Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä vaihdettiin just auto isompaan, volkkarin touraniin, 5-paikkasena. Nyt mahtuu vaikka minkälakset 3 turvaistuinta vierekkäin takapenkille. :) Tavaratila on reilu, mut enpä tiiä mahtuisko tuonne esim. vaunut ja koira. Meillä ei eläimiä ole, niin tavaroiden mahtuminen on ainoa mietittävä asia.

Meillä mies havittelee isompaa autoa nyt kun olen raskaana, vaikka ei todellakaan tarvita :D kyllä tohon nykyiseen mahtuu ihan iisisti kaksi turvaistuinta takapenkille :D

Meillä menee auto vaihtoon kun tarvitaan lisätilaa perhekoon kasvaessa kuuteen. Ollaan ajateltu fordin s-maxia tai opelia. Katsotaan nyt. Aikaisemmin kierrettiin jo kun epäiltiin mahtuuko kolme turvaistuinta meidän mondeoon, mutta mahtui ja auton hankinta lykkääntyi.
Muuten hankitaan vaunut uutena, muutoin tavaraa on jotain säästössä ja lisää saadaan mun siskolta.

Sain hyvän syyn vaihtaa esikoisen huonot matkarattaat parempiin kun entiset oli sateenvarjorattaat jotka olikin liian pitkät tavaratilaan (pienet autot) ja joutui ottamaan auton sisälle eikä kahden istuimen kanssa onnistu. Ja toinen hyvä syy oli esittää miehelle se, että uudet saa täysin makuuasentoon niin jollei isot vaunut mahdu mukaan mummulaan niin niissä voi pieni hetken nukkua siellä ulkona.. :rolleyes:

Meilläkin suurin ja tärkein hankinta oli tuo isompi auto. Muuten löytyy aikalailla kaikki tarpeellinen. Jotain vaatetta ja muuta pientä tulee varmasti osteltua, etenkin sitten jos tyttöä lupailtais. :)

Meillä on hankintalistalla ehdottomasti yhdistelmät joihin saa myös kaukalon. Kyllä se niin kätevältä systeemiltä vaikuttaa. Meillä on vanhat (10v) emmaljungat olleet isommilla ja ne alkavat nyt vedellä viimeisiään.

Babynestiä en ole miettinytkään, mutta voishan sellanen olla ihan kätevä, ei aina tarvis peitolla vauvaa tukea kun olis jo valmiiks sit semmosessa mukavassa pienessä pesässä :)

Autoon on kova luotto, että mahtuu 3 istuinta vierekkäin... se on vähän siinä ja siinä. Kaukaloksi ollaan mietitty brion, en muista mikä malli oli, mutta on kuulemma melko kapea, joten ehkä se sinne takapenkille :)

Nää sisarusvaunut on mulle aina ikuinen kysymys ja kun haluun että maksaa mieluusti alle 500€ ja sitten kun mietin että liikunko yksin vaunulenkeillä ettei esikoinen ole matkassa vai oisko mukana. että jos ikää 2v 3kk sillon niin onko järkeä ottaa tuplia? Ja haluan siihen sen että toisesta saa vaunukopan ja toisesta istuinosan

Tiarella meillä toi muksu #3 on seisoma laudalla, tai siis on ollu sit 1v10kk nyt hän on 2v 8kk ja hyvin ollaan näin pärjätty... Kaupassa/leikkipuistossa/asioilla oon pystynyt käymään huoletta, hyvin jaksaa seistä laudalla/kävellä:) mä oon miettinyt et pitäsikö torista katsella joku kantoliina tulevalle pikkuselle kun tää meidän neljäs on tän syntyessä vasta 1.5kk et kuin hänellä jalat kantaa... Noh sen näkee sit ;)

Meille tuplat oli kyl tarpeellinen hankinta, pojilla 2 v ikäeroa. Ostettiin naapurilta käytetyt carenan double swingit ja toiselle puolelle ostin sopivan pehmeän kantokopan. Lenkkeillään kuitenkin aika paljon, niin siihen tarkoitukseen nuo. Pienemmät reissut yms. on pärjätty normaaleilla rattailla ja isompi kävellen.

