Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voihan hankinnat... mä myin kesällä just ihan kaikki vauvan vaatteet, äippävaatteet kantoliina sitterin kaukalot rattaat yms. Nyt Ei oo mihinkään rahaa. Kodinhoidontuella mitään ostella. Mies maksaa kaikki laskut... joita omakotitalossa on... :(( tää raskaus tuli hiukka huonoon aikaan o_Oo_O:rolleyes::oops:[/QUOTE

Onneksi on kuitenki pinnis hoitopöytä syöttis rattaat (ilman kovaa koppaa) hyppykiikku ja miljoonan lelua jäänyt näiltä kahelta :laughing021:laughing021 kantoliina ja sitteri löytyy varmaan kirpuilta suht edullisesti. Ja kaukalo. Hitsi niitäkin oli keväällä vielä 2kpl kun molemmissa autoissa... voi plääh.

Näin raskausaikaa ajatellen. Miten tukivyö? Oletteko käyttäneet ja mimmosia kokemukset on olleet? Joku tietty merkki esim. Jonka on todennut hyväksi.

Mulla ollu carriwellin tukivyö ja semmosen meinasin hommata nytkin :) voin suosittelen tätä, mulla tuki hyvin masua ja selkää!

Äitiä x4, toi näyttää jo ihan pätevältä vyöltä! Itsellä oli sellainen kapeampi vyö sairaalan apuvälinelainaamosta lainassa ja se oli kyllä yhtä tyhjän kanssa. Se oli puolet kapeampi kuin toi ja takaa varmaan kolmasosa ton kuvan vyön takaosasta. Sit sen tarrakiinnitys oli sellainen huono ja kaikkien paitojen läpi se vyö näkyi ihan selkeästi kun se tarra takana törrötti. Mistä tuo on hommattu?

Onko tuo vyö sellainen, että se ei tunnu puristavan tai ahdistavan? Mulla oli ekassa raskaudessa niin raju turvotus, että kaikki saumat ym tuntui ihan hirveiltä ihoa vasten :(

Ei ainakaan mua ahistanu:) kovin oon tykänny käyttää, lopummalla nukkunutkin sen kanssa:) saumoja ei tossa oo, et ei kylkiä paina...

Äippä kiva kuulla :) vois laittaa jossain vaiheessa tilaukseen! :)

Selasin tossa vaunuja netistä ja nyt pää ihan pyörällä. Osaiskoha kokeneemmat kertoa, että mitä kannattais vaunuissa huomioida? :D
Millaset pyörät esim olis parhaat, paljon kuletaan avaltilla ja hiekkateillä, talvella saattaa olla vähän paksumpikin kerros lunta ku aurat käy millon sattuu.

Meillä on emmaljungan duo edge yhdistelmävaunut isoilla ilmatäyteisillä renkailla. Tilavat, menee isommallekin lapselle. Lämpöinen vaunukoppa! Menee niin metsässä kuin mukulakivilläkin :) ilmatäytteiset renkaat ihan huiput, pitää vaan muistaa pumppailla silloin tällöin! :)

Komppaan täysin omppoloista! Samat vaunut meilläkin esikoisella ja ei kyllä mitään huonoa sanottavaa. On tullut hangessakin niiden kanssa puskettua, samaten hiekkatiellä ja asvaltilla. Emmaljungia tais saada myös kääntyvillä etupyörillä jos nyt en ihan väärin muista, mut meillä niitä ei oo, en tykkää kääntyvistä.

Me haluttiin vaunut ehdottomasti uutena , emmaljungat poltteli mutta 1000e vaunuista oli way over the budjet :/ ostettiin sitte tutek turran vaunut. Isot ilmarenkaat , tilava jne. "halpis"versio emmaljungista, maksoi 500e (vai 449) :)

Meilläkin isot ilmatäytteiset renkaat ja aika maastossa ollaan niillä nytkin esikoisen kanssa menty :grin Itse nimenomaan halusin kääntyvät etupyörät, noissa saa ne lukittua kulkemaan suoraan mutten ole koskaan käyttänyt sitä toimintoa. Ja itse halusin tuon maastokävelyn takia, että myös etupyörät ovat isot kun monissa näkee todella erikokoiset.. On meilläkin kokoeroa etu- ja takapyörissä mutta ei niin huomattavaa kuin joissain..

Meillä on britaxin b-smart3 ja ne on hyvät kaupunki rattaat, menee kyl nurmella ja hiekalla mut siihen se sit jääkin, talven ajettavuudesta ei oo vielä tietoa mut luulen et pärjätään kun asutaan hyvin aurattujen teiden varressa:) maalle tai offroud tyyliseen menoon kyl suosittelen ihan perus rattaita, 4 isoa pyörää mieluiten semmoset joissa etupyörät on kiinteät tai ainakin lukittavat!
Onhan noissa rattaissa kyl aivan järkyttävä valikoima, erinlaisia varusteita ja ominaisuuksia, kannattaa miettiä millaisissa olosuhteissa rattaita käyttää ja lähtee sit "metsälle":)

Pitäs vissiin lähtä johonki liikkeisiin noita kattelemaan. Emmaljungista haaveilen kanssa, mut onha ne vähän turhan kalliit uusina :rolleyes:
Lappeenrannassa on vissiin kaks lastentarvikeliikettä, eipä mee kauaa kierrellessä :grin

Takaisin