Hankinnat

Meillä ei ole yhtään mitään vauvatavaraa, joten kaikki pitää hankkia. Mutta en uskalla vieläkään edes haaveilla hankinnoista :/
 
Kaari, ihan samoilla linjoilla ollaan. Katotaan sitten jos rakenneultraan asti selvitään ja siinäkin on kaikki hyvin!
 
Me ostettiin viime viikolla käytetyt yhdistelmävaunut, hyväkuntoiset Orat kovalla kantokopalla ja ilmakumirenkailla. Oli ainakin tässä keväisessä loskakelissä hyvät työntää kotiin :D

Kaikkea tekis mieli jo hankkia mutta parempi ehkä odotella sinne asti, että raskaus julkistetaan lähipiirille että tietää mitä on pakko hankkia ja mitä saadaan kierrätettynä.
 
Haha, oonko ainoo jolla ei ole hinkua päästä ostelemaan vauvalle juttuja :grin

itse ajattelen että ostan siten kun on oikeasti tarve. en halua liikaa tavaraa vauvan myötä.
 
miten ton toisen kirjoituksen voi lainata? onko kellää kokemusta kolmepyöräisitä rattaista. haaveilen britaxin motion 3 :sta. siihen saa kätevästi adapterilla turvakaukalon kliks toiminnolla ja siin on hyvät kokoiset ilmakumirenkaat.
 
Jos selviä puhtain paperein np-ultrasta, alan sen jälkeen hankkimaan tavaraa. Syynä se, että kaksosraskauksissa voi jo rv 25:n jälkeen joutua pakkolepoon ja kun olen itsellinen, niin ei ole miestä tekemässä mun puolesta niitä hankintoja. Haluan siis kaiken valmiiksi siltä varalta, että joudun liikkumiskieltoon jossain vaiheessa.
 
Minniliini, meillä aikalailla sama. Esikoinen 1v10kk kun toinen syntyisi. Ei mitään hajua että ostetaanko tuplat vai mitä tehdään. Nyt jo stressaan valinnasta kuitenkin! Pitää varmaan netistä lueskella kokemuksia ennen päätöksiä.

Muoks. Ja meillä myös Emmaljungat joista en haluaisi luopua. Ovat olleet tosi hyvät!

Mulla sama tilanne, mutta olen päätynyt tupliin, enkä myy emmaljungia pois koska ne on niin hyvät :)
 
Mulla sama tilanne, mutta olen päätynyt tupliin, enkä myy emmaljungia pois koska ne on niin hyvät :)

Emmaljungat saa meilläkin jäädä ainakin päiväunivaunuiksi jossei muuta. :)
Oletko jo päättänyt minkä merkkiset/malliset tuplat?
 
miten ton toisen kirjoituksen voi lainata? onko kellää kokemusta kolmepyöräisitä rattaista. haaveilen britaxin motion 3 :sta. siihen saa kätevästi adapterilla turvakaukalon kliks toiminnolla ja siin on hyvät kokoiset ilmakumirenkaat.

Ootko puhelimen sovelluksella vai koneella? :)
 
Emmaljungat saa meilläkin jäädä ainakin päiväunivaunuiksi jossei muuta. :)
Oletko jo päättänyt minkä merkkiset/malliset tuplat?

Joo aika varma oon, ensiksi olin aivan varma että otan emmaljungan super vikingit, mutta yritin mahd. Paljon ottaa selvää muista merkeistä ja malleista ja monesti päädyin takaisin super vikingiin, koska luotan laatuun emmaljungassa. Mutta alkoi silti arveluttaa, mietin että onko vähän turhaa ostaa toisia vaunumaisia tuplia , kun en meinaa luopua meidän emmaljungan city crosseista, ja näin sitten kaupassa mountain buggyn duet - tuplat, jotka olivat ihanan kapeat. Ja niihin päädyin, vaikka kritiikit ja kaikki mahdolliset olen yrittänyt etsiä:) hassua että päädyin vierekkäin istuttaviin vaikka se ei ollut vaihtoehto edes alussa:) mutta nuo ovatkin 63cm leveät tai siis kapeat:wink
Ja yksi suuri plussa verrattuna super vikingeihin on kasauksen helppous, nimittäin sv:ssä pitää irroittaa kaikkia osat adaptereita myöten, kun taas mb:ssä ei, ja ne ovat muutenkin matkarattaan tyyppiset enemmän:) huhhuh mikä kirjotuus :)))
 