Me ostettiin jo tuplat :grin Ostettiin käytettynä Phil&Tedsin vaunut, saatiin hyvään hintaan. Ja niitä voi näin alkuun käyttää vaan tuolla esikoisella ku saa näppärästi pois sen sisaristuimen yms. ja nuo menee paljo pienempään tilaan ku mitä meijän nykyiset vaunut (mahtuu meijän kakkosautoonki). Oisin halunnu ne uutena hankkia mutta katotaan jos ne nyt menis näin käytettynäki.. :grin

Joo mua vaan vähän huolettaa se että onko seisomalauta ok kun tää semmonen tapaus ettei pysy paikallaan vaan kokoajan menossa. Kaupassa hankala käydä jos joutuu istuu nii hermostuu ja jos päästät kävelee nii kohta kaikki tavarat kaupassa otettu maahan tai viety jonnekin :D oon kyllä miettiny sitä reppua johon saa sen hihnan mutta en tiiä oisko siitä apua kun menee eri suuntaan ja menee makaa tai istuu maahan kun suuttuu kun ei mennä kuten hän tahtoo eli erittäin omatahtoinen kyseessä

Tiarella meillä toi muksu #3 on seisoma laudalla, tai siis on ollu sit 1v10kk nyt hän on 2v 8kk ja hyvin ollaan näin pärjätty... Kaupassa/leikkipuistossa/asioilla oon pystynyt käymään huoletta, hyvin jaksaa seistä laudalla/kävellä:) mä oon miettinyt et pitäsikö torista katsella joku kantoliina tulevalle pikkuselle kun tää meidän neljäs on tän syntyessä vasta 1.5kk et kuin hänellä jalat kantaa... Noh sen näkee sit ;)

Kantoliina tai jokin muu kantolaite voisi olla hyvä ratkaisu jos puolitoista vee ei jaksa kävellä. Ja vauva saisi olla lähellä sydäntä :)

Mä kun oon niin kamalan lyhyt ja mulla on nää töppökädet niin toi reppu oli (meillä gracon) kovin hankala kun ei oikein käsien pituus riittänyt:/ muutamalla kympillä sais torista joten eipä noi oo hinnalla pilattu;)

Mäkin haaveilen kantoliinasta, tai sitten ostan uuden Manducan. Saa kuitenkin kädet vapaaksi esikoisen kanssa, ja vauva läheisyyttä.

Me ostettiin tuplat (Britaxin B-dualit) silloin kun kuopus syntyi, lapsilla ikäeroa 1v 6kk. Käytettiin niitä sitten heinäkuusta seuraavaan kevääseen, jonka jälkeen kuopus siirtyi rattaisiin ja esikoinen seisomalaudalle ja talvella vedin usein pulkassa. Hyvin toimi. Tuplissa esikoinen istui edessä ja näki hyvin ja vauva oli alhaalla pötköttelemässä. Meillä meni vielä vaunujen irrotettava kantokoppa sinne alas.

Voihan hankinnat... mä myin kesällä just ihan kaikki vauvan vaatteet, äippävaatteet kantoliina sitterin kaukalot rattaat yms. Nyt Ei oo mihinkään rahaa. Kodinhoidontuella mitään ostella. Mies maksaa kaikki laskut... joita omakotitalossa on... :(( tää raskaus tuli hiukka huonoon aikaan o_Oo_O:rolleyes::oops:

Noi on niinku vaunujen mersut! Hienot, mutta hintavat

No niin on... Meillä on Britaxin b-smartit ja niillä mennään, ovat jotain 6 kk eikä niissä mtn vikaa... Himoitsen vaan uusista menopeleistä, tommosiin ei kyl varaa oo:/

Takaisin