Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
^ Ja vauvan paino täysin haarakappaleen varassa. Vai muistanko oikein, että siihen tuli jotain päivitystä?

Meillä oli Manduca tytön ollessa pieni, se pelasti metsälenkit koirien kanssa ja muutaman huutoisan illan. Tyttö yleensä nukahti, kun sen laittoi reppuun ja lähti ulos kävelemään. Sitä ei vaan koskaan saanut sitä nukkuen pois, olisikohan kantoliina siinä mielessä kätevämpi?

Repun ehdin myydä pois, nyt mietin tutustuisinko liinoihin vai ottaisinko uudelleen repun. Ehdottomasti aion kantaa uutta tulokasta, saapahan kädet vapaaksi ja tavallaan huomioitua molempia lapsia kerrallaan.

Me otettiin vakuutuksista selvää heti kun raskaus selvisi ja hankitaan se heti kun se on mahdollista (np- ultran jälkeen). Tietääpähän ainakin sitten, että pääsee hyvään hoitoon, jos tulee jotain.

Me mietittiin ja mietittiin ja lopulta valuutuksen otto jäi. Meidän tyttö ollut täysin terve, ei oo käyty kertaakaan lääkärissä ekan vuoden aikana. Vähän aikaa sitten kuitenkin otettiin lapsivakuutus koska meillä vanhemmilla molemmilla korvatulehduskierretaustaa yms.
Tulokkaalle vois kyllä nyt ottaa jo raskausaikana.

Meillä mies on hamstrannut kaikki noille aiemmille hankitut tavarat, joten kovin suurta ostoslistaa ei tule. :) Vaunut, turvakaukalo, pinnis, hoitopöytä tms. löytyy siis jo ennestään. Auto tosin menee vaihtoon, kun nykyiseen ei mahdu takapenkille kahta turvaistuinta +kaukaloa. Mies haaveilee sellaisesta 7-paikkaisesta ja olisihan se ihan kätevä, mahtuisi tarvittaessa muutama muukin kyytiin.

Vaatteita on jemmassa isot kasat, mutta jotenkin ne tuntuu henk.kohtaisilta, siis isompien lasten omilta ja haluaisin ehkä hankkia tälle uudelle tulokkaalle ihan omat vaatteet (ettei sitten tartte 20 vuoden päästä miettiä, että kukas vauveli se tässä kuvassa on). Mä oon kanssa tykännyt kovasti kantoliinasta, meiltä löytyy myös Manduca, mutta jotenkin koin sen hankalammaksi kuin liinan. Vakuutus otetaan, kuten aiemminkin.

Mä oon muuten jo useamman kuukauden siirtänyt joka palkkapäivä 100 euroa säästötilille sitä varten, että voi sitten hankkia vauvalle jotain tai muuten vaan parantaa äitiysloman elintasoa. :)

Eilen oli taas matalalentopäivä ja usko raskauden jatkumiseen loppuu asti epäilytti. Niinpä marssin valamaan uskoa Fidalle, josta löysin parit potkarit ja lämpöiset töppöset pikkuiselle. Ja kyllä helpotti! Alkaa pikkuhiljaa noita vaatteita kertyä :)

Isommat ostokset jätetään varmaan viimetinkaan, kun tiedetään kumpi tulee. Just ennen plussaa oltiin alkamassa kalustaa ylimääräistä makuuhuonetta työhuoneeksi, mutta mitään hankintoja ei vielä onneksi ehditty tekemään :) Pinnis, hoitopöytä, nojatuli, lipasto ja tekstiilit on ostoslistalla, mutta menee kyllä ensi vuoden puolelle, että ne hommataan. Onpahan jotain mitä odottaa :)

Sitteri pitää hankkia, ja turvakaukalo autoon myös. Leikkimattokin olisi kiva, enkä kiellä jonkun söpön lelulaatikon tarvettakaan :)

Näistä on ihana haaveilla!

