Hankinnat

Emmaljungan duo edget, kiinteillä pyörillä. Siinä mallissa on kaikista isoin koppa ja ratasosa joka meille hyvä juttu kun oletettavasti pitkä poika tulossa jos yhtään veljiinsä tulee :)

Itelläkin on aventin käsikäyttönen rintapumppu ja oon tyytyväinen ollut sen ajan mitä sitä käytin esikoisen imetys aikaan :)

Mä kävin tänään kans vaunuostoksilla, mutta vielä ei lähtenyt mitään mukaan. Emmaljungan super vikingien rungon haluan, mutta en osaa päättää otanko siihen super vikingin oman kopan vai city crossin. Jotenkin hankala valita, kun ei ole mitään kokemusta vaunuista.

Me hommattiin vaunut jo hyvän aikaa sitten, kans juuri nuo Emmaljungan Duo Edget. Oikeastaan oli vaan tarkoitus mennä kattomaan millaisia runkoja löytyy, mutta vaunut oli niin isossa alessa, että mies innostui heti ostamaan ne. Se on sinänsä outoa, kun tyyppi normaalisti harkitsee sukkaparinkin hankintaa vähintään viikon :joyful:

Käytiin myös juuri New Yorkissa lomailemassa. Käytiin amerikkalaisittain Gender Reveal ultrassa, jossa selvisi ipanan olevan tyttö. Tuli sitten ostettua "muutama" mekko, body ja muu ylisöpö vaatekappale. Jotenkin oli vapauttavaa päästä ostamaan hillittömiä vaaleanpunaisia röyhelöjuttuja ja muita söpöyksiä, kun oma vaatekaappi on lähinä mustaa ja muita tummia värejä täynnä. Sisäinen Paris Hilton pääsi valloilleen :hilarious:

Me ei tarvita kuin rattaat joihin saa Cybex cloud Q kaukalon kiinni, se saa toimittaa samalla vaunukopan virkaa kun saatiin vanhat yhdistelmät parveke-/metsälenkkivaunuiksi ja niihin kuuluu myös vaunukoppa. Nämä toiset tulisivat siis matka-/kaupunkikäyttöön joten rungon pitäisi olla mahdollisimman kompakti mutta kuitenkin tukeva. Vaihtoehdot ovat Britax Go (myös Go next ja big), Smile ja Affinity tai Teutonia prestige, nämä siis käyvät tuohon kaukaloon. Kellään kokemuksia noista, että mitkä olisivat näppärimmät? :)

Rintapumppu on nopea onneksi hakea synnytyksen jälkeen vaikka Prismasta jos ihan varma tarpeellisuudesta ole. Uskoisin että edulliset ajavat saman asian kun kalliimmatkin. Tosin jos kaksoset tulisi niin silloin sähkökäyttöinen olisi varmasti parempi.

Aventin käsikäyttöinen on meillä ja oli kyllä yks vauva ajan paras apu! Yöt oli kauheata ylitäyttyvien tissien kanssa. Yleensä yöllä syötin vauvan toisesta tissistä ja toisesta pumppasin pari pullollista maitoa. Sitten pystyi taas nukkumaan rauhassa ilman särkyjä.

Se on kyllä vähän arpapeliä noiden rintapumppujen kanssa, mulla tosiaan Aventin sai nännit kipeäksi kun taas halpis Emman (juurikin Prismasta hätäseen ostettu sairaalasta kotiuduttua) palveli koko vauvavuoden!
Nyt on aika hankkia uus ja mietin et löydänkö taas toimivaa yksilöä. :facepalm:

Mä kokeilin medelan sähköistä pumppua esikoisen synnytyksen jälkeen sairaalassa kun tuli maito n. 10 vauvan edestä... sähkökäyttöinen oli niin super , etten osannut ollenkaan pumpata kotona kun oli käsikäyttöinen. Mutta eipä sille tarvettakaan ollut kun maidonkerääjät täyttyivät imetyksen yhteydessä. Suosittelen lämpimästi maidonkerääjiä jos toinen rinta valuttaa yhtään imetyksen aikana!:)

Me hommattiin vaunut jo hyvän aikaa sitten, kans juuri nuo Emmaljungan Duo Edget. Oikeastaan oli vaan tarkoitus mennä kattomaan millaisia runkoja löytyy, mutta vaunut oli niin isossa alessa, että mies innostui heti ostamaan ne. Se on sinänsä outoa, kun tyyppi normaalisti harkitsee sukkaparinkin hankintaa vähintään viikon :joyful:

