Hankinnat

Me ostettiin myös kaukalopussi, niin saa vauvan ohuemmissa vaatteissa vöihin. Ihan pienellä kun on hartijat aika rajalliset, niin vyöt on muutenkin hankalat saada kunnolla.

Täällä myös kaukalopussi hommattuna ja meneehän tuo vaunujen kopassakin. Jotenkin huonosti toppavaatteen päälle jää tosiaan turvakaukalon vyöt ja liukuvaa materiaalia vielä usein nuo toppavaatteet, että saa napakammaksi vyöt kun pistää suoraan sisävaatteiden päälle ja sitten kaukalopussi lämmittämään päälle :)

Voi huokaus. Meillä on edelleen pinnasänky vailla kahta maalikerrosta. Päätin jo etten ota siitä mitään stressiä, lienee mies sen jollain aikataululla hoitaa. Mut kyllähän se aina itsellä mielessä on.

Toinen asia mikä nyt ilmeni kun kävin ettii turvakaukaloa pesua varten, ni ei löydy mistään. Hetken pohdittuani totesin että joko mies on laittanut sen tosi hyvään talteen tai sit se on kavereila lainassa kakkosautossa. Tämmönenkin keskustelu on käyty et tarviisko he sitä, mut en muistanut ollenkaan.

No nyt pyysin miestä sit ettimään ja jos ei löydy niin kyselemään sieltä kaverilta. Eipä ole tehnyt kumpaakaan :sorry: että meillä ei nyt sitten ole sitä kaukaloa vauvalle. Mahtavaa :mad:

Vaikee olla ahdistumatta tällasista

^Sympatiseeraan pinnasängyn maalausta. Se tunne kun tajuat että vaaditaan vielä KOLMAS kerros maalia, nghh.

Mä niin tiiän millasta toi on ku pyydät miestä tekemään näitä vauvaan liittyviä hankintoja / askareita, ja sit se ei tee ja sua vaan ahdistaa. :/

Meillä mies telee hankintoja omatoimisesti. Ei tarvi kun ajatella ääneen kuinka lampaantalja olis varmaan kiva, niin kohta on jo talja, siis kaksi, haettavissa postissa.
Puheissa tarvii olla tarkkana, ettei se osta mitään tarpeetonta vain sen vuoksi, että tulin mainiinneeksi asiasta.

Muokattu viimeksi:
Meillä mies telee hankintoja omatoimisesti. Ei tarvi kun ajatella ääneen kuinka lampaantalja olis varmaan kiva, niin kohta on jo talja, siis kaksi, haettavissa postissa.
Puheissa tarvii olla tarkkana, ettei se osta mitään tarpeetonta vain sen vuoksi, että tulin mainiinneeksi asiasta.

:D voi kun meilläkin menis näin!

Meillä mies on tehny päätökset istuin, turvakaukalo ja nyt noiden tuplien suhteen. Minä taas tehny vaate yms hankinnat :)

Meillä minä pohdiskelen ja mietin tarpeellisia hankintoja ja mies taas sitten kantaa kortensa kekoon tuomalla sitä "järjen" ääntä että tarvitaanko jne.
Hän ei mitenkään järin kiinnostunut kyllä oo hankinnoista. Tai koe moniakaan asioita tärkeiksi mitkä taas itse koen, mutta esimerkiksi juuri kotiutetuista tuplista innostuikin tuossa kasatessa ja laittoi oikein isi ryhmään kuvankin! :grin

Mä oon kyllä saanu ihan itekseni hoitaa kaikki hankinnat. Nyt ei tietty oo paljoa tarvinnu ostaakaan, mut esikoisen aikaan ärsytti miehen "no tarvitaanko sitä ja kyllähän sen ehtii"-asenne:banghead:

Mä oon kyllä saanu ihan itekseni hoitaa kaikki hankinnat. Nyt ei tietty oo paljoa tarvinnu ostaakaan, mut esikoisen aikaan ärsytti miehen "no tarvitaanko sitä ja kyllähän sen ehtii"-asenne:banghead:

Täällä on menty aika samalla tavalla nyt tän tulevan esikoisen kanssa..

Meillä minä myös saan tehdä hankinnat, mutta välillä tuoli osaa yllättää. Mm ehotteli turvakaukaloita ja pinnasänkyä yms. Ja jotain pientä katsotaan miten käy kun pikku p syntyy oonko ees ite kaikkia hommannu tai kun sukupuoli selviää ni jos on poika ni pääsee kyllä vaatekaupoille :D

Musta on ollut kivaa miten mies on ollut kiinnostunut näistä vauvan tavaroista. Ei se tuttipulloihin tai vaippoihin oo puuttunut, mutta rattaiden, kaukalon ja joidenkin vaatteiden kohdalla on tutkinut vaihtoehtoja ja selvästi kertonut mitä haluaisi. Ihan kiva näin, niin ei jää ihan kaikki mun vastuulle :p

Nyt aloin kattelemaan taas noita matkarattaita, joihin saisi liitettyä kopankin adapterilla. Onkohan olemassakaan rattaita, mitkä saisi ihan makuulleen niin, että niissä voisi pitää vauvaa joka ei osaa vielä ite istua, vai onko sit vaan käytettävä aina koppaa? Meiän vaunut kun on noi Emmaljungan panssarivaunut, niin niitä ei ihan kaikkiin pikkukauppoihin viittis mukaan ottaa :joyful:

Ainaki Britaxit ja Gracot menee ihan makuuasentoon :)

Meillä oli joskus britax b-agilet ja en kyllä vauvaa olisi sinne pistänyt ilman lisäosia, esim. Niihin on ostettavissa koppa sinne sisään. Kätevät oli muuten mur en tykännyt käyttää niitä muuten. Autoon oli helppo laittaa mutta lapsella ei ollu helppo istua niissä ja se todellakin johtui juuri niistä rattaista, koska nyt mummolassa on sateenvarjorattaat,,merkki carena, niin niissä on paljon helpompi lapsen olla vaikka on halvemmat ja vanhemmat ja epäkäytännöllisemmät käytännössä laittaa autoon ja muuta...

Meillä oli joskus britax b-agilet ja en kyllä vauvaa olisi sinne pistänyt ilman lisäosia, esim. Niihin on ostettavissa koppa sinne sisään. Kätevät oli muuten mur en tykännyt käyttää niitä muuten. Autoon oli helppo laittaa mutta lapsella ei ollu helppo istua niissä ja se todellakin johtui juuri niistä rattaista, koska nyt mummolassa on sateenvarjorattaat,,merkki carena, niin niissä on paljon helpompi lapsen olla vaikka on halvemmat ja vanhemmat ja epäkäytännöllisemmät käytännössä laittaa autoon ja muuta...
Oon ihan samaa mieltä!! Meillä on britaxin b-agilet matkarattaina ku en halunnu mitään ihan rimpuloita. En mä vauvaa noihin laittas, vaatii jonku pehmeän kopan. Esikoinen ei oikeen koskaan oo kunnolla viihtyny noissa, kun niissä jää istuma-asento liian löhöilyasennoks ja sit tyyppi valuu alaspäin. Makuulle nuo saa ja nukkumiseen toimii hyvin, paitsi ettei esikoinen enää pitkäänbaikaan oo nukkunu rattaissa ku ehkä vartin hyvällä tuurilla:meh:

Takaisin