Hankinnat

Mä sain tuplaleveet Emmaljungan viikingit myytyä! Iso suositus niille, tosi hyvät :) Meinasin jättää ostamatta kun esikoinen meni vaan liinassa koko vauva-ajan mutta kyllä ois ollu hankalaa.. Toivottavasti noi super viikingit sisarusistuinadapterilla toimii kivasti..

Meilläkin oli Mondialit classic rungolla esikoisella, oli niin mahtavat työntää :)

Mä kerkesin kahdessa aiemmassa (keskeytyneessä) raskaudessa hankkimaan pinnasängyn, sitterin ja vaatteita. Kaikki käytettyinä ja halvalla. Tuosta oppineena en tässä raskaudessa osta yhtään mitään ennen kuin on täysin varmaa, että vauva on terve ja että raskaus jatkuu myös rv 15 jälkeen. Jotenkin tuo keskeytysviikko (rv 15) on tullut mulle rajaksi, jonka jälkeen alan vasta uskomaan koko raskauteen.
Mutta jos raskaus jatkuu, niin hankin kaiken käytettynä kirppiksiltä ja torista. Ehkä jonkun ihan uuden jutun ostan, mutta en rahojani ala tuhlailemaan hömpötyksiin.

Minäkin ajattelin ensin hyödyntää tori.fi ja muita kirppiksiä ennenkuin säntään uusia ostamaan :)

En ajatellu ostaa tuplia vaikka esikoinen on toisen syntyessä vasta 1v5kk. Ei olla nyt käytetty rattaita kuin muutaman kerran 10kk aikana. Liikun pääasiallisesti autolla ja kauppakeskuksissa niin siellä käytetty matkarattaita/ostoskärryjä :)

Meillä on ekoilla lapsilla ikäeroa alle 2v. Esikoiselle oltiin ostettu uudet Emmaljungat ja rakastin niitä niin paljon, etten raaskinut myödä. Ostettiin edulliset z-linen päällekkäin istuttavat tuplat kakkosrattaiksi ja kunnon seisomalauta Emmaljungiin. Aika paljon kuljettiin Emmaljungilla ja laudalla, ja toki vauvan oli suojaisampi nukkuakin Emmaljungissa. :)

IMG_6922.PNG
Minniliini mitkä vaunut teillä on esikoisella? Malli siis :)

Meillä on nämä Classic kromi rungolla ja olen tykännyt ihan hirveästi.

Sekä käytön puolesta, että ulkonäöstä :grin. Lenkkeilen paljon ja kulkevat kyllä kelissä kuin kelissä..Toki vievät autossa reippaasti tilaa, mutta sitä varten meillä on matkarattaat.

Mietiskelin tänään että pärjäisinköhän liinalla ja näillä yhdistelmillä jos matkarattaat olis tuplat..onko sellaisia tuplamatkiksia edes missä matkustajat naama työntäjään päin..? En millään haluaisi luopua noista ihanista yhdistelemistä:p

Minniliini tuohon ratasosaan saa kiinni turvakaaren paikalle sisarukselle istuimen, tosin uutena ei enää myydä eli käytettynä etsittävä jos haluaa :) Niitä aina sillon tällön putkahtelee. Sitten Emmaljungalla on myös vanhempi sisaristuin, jotka on jo harvinaisia myynnissä että löytäisi, siinä on pitkät raudat sivuissa ja sen saa tuohon kopan päälle :) Todella harvoin niitä näkee myynnissä missään :)

Kiitti Cocoa vinkeistä. Täytyisi päästä jossain testaan tuollainen yhdistelmä, jossa olis sisaristuin..objohanbihan kauhea mohlo:grin..?

Vaunuista vielä. Jos yhtään autoilee, niin kannattaa miettiä turvakaukalo ja vaunut pakettina. Me ei mitenkään pääsääntöisesti autoiltu, mutta silloin kun oltiin autolla liikkeellä, niin oli kyllä hurja kätevää kun tarvi mukaan vain ratasosan ja klikkasi kaukalon niihin kiinni! Britaxilla saa kait vieläkin ilman mitään adaptereita, emmaljungalla adapterilla, muista en tiedä. Varsinkin jos sattuisi olemaan vauva, joka nukahtaa autoon (toisin kuin meidän), on myös tosi kiva ettei tarvitse siirrellä nukkuvaa vauvaa. Meidän ehkä-refluksi ja vähintään utelias mukula viihtyi myös esim ravintolassa paremmin turvakaukalossa kuin vaunuissa kun näki ympärilleen :)

Olin aikonut etten todellakaan osta mitään AINAKAAN ennen viikkoa 12, mutta niin vaan palloilin tänään kauppakeskuksessa ja mm. H&M:ssä... Oli sit pakko ostaa äitiysfarkut kun 15 eurolla sai :D Ei kyllä varmaan mee ees kauaa ennenku niitä voi jo hyvin käyttää, kun tota mahaa on ihan omasta takaa.

Meillä Cragon matkikset ja turvakaukalo, ihan paras ku vaa klik ja kaukalo on turvallisesti kiinni :)

Saakohan vanhoihin emmaljungiin (vm 2012) sen härpäkkeen mihin saa kiinni sen autokopan?

Meillä Cragon matkikset ja turvakaukalo, ihan paras ku vaa klik ja kaukalo on turvallisesti kiinni :)

Meillä Briossa sama ja niin näppärät!
Nyt juuri mietityttää että haluaisin tuplat joissa myös saisi kaukalon vaan napsautettua kii.

Mä himoitsen noita Bogaboo donkey duo-vaunuja. Tuplat, jotka saa muunnettua yhden lapsen vaunuiksi kun tuplia ei enää tarvitse! Saa auton turvakaukalon kiinni napsautuksella. Heittoaisat. Paljon tavaratilaa. Huima valikoima eri kuoseja. Mutta tuo hinta kirpaisee 1500€!

Mä himoitsen noita Bogaboo donkey duo-vaunuja. Tuplat, jotka saa muunnettua yhden lapsen vaunuiksi kun tuplia ei enää tarvitse! Saa auton turvakaukalon kiinni napsautuksella. Heittoaisat. Paljon tavaratilaa. Huima valikoima eri kuoseja. Mutta tuo hinta kirpaisee 1500€!

Juu ne ovat kyllä melkoiset unelmat, hinta vain kirpaisee, auts! :p

Meillä ei oikein edes muuta hankittavaa oo kuin ne sisarusrattaat. Kaikki esikoisen vanha kelpaa ja me yritetään säästellä omaan kotiin, niin ei hirveämmin tuhlaillakkaan.

Tietysti jos nyt tyttö olisi tulossa niin multa saattaisi hieman mopo karata käsistä ja saattaisin päivittää esikoisen tavarat vähän neitimäisempään suuntaan. :shy:

Meillä o esikoisella emmaljungan yhdistelmät ja oon nyt katellu emmaljungan tuplia mutta neki on kyllä hyvänhintaset..

Meillä ei oo tuplien lisäksi muuta hankintalistalla nyt ko ehkä babynest ja vähän jotai vaatetta ehkäpä.

Haha, oonko ainoo jolla ei ole hinkua päästä ostelemaan vauvalle juttuja :grin
Esikoiselta on kaikki tallella, jos nyt poika tulis ni vaatetta pitäisi hankkia. Mut muuten pitäis kaikki olla.

Meillä tarvii hoitopöytä ainaki yläkertaan hankkia, esikon vauva-aikaa oltii alhaalla. Ja ehkä tuplat, tietäs vaa millaset. Aika vähän kulen täältä mantereella ni en tiiä mikä ratkasu ois järkevintä. Vaatteita tulee varmasti ommeltua lisää, tytöltä on vaatteita mut jos onki poika

Takaisin