Hankinnat

Mäki odotan mut vielä ei uskalla mitään katella ja ostella :) mä oon aina halunu emmaljungat en kyl tiiä miks joskus vauvakuumeessa vuosii sit katellu. Mut oikeesti yli tonnin vaunut!!! :o mitä järkee :D me ei olla mitää rikkaita! Et ehkä ku alan tutkii ni löytyyki jotkut muut ja tärkeintä on käytännöllisyys :)

Ainoo mitä o valmiina ni rottinkinen ensisänky joka ollut jo minun äidillä hänen siskoillaan ja minulla ja siskollani <3

Meidän emmaljungan yhdistelmät on kyllä ollu huiput! Tosi jykevät ja käytännölliset. Niin paljon vaunuilta vaadin kaikkee, että hinnaksi olis uutena tullu juurikin reilu tonni. Löysin kuitenkin käytetyt kaverin kaverilta hintaan 250e. Tiesin, että hän on vaunut säilönyt asianmukaisesti ja ne kyllä silmämääräisestikin olivat kuin uudet. Tottakai sitten pesin ne kunnon tekstiilinpesuaineilla kumminkin ja hyvin ovat palvelleet :)
Hyviä rattaita löytyy myös muilta valmistajilta ja aina saattaa tulla hyviä kampanjoita. Kannattaa pitää silmällä tarjouksia ja poistotuotteita, mikäli uudet haluaa :)

Meilläkin oli upeat emmaljungat esikoisella! :) hinta toki oli aika suolainen, mut meillä tuleva mummi oli myös niin ihastunu kyseisiin vaunuihin, että ehottomasti halus auttaa rahallisesti niiden hankinnassa:grin
Veikkaisin, että nytkin saadaan avustusta, mikäli tarvitaan.
Mut en oo yhtää varma mitä haluun. Rakenneultrassa jos kaikki on hyvin, niin hyppään vaunuviidakkoon fiilistelemään:p
Ps. Suosittelen facebookin Lastenvaunuhullut-ryhmää. Siel on erilaisista rattaista tosi paljon kokemuksia + myynnissä vaunuja, rattaita ja tavaroita :)

Meilläkin oli upeat emmaljungat esikoisella! :) hinta toki oli aika suolainen, mut meillä tuleva mummi oli myös niin ihastunu kyseisiin vaunuihin, että ehottomasti halus auttaa rahallisesti niiden hankinnassa:grin
Veikkaisin, että nytkin saadaan avustusta, mikäli tarvitaan.
Mut en oo yhtää varma mitä haluun. Rakenneultrassa jos kaikki on hyvin, niin hyppään vaunuviidakkoon fiilistelemään:p
Ps. Suosittelen facebookin Lastenvaunuhullut-ryhmää. Siel on erilaisista rattaista tosi paljon kokemuksia + myynnissä vaunuja, rattaita ja tavaroita :)

Sinne on ihan täys mahdottomuus päästä! Oon yrittäny vaikka kuinka monta kertaa... :S

Emmaljungia löytyy TODELLA paljon käytettyynä ja hyvä kuntosena. Fb on mm. Kirppareita mistä kannattaa kattoo ja tori. :)

Oon nyt aika turhamainen ja prinsessa vaunuissa etten halua käytettyjä :D mutta en sentää nii turhamainen et joka lapselle uudet, vaan pitäs sit kestää seuraavillekin ja väriltää neutraalit :) ja turvaistuin on myös minkä haluun uutena!

• Tykkään
Reaktiot: TK
Sinne on ihan täys mahdottomuus päästä! Oon yrittäny vaikka kuinka monta kertaa... :S

No höh! Mä oon ollu siel jo niin kauan, et sillon varmaan pääs "helposti" sisään:grin

Oon nyt aika turhamainen ja prinsessa vaunuissa etten halua käytettyjä :D mutta en sentää nii turhamainen et joka lapselle uudet, vaan pitäs sit kestää seuraavillekin ja väriltää neutraalit :) ja turvaistuin on myös minkä haluun uutena!

