Trikooliina kuulostaa musta jotenkin kivoimmalta, mutta olis se tietty hyvä, että se olisi vähän pitkäikäisempi.. Osaako joku sanoa millaiseen liinaan saa sellaisen sidonnan, jossa voi imettää?
Kaikilla liinoilla voi myös imettää (siis sekä trikoisella, kudotulla että rengasliinalla), myös ergonomisilla kantorepuilla (manduca, ergo, tula, wompat jne) imetys onnistuu. Vauva laitetaan kantovälineeseen ihan samalla tavalla kuin normaalistikin, mutta ihanteellisen pusuttelukorkeuden sijaan liina solmitaan/reppu säädetään alemmas, jolloin vauva on tissin korkeudella (samalla vauvaa ja kantovälinettä voi siirtää aavistuksen sivulle kropan keskikohdasta, sitä rintaa kohti, josta haluaa imettää), itselleni paras korkeus oli sellainen, missä vauvan suu oli ihan vähän nännin yläpuolella, ja sitten nostin nänniä kohti vauvan suuta.
Kantovälineessä imettämisen onnistuminen riippuu kuitenkin enemmän vauvasta ja äidistä kuin itse kantovälineestä. Jotkut vauvat esim haluavat välillä syödä vain tietyssä asennossa, tai äidin rinnat saattavat olla sen malliset, että hyvää asentoa on vaikea löytää. Yleensä mitä isommaksi ja jäntevämmäksi vauva kasvaa, sen helpommin kantovälineessä imettäminen onnistuu, eli ei kannata huolestua, vaikka hommasta ei tulisi yhtään mitään ensimmäisinä viikkoina tai edes kuukausina.
Itse aloin imettää esikoistani kantoliinassa noin kahden kuukauden ikäisenä, ja kuljettiin sillä lailla pitkin Helsinkiä, typy tissi suussa tyytyväisenä, eikä kukaan edes huomannut, että minulla on imetyshommat käynnissä, kun istuin mammakavereiden kanssa kahvilla tai kuljin ostoskeskuksessa tai olin kotona ja meillä oli kavereita kylässä. Homma pysyi oikein siveellisenä ja mukavana itsellenikin kun kantoliina peitti vähän näkymää, ja pidin jotain huivia vielä löysästi kaulassa, niin sekin peitti vähän, meidän neiti oli