Ekalleäiti sitten en osaa auttaa, käytän itse sovellusta ja tässä helposti nuo tekstin lainaamiset ja tykkäykset :)
 
Meillä ei ole vielä mitään hankittuna, kovasti mieli tekisi ostella jo kaikenlasta mutta olen malttanut vielä olla ostamatta. Jonkin verran saadaan tavaraa ja vaatetta tuttavilta.
 
Meilläkään ei ole vielä mitään vauvaa varten, eikä ennen rakenneultraa aiota hankkiakaan. Aika mukavasti kuitenkin tullaan saamaan lähipiiriltä tavaroita, mm. pinnistä, vaatteita ja muita tarvikkeita kunhan sinne asti päästään. Ar-ultran jälkeen annoin kylläkin itselleni luvan alkaa neuloa vauvanpeittoa :)
 
Haha, oonko ainoo jolla ei ole hinkua päästä ostelemaan vauvalle juttuja :grin

itse ajattelen että ostan siten kun on oikeasti tarve. en halua liikaa tavaraa vauvan myötä.

Mä oon ajatellut olevani poikkeus tässä asiassa. En jaksa edes miettiä hankintoja saatika sijoittaa niihin hirveästi. Esikoisenkin aikaan hankinnat tehtiin pääosin käytettyinä (tosin uudenveroisia kaikki) Nyt meillä on suurin piirtein kaikki valmiina, mutta sitten jos tulokas onkin tyttö, täytyy varmasti vähän värimaailmaa päivittää. Nyt kummittelee jo ajatukset tuplista.. Kun en jaksaisi sitä vaunuviidakkoa kahlata ja sitten yrittää löytää käytettynä. Oon jotenkin sysännyt koko hankinnan jonnekkin mielen perukoille ja voipi olla että sitten syksyn mittaan tulee kiire. Että on meitä moneen junaan. :grin
 
Mullakaan ei oo kyl ajatustakaan ostamisesta vielä ainakaan :D
 
En vieläkään uskalla ajatella edes niiden vanhojen vauvakamojen esiinottamista. Jos sitten rakenneultran jälkeen.. :) Tosin meillä kaikki vanha tyttökamaa, että jos tuliskin poika niin osaa jutuista joutunee uusia. Vaunut, kehto, pinnis ym. Isot jutut nyt menee sama kummalle :)

Edit: edelliselle ostin kyllä etukäteen jokaisen hilavitkuttimen mitä joku kehui, ja paljon jäi käyttämättä. Eli suosittelen ostamaan pakolliset ja täydentämään tarpeen mukaan :)
 
Ei ole oikein minkäänlaista hajua, mitä kaikkea edes tarvitaan, mutta eiköhän ne selviä sitten ajan kanssa. Kun ei ole koskaan tarvinnut miettiä näitä juttuja. Luulisin, että aika pienellä yritetään tulla toimeen. Tai sitten koko homma lähtee lapasesta... o.O
 
Heh, ei kai se niin paha oo vaikka lähteekin :D

Täytyy kyllä muuten kompata sitä tuolla jo etukäteen mainittua imetystyynyä :) Ei ehkä pakollinen vaikka ensin puhuin vaan pakollisista, mutta tosiaan hyödyllinen jo mahan kanssa. Oli ihan ehdoton loppuraskaudessa kun nukkui (plus 5 muuta tyynyä :D) ja samoin jos piti olla autossa pitkiä matkoja, niin selän tukena tosi hyvä kun maha painoi ettei istuminen ollut enää pitkiä aikoja putkeen mukavaa. Mun imetykseni jäi vain muutamaan kuukauteen kun tuli itselle sairaalakeikka väliin, mutta siinäkin oli hyvä tuki jos istualtaan imetti.
 
Takaisin
Top