Hankinnat

Ozbabyssa on kivoja 5kpl harsopaketteja nameitiltä ja muutama päivä sitten ainakin oli vielä tarjouksessa reilun 10e per paketti :)

Ja meillä on Britaxin i-size turvakaukalo, menee hyvin travel systemillä vaunuihin ja voi käyttää isofix telakalla tai ihan auton vöillä :)

Mistä tulikin mieleeni että Kärkkäiselle täytyy ehdottomasti päästä hypistelemään! :wink <3

tokmannilla ja kärkkäisellä on ollut kuvioituja harsoja myynnissä. Hurjaa miten kalliita harsot on, osti mistä tahansa. Ne kun on kuitenkin semmosia riepuja :D mut hyödyllisiä kyllä. Kirppareilta vois löytää edullisesti ja sit vaikka värjätä itse kivan väriseksi.

Meillä o varmaa lähes 30 harsoa. Osa puklailuun, osa hoitoalustan päällä vaipanvaihto suojana, sit myös käytettiin tyynyliinana pinnasängyssä!

Pakka valkoisia harsoja ja värinappi koneeseen niin saa minkä värisiä haluaa :p Voi myös freesata vanhoja harsoja!
Mä mietin tota, mutta mietin, että millä uskaltaa värjätä, kun ovat kuitenkin vauvalle tulossa. Luulis että noi perus Dylanit yms. on aika myrkkyjä?

Mä vasta pistin meijän valkoiset harsot eteenpäin. Pitäisi kattua paljon on nuita kuviollisia ja tytön värisiä tallella. Vai pitääkö ostaa lisää. Nuo on jo esikoisen ja kuopuksen vanhoja. Poikien värisiäkin ois meillä esikoinen oli kova puklaa ja ne oli myös todella tärkeitä nukkumaan mennessäkin. mutta muitten kanssa on taas pärjännyt paljon pienemmällä määrällä.

Meillä oli harsoja n 10 kpl. Käytin rintojen suojana ja.. no meillä ei ees puklailtu juurikaan. Ei ollut sillail käyttöä. Toki ne nyt käyvät yhteen sun toiseen! Hmm.. nyt kun mietin mihin ihmeeseen me niitä käytettiin? :D
No joka tapauksessa hyvin riittivät kun aina muutama pyöri päivittäin koneessa että eivät päässeet loppumaan kesken.

Mä mietin tota, mutta mietin, että millä uskaltaa värjätä, kun ovat kuitenkin vauvalle tulossa. Luulis että noi perus Dylanit yms. on aika myrkkyjä?

Mä joskus kans lueskelin vauvanvaatteiden värjäämisestä. Alkuun ajatus oli kans sama, että ei todellakaan, kauheesti myrkkyjä. Sit joku oli kommentoinu, että kyllähän ne niitä tehtaallakin värjää ja varmasti pahemmat myrkyt kyseessä kuin kotiväreissä. Niinhän se varmaan onki, tuskin ne siellä millään mustikalla värjäile. :grin ja jos vielä pesee monta kertaa ennen käyttöönottoa.

Joo ei ne aineet ole ainakaan vaarallisempia kuin tehdasvärit, jos värjättyä kuitenkin aattelee. Kannattaa pestä 60 asteessa paristi ja kunnolla etikkaa huuhtelulokeroon niin ei jää irtoväriä/ väri pysyy.

Meillä oli varmaan joku n 15 harsoa ja olivat kovasti käytössä. Tyttö puklaili kovasti joten siinä hommassa niitä kului. Vaunuverhona käytin myös. Vaipanvaitooalustalla meillä käytettiin vähän isompia käsipyyhkeitä ja aikuisten tyynyliinaa vauvan sängyssä pään alla puklusuojana. Kyllä niitä edelleen yksi kulkee aina mukana kassissa ja toinen autossa.

