Hankinnat

Meillä neiti oli 49cm kun syntyi, ekat 2viikkoa mentiin pelkillä 50cm vaatteilla, siitä sitten seuraavat 2-3viikkoa koolla 56cm :) Eli kyllä nyttekin on sen verta molempia kokoja että pärjää taas muutaman viikon per koko :)

Hankintalistalla olis myös imetystyyny jota moni täällä on kehunut. Pähkäilen, tekisinkö itse (olis mieleisiä kankaita varastossa) vai pitäiskö sortua Doomoon ihanuuteen :D !

No yhdistä nämä kaksi asiaa! :) Kannattaa tehdä semmonen sisätyyny mihin täytteet tulee ja siihen sit pestäviä päällisiä. Ite oon joutunut oksun takia doomoon tumppaamaan roskiin, joten tekisin varmaan vielä väliin pestävän päällisen jostain mikrokuitukankaasta tms mikä estää sitä täytteen sisältävää tyynyä kastumasta/ likaantumasta, täyte kun ei kestä kastumista eikä sitä voi pestä. Mutta niitä rakeita mitkä tekee doomoosta niin hyvän, myydään isoissa laatikoissa ja säkeissä esim amazon.de ja on paljon halvempaa kuin valmis tyyny, eli niillä voi täyttää sit itse tehdyn ja tulee varmaan yhtä hyvä! Se täytematsku litistyy jonkun verran käytössä niin ite oon tilannu tommosen laatikollisen siks että siitä sit täyttäny vähän lisää niitä tyynyjä, kun doomoon semmoset pötkön malliset cuddle tyynyt on kovassa suosiossa lapsilla ja itsellä.

Kyllä mäkin olen ekalla 4kg syntyneellä 50 senttisiä alkuun käyttänyt vaikka ne ei pitkään mahtuneetkaan, on se jotenkin kivempi pitää vauvaa kun ei tunnu että tyyppi tipahtaa lahkeeseen.. toinen oli lähemmäs 5kg ja käytti 56cm heti. Eipä siinä paljon menetä jos esim kirpparilta jokusen 50cm vaatteen varalle hankkii vaikka ne ei sitten mahtuisikaan, vastasyntyneen kanssa ei oo välttämättä mitenkään mukavaa vaatetta shoppailla.. Tarpeettomat voi myydä pois.

Minä oon syntynyt rv 41+2 3900g 52cm ja mies on kaksonen jotka synty rv 40+0 molemmat ollen kokoa 4kg 53cm. Meidän esikoinen oli rv 40+5 5090g 56cm. Tää uusin tulokas on menny samaa linjaa tai vähän yli kuin esikko.. :D Tänään taas keuhkon kontrolliultra edessä rv 26.

Hui Tania kun kuulostaa isolta teidän esikoinen :O

Toivottavasti keuhko on kunnossa siellä tutkimusessa sitten, tai niin kunnossa kuin se voi olla! Pidän peukkuja!

Itse taisin olla 3690g ja 51cm aikoinaan. Alle kouluikäisenä olin jopa liiankin laiha, ja sitten koulun alettua alkoi paino-ongelmatkin, joiden kanssa olen tapellut koko ikäni, loppuvat varmaankin haudassa, kun en jaksa koko aikaa kytätä syömisiäni, eli välillä sitten tulee lisää painoa ja roskaruoat maistuu liian hyvin....

