Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä tuli hoitolaukussa oma alusta mukana. Ensin oli käytössä emmaljungan oma hoitolaukku ja nyt on elodie details - apple of my eye. Emmaljungan oma laukku oli tosi tilava ja pulloille oli omat sivutaskut, toisessa taskussa oli äidin vesipullo ja toisessa tytön :) hoitolaukussa meillä on aina vaihtovaatteet, smoothieta, vaippoja ja puhdistuspyyhkeitä, pientä naposteltavaa (esim pähkinät) ja mun avaimet ja lompakko :) pärjää hyvin, vaikka olis koko päivän reissussa. Meillä vaihtovaatteet on tullut todella tarpeeseen aina, nyt tietysti harvemmin, kun tyttö jo 2v3kk :)

Ostettiin hoitolaukuksi Fjällrävenin keltainen Kånken-reppu. Puhuikohan joku siitä just täällä aiemmin ja siitä se ajatus sitten lähti. :D Kehtaa mieskin sitä sitten kannella ja kiva kun sen saa selkään. Tuintuis että kamaa mahtuu myös hyvin ja poju saa sen sit myöhemmin koulurepuksi.

Meilläkin alkaa olla kaikki jo hommattu, saatiin/ostettiin käytettynä Manduca ja BB:n sitterikin. :happy: Nyt pitäis vaan vauvan huone vielä tehdä.

Kiikkutuoli ois ihana vielä löytää, niin sais keinutella vauvaa. Onko kellään ollut käytössä? Sellainen nojatuolimainen kiikkutuoli ois varmaan paras kun eikö sellainen puinen oo aika kova?

Kiikkutuoli ois ihana vielä löytää, niin sais keinutella vauvaa. Onko kellään ollut käytössä? Sellainen nojatuolimainen kiikkutuoli ois varmaan paras kun eikö sellainen puinen oo aika kova?

Meillä on puinen ns perinteinen kiikkutuoli ja siinä kangaspuilla kudottu pehmuste. Rahi lisäksi jaloille niin hyvä vauva sylissä keinua. Onhan se vähän kova verrattuna nojatuoliin, mut oli esikoisen kans älyttömän hyvä, ku oli mahavaivoja. Mies oli alkuun ettei meille mitään kiikkutuolia tule, mut nykysin istuu ennemmin siinä entä sohvalla :D

Te joilla on ennestään vaunuikäisiä lapsi(a), miten olette miettineet sisarusrattaiden kanssa? Meillä on ollut hyvän tovin hankittuna sisarusvaunut (isosisko 1,5v vauvan syntyessä), ja olen nyt miettinyt, että tarvitaankohan jotain muuta niiden lisäksi? Vauvalle omat vaunut kumminkin myös? Tai rattaat, jos vauva kulkee sylissä? En saa mitään järkeä näihin kuvioihin...

Te joilla on ennestään vaunuikäisiä lapsi(a), miten olette miettineet sisarusrattaiden kanssa? Meillä on ollut hyvän tovin hankittuna sisarusvaunut (isosisko 1,5v vauvan syntyessä), ja olen nyt miettinyt, että tarvitaankohan jotain muuta niiden lisäksi? Vauvalle omat vaunut kumminkin myös? Tai rattaat, jos vauva kulkee sylissä? En saa mitään järkeä näihin kuvioihin...

Mulla oli esikoisella ja kaksosilla 1v8kk ikäeroa. Esikoinen käveli reippaasti ja tuplat vaunuissa. Joskus esikoinen kulki manducassa selässä tai toinen vauva manducassa ja esikoinen rattaissa. Toimi meillä. Sun tilanteessa ehkä ostaisin tuplat, etenkin jos esikoinen nukkuu unia rattaissa. Pääset päiväsaikaan liikkeelle ja lapset saavat nukkua rauhassa yms. Edit. Tuplat sulla olikin jo.
Kantoväline voi siis olla tarpeellinen. Kokeilemalla selviää.