Mä joskus kans lueskelin vauvanvaatteiden värjäämisestä. Alkuun ajatus oli kans sama, että ei todellakaan, kauheesti myrkkyjä. Sit joku oli kommentoinu, että kyllähän ne niitä tehtaallakin värjää ja varmasti pahemmat myrkyt kyseessä kuin kotiväreissä. Niinhän se varmaan onki, tuskin ne siellä millään mustikalla värjäile. :grin ja jos vielä pesee monta kertaa ennen käyttöönottoa.
No joo, se tietysti :grin

Noissa väreissä oli jotain eroja. En nyt muista ihan tarkkaan, mutta oli joku suoraväri, joka jää kuidun pintaan ja sitten sellainen väri, joka värjää kuidun kauttaaltaan, sanotaan sitä nyt sitten vaikka syväväriksi. Niin tällainen suoraväri on haitallista ja sitä ei olisi hyvä käyttää. Pesukonenapit taitaa usein olla niitä pintaan tarttuvia värejä. Näistä oli netissä paljon puhetta vuonna 2002 kun ihmiset oli hurjan pettymeitä äitiyspakkauksen toppahaalarin väriin ja halusivat sen värjätä. Silloin taidettiin jakaa pakkauksissa kahta väriä haalareita, joista toinen sai herkkien äitien pasmat sekaisin. Josta tuli mieleen, että 1999 jaettiin neljää erilaista toppahaalaria ja kolmea makuupussia. Me satuttiin saamaan kauhea makuupussi, mutta ihana haalari.

Tästä se lähtee, paitaakaan ei pojalle ole, mutta ensimmäinen hankinta tehty - ostin käytettyjä harsoja :D Tori.fi & huuto.net löytyi käytettyjä, joissa kappalehinnaksi tulee n. 1,5 e postikuluineen. Ovat kyllä hintavia uutena ostettuina! Kolmen lapsen kokemuksella isosisko suositteli noin 20 kpl niin ei tarvitse olla koko ajan pyykkäämässä.

Tiedän äitin joka pärjäsi äitiyspakkauksen harsoilla. Jos pyyhkeitä löytyy niin miksipäs ei. Minä tykkään käyttää harsoja päivittäin kaikkeen muuhunkin kodinhoitoon joten aijon hankkia kymmenkynta lisää. n. 20kpl löytyy ennestään.

Jos tässä jokusen kuukauden malttaisi olla rauhassa hankintojen suhteen niin voisi sitten samalla kaivaa esikon vaatteet ja pestä valmiiksi tulokkaalle. Aijon muuten tällä kertaa "rakentaa" rauhallisen imetys- ja vauvan hoitonurkkauksen koska tällä kierroksella tilaa sellaiselle löytyy.

Joku hyvä juomapullo täytyy hankkia! En muista mainitsiko oliko tässä ketjussa (vai luinko muualta), mutta imetyksen aikana vettä täytyy juoda ihan hirveästi. Yölläkin saa tankata kunnolla. Vichyäkin tuli juotua vähintään 6 x 1,5litraa viikossa : D

Joo se veden juonti :D jos luulet juovasi tarpeeksi ni juoppa vielä vähän lisää. Öisinkin meni se 1,5 l helposti. Eikä ees tarvinnu ravata vessassa. Päivistä puhumattakaan. Ja kannattaa piilotella aamulla niitä pulloja pitkin poikin kämppää koska sulla on kuolettava jano just sillon kun et pääse vettä hakemaan. Ai että niitä aikoja :)

Tuo onkin hyvä vinkki, en osannut edes ajatella tuota juomista vielä tässä vaiheessa. Pulloja vaan joka puolelle huushollia :D

Mun pitää kyllä koittaa löytää jostain isompia alushousuja, aamulla vielä mahtuu vanhat sloggit hyvin, mutta iltapäivän puolella alkaa kiristää kun maha jotenkin pönöttää enemmän.

Mä en tiedä mikä mun kropassa on vikana mut mä en osaa juoda. Mulla saattaa olla jano mut mun keho ei tunnista sitä.
Imetysaikana kun kaikki puhui tuosta juomisesta ja kamalasta janosta, ei mulla ollut tietoakaan siitä? Mies pitänyt aina huolen mun nesteytyksestä muistuttamalla että ootkos juonut, otappa tästä ja tuomalla vesipulloa nenän eteen. Enkä oo koskaan oikein tykännyt veden mausta. Kivennäisvesiä menee sitten enemmän ja helpommin.
Oon siis joutunut ihan opettelemalla opettelemaan tuota veden juomista.

Takaisin