Mä meinasin ekaa kertaa nyt sortua ostamaan vauvan vaatteita mutta joku sai perääntymään äitiyshousut ostin ni on jotkut siistimmät jalkaan laitettavat

Mä sain vihdoin ja viimein ostettua rattaat, vaunukopat ja adapterit. Kotiutin Mountain Buggy Duetit, koska mulla on niin pieni auto, että täytyy olla markkinoiden pienimmät kaksosrattaat. Ihanaa, kun kaikki isot hankinnat on nyt hoidettu :)

Mitä turvakaukaloa suosittelette? Autossa ei isofix valmiutta. Toisenlaisen telakan taitaa kuitenkin saada? Oon näistä vielä ainakin ihan pihalla. Tuli tilavampi auto ostettua niin turvakaukalo vois olla seuraava ostos:) ensisijaisesti kyttään torista käytettyjä mutta uuden verosia kuitenkin, vähän ois kiva tietää millaista ja minkä nimistä hakea noita kun tuntuu olevan miljoonaa eri sorttia

Mäkin oon ihan yhtä pihalla noista kaukaloista. Itse ostin Torista kolme vuotta vanhat Maxi- Cosin Cabriofixit telakoilla (isofix). Päädyin noihin ihan sillä perusteella, että sain molemmat samasta paikasta ja noi käy haluamiini rattaisiin. Ja hintakin oli huokea.

Kaukalon telakoita tosiaan saa turvavyölle ja isofixille, jotkut saa kummallakin. Meillä ois kanssa etsinnässä turvaistuin ja haluaisin sen sopimaan johki rattaisiin. Vaikeita nää, ennen meillä oli gragon kaukalo telakalla mutta nyt varmaan maxi-cosin tai britaxin. Niihin vissiin ainakin löytää rungon johon saa kiinni.

Meillä on cybexin kaukalo ja telakka, muistaakseni telakan saa kiinni isofixeillä ja vöilläkin.

Okeii täytyy tutustua näihin, kiitos vastauksista. Rahaa kun olis niin ois niin helppo kävellä vaan kauppaan ja sanoo myyjälle et yks hyvä kaukalo joka sopii minu autoon kitoooos! Mut ei täytyy nyt ite vaan ettiä ja ettiä onneks ei oo vielä kiire :)

Maxi-cosia täälläkin suositellaan. Niiden turvavyö systeemi on ihan huippu! Kaukalon voi laittaa pelkillä vöillä tai ostaa telakan jonka saa vöillä kiinni :happy:

Meillä maxi-cosin cabriofix, vyökiinnitteisellä telakalla ja ollaa tykätty. Sama menee tälle toiselleki käyttöön.

Mistähän sais kivoja värikkäitä harsoja? Oisko jossain nettikaupassa edullisesti? Moni kaveri kokenut hyödylliseksi ja uskoisin omallakin kohdalla näin olevan.

Näin jonkun verkkokaupan valikoimissa joitain värillisiä harsoja, mutta en nyt tietenkään enää muista, mikä verkkokauppa se oli :( Ei siellä montaa värivaihtoehtoa ollut, mutta jokunen kuitenkin. Pitää kyllä itsekin muistaa ostaa niitä.

Pikagoogletuksella löytyi tikkunekku.fi, siellä oli aika iso väri- ja kuosivalikoima. Hintatasosta en osaa sanoa.

Parin yön lomareissulla piti tehä ekat hankinnat Tuurista :) harsopaketti, tuttipaketti, ainut ensipupu, 3 bodya ja yhdet housut. Vaatteet oli alessa paitsi yks body, pakkohan ne oli ostaa :)
Nyt ku saatiin poikalupaus, entistä enemmän tekis mieli käyä tytön vanhat vaatteet läpi ja heittää suurin osa pois. :) ehkä mä sen teen vielä joku pv.
Meillä maxi-cosi kaukalo, en vaa muista oliko kummallakin kiinnitys systeemillä.

Meillä ainoa hankinta toistaiseksi cybex cloud q kaukalo käytettynä (5 kk ollut käytössä), sen saa täysin makuuasentoon rattaissa, korvaa siis tarvittaessa vaunukopankin. :) Saatiin isofix-telakka kaupan päälle mutta muistaakseni onnistuu myös turvavyökiinnitys.

Pakka valkoisia harsoja ja värinappi koneeseen niin saa minkä värisiä haluaa :P Voi myös freesata vanhoja harsoja!

Takaisin