Mä mieluummin ostan 500€ laatuvaunut käytettynä kun samanhintaiset pilipalit uutena:grin
Toki myös ihan paskaa myydään käytettynä, mut jos yhtään osaa katsoa siistit ja homeettomat, niin käytettynä voi saada laaturattaat hyvään hintaan :) ja tietty jälleenmyyntiarvo pysyy hyvänä.
Mut nää on niin makuasioita, mulle se uutena ostaminen ei oo tässä asiassa niin tärkeä :) turvaistuimissa sitten taas en suosi käytettyjä ja panostan rahallisesti, jotta lapsen on turvallista matkustaa.

Lainaus Meritähti90: Mä mieluummin ostan 500€ laatuvaunut käytettynä kun samanhintaiset pilipalit uutena:grin
Toki myös ihan paskaa myydään käytettynä, mut jos yhtään osaa katsoa siistit ja homeettomat, niin käytettynä voi saada laaturattaat hyvään hintaan :) ja tietty jälleenmyyntiarvo pysyy hyvänä.
Mut nää on niin makuasioita, mulle se uutena ostaminen ei oo tässä asiassa niin tärkeä :) turvaistuimissa sitten taas en suosi käytettyjä ja panostan rahallisesti, jotta lapsen on turvallista matkustaa.[/QUOTE]

Joono ei mitää hepposii pilipalei sit. Mutta yhtää en viel tiiä enkä lukenu arvosteluita ym. Ei sais olla kyl kauhee painavatkaa ku oon tällänen 159cm/49kg täl hetkel enkä harrasta salii :D Ja jos ei löydy mieluisii muita ni sit pitää vaa ottaa se koiranpentu ilme miehelle niitte emmaljungien kohdalla ;)

Meillä on Stokken Xploryt, ja ne on kaupunkikäytössä ihan superhyvät! Tosi kevyet ja menee semipieneen tilaan :) niihin meillä on myös tallessa yhteensopiva turvakaukalo :)

Me tilattiin esikoisen rattaat ranskasta netin kautta. Hyvät ovat olleet. Mukana runko kääntyvillä etupyörillä, koppa, istuin, autonistuin (menevät siis kaikki vaunun runkoon kii), ja sit tietty aurinkovarjo, juomapidike, sadesuoja, laukku yms.
Hinta 400€ postikuluineen.
Ollut 2 vuotta tehokkaassa löytössä eikä mitään vikaa/rikki.
Vaunut on tosi näppärät täällä helsingissä, ku bussissa ovat ihanan pienet, normilevyset mutta ei tuki käytäviä.

Tietty on riskinsä ku tilaa tollee, mut meillä onnistu ostos täydellisesti.

Niin ja menee tosi pieneen tilaan esim autossa, ku renkaat saa irti helposti yms.

Meillä on nyt käytössä Tutek Amberot. On vähemmän tunnettu merkki ja uutena kyseiset maksaa viitisen sataa. Mutta meille ollu aivan loistavat. Kääntyvät eturenkaat, ei liian pienet, niillä pääsee hyvin kulkemaan nurtsilla, hiekalla, asfaltilla kuin kauppojen liukkailla lattioillakin. Kulkee myös pehmeästi hangessa. Etupyörät saa lukittua. Kova koppaosa, jonka saa myös kiikkumaan kehdoksi lattialle on kiva ja tarpeeksi tilava ainakin meiän käyttötarpeisiin. Helppo lukitusjärjestelmä jolla saa vaihdettua istuinosan vaunukoppaan. Siihen on myös oma turvakaukalo, mut sitä meillä ei ole. Bugaboot ois silti mun unelma, mut ei niihin oo todellakaan varaa.

Paljon tarvii hankkia, kun kerettiin luopumaan tavaroista..
Mutta eniten pään vaivaa aiheuttaa vaunut! Hyvät rattaat meillä on, mutta eihän ne käy kun vasta 6kk esteenpäin.. Rahaa viitsisi siis pistää paljon uusiin, mutta epäillyttää ostaa käytettynä. Mitkäköhän olis mahdollisimman halvat vaunut, jotka kuitenkin kestäisi lyhyen käytön?

