Hankinnat

Hei, Osaako joku sanoa että mikä itkuhälytin olisi halpa ja toimii akuilla / paristoilla (bonusta tietysti olisi toimivuus myös verkkovirralla)? Ja suhteellisen hyvä sen myös pitäisi olla..

Ai että, tulispa luminen talvi pitkästä aikaa. Mä tykkään tosi paljon talvitouhuista, hiihtämisestä erityisesti. Ja tuohan runsas lumi ihan erityistä tunnelmaa, etenkin kun on vauvan ensimmäinen joulukin ja kaikkea :)

Me ostettiin vaunuiksi Stokken Trailzit, en tiedä miten vauva niissä viihtyy (kunhan nyt ensin pääsis synnyttämään :D) mutta työntötuntuma ja liikkuvuus oli niissä paras kaikista testaamistamme. Vaunuihin meinattiin laittaa ihan äp:n makuupussi ja siskolta saatu lampaantalja, ja jos tosiaan ennuste kylmästä talvesta toteutuu niin lisälämmikkeeksi äitini neuloma paksu vauvanpeitto. Mihinkään paukkupakkasiin en vauvaa aikonut viedä, mutta tykätään miehen kanssa kävellä joka paikkaan niin vaavin pitäminen lämpimänä on tärkeää.

Turvakaukalon saa vaunuihin kiinni adaptereilla (ei ostettu Stokken omaa joka olis käynyt suoraan vaan Cybexin Aton Q), siihen hommasin lämpöpussin siirtymisiä varten. Pakkaskeleillä heivaan päälle sitten vielä villapeiton siirtymisissä autosta esim. ostarille tai kyläpaikkaan.

Oletteko hommanneet vaunuihinne sellaista rättiä kuomun eteen? Onko se ollut tarpeellinen?

En jaksanu tuhlata rahaa vaunuverhoon, laitoin harson kiinni parilla pyykkipojalla. Oli se mun mielestä tuulisella ilmalla ihan hyvä olla.

On ollu rätti, helpottaa musta lämpötilan säätelyä vaunuissa kun sinne ei pääse suoraan tuulemaan. Kesällä se on ollu viritettynä kiinni.työntöaisaan lämpimämmillä jolloin varjostaa mutta ei estä ilman kiertoa

Mulla on yks vaunuverho, mutta sadesuojan kanssa pidän ihan vaan harsoa pyykkipojilla kiinni.

Okei, vaunuverho on siis se oikea termi :) ja ilmeisen tarpeellinen kapistus. Voisin kokeilla ommella sellaisen itse jostain kivasta kankaasta.

Tuli muuten ostettua Doomoo Buddy nyt vielä sairaalasta kotiuduttua, on ollut loistava apu tämän sektiohaavan kanssa kun olen vauvaa sylitellyt, imettänyt ja pitänyt iholla.

Vauvapesä on ainakin meillä ollut todella tarpeellinen, vaavi ei tykkää yhtään olla yksin, mutta vauvapesään rauhoittuu unille niin saadaan välillä tehtyä kotihommiakin, syötyä jne. :)

Mulle tuli uusi ostovimma. Haluaisin nimenomaan tilata nettikaupoista kaikke ihanaa vaatetta. Jostain syystä ulkovaatteet houkuttaa erityisesti. Mä olen etsinyt alevaatteita sormet sauhuten. En vain oikein löydä mitään säväyttävää.
Pallerolle tilasin kokoa isomman toppahaalarin ja kokeeksi rukkasia travallelta. Hirveen vaikee löytää kunnollisia ja hyviä rukkasia. Jospa noi toimis. Pirpana tarttis tyttöjen vaatteita, mutta en ole löytänyt mitään kivaa.
Mistäs te hankitte vaatteet vauvalle? Meillä on kirppikset huonoja nykyään.

Meillä on lähellä tosi hyvä lastenkirppis ja varmaan 95% vaatteista on sieltä ja loput sit lahjaksi saatua. Tämän ikäiselle saa vielä lähes uudenveroisia vaatteita kirpparilta mutta sitten kun alkaa liikkumaan tilanne on varmaan toinen. En halua ostaa nuhjaantuneita vaatteita niin kalliimmaksi tulee sitten :D nyt on päästy vähällä rahalla vaatteiden suhteen ja hyvä niin kun vauvuihin/rattaisiin ja turvakaukaloon meni pitkä penni.

