Hankinnat

Duetit kans ollu kuuleman mukaan monen suosiossa :)
Talvella varmasti sanmarie tuplat paremmat, noissa seisoma ja istumalaudoissa kun tuppaa olemaan niin pienet renkaat, et kunnon lumella voi olla vähän raskasta liikkua :D
 
Dueteissa on aika monella ollut noita renkaiden puhkeamisia, kuten phil & tedseissä. Eivät kestä kovia rengaspaineita.

Mutta vähän hullulta tuntuisi ostaa tuplat vain talvea varten. Keväällä kuitenkin varmasti jo pyörällä kulkee. Tai sit ostaa jotkut halvat. :)
 
Kiitos vinkeistä, onhan tuossa mietittävää :grin Nyt tuli jo monta pointia joita en olisi tajunnut ensikertalaisena miettiä :happy:
 
Ai Phil & Tedseissä on tuollaista ongelmaa? :eek: Kyllä on nyt taas sellainen vaunu/ratasviidakko kahlattavana.
 
Meillä on kaikki muut paitsi sitteri, kävelytuoli ja kaukalo pitää hommaa uusi kun on sen verran vanha jo. Äp pakkaus otetaan rahana ja kuitataan sillä alkuraskaus ultra. Ja kun ei tarvii mitää hankkia voi rahat käyttää vakuutukseen :D Ja 90% on kierrätettyä tavaraa, koen ettei pikkusilla oo väliä onko 0.10e vai 100e body, kun menee niin vähän aikaa.
 
Tania, Olen samaa mieltä, meillä kanssa hirveästi ostettu käytettynä. Siis oikeastaan kaikki esikoiselle, myös vaatteita myöten. Mutta kaikki ovat olleet uudenveroisia ja hyvä kuntoisia siitä huolimatta! :) (Etsivä löytää :wink) On ollut kiva kun rahaa on riittänyt muuhunkin sitten kuin pelkästään hankintoihin. Menevät tosiaan niin hetken aikaa ettei aivan sievoisia summia viitsisi laittaa.
 
Meillä löytyy varmaan lähes kaikki tarvittava, molemmat lapset on tyttöjä et jossain kohtaa tulis varmaan pojalle uutta vaatetta ostettua jos sellainen tulis mutta nykyisistäkin osa on suht unisexiä et ei tarvis kaikkea ostaa. Äpakkauksia on jo 2, mutta silti tekisi mieli ottaa kun se on vaan niin juttunsa :) Tärkeimmät hankinnat meillä taitaa olla vaihtaa turvaistuinsetti senmoseks että mahtuu kaikki 3 takapenkille. Ja sitten ne tuplat. Esikoinen ei viihtynyt vaunuissa yhtään vaan pelkästään liinailtiin, joten meinasin jättää tuplat ostamatta. En kyllä ois pärjännyt noiden kans ilman tuplia joten hyvä kun tuli hankittua. Ostin ne Emmiksen double vikingit joissa saa molemmat ratasistuinosat myös naama työntäjään päin. Muuten olen ollut oikein tyytyväinen, mutta ne ei mahdu kaikkiin juniin. Niistä olis ollu muutaman sentin kapeampikin malli mikä mahtuis mut noi tuli valittua kun sai ilmakumirenkaat.. Nyt kun muutetaan niin ei tuu varmaan noi mahtumaan eteiseen, täytyy sitten etsiä jotkut kapeemmat kompromissirattaat.
 
Me hankittiin esikoiselle vaunuiksi Gesslein f6, ja pelkkää.hyvää sanottavaa! Iso syy miks nuo valikoitui meille on se, että niissä on pienemmät kääntyvät etupyörät, jotka saa tarvittaessa vaihdettua isoiksi pyöriksi. On siis tosi näppärät niin kaupungilla kuun maastossa. Plus muut ominaisuudet, tykkään kovasti..

Meillä tulee ikäeroa 2v6kk ja pähkäilen myös sen kanssa että pitääkö hankkia tuplat. Ja myynkö sit nuo vanhat pois vai kannattaisko esim seuraavaa kesää varten jemmata? Hyvät matkarattaat löytyy myös, niihin ei vaan saa seisomalautaa..
 
Esikoiselle tuli etukäteen hankittua hirvee määrä vaatteita ja niitä tuli kasseittain sukulaisiltakin. Vähemmälläkin pärjää! Ja meillä oli esikoiselle unipesä ja se oli tosi kovassa käytössä niin kauan kun hän siihen mahtui, suosittelen :) tulee varmasti tälle tulokkaallekin käyttöön.
 