Me saadaan tosi paljon tavaraa kaverin siskolta: vaunut ja turvakaukalo, rattaat, pinnasänky, hoitopöytä ja koliikkikeinu ihan nimelliseen hintaan. Tosi hyvä, sillä meillä ei oo vielä mitään :). Ja meillä on periaatteena, että ostetaan uutena niin vähän kuin mahdollista.

Mä oon kans si turhamainen ja prinsessa ja mitä vaan,mut mä en osta koskaan mtn käytettynä...
Tiätysti täälläki vaatteet kiertää omilla isommalta piänemmälle... :)
Kuopukselle ostettiin Bugaboon buffalot ja jos päädyn nyt siihen et tuplat tarvittais ni ne on si Bugiksien donkeyt...:love2

Meillä suositaan kans pitkälti kierrätystä. Jos edullisesti saa ostaa joltain käytettynä niin miksi hankkia maailmaan lisää krääsää ja säästää rahaakin. :)

Joo mut jonkunhan se täytyy ostaa uutena,jotta toinen voi hyätyä ja ostaa sen sitten käytettynä :)
Mä kyllä myyn itse meiän turhiks jääneitä vauva/laps kamoja ja mä myyn oikeesti halvalla niitä enkä euron kuvat silmissä...tiiän että monesti menee "liian halvalla",mut tuun itekin iloseks kun ihmiset kokee tehneensä huippukaupat...
Mä nyt vaan oon materialisti ja pinnallinen si kaiketi...

Joo mut jonkunhan se täytyy ostaa uutena,jotta toinen voi hyätyä ja ostaa sen sitten käytettynä :)
Mä kyllä myyn itse meiän turhiks jääneitä vauva/laps kamoja ja mä myyn oikeesti halvalla niitä enkä euron kuvat silmissä...tiiän että monesti menee "liian halvalla",mut tuun itekin iloseks kun ihmiset kokee tehneensä huippukaupat...
Mä nyt vaan oon materialisti ja pinnallinen si kaiketi...

Mun mielestä se on pinnallista ja materialistista että ostaa uutena ja heittää roskiin. Jos kierrättää itsensä jälkeen niin mikäs siinä sitten. Itselle kierrätys on osittain tapa elää, mutta aina välillä sitä tulee myös uutena ostettua. Ihan kuin MomsteR sanoi, niin jonkun ne vaatteet on uutena ostettava :) Toki mielummin mahdollisimman paljon kierrätystä, mutta tuleehan siinä jo paljon kun samat vaatteet useammalla lapsella kierrättää :grin

Mä en kans kierrätystä kovin harrasta. Mies on samanlainen ajatuksissaan. Mut esim mun äiti ja sisko rakastavat kirppiksiä ja toinen sisko ostelee torista paljoki kamaa.

Ollaan me pojan jatkettava sänky ostettu torista ja muutaman äitiysvaatteen oon saanu kamulta jolla lapsiluku on täys.

Mut meillä itellä on aikomus useampaan lapseen niin enpä ole tavaroita pois antanut. Joitaki lasten vaatteita oon antanu kierrätyskamuille, jos esim oon saanu joitaki mistä en ite niin tykkää tms..

En tiedä onko tää kierrättäminen sit varallisuuskysymys. Tai itselläni ei ainakaan oikeen varaa ostaa kaikkea uutena, vaikka olishan se mukava. Oon tottunut aina kierrättään ja se on kyllä mukava jos löytää jotain uudenveroista huippu halvalla. En mä mitään nukkavieruja viitsi ostaa.

Me tarvitaan kaikki xD esikoinen siis tulossa. Äiti laittoikin jo tilaukseen Primon turvakaukalon. Hän haluaisi jo ostaa vaikka mitä :D

Takaisin