Hankinnat

Meillä ainakin saa vyöt irti kaukalosta ja niin sai vanhastakin piti kyllä leikkiä vähä aikaa ennenkö tajusi kuin ne irtoaa tästä uudesta.

Joku kysy Teutonian Prestigeistä, meidän ekalla oli ne ja tykkäsin sinänsä, lapsi ei kyl niis paljon matkustanut kun huus aina niin vaunuissa kubrattaissa joten lähinnä kannoin liinassa/repulla.. mut ihan kivat kiesit. Ei mitkään kevyimmät ja näpsäkimmät mutta hyvät työntää. Nykyään ajaa alakerrassa siirrettävän vauvasängyn virkaa pyöräsuojien kanssa kun muuten on sitte tuplat.

Joo mä kyselin, sellaisia tutut tarjosivat ja päätettiin ottaa ne. :)

Ootteko hankkineet muuten sellaista nukkumis makuupussia vauvalle? Mietin että onkohan sellainen hyvä, ei pääsis raapimaan naamaansa ym.
Entä millaiset vaatteet olis hyvät synnärille vauvalle? Joku sanoi että sellainen kietaisu paita jossa hihat suljettu. Vai muistankohan väärin? :D

Joo mä kyselin, sellaisia tutut tarjosivat ja päätettiin ottaa ne. :)

Ootteko hankkineet muuten sellaista nukkumis makuupussia vauvalle? Mietin että onkohan sellainen hyvä, ei pääsis raapimaan naamaansa ym.
Entä millaiset vaatteet olis hyvät synnärille vauvalle? Joku sanoi että sellainen kietaisu paita jossa hihat suljettu. Vai muistankohan väärin? :D

Ylipäänsä ihan pienelle kietaisubodyt on miljoonasti kivempia käyttää kuin pään yli puettavat. Sairaalassahan vauva käyttää sairaalan vaatteita jotka on just sellaisia. Osassa bodyistä on ne huput käsiin mutta hyvin pärjää ilmankin laittamalla tumput tai ihan sukat vauvan käsiin. Noin pienenä ei niin vielä liiku joten pysyvät kyllä hyvin paikallaan. Nuo tumput/sukat/hihat oli meillä myös yöllä käytössä että ei päässyt silloinkaan raapimaan, ei siis kokemusta tuollaisesta unipussista.

Esikoinen oli kova touhottamaan unissaan jo pienestä (ei heti vastasyntyneenä toki) ja peitto ei pysynyt, mutta heräili silti kylmään.. käytettiin unipussia mikä oli ihan tosi hyvä. Toinen taas on vissiin kuumissaan heti jos on jotaki peittoa eikä sietäny unipussia ollenkaan.. Eli se voi olla joko tosi toimiva tai täys fiasko, vauvasta riippuen :D

Meillä on yksi nukkunut tosi lämpimässä peittokääreessä, yksi nukkui normipeitolla ja yksi heräs jos yritti laittaa peittoa. Tää peitoton nukkuu nyt taaperonakinbilman peittoa.
Niitä pusseja on kyllä semmosia kapalopussejakin, jotka ei ole varsinaisia peittoja, vaan vastaa ihan paksuudeltaan potkupukua. Sinne laitetaan kädet sisään, ettei säpsy tai raavi. Olikohan semmosesta kyse tuossa alkuperäisessä pussikysymyksessä..

Meilläkään ei suostu nukkuun peitolla. Tuossa 1,5 v laitettiin pieni täkki ja koitettiin peitellä. Se potkittiin joka kerta pois.

Kiitos muuten kun ootte vastannut, tää kyllä taas selvensi mulle näitä vauvan pukeutumis ym juttuja. <3 :)

Meillä taas on niin päin, että usein poika herää kun on peitto eksynyt ties minne ja sitten pitää peitellä uudelleen :rolleyes:

Mun sisko käytti lapsilla ahkerasti noita kapalopusseja ja tykkäsi kovasti. Meillä oli edellisellä vauvalla niitä lainassa, mutta en kokeillut niitä edes kun sai niitä niskapaskoja ja pisujen ohivuotoja hoidella monta kertaa yössä, niin en viitsinyt sotkea niitä kapaloita. Täytyy kaivaa ne tälle uudelle tulokkaalle kuitenkin esiin, jos vaikka kokeilis nytten.

Meillä peitolla nukuttu. Joskus kapaloinu jos ollut rauhaton mutta en varmaan enää osaisi tehdä kapaloa.

Meillä nyt isompana ei enää suostu peiton alle., loppui varmaan viim vuoden iässä. Viime talvi käytettiinkin äpn villahaalaria yökkärin päällä että tarkeni. Sellaista hihatonta unipussia kokeiltiin joskus muutaman kkn iässä mutta ei tyttö oikein siitä tykännyt kun ei voinut vapaasti potkiskella. Ihan pienenä joinakin öinä käärittiin ihan peitosta kapalo vauvalle, sen opettivat sairaalassa.

Ahaa mä en tommosia kapalopusseja oo nähnykään! Meillä on siis niitä "peittoja" missä jalat on pussissa ja käsien ympärillä ei oo pussia, tulee olkapäiltä kiinni.

Tosin meillä ei tommoset kapalot ois toiminukaan kun molemmat vauvat vihannu laitokselta asti kapalointia, siellä ekan kylvyn jälkeen on molemmat kapaloitu lääkärintarkastusta ootteleen ja molemmat itkeny ja temponu siellä raivona kunnes saanu itsensä vapaaksi ja sit tyyntyny. Yhtä hyvä menestys ollu myöhemminkin kapalointikokeiluilla :D

Meillä kapalo oli pitkään ihan ehdoton!
Siis todella pitkään. :grin Poika ei osannut muutoin rauhoittua. Tosi levoton viuhtoja ollut syntymästään asti. Sitten jossain kohin vaihdettiin löysään vilttiin.

Meillä esikoinen nukkui vauvana Ruskovillan unipussissa ja sama homma varmaankin tällä tulevalla bebellä. Kohta pitää varmaan ostaa jo paketti pieniä vaippoja kun luulen, että se on se asia mikä vielä unohtuu.:)

Olen melko varma, että helvetissä ihmiset laitetaan asentamaan turvakaukaloita autoon ad infinitum. Jos joku on miettinyt.

Eilen meni TUNTI kun väkerrettiin turvakaukalon telakkaa isofix-kiinnikkeisiin :arghh:

Olen melko varma, että helvetissä ihmiset laitetaan asentamaan turvakaukaloita autoon ad infinitum. Jos joku on miettinyt.

Eilen meni TUNTI kun väkerrettiin turvakaukalon telakkaa isofix-kiinnikkeisiin :arghh:

Harjoitus tekee mestarin! :D Nykyään saan Britaxin Multitech II turvaistuimen asennettua oikein autoon parissa minuutissa ;):p

Anteeksi mutta miten voi mennä noin kauan? :woot: Eikö sen pitäis olla maailman helpoin ja nopsin homma.. Siis ihan oikeasti ihmettelen koska itse olen ihan täysin käsi tuollaisissa ja silti onnistuin siinä ihan helposti..

Ehkä se oli vain alkujäykkyyttä :rolleyes:

Joissain autoissa isofixit on kyllä oikeesti hankalassa paikassa :confused: Meidän uudessa autossakin vaikka on isofix "reiät" niin sai kyllä käyttää väkivaltaa että sai Primon telakan kunnolla; penkit ei jousta ymsyms :D

Takaisin