Mekin ollaan nyt alettu hieman säästää ja tehdään muutenkin hankintoja pikkuhiljaa. Isommilta on kyllä jäänyt kaikkea, mutta vaunut ostettiin käytettyinä jo aikoinaan esikoiselle, joten ne alkavat vedellä viimeisiään. Myös turvakaukalo on aikansa elänyt. Hankintalistalla on siis yhdistelmävaunut ja niiden runkoon sopiva turvakaukalo telakoineen. Tällä kertaa ostetaan uutena kun minäkin olen töissä. Silloin olin opiskelija kun esikko syntyi. Vanha pinnis kelpaa, samoin kylpyammeet, vauvan pyyhkeet, harjat, kynsisakset sun muut.

Hoitopöytää ei aiotaan hankkia. Käytännöllisyyden vuoksi laitamme kodinhoitohuoneen tason päälle hoitoalustan ja siihen viereen vaipat ja muut. Siinä on vesipiste ja vaipparoskis vieressä niin se on käytännöllisin vaihtoehto. Edellisessä kodissa meillä ei ollut kodinhoitohuonetta, joten siellä meillä oli hoitopöytä, jonka laatikoihin sai myös kätevästi vauvan vaatteet kun ei silloin kerrostalokaksiossa paljon muuta säilytystilaa niille ollut.

Vaatteita on mutta haluan ostaa pienelle ihan omiakin. Niin kuin muillekin olen ostanut. Ja jos sieltä sattuu tyttö putkahtamaan niin varsinaisesti tyttömäisiä vaatteita meillä ei vielä ole. Ja tiedän että tykkäisin pukea tytölle mekkoja...

Ekan hankinnan tein eilen, nimittäin kaukalopussin Pikku Vaniljasta! Se on ihana! En tiedä miten ollaan ennen jaksettu sitä ulkovaaterumbaa... Tuo pussi tulee niin pelastamaan kolmen lapsen kanssa ulos lähtemiset kun sen kun nakkaa vauvan sisävaatteissa siihen pussiin (talvella ehkä jokin neulehaalari vielä väliin) ja menoksi! Mä niin odotan sitä! :grin Tarkennukseksi siis, että se on todella lämmin, vastaa lämmintä haalaria.

Tulipa tarinaa taas :rolleyes:

Mä oon vielä vähä epäileväinen onneks 14 päivä on ultra ja mä niin toivon että sielä kuuluu pienen sydämen syke :) jos sen kuulen niin marssin ostoksille että löydän kotiutus vaatteet :) ne mä oon tytöille ostanut aikasin muut hankinnat jää myöhemmälle mutta ne kotiutus vaatteet jää vaikka huonoksi muistoksi jos huonosti käy

Vakuutus on esikoiselle ja oli/on hyötyä ollut. Otetaan toiselle myös. Pohjolan vakuutus tosi laaja ja Pohjolasta otetaan toinenkin. Ihan loistava bonus että Pohjola tarjoaa hoitokuluvakuutuksen ilmaiseksi ensimmäiseksi vuodeksi (kaikille, tarkempiin ehtoihin kuka saa en ole vielä tutustunut, tarjous voimassa 31.12.2017 saakka :) )

https://www.op.fi/op/henkiloasiakka...s-vauvaperheiden-tueksi?cid=151880797&srcpl=3

Kokemuksia babynest:istä?

joo,mulla on neljä lasta ja kellään ei ole ollut ja nyt meinasin hankkia jollain ihanalla kuosilla....siis sitten,kun tietää,kumpi on tulossa.