Alle 1-vuotiaalle saa hyvin vaatteet kirppilseltä. Meillä oli lastenkirppis, mutta se lopetti. Tavallisella kirppiksellä saa tehdä enemmän työtä, että löytää ne lastenvaatteet, jos löytää.
Meillä on laatikoittain poikien vaatetta, mutta en haluaisi niitä pukea prinsessan päälle. En raskausaikana hankkinut mitään tyttöjen vaatteita koska luulin loppuun saakka, että saadaan toinen poika. Nyt ei ole aikaa eikä intoa käyttää tunteja kirpputoreja kiertäen.

Meillä mun äiti on kova kirppistelijä ja alehaukka joten mun ei ole juuri vaivaa tarvinnut nähdä lapseni vaatettaakseni. Rahallisesti ja ajallisesti tosi mahtavaa, mutta toisinaan tulee hetkiä että löytää itse jotain tosi ihanaa mutta ei viitsi ostaa kun meillä on jo viidet ennestään. Suurin osa mummin hankinnoista tulee käyttöön mutta joitain huteja olen jo laittanut eteenpäinkin. Vauvallehan ei hirveitä edes tarvitse hankkia kun kaikkea on yllinkyllin esikoiselta. Eli sikäli ei ole oikein neuvoja mistä kannattaisi lastenvaatteita hommata.

Sen olen huomannut että ns tyttöjen vaatteita löytyy myöhemminkin paremmin kuin poikien. Vissiin poikien polvet kuluu puhki jostain syystä herkemmin :grin

No niin, nyt pääsin vähän tyydyttämään ostohimoja. PoPilla oli verkkokaupan alelaarissa pipoja jopa 70% alennuksessa. Meillä alkaa olla kaiki myssyt ja pipot pieniä, niin tilasin pari myssykkää.

Poika sai eilen tätiltään turvakaukaloon laitettavan toppapussin jossa on reiät turvavöitä varten. Täytyy sanoa että nerokas keksintö :D lapsi sisävaatteissa pussin sisään (toki myssy, hanskat ja villasukat) ja sit vyöt kiinni sisavaatteitten päälle ja pussukasta vetoketju koko hoidon päälle kiinni. Helpottaa lähtemistä kun toppavaate on koko ajan valmiiksi kiinni kaukalossa.

Meillä on kans pussi kaukalossa. Ostettiin välikausipussi, niin on pidempi käyttöikä keväällä kuin esim. untuvapussilla. Meillä on ohut villapuku bodyn ja sukkahousujen päällä ja sit pipo, villasukat ja lapaset.

Joo toi Kaukalopussi on kyllä paras ahaa-elämys tällä kierroksella. Esikoisesta ei sellaisen olemassaolosta edes tiedetty. Helpottaa kyllä lähtemistä ja kaupoissa asiointia valtavasti.

Vihdoin keksin mitä vauvalle jouluksi. Esikoisella on jellycatin aivan ihana cordy roy kettu-pehmo joka on tosi rakas. Tytön lisäksi myös me vanhemmat tykätään kun on tosi laadukas, pehmeä ja nätti. On nykyään unikaverina ja nukkuu aina niin söpösti kettu kainalossa. Sitä ennen kettu istui sängyn päädyssä ihastuttamassa.

En siis samaa kettua halunnut mutta tilasin vähintään yhtä söpön possuhahmon samaa sarjaa. Kallishan sekin oli posteineen mutta jospa olisi yhtä mieluinen kuin kettukin :)

Kysytäänpä täälläkin, oletteko jo suunnitelleet että millaisen istuimen hommaatte seuraavaksi kun vauva kasvaa kaukaloon liian isoksi? Ite täällä koitan jo pohtia vaihtoehtoja..

Saa isoveljen multitech 2 ja ostetaan veljelle cybexin palkki.

Meillä tapahtuu niin, että pirpana saa isovelin istuimen ja isoveli uuden. Isoveli oli niin fläsä vauvana,vettä ostettiin semminen 0-18 kg istuin, Britx dualfix. Sen saa käännettyä napin painalluksella 360 astetta. Kiinnitys isofixillä. En ole ollut ihan 100% tyytyväinen sen istuma asentoon isolla lapsella. Jos nyt sais valita, niin katselisin jotain muuta, voi olla, että päädyttäisiin samaan kuitenkin. Mutta se, että istuimen saa käännettyä sivuttain kun kiinnittää lasta siihen on ehdoton plussa. Myöskin se, että kääntö naama menosuuntaan onnistuu napin painalluksella myöskin. Ei tarvitse irtottaa vöitä ja nypeltää remmejä tai asetella mitään palkkeja.

En tiedä yhtään millainen istun hankittaisiin kun pirpana kaukalosta kasvaa ulos. Veikkaan, että kesällä ostetaan isovelille uusi istuin. Täytyis tutkailla mitä on tarjolla.

Takaisin