin kestää. :) Mä en ees huoöis sellasia mitä ei koneessa vois pestä.

Jos ei oo ne nahkaset ni koneeseen vaan! Hyvin kestää. :) Mä en ees huoöis sellasia mitä ei koneessa vois pestä.

Joo ei oo nahkaset. Mondial runko ja beige/ruskeet päälliset :) missä asteessa pesette? Sanoin miehelle sä hoidat sit noi ja iha mielellää pistääki kuntoo :D putsaa, öljyy ym. :D onneks netis löytyy ohjekirjaset, mut pesus lukee vaa noudata ohjeita tai kysy jälleenmyyjältä.

Takaisin