Meillä oli käytössä esikoisen kanssa ja oli kyllä hyödyllinen. Ja esikoinen tykkäs. ♡

Muokattu viimeksi:
babynest täälläki harkinnassa! oli vaikeaa nukkua itellä ekan kans ku pelkäs koko ajan että kierähdän päälle, ukon viereen vauvalla ei oo asiaa - se ku on semmonen heiluva jyrä unissaan :joyful:

Mua himottelis sellaset rattaat johon sais vauvakopan kiinnitettyä mutta toisaalta , tuleeko niitä sitten käytettyä niin paljoa että kannattais hankkia :cool: Ainaki esikon aikana ois ollu kätevät ku nukku kaukaloon hyvin esim kauppareissulla ... Myös siirtyminen autosta kotiin tai mihin vaan ois kätsympää ku vauva kulki kaukalossa mukana niin kauan ku jakso kantaa :rolleyes:

Me laitettiin esikoisen vauva-aikana kaupassa se kaukalo kärryihin. Veihän se tilaa, mutta toimi mielestäni hyvin.

Babynest voisi olla ihan kätevä. Siinä vauva väkisinkin oppii nukkumaan tukeutuen johonkin muuhun, kuin äidin kainaloon. Mua ahdisti, kun patja vietti aina mua kohti, ja vauva oli koko ajan kyljessä kiinni. En pysty nukkumaan, jos en pääse vaihtamaan asentoa pitkin yötä.

Meillä kans tytöt nukku kaukalossa hyvin.. onneks meidän kauppaan on tullu uudet kärryt jossa on erikseen paikka kaukalolle se kaukalo vei nii paljo tilaa kärryssä :)

Me ei oltas selviydytty esikoisen kanssa ilman matkarattaita joihin sai kaukalon kiinni.

Esikoinen painoi viimeisinä kaukalonkäyttökuukausina niin paljon että miehelläkin alkoi tehdä tiukkaa kanniskella kaukaloa enempiä. Ja paljon on kauppoja ym asiointipaikkoja joissa ei niitä ostoskärryjä ole.

Meilläkin kyllä oli tosi kätevää kun sai kaukalon kiinni vaunujen runkoon. Jos vauva nukahti autoon ni ei turhaan heränny perillä kun siirsi vaan kaukalon rattaiden runkoon ja menoksi :)

Meilläkin nuo yhdistelmät joihin saa kaukalon kiinni ja oli jo esikoisen aikana todella hyvät käytössä.. Nuo alaosat kyllä vähän turhan jämäkät nostaa autoon ja matkarattaat joihin saa kaukalon olisi kätevämmät mutta noilla mennään taas..

Meillä hankintalistalla on kaikki mahdollinen, ainoastaan rattaat on tallessa. Kuopus täytti siis toissapäivänä 9, niin on ehtinyt nakata kaikki menemään. Lisäksi oon ihan pihalla siitä, mitä kaikkea sitä nykyään on tarjolla. Google on ollut ahkerassa käytössä tämän ketjun lukemisen rinnalla :) manduca kuulostaa sellaiselta, jonka voisi hankkia. Aikoinaan käytin kantoliinaa jonkin verran mutta en saanut siihen koskaan kunnon tatsia, tuntui kömpelöltä kun ei osannut kunnolla.

Auton vaihto mietitytti tässä ketjussa jotain muutakin ja niin mietityttää minuakin. Kesällä meillä lapsia on siis kolme ja lisäksi keskikokoinen koira. Mikähän auto voisi olla sellainen että koko kööri mahtuisi matkustamaan vaunujen kanssa.. vinkkejä ja kokemuksia otetaan vastaan!

Muokattu viimeksi:
Meilläkin just tuo että kaksi lasta istuimineen, vaunut ( mahdollusesti tuplat) ja keskikokoinen koira pitäs mahtua! :woot:

Käytiin koeajamassa kesällä oikein true perheautoehdokasta, ford s-maxia. Siitä on myös hitusen tilavampi malli ford galaxy. Perheautoksi aivan mahtava! Mutta hylkyyn meni mm. stereoiden kajareiden vuoksi, mikä on aika epäoleellista, mutta me ny ollaan vähän tällasia :P

Voi auto mä sanon.. se taitaa meillä olla suurin ongelma :( meillä on puolet kuukaudesta miehen lapset eli toukokuussa 6 kpl kuskattavia minkäköhän minibussin hommais? :)

Takaisin