Hankinnat

Okei, no on kai se tuokin mahdollista tietenkin, en ois kyllä ikinä tullu ajatelleeksi jos en ois täältä lukenu. Minkälaisella konstilla estätte kissoja pääsemästä pinnasänkyyn? Ja jos täällä on muita kissojen omistajia niin oletteko kaikki tekemässä niin?

Kyllä me estetään kissojen pääsy vauvan sänkyyn silloin kun vauva on siellä nukkumassa. Pitää hankkia kissaverkko siihen jostain. Muutenkin yöaikaan kissat ovat jo nyt pois makuuhuoneesta, jossa nukun, ovi on kiinni. Muutenhan sitten koira ja kissat voivat olla vauvan kanssa tekemisissä meidän valvovan silmän alla :)

Meillä on kaikki nukkunut alusta asti omassa sängyssä toki joskus aina vieressä ja ihan vauvana nuorin jäi monesti yöllä sit viereen toki se et meillä nuo ollut hyviä nukkujia alusta asti. Ettei hirveästi oo tarvinnut heräillä. Mm. Esikko nukkua alusta asti täydet yöt, toka oli vajaa 2kk kun alko nukkumaan täydet yöt sitä enne herää 1-2krt, kolmas oli kanssa n.2kk kun alko nukkumaan ja kuopus 3kk mutta sillä tuli 6kk jälkeen vaihe et alko heräämään (tää sai sillo 6kk iäs enää kertaa kiinteitä)

Vaunuista en tiiä minkälaiset ostan mutta varmaan käytettynä emmaljungia haaveillen. Rintapumppu löytyy onneksi valmiina. Nauroin tässä yks päivä kun kun meillä ois tuplat ja emnaljungan scooterit valmiina mutta niille ei ole käyttöä vaan tarvitaan yhdistelmä vaunut. Scootereitten kohtaloa en tiiä jätänkö jemmaan vai mitä teen. Tuplat on veljen perheellä käytössä niin ei voi tullut niitä myytyä pois.

Meillä kissoilla ei ole pääsyä makkariin muutoinkaan, niin ei tarvii pinnasänkyä suojata. Katsotaan sit miten esim. päikkäreiden nukkuminen menee, jos haluan / voin itsekin nukkua samalla, niin miten kissojen kannalta onnistuu :P Noi on meillä kans sellasia et tulevat rinnan päälle makaamaan, ja sillon en kyllä ainakaan pysty päikkäreitä ottamaan :D Saati jos yrittävät liian lähelle vauvaa. Ehkä vauva / me nukutaan päikkäritkin makkarissa niin ei oo kateista harmia (heh, sit tietty raapivat ovea -,-)

Meillä ei ole kissaa mutta olen talvisin käyttänyt hyttyssuojaa vauvan nukkuessa pihalla, koska,sehän on ollut vuosikymmenien riesa että kissat menee nukkumaan vauvan päälle kun tykkäävät lämmöstä. Vauvoja on kuollut ihan siihen... joten jos olisi kissa niin en päästäisi edes samaan sänkyyn nukkumaan, muutoin kyllä antaisin olla vapaasti, mummolassakin eläimiä on , joten olen kuitenkin eläinrakas:) mummolan kissat ainakin menevät ihan ihme paikkoihin nukkumaan joten taipumusta on pieniin paikkoihin ja lämpimään..

Mulla kaikkea löytyy varastosta mutta ne sit väh.7-10v vanhoja tai osa jopa 18v kun sain siskon lasten vanhat silloin esikolle. Ei kyl viittis uusiakaan ostaa ku käyttöikä lyhyt.. vähä arveluttaa miten ne toimii vielä.. vaunut on kyl myyty et ne pitäs ostaa ja jotain talvivaatteita pienelle kun edelliset kesävauvoja :)

