Hankinnat

Meillä on rattaina britax B motion 3 ja lisänä adaptereilla saa kiinni turvakaukalon sekä kova vaunukoppa. Todella paljon tykkään. Nopeat kasata ja hyvät työnnellä. Isoiden renkaiden ansiosta. Tykkään.

Jotain noita Britaxeja oonkin katellut, mutta eipä oo tullut mieleenkään et toisissa voi olla mukavampi istua kuin toisissa.. mutta mistäs noitakaan tietää ennen kuin se mukula siellä jo istuu :rolleyes:

Meil B-agile plussat joissa nouseva jalkatuki ja oon tykänny, kuomu on tosi hyvä.

Mä sain eilen ekat äippärahat ja laitoin Jollyroomille tilausta, kun kaveri kehui paikkaa. Ootteko tilanneet sieltä, ja tuliko toimitus nopeasti? Tilasin tosiaan yli 100 eurolla, niin sai toimituksen ilmaiseksi. Tilauksessa oli hoitolaukku (musta, jotta mies suostuu käyttää :rolleyes:), imetystoppi, imetystyyny sekä vaunuleluja :)

Jollyroomilta tuli parissa päivässä tilatut kamat kun Posti ei kuljeta niitä :D

Olispa ihanaa, jos tulis niin nopeasti! Ozbabylta tilaamani paketti tuli muistaakseni 2 päivässä.

Mulla meni Jollyroomin tilauksessa lähemmäs puoltoista viikkoa et tuli :)

Meillä tuli hirmu nopsaa ja tilattiin sentään rattaat. Ja aiemminkin on kyllä ollut hirmu nopea toimitus. Hyviä kokemuksia siis vain! :happy:

Meil kans Jollyroomista vaan hyviä kokemuksia. Paketti tuli muistaakseni n. viikossa. Oon tilannut sisustushärpäkettä vauvan huoneeseen, koska hinnat on olleet kohdallaan ja laatu kyllä myös!

Britax in rattaista vielä, siskollani on B motion 4, ja itse ajelin niillä hänen lastaan työntäen. Lapsi tykkäsi istua niissä. Emme toki tiedä lasten mieltymyksiä etukäteen. Mutta eipä hän ole kokeillut satoja vaunuja ennen juuri niitä kyseisiä joissa ekaa kertaa istuu/makaa. Mutta itselleni oli tärkeä että rattaat liikkuu hyvin. Varmasti motion 4 on jollekin tarpeeksi sopivat, mutta oma kokemus on että motion 3 liikkuu paremmin, isojen sekä erilaisten pyörien ansiosta. :)

Jollyroomille kehuja täältäkin, tilattiin aika hintava Trollin vaatekaappi jossa kasaamisvaiheessa huomattiin yksi pieni halkeama (näkymättömässä paikassa tosin, eikä vaikuta kestävyyteen) ja muutama pieni kolhu. Tein reklamaation jonka seurauksena saatiin kaapista 40 % alennus! :) Muutenkin oon tilannut sieltä jokusen paketin ja aina tullut nopeasti, ainoa miinus palautuksen hankaluudesta....

Vaunuasioista yksi asia pohdituttaa, meillä on Cybexin Baliokset pelkällä ratasosalla sekä Cloud Q turvakaukalo jonka saa makuuasentoon noissa rattaissa. Nuo rattaat on saaneet kaikissa arvostelussa lähestulkoon pelkästään kehuja (kevyiden kaupunkirattaiden sarjassa), noitahan myydään Suomessa matkarattaina, vaikka ovatkin perusmatkarattaita paljon tukevammat. Vielä ei olla päästy testaamaan tositoimissa, mutta vaikuttavat kyllä tosi hyviltä! Ainoo mitä vielä pohdin on että pitäskö meidän kuitenkin ostaa vielä myös se vaunukoppa... Oon aatellu että vauva menis siihen n. puolen vuoden ikään turvakaukalossa kauppa- ja kaupunkireissut, vaunulenkkejä varten meillä on siis erikseen vanhat ja tukevat yhdistelmävaunut vaunukopalla. Mutta kun edessä on kuitenkin kylmin vuodenaika just sen seuraavat puoli vuotta, mahtaakohan turvakaukalon lämpöpussi riittää pitämään vauvaa lämpimänä vaikka tosiaan ei ole tarkotus pitkiä aikoja noilla rattailla ulkona kulkeakaan, lähinnä kaupungilla kulkiessa. Jos hankkis vaikka jonkun lämpimän taljan/peiton/suojan kaukalopussin lisäksi siirtymisiä varten, mahtaskohan riittää? :confused:

Kuinkahan kylmä talvi tulossa. Itsekin pitäis varautua ehkä jotenkin siihen kylmyyteen.

Jostaki luin että kylmin talvi pitkään aikaan ennusteiden mukaan mutta tiedä siitä sitten. Olis mukava kun eteläänkin tulis kunnolla lunta pitkästä aikaa :)

Odotan kans kunnon talvea ja paljon lunta. :) Ei nyt tietty mitään yli -20 astetta tarvis olla, että tarkenee ulkoilla, mut kaipaan kyl kunnon talvea ja talvitouhuja. <3

No olis kyllä ihanaa jos pitkästä aikaa tulisi kunnon talvi tänne eteläisempäänkin Suomeen! Mut ehkä jätän sen kopan kumminkin nyt vielä kauppaan ja yritän pärjätä, ehkei sinne kaupungille tule lähdettyäkään paukkupakkasilla! :D

Lieneeköhän tuo "kylmä talvi" ennuste olevan samaa luokkaa kuin kahden viime kesän pitkän ajan ennusteet "normaalia lämpimämpi kesä tulossa", joka on toteutunut vesisateina, tuulena ja pilvisinä päivinä :D Jossain taisi luntakin välillä sadella...
Itsellä ei siis kyllä ole mitään luottoa noihin pitkän ajan ennusteisiin, katson ikkunasta ulos ja näen mikä sää on, niin sitten uskon :D

Toivottavasti ei tuu hirmuluminen talvi. Mä tykkään kyllä lumesta ja talvesta mutta jos tulee paljon lunta mies joutuu olemaan töissä pitkää päivää ja itelle jää tämä piha kolattavaksi ja tääkö ei oo pienimmästä päästä :bored:. Ja saa nähä miten tien auraus toimii viime vuonna yllättävän hyvin ei tarvinnut monta päivää oottaa auraautoa niinkö edellisenä vuonna. :wacky: mutta sitä se on kun asuu yksityistien varrella.

Minä en tohtinut innostua tuosta uutisesta, pyh pah. Uskon kun näen. :grin

Ootteko nähny kotimaisia vauvanvaatteita, siis ei niitä designed in Finland vaan ihan Suomessa tehtyjä? Vinkatkaa ihmeessä - ja kaikkee muutakin kuin vaatteita. Bongasin hiljattain Pohjanmaalla ommeltuja netistä (vauvanvaate.fi) tosi halvalla 5-10e/ vaate. Saman putiikin muutama potkari ja kollaripuku on tullu 16v sitten esikon äp:stä ja ovat edelleen 5 muksun jäljiltä huippuhyvässä kunnossa. värit ennallaan jne. Luulin, että koko putiikki on entinen, mutta nettisivujen mukaan ompelu ja neulokset tehään vielä Suomessa. Siel on kuviakin, kun pohjalaismammat ompelee. Ihanaa. Nyt pistin tilaukseen enimmäkseen 74cm bodeja ja puolipotkareita, kun niitä kuitenkin sit tulee veivattua puolisen vuotta. Löyty tulokkaalla sinivalkonen Suomi100 -settikin. :)

Takaisin