Käytiin myös juuri New Yorkissa lomailemassa. Käytiin amerikkalaisittain Gender Reveal ultrassa, jossa selvisi ipanan olevan tyttö. Tuli sitten ostettua "muutama" mekko, body ja muu ylisöpö vaatekappale. Jotenkin oli vapauttavaa päästä ostamaan hillittömiä vaaleanpunaisia röyhelöjuttuja ja muita söpöyksiä, kun oma vaatekaappi on lähinä mustaa ja muita tummia värejä täynnä. Sisäinen Paris Hilton pääsi valloilleen :hilarious:

Onpa ihana kuulla sun kuulumisia, onnea tytöstä! Täälläkin hommailtu vaatteita ihan intona, poika siis tulossa mutta värikkäitä vaatteita aion haalia myös :) Oon yrittänyt omaakin vaatevarastoa vähän tummista laajentaa vaalempiin ja värikkäämpiin pikkuhijaa :D

Oon ihan pihalla noista vaunujutuista, täytyy alkaa tutustumaan.

Kaveri esitteli mulle eilen kantovälineitä, aion kantaa vauvaa (jos hän siitä pitää) :) Myös kestovaippailua aion kokeilla, en kuitenkaan täysipäiväisesti, mut välillä. Meillä on pesänrakennus vielä aluillaan, oikeastaan vasta vaatteita on hommattu. :)

Täällä kanssa aluillaan vasta, lähinnä ajatusmaailmana yhtään vaatetta en oo ostanut eka pitää käyä läpi ja hävittää täällä olevat joita en halua. Tosin kun ei ole kun veikkaus tytöstä ni varmaan jää sitten hommaamiset synnytyksen jälkeen äitiltä aatelin pyytää jos ompelis jotkut pienet vaatteet mutta ja ehkä jonkun ostan valmiiksi. Muuten sitten myöhemmin.

En ole ostanut vauvalle vielä yhtään mitään. Jotenkin sellainen olo, että pääsen vauvailufiilikseen vasta, kun äitiyspakkaus tulee.
Töissäkin kerroin vasta nyt, että jään syyskuussa pois.

Esikoiselta on onneksi tallessa suurin osa tavaroista, joita tarvitaan, joten ehkä mä vaan herään joku päivä siihen, että nyt pitäis lähteä synnyttämään ja sitten vasta shoppailemaan.

Mä kävin tänään kans vaunuostoksilla, mutta vielä ei lähtenyt mitään mukaan. Emmaljungan super vikingien rungon haluan, mutta en osaa päättää otanko siihen super vikingin oman kopan vai city crossin. Jotenkin hankala valita, kun ei ole mitään kokemusta vaunuista.
Mulle myyjä ei ees suositellu muuta ku tuota omaa koppaa, koska se on pienin jolloin sit jos on tarve sisarusrattaille niin tulee hankaluuksia saada istuinosa sopimaan tai siihen jää tosi vähä tilaa. En sit tiiä oliko vaan myyntipuhetta, koska sanoin et meillä on jo koppa ja vaan rungolle ois tarvetta.

Mulla oli medelan rintapumppu, sain sen tutulta. En tarvinnu kertaakaan esikoisen aikana. Käsin lypsin maitoa talteen tai viemäriin, ei tytölle kelvannu pakastettu maito ees ikinä.

Ilmeisesti pakastettu maito muuttaa makuaan uudelleen lämmittäessä. Huomasin saman ettei uponnut niin hyvin kuin 'tuore'.

Maidonkerääjät olivat meillä turhakkeet, koska sitä maitoa tuli niin paljon ettei siihen mahtunut vaan valui melkein heti yli. Harsot olivat pelastus.

Äitiyspakkaus olis ihana tänä vuonna, mutta surkein mielin tein päätöksen että otan rahana. Hankintoja kun ei tarvitse juuri ollenkaan tehdä.

Phil & tendsit löysin pitkän etsinnän seurauksena vihdoin torista ja sellaiset kävin hakemassa. Muuten hankittavaa ei oikeastaan ole. Nännivoiteen ja lisäharsot saa sitten lähempänä kauppareissulla.

Mulle myyjä ei ees suositellu muuta ku tuota omaa koppaa, koska se on pienin jolloin sit jos on tarve sisarusrattaille niin tulee hankaluuksia saada istuinosa sopimaan tai siihen jää tosi vähä tilaa.
Joo tuplina noita voi käyttää vaan omalla kopalla, mutta mun on hyvin hankala kuvitella, että meille tulis tuplille tarvetta :grin No eihän sitä toisaalta tiedä miten elämä kuljettaa.