Meille kanssa tuli hirveä määrä vaatteita joka puolelta, kaapit tursuaa vauvan vaatteita eikä niitä kaikkia tosiaan kerinnyt käyttää, huomattiin myös että vähemmällä pärjää! :D
 
Meille tulee vanhempiin lapsiin niin iso ikäero että saadaan kyllä kaikki hankkia uudestaan. Ei olla vielä mietitty minkälaisia ja mistä hankitaan, mutta tuo unipesä on sellainen minkä haluan. Ei ole siitä mitään kokemusta mutta ne on niin tavattoman suloisia ja kun vauva aluksi nukkuu meidän välissä niin on varmaan siihen tosi kätevä.

Mistä olet Leele hankkinut unipesän?
 
Anila mä ompelin itse :happy: on tosi helppo tehdä, netistä löytyy ohjeet ja kaavat jos vaan on ompelukone käytössä! Ja halvemmaksikin tulee kuin että ostaisi. :)
 
Mä luulin kans että saatais jotain vaatetta sun muuta, mutta ei saatu oikein mitään. Samoin molemmat vauvat ollu kovia puklaamaan ja vääntään niskakakkoja aka nipoja.. et vaikka jossain vaiheessa luulin vaatetta olevan paljon niin piti lisää ostaa :D Nää voi mennä monella tapaa!
 
Esikoiselta periytyy kaikki:) sillon halusin kaiken uutena, ja hyvin kun on pidetty ni on ihan uudennäkösiä vielä. Vaatteet ostettiin alkuun unisexiä, kun ei haluttu sukupuolta etukäteen selvittää, mut heti laitokselta lähdettyä vaihtui kaikki sitten vaaleenpunaseen:wacky: eli jos uusi tulokas olisikin poika niin vaatteet menis vaihtoon mut vaunut, turvakaukalo ym. sais kuitenkin kierrätettyä.
Unipesää meillä ei ollut, tarvetta ehkä oli, mutta jäi sitten kuitenkin hommaamatta -sen haluan ehdottomasti tälle vaaville :Heartred
 
Meillä isoin hankinta on varmaan auto :D tai meillä on kyllä kaks, mutta mun auto on niin kirppu, että sinne en turvakaukalon kans ees koita lähtee sörkkiin. Esikoinen osaa ite kiivetä istuimeensa, niin sen vöiden laittaminen on vielä mennyt, vaikka välillä oon jo nyt miettiny uuden ostamista.

Myös mietin noita tuplia, että ostaisko vai eikö. Esikoinen on 3v, kun vauva syntyy niin periaatteessa kyllä tarvittas...
 
Myös mietin noita tuplia, että ostaisko vai eikö. Esikoinen on 3v, kun vauva syntyy niin periaatteessa kyllä tarvittas...

Meillä vähän sama tilanne et esikoinen on vähän vajaan sen 3v, kun vauva syntyy. Ja meillä on kaksi koiraa joten pitkää lenkkiä pitää tehdä ja 10km on keskustaan. Ne kyllä kuljetaan bussilla mutta kävelyä esikoiselle tulisi paljon ja pitkiä matkoja.
Olen tässä miettinyt, että pärjätäänkö ilman vai onko tuplat hommattava. Onko muilla kokemuksia 3v ja vauva yhtälöstä? Pärjäsittekö ilman tuplia? :)
 
Mulla ois toiveena, että saisin tehtyä mahdollisimman paljon vaatetta itse. Vauvanvaatteet on kuitenkin niin pieniä, että niihin ei paljoa kangasta uppoa. Meillä täytyy varmaan ostaa aikalailla kaikki, kun on esikoinen kyseessä. Lisäks sukulaisilla on joko niin isoja lapsia, että kaikki on jo myyty tai niin pieniä, että kaikkea tarvitaan vielä. Meilläkin isoin hankinta saattaa olla auto, riippuen siitä miten rattaat yms. mahtuu konttiin.
 
Mulla ois toiveena, että saisin tehtyä mahdollisimman paljon vaatetta itse. Vauvanvaatteet on kuitenkin niin pieniä, että niihin ei paljoa kangasta uppoa. Meillä täytyy varmaan ostaa aikalailla kaikki, kun on esikoinen kyseessä. Lisäks sukulaisilla on joko niin isoja lapsia, että kaikki on jo myyty tai niin pieniä, että kaikkea tarvitaan vielä. Meilläkin isoin hankinta saattaa olla auto, riippuen siitä miten rattaat yms. mahtuu konttiin.

Olisipa ihanaa kun itsekin osaisi ommellla pienelle vaatteita. :Heartred
Laittakaahan joskus kuvia te jotka tälläistä harrastatte! Olisi kiva nähdä :)
 
Takaisin
Top