Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla tulee vaunukuume ku luen näitä juttuja!! :P vaikka löytyykin jo 2015 ostetut uudet yhdistelmät ja matkarattaat :P

Me ostettiin sittereitä käytettynä / saatiin ilmaseks yhteensä 3 koska tarvittiin paikka mihin laskea vauva esim kahvitellessa. 1 meille ja 1 isovanhemmille ja 1 matkusti autossa mukana (toiset isovanhemmat asuu kaukana) :D rahaa noihin meni yhteensä alle 20e .. sitterin jos hommaa ni tärkeintä ainakin alkuun on (omasta mielestä) se ettei oo liian pystyasentoinen pikkuvauvalle :)

Meille ostettiin lopulta käytetyt vaunut, mutta olin tosi pitkään valmis tilaamaan Saksasta uudet. Mallista olin ihan varma, että haluan Gessleinin f6-vaunut, ja niitä oli käytettynä vaikea löytää kivoja. Sitten tulikin vastaan puoli vuotta vanhat, uudenveroiset Gessleinit, valkoista tekonahkaa ja kauppaan kuului vaihdettavat eturenkaat sekä adapteri turvakaukalolle. Pitihän se sitten ottaa, vaikka onhan toi valkoinen melko riskialtis. Itse olen myös enemmän mustan nahan kuin valkoisen ystävä, mutta onhan noi kauniit :grin Maksoi 500 €, eli n. 300 € halvemmalla kuin Saksasta tilatessa. Hintavaa oli, mutta itse olin tyytyväinen hintaan.

Shain: Kiva, että täällä on muitakin Gessleinit ostaneita! Mulla tosin vanhat F4:t mut halusin ne ennemmin kuin F6:t, koska ovat vähän pienemmät. Niihin on vain vaikea löytää enää varaosia (esim renkaita), joten saa nähdä kuinka pulassa olen, jos vaunut jostain kohtaa hajoaa [emoji16].

Valkoiset saattaa muuten olla kesävauvalle paremmat kuin mustat, jos on tosi helteistä. Meillä mustat, joten pitää huolehtia et on aina varjossa.

Me kyllä nyt vähän taidettiin päätyä ostamaan ne uudet vaunut.. http://www.emmaljunga.fi/lastenrattaat/mondial-de-luxe/ Nää on vaan niin ihanat, tuo kaikista vaalein väri otetaan! :love017 Onko kellään käytössä muuten kokemuksia? :biggrin Vaikka Emmaljungaan kyllä aika tukevasti luotan.. Ja musta on mukava, että ne tehdään vielä Ruotsissa, on se kuiten aika lähellä.

Oottekos muuten rintapumppuja vielä miettineet? Mietin, että kaipa semmosenkin voi käytettynä ostaa.. Nehän pystyy keittämään ja käyttään tiskikoneessa.. Haluttais kuiten hyödyntää myös kirpparien tarjontaa, kun hankintoja tulee joka tapauksessa aika paljon..:)

Kattelin myös tuota Baby Björnin sitteriä, mistä oli aiemmin tässä ketjussa puhetta.. Se vissiin heijjaa vähän herkemmin kuin semmoiset kaarevilla jalaksilla olevat? Vai millä perusteella se on niin hyvä? :shy: Mummolassa ois vähän samanlainen runko ilman kangasta, voisi sitäkin tietty miettiä, jos ompeluttais siihen päällisen..

Ihan tässä tulee vaunukuume tännekin kun lueskelee näitä teidän juttuja, vaikka noi meidän rattaat on hommattu 2016 eikä niissä ole mitään vikaa mutta silti... Kaipa nämä naisten vaunun vaihto mietteet on vastaavia miesten auton vaihto haaveisiin:D
Meillä kyllä sitteri kovassa käytössä kaikkien kanssa, ihan se halvin mahdollinen meillä ollu olisikohan Emma merkiltään... Ihan on hienosti pelittänyt viimeiset 6-vuotta;)

Minäkin ajattelin aikoinaan että ostan vaunut käytettyinä, mutta sitten kun löysin haluamani brio smilet tarjouksesta melkein samaan hintaan kuin mitä käytetyistä pyydettiin, ostin uudet. Kun ajatuksena oli käyttää samoja vaunuja useammalla lapsella, tulee niille kuitenkin ihan pitkä käyttöikä. Joissain vaunuissa käytettyjen hinta laskee reippaammin kuin toisissa, yleensä mitä suositummat rattaa, sitä korkeampana käytettyjen hinta pysyy.

Ja olen tismalleen samaa mieltä kuin hellu94, bb balance sitteri on ihan paras, muita en huolisi ollenkaan, vaan pärjäisin sitten ilman.

Mistä löysit? :) Meidän olis noi Smilet myös tarkoitus ostaa, mutta mieluiten mahd. halvalla

Oottekos muuten rintapumppuja vielä miettineet? Mietin, että kaipa semmosenkin voi käytettynä ostaa.. Nehän pystyy keittämään ja käyttään tiskikoneessa.. Haluttais kuiten hyödyntää myös kirpparien tarjontaa, kun hankintoja tulee joka tapauksessa aika paljon..:)

Mä ostin aikoinani kirpparilta parilla eurolla käytetyn rintapumpun. Ihan käsikäyttöisen, sellaisen yhdellä kädellä pumpattavan, mutta toimi ihan ok. Katsotaan, jos toimii vielä edelleenkin.