Mä kaivoin tänään esikoisen pienet vaatteet esiin ja pian pitäisi niitä alkaa pesemään ja käymään läpi. Kehdon patja ja reunapehmustekin löytyi :) vaatekaappi pyyhitty vauvan vaatteille <3

Mä kans viikonloppuna vähän kattelin esikoisen vanhoja vaatteita, ja yritin pikkusen erotella niistä kiertoon meneviä. Esikoinen on tyttö, ja on saanut todella ison osan vaatteistaan tyttöserkuiltaan käytettynä, ja siellä on hurjan paljon vaaleanpunaista, pinkkiä ja mekkoja. Yritän suhtautua pukeutumiseen ja lapsen leluihin ja leikkeihin mahdollisimman sukupuolineutraalisti, mutta en mä kuitenkaan ihan poikavauvaa viitsi mekkoihin ja pinkkiin röyhelöglitteriin pukea :grin. Eli vaatteista tosi suuren osan joudun laittamaan kiertoon, ja hommaamaan uutta tilalle. On se kyllä aika haikeaa, kun ei jotain tiettyä lempparivaatetta enää pääsekään käyttämään uudestaan.

Rv24+3 ja kaikki valmiina. Miten mä ny maltan sitte odottaa sitä toukokuun loppua ku ei oo muuta ku äitiyspakkauksen vaatteiden pesu enää edes ja jos vaatteita vie tulee lisää jostain ni niiden pesu. Hoitoalusta vie tarttis hommata, mut ehkä mä lykkään sitä sit pidemmälle ni on jotain tehtävää mitä odottaa vie. :D

Meillä ei oo vielä laitettu mitään valmiiksi :D toki kaikki löytyy jo valmiina esikoisen jäljiltä, kun molemmat vielä poikia. Esikoisen vanhat vaatteet oon aiemmin kattonu läpi, laittanu osan kiertoon ja säästäny osan. Jotakin uusia vaatteita varmasti tulee vielä ostettua, mut eihän tässä vielä kiirettä :)

Kai täältä joku muu esikoisen odottaja löytyy, jolla on vielä hankinnat vaiheessa? :D meillä on sentäs turvakaukalo ja telakka sekä siskon ostama vaatepussi vaan kaikki muu vielä ajatuksen tasolla.. ehtiihän tuota :)

Meillä on esikoiselle hankinnat ainakin melko vaiheessa, kehto on ja turvakaukalo, vaatetta tarpeeks mutta ei vielä olla edes saatu huonetta maalattua (ja pitää muutamaa huonetta heittää ympäri kun tuleva lastenhuone on nyt miehen toimisto) jne niin mitään isompaa ei oo viitsinyt hankkia nurkkaan lojumaan.. :joyful: nyt jo 28+1,vähän alkaa ahdistamaan kun ei pääse laittamaan ja tekemään mutta onhan tässä vielä aikaa... :)

Kai täältä joku muu esikoisen odottaja löytyy, jolla on vielä hankinnat vaiheessa? :D meillä on sentäs turvakaukalo ja telakka sekä siskon ostama vaatepussi vaan kaikki muu vielä ajatuksen tasolla.. ehtiihän tuota :)

LÖYTYY! =) Mulla pinnasänky, hoitopöytä ja vaatteet. Yhd. Vaunut haen perjantaina. Muuta ei sitten ookkaan :) äippäpakettia odotellessa... Pitää vissii sitä imetystä vartenkin jotain hankkii ja blaah, ku ei tiiä miten paljon mitäkin hoitotarvikkeita pitää olla ja vaipat ja ja ja... XD ihan pää pyörryksissä! Kai sitä kaiken kerkii ja osaa hankkii... =)

Mulla niitä vaatteita on jonku verran hankittuna mutta pitäs vielä käydä läpi että mitä vielä häätys hankkia. Mitään muuta ei oo hankittuna tai saatuna. Ei niin mitään. :D

Yritetään omaa taloa ostaa ja jotenki ois kivempi hommata kaikki isommat kamppeet ku sinne päästään mutta se on vasta pari viikkoa ennen laskettua aikaa.. Siinä mielessä menee tiukille. Mitä jos hän päättääki kesken muutto puuhien että on hyvä hetki saapua maailmaan. :smiley-bounce012 Tässä nykysessä asunnossa kun ei vaan yksinkertasesti oo tilaa vaunuille ja kehdoille sun muille isommille jutuille. Jotenki mahtuu toki jos on ihan pakko pakko.

Ei oo vielä muuta hommattuna ku vaatteita sekä äitiyspakkauksen tavarat ja turvakaukalo..vaunut tiiossa että jossain vaiheessa ne ostaa ja pinnasänky ostaa joskus ens kuussa ehkäpä...ei kiire jos ei beibillä oo kiire päivänvaloon :rolleyes:

Esikoista kun odotettiin niin saatiin aikaseksi hommattiin kaikki vasta 1kk ennen laskettua ... Onneksi nyt on kaikki tarpeellinen valmiina, ei tarvii ressata;)

Takaisin