Tsemppiä Tiiiu! Varmasti on kuitenkin mukava päivä tiedossa. :happy: Meillä anoppi antoi Mothercaren katalogin ja sanoi että valitkaa sieltä mitä haluatte, tuli ihan sama olo kun lapsena mummo aina toi lelukaupan katalogin ja pyysi ruksimaan sieltä kaikki joululahjatoiveet. :grin

Tsempit Tiiiu vaunukaupoille! :happy:

Marika, ainakin Clippasafella on niitä pinnasängyn päälle tulevia kissaverkkoja. Samoin vaunuihin tarkoitettuja, meinasin sellaisenkin hankkia koska naapurustossa pyörii paljon kissoja ja tulevat toisinaan pihaankin (omat kisut käyttää valjaita). En myöskään halua vaunuihin uteliasta oravaa, kun vauva on päiväunilla...

Mä en yhtää tiiä minkälaiset vaunut meille ois sopivimmat.
Aika vähä kotoa liikutaan missää. Mutta täällä lenkkeilyyn tarvii ku eihän toi, sitten 2v taapero, jaksa kuitenkaa kävellä. Ja tienä on asfalttia, soraa/kiviä ja talvella kunnolla lunta.
Kaupungissa joskus tulee käytyä. Ja sit ku mies reissutyössä Lapissa ni siellä sit ku joskus ollaan lasten kanssa. Tällä hetkellä löytyy emmaljunga edge duo. Antakaas ideoita kokeneemmat? :)

Muita isompia hankintoja ei taia tarvia tehä. Vaatteet sit jos tulokas on poika. Tarkotus ois saaha ite ommeltua pitkälti vaatteita.

Hei, millainen rintapumppu kannattaa ostaa? Ja jos jossain ois tarjouksessa joku hyvä ja edullinen niin laittakaa linkkiä

Siiru, Hinta ei aina ratkaise. Meille kotiutui viimeksi ihan Emman halpis rintapumppu (käsikäyttöinen) ja ajoi asiansa paremmin kuin Aventin vastaava! :)

Nyt katsoin että Beemoon pumppu oli alennuksella 20e ainenkin Jollyroom.fi sivustolla (ovh 50e) Taidan klikkailla ostoskoriin!

Siiru, Hinta ei aina ratkaise. Meille kotiutui viimeksi ihan Emman halpis rintapumppu (käsikäyttöinen) ja ajoi asiansa paremmin kuin Aventin vastaava! :)

Nyt katsoin että Beemoon pumppu oli alennuksella 20e ainenkin Jollyroom.fi sivustolla (ovh 50e) Taidan klikkailla ostoskoriin!

Mä oon kattonu sitä samaa pumppua mut en oo uskaltanut ostaa.. ku en tiedä että oisko se hyvä vai ei..

Mulla aventin sähkö ja käsikäyttöinen pumppu (lisäksi ainun ja Emman löytyy myös ) mutta tuo avent ollut itselle paras. Meillä oli ennen Oran taiga yhdistelmät mutta nyt haluan jotain muuta vaikka tykkäsinkin niistä paljon täällä löytyy myös talvella lunta(Oulun seutu) ja asutaan yksityistiellä joka hiekkatie ja ei todellakaan ole ekojen joukossa aurailla
Mä tarvin lisänä autoon jonkun rataosan johon istuimen saa kiinni kun mein mini autoon ei yhdistelmät mahdu enkä jaksa isolla ajaa jos kaikki ei liikuta

Tänään käyty valitsemassa vaunut :D Oli mahtavaa päästä niitä hiplailemaan. Tosin sovittiin liikkeen kanssa että vaunut kotiutuu vasta loppukesästä, kun tota säilytystilaa ei ihan kauheasti tällä hetkellä ole.

Itsellä rintapumppu jäi aika käyttämättä kun en vaan herunut sille koskaan. Muutamia kymmeniä millejä saatoin joskus saada. Mut esikoinen onneksi kelpuutti myös vastikkeen kun olin poissa. Mutta sikäli en välttämättä sijoittaisi hirveesti tietämättä heruuko vai ei.

Takaisin