Mäkin hommasin käytetyn käsikäyttöisen pumpun, kun joku ilmaiseksi sitä kauppas. Luin kyllä palstoilta, että se kyseinen pumppu on ollu monelle tosi huono ja osa taas ei valittanu ollenkaan, mutta mistä tuota nyt sitten etukäteen tietää minkälainen on itelle sopiva - hommaa sitten toisen, jos ei sitä pysty käyttämään ilman jäätävää kipua.

Muuten alkaa olla jo kovasti tavaraa kasassa. Ostettiin käytettynä hoitopöytä, pinnasänky + edellisellä omistajalla käyttämättä jäänyt patja ja petari, sitten vielä sitteri, kantoliina, lämpöpussi, Emmaljungan duo edget (6v vanhat, kahdella käytetty 250€) ja kaukalo. Vaatteita, petivaatteita, harsoja, itkuhälyttimet, hoitolaukkua ym ym olen saanu siskolta ja tutuilta, ja kestovaippoja olen haalinu kirppareilta aina kun joku on oikein halvalla myynyt :shy: Vielä on hakusessa hoitoalusta ja punkka ainakin, ne ostan kyllä varmaan uutena. Rahaa on menny tähän mennessä vähän reilu 400 euroa.

Hyvissä ajoinhan tässä on oltu liikenteessä, mieskin on kasannu sen pinnasängyn tuonne jo marraskuussa ja olis säilöny sitä makkarissa meidän sängyn vieressä, mutta mä en suostunu :joyful: Meillä on kyllä tulossa täys remppa vielä siihen tulevaan vauvan huoneeseen, jonne tulee hoitopöydästä lähtien kaikki, että sen kanssa tulee vielä vierähtämään aikaa...:eek:

Mä ostin siskon kaverilta käytettynä Ainu Medela sähkökäyttöisen rintapumpun. Toivottavasti se on hyvä ja maito nousee [emoji4]. Olis niin kiva et mieskin vois osallistua syöttämiseen ja toisaalta olis sit mahis lähteä miehen kans joskus johonkin kaksistaan kun hoitaja pystyis ruokkimaan.

Minun pitäs ostaa hoitolaukku, voitteko suositella. Mä oon tosi huono laukkujen kans, ei vaan löydy mieleistä. Esikoisen kans vaihdoin laukkua varmasti sata kertaa ku mikää ei tuntunu hyvältä. Käsilaukun kans sama ongelma vaihtelen sitä melkei viikoittain.

Minä käytin sitä liberon näytelaukkua. Oli todella hyvä, pieni, kompakti ja mahtui todella hyvin tavaraa. Eikä yhtään haitannut, että menossa rähjääntyi. Minulle tärkeintä oli, että mukaan mahtuu juuri pari vaippa, ohut hoitoalusta ja safkat + omia juttuja. Sellainen suorakaiteen muotoinen laatikko veti hyvin kaikki tavarat.

Mulla kans ollu käytössä se liberon laukku, Adidaksen/Marimekon olkalaukku ja nykyään riittää ihan perus veska;) kunhan siihen mahtuu tosiaan pari vaippaa, kosteusliinapaketti, vaihtoalusta, välipala ja omat sälät(kukkaro,puhelin,huulirasva)...
Tänään kävin hakemassa sen babyboxin vihdoinkin:D ihana tuti oli boxissa ja todella pieniä vaippoja, mahtuuko noi muka oikealle vauvalle:p. Samalla hain siskolta äitiyspakkauksen verran vauvan vaatteita ja rintapumpun, kohta pääsee pesemään pikkuisia vaatteita kaappiin! Ihanaa<3

Mä kans mietin, et hommaisko sen Marimekon perus olkalaukun hoitolaukuksi [emoji4].

Laskin tuossa et meillä on on nyt menny yhteensä 400€ tarvikkeisiin ja 100€ kestovaippoihin ja ehkä toinen 100€ vaatteisiin. Tarvikkeista taitaa puuttua enää hoitoalusta ja kylpyamme. Nii ja turvaportit laitoin kans tilaukseen (140€). Me tarvitaan kokonaista kolme porttia ja koska portaikkoon ei ihan mikä tahansa käy, niin päätin ostaa nyt hyvissä ajoin, kun tuli sopiva malli vastaan. Ja saapa lapsivieraiden vanhemmat olla jatkossa rauhassa, ku ei tartte koko ajan vahtia jälkikasvun menemistä portaissa [emoji4].

Mulla on ollu nyt esikoisen aikana käytössä perus käsilaukku.. nyt se alkaa olla sopiva, kun ei poika tartte enää juuri mitään mukana, mutta sillon ihan vauvana se oli auttamattomasti liian pieni. Päivän kun on kyläilemässä niin tarttee olla niin paljon kamaa mukana, kun on pakko varautua niskapaskoihin ja koko vartalo oksennuksiin... :)

Ainii, noita vauhtoalusia en ookkaan muistanu ollenkaan! Onko ne ihan kertakäyttösiä, vai millasia? :grin

Niinaki meillä on kotona laidallinen hoitoalusta ja hoitolaukussa liberon kertakäytösiä paperisia;)

Takaisin