Täällä tekis kovasti mieli muutama pinkki vaate käydä hommaamassa, mutta en taida sittenkään viitsiä kun ei varmaa tyttölupausta annettu. Unisexeillä siis mennään! Yhden kissabodyn sorruin ostamaan, se on vähän tyttömäinen kuitenkin vaaleanpunaisine korvineen ;)
Mä oon aika varmuudella päätynyt Strokke Trailzeihin. Ihastuttiin niihin miehen kanssa molemmat ja ne tuntuis vastaavan meidän tarpeita mukavasti. Jos pikkuiselle tulis vielä sisarus ja haluttaisiin tuplat (noihinkin käsittääkseni saa kyllä sisaristuimen) kääntynen Emmaljungien puoleen. Trailzien jälleenmyyntiarvo on hyvä ja tuplien tarpeellisuuteenkin vaikuttanee ikäero mahdollisen pikkusisaruksen kanssa. Minä ja kolme sisarustani ei kukaan viihdytty rattaissa kovin vanhoiksi, vaan haluttiin jo tosi pienestä kävellä itse ja jaksettiin pahnustaa pitkiäkin matkoja. Edelleen ollaan kaikki patikkaihmisiä ja liikutaan mieluiten jalan ;)
Hankintalistalla olis myös imetystyyny jota moni täällä on kehunut. Pähkäilen, tekisinkö itse (olis mieleisiä kankaita varastossa) vai pitäiskö sortua Doomoon ihanuuteen :D Ja sit nää kaikki tissipumppuasiat, apua!

Jatkan vielä, onko joku käyttänyt tollaista Doomoon imetystyynyä jo nyt raskauden aikana öisin tukemassa asentoa? Mulla on tosi ilkeä yöllinen närästys ja oon miettinyt auttaisko se puoli-istuvassa asennossa nukkumisessa...

En oo itse käyttänyt mutta tiedän monta jotka tuota Doomoon tyynyä ovat juuri tuohon tarkoitukseen ja myös vartalotyynynä käyttäneet. Toivottavasti siitä olisi apua öihin. :)
Itseäni harmittaa kovin että luovuin omastani.. Oisin vartalotyynyn tarpeessa ja Lidlin tyyny on ihan kökkö. :shifty:

Meilläkään ei pakastemaito oikein uponnut, onneksi ei usein tarvinnut tarjoilla.
En kyllä ihmettele, ei se omaankaan nenään hyvältä tuoksunut. Sellainen rautainen haju. :inpain:Imetyksen tuesta vakuuteltiin että jees jees hyvää maitoa.. Mutta mitä sille ämmälle oikein tapahtuu siellä pakkasen uumenissa. :eek:

Oonki miettinyt mitä hankintoja pitää tehdä nyt toiselle kierrokselle. Isoin on tuplarattaat, ikäeroa tulee 1,5 vuotta eli kyllä esikoinenki aika pitkään tulee vielä rattaissa kulkemaan. Toinen pinnasänky pitää ehkä hommata, mutta ajattelin katsoo sen tarvetta myöhemmin. Jos vauva nukkuu alkuun äp:ssa niin oliskohan esikoinen valmis juniorsänkyyn siinä vaiheessa, kun pikkukakkonen tarttisi pinniksen. Tuttipulloihin ostan uuden tuttiosat ja muuta pientä sälää pitänee myös hankkia sitten lähempänä laskettua aikaa.

Mulla tuli esikoisen aikana runsaasti maitoa pumpatessa 2-3 ensimmäistä kuukautta ja sen jälkeen alkoi selvästi pumpulle heruminen vähentyä. Tää taitaaki olla aika yleistä eli jos haluaa ämmää pakkaseen niin kannattaa siinä alussa olla asialla.

Jatkan vielä, onko joku käyttänyt tollaista Doomoon imetystyynyä jo nyt raskauden aikana öisin tukemassa asentoa? Mulla on tosi ilkeä yöllinen närästys ja oon miettinyt auttaisko se puoli-istuvassa asennossa nukkumisessa...

Mie tilasin teva.fi verkkokaupasta pari vartalotyynyä ja perustyynyliinat niihin. Siel oli sit koristetyynyliinoja yms. kun ei enää tässä tarkoituksessa tartte. Edulliset hinnat, toimitus smart postiin ja laadukkaan oloiset tyynyt - oon kyllä itse tykänny. Asennon tukemiseen yöllä oon just käyttäny :)

Ainut mikä harmittaa on, et harmaat tyynyliinat tilasin, mutta minun silmissä ne taittaa liikaa vaaleaan violettiin. Nyt arvon, et uskaltaisko niitä esim. konevärjätä - violetti, kun ei oo mun juttu :D

Takaisin