Hankinnat

Mä en nyt todellakaan tiedä että hankittaisiinko me tuplat vai seisomalauta.. Käytän myös luultavammin Tulaa/Manducaa joten toinen matkustaisi kätevästi siinä.

Sitten noissa tuplissa mietityttää sekin että olisko ne rinnakkaiset vai päällekkäiset? Rinnakkaiset haluaisin, mutta saisivat olla sitten sen verran kapeat että liikkuminen olisi näppärää myös julkisilla/kauppakeskuksissa yms.
 
Nuo mitkä mulla on olleet on rinnakkaiset, 79cm leveät joten yleensä mahtuneet ovista mutta joku junamalli teki poikkeuksen eikä mahtuneet kuin kasattuna, tuli vähän kiire.. Tos emmiksen duossa kiva puoli on se et istuimet/ kopat saa yksilöllisesti naama menosuuntaan tai kuljettajaan päin. Tosi hyvät työntää mutta suht isot kasaan taitettuna.
 
Oon himoinnut jo jonkun aikaa bugaboon donkeyta (apua miten se taittuu :D ). Nää olis kyllä huiput kun sais käytettyä yksilöinä ja tuplina. Ja plussana kun istuimet saa käännettyä niin päin kuin itselle parempi. Meillä tällä hetkellä bumbleriden indie 4 ja tykkään tosi paljon, mutta tuo istuimen kääntymättömyys iso miinus :sad001
Vaate jutuissa oonkin melko tarkka. Oon myynyt melkein kaikki pojan pienet vaatteet pois kun tiedän, että haluan uusia vaatteet kuiteskin jos toinen poika tulis :D Parhaat lempparit oon säästänyt :) Pinnasänky siirtyy vauvalle ja pojalle ostetaan sit juniorisänky!
Äitiyspakkausta en ota ku sen sisältö ei oo ikinä itselle iskenyt. Ostan sillä rahalla mielummin jotain muuta hyödykästä/kivaa.. ehkäpä menee nyt donkey kolehtiin :wink
 
Itekin kattelin jo esikoisen aikaan Bugaboita, mutta kun moni harmitellut sitä olematonta jousitusta ja tönkköisyyttä niin jäi hommaamatta. Itse kun tykkään vaunuista mitkä on letkeät työnnettävät ja rullaavat vähän siellä ja täällä helposti :D
 
Meillä kolmoselle ostettiin -15 brio smilet ja mä en kyllä keksi niistä mitään vikaa vaa oon tykänny niin paljon etten haluisi miettiä mitään tuplien ostoa kun haluun käyttää noita :D kesät talvet toiminu yhtä hyvin.
mut varmaa jotkut tuplatkin pakko nyt sit ostaa mut tuskin niihin paljoo investoin.
Kahdella ekalla lapsella oli emmaljunga duo edge combit ja voi luoja mut vihasin niitä.
Paljoo ei oo hankintoja vauvaa varten tehtävä kun on neljäs
 
Mulla on todella vakavia itsehillintä ongelmia olla ostamatta vauvanvaatteisiin kankaita jo :hilarious: Onko muita, jotka haluaisivat olla vielä pessimistinen varovaisia näin alkuvaiheessa, mutta sormet syyhyäis tekemään hankintoja jo?:shy: Miten onnistutte pitämään itsenne kurissa?
 
Mulla on todella vakavia itsehillintä ongelmia olla ostamatta vauvanvaatteisiin kankaita jo :hilarious: Onko muita, jotka haluaisivat olla vielä pessimistinen varovaisia näin alkuvaiheessa, mutta sormet syyhyäis tekemään hankintoja jo?:shy: Miten onnistutte pitämään itsenne kurissa?

Mä oon kaikenlaista pientä jo ostellu, ajatellu asian niin että kaikkea sellaista voi ostaa mitkä saa kaappiin piiloon. :) Ja jos pelkää sitä että jotain voi tapahtua, se voi tapahtua missä vaiheessa raskautta tahansa jos on tapahtuakseen!
 
Mulla on todella vakavia itsehillintä ongelmia olla ostamatta vauvanvaatteisiin kankaita jo :hilarious: Onko muita, jotka haluaisivat olla vielä pessimistinen varovaisia näin alkuvaiheessa, mutta sormet syyhyäis tekemään hankintoja jo?:shy: Miten onnistutte pitämään itsenne kurissa?

Mulla tekis mieli kans hankkia kankaita.. Tai tyttö kankaita löytyy jo mut ei ehkä uskalla vielä ommella.
 
Mä en uskalla hankkia yhtään mitään ennen kuin varmaan puolivälissä... mitään ei tietenkään ole ennestään, joten jos tämä raskaus tästä nyt etenee, niin taitaa tulla viime hetken paniikki ja kaikki sitten kerralla :O
 
Mulla ihan sama juttu kuin Kaarilla, mammavaatteitakaan en uskalla ennen nt-ultraa hankkia vaikka tää turvotuksen perusteella tää raskaus voisi olla jo pari kuukautta pidemmälläkin... :confused:
 
Ei taida olla tarve paljon mitään hankkia, lähes kaikki on esikoisen jäljiltä. Paitsi jos tulee poika niin pinkit vaatteet lähtee kyllä kiertoo. Ekalla kierroksella ainut uutena hommattu on pinnasänky, muuten on aivan kaikki käytettynä ostettu tai lahjaksi uutena saatu.
 
Mieli tekisi jo hankkia kaikki mahdollinen valmiiksi, mutta sama homma kuin Kaarilla ja Kullervalla - vielä ei uskalla.
Onpahan nyt ainakin aikaa säästää rahaa. Hirvittää kattoa noiden rattaiden, sänkyjen ja muiden hintoja :bored:
 
Mullakin jo kovasti sormet syyhyäisi hipelöimään kaikkia vauvojen vaatteita. Vaunuja, sänkyjä jne tullut kans selailtua lähinnä netistä. Kaikki olen myynyt poijes poikien jäljiltä, muutamia vaatteita säilyttänyt. Ehkä sitä nt-ultran jälkeen vois pikkuhiljaa alkaa osteleen :)
 
Itse kans katselin vaunuja, uusien hinnat on kyllä melkoisia :O En taitaisi raaskia ostaa uutena, varsinkin kun on hyvin todennäköistä, että lapsi jää ainoaksi. Melko hyväkuntoisia vaunuja saa ehkä käytettynäkin. Samoin esim. sänkyjä. Pienelle varmaan myös vaatetta, leikki-ikäisellekin ehkä jotain löytyisi käytettynä. Osaan kyllä ommellakin, mutta se ei ole erityisesti lempipuuhaa, ennemmin virkkaan ja neulon. Kun nämä piinaviikot nyt tästä menisi, että saisi vähän varmuutta raskauden etenemiseen, niin sitten voisi itsekin ruveta tekemään vauvalle vaatetta yms. :)
 
Itse kans katselin vaunuja, uusien hinnat on kyllä melkoisia :O En taitaisi raaskia ostaa uutena, varsinkin kun on hyvin todennäköistä, että lapsi jää ainoaksi. Melko hyväkuntoisia vaunuja saa ehkä käytettynäkin. Samoin esim. sänkyjä.

Kaari, me ostettiin esikoiselle vaunut&pinnasänky käytettynä. Pinnasänky oli täysin tuliterä Brio 3, ei ollut käytetty ollenkaan, vain koottuna seissyt, koska perheessä nukuttiin perhepedissä kunnes lapsi siirtyi omaan sänkyyn. Oli todellinen löytö! Ovh.n.350€ ja me maksettiin uusien Finlaysonin patjojen kanssa 140€. :) Vaunut taas oli yhdellä lapsella käytössä olleet Emmaljungan DuoEdge Sportit. Kaikki kankaat siistejä, ei naarmun naarmua missään, ei nitissyt ja natissut, ei mitään moitittavaa. Ovh.1300€ ja maksettiin 350€. :)
Eli kunhan vaan tarpeeksi selaa tori.fi niin sieltä voi tulla vastaan aikamoisia löytöjä!
 
Me ostettiin myös pinnis tori.fi, oli aivan priima kunnossa siis uusi, jäänyt käyttämättä ja myivät puoleen hintaan.

Samoin rattaat ostettiin käytettynä todella edullisesti ja olivat aivan uudenveroiset.
Löytöjäkin siis tekee! :)

Me ollaan myös uusittu kokolailla meidän olkkarin sisustus tori.fi kautta ja meille kotiin löytänyt kaikki uudenveroiset yksilöt sohva, tv taso, matto ym. Tämä nyt vaan tuli mieleen tälläil sivu huomautuksena että käytetty ei tosiaan tarkoita aina sitä etteikö vastaisi kuin uutta. :wink
 
Mä olen pyöritellyt kans tuota vaunuasiaa. Esikoiselle ostettiin uutena Emmaljungat jousta olen tykännyt ihan superpaljon. Nyt ehkä vähön harmittaakin se että todennäköisesti näistä tarvii luopua ja ostaa tuplat tilalle. Esikoinen on 1v 9kk tämän syntyessä, joten rattaissa varmasti vielä kulkee. Täytyy miettiä mitä kaikkia muita ratkaisuja voisi olla..ei taida tuon ikäinen vielä jaksaa oikein seisomalaudalla olla ja onko kovin käteväkään..?. Täytyy vielä tutkia että olisko noihin meidän yhdistelmiin mahdollista saada joku sisaristuin.
 
Minniliini mitkä vaunut teillä on esikoisella? Malli siis :)
 
Minniliini, meillä aikalailla sama. Esikoinen 1v10kk kun toinen syntyisi. Ei mitään hajua että ostetaanko tuplat vai mitä tehdään. Nyt jo stressaan valinnasta kuitenkin! Pitää varmaan netistä lueskella kokemuksia ennen päätöksiä.

Muoks. Ja meillä myös Emmaljungat joista en haluaisi luopua. Ovat olleet tosi hyvät!
 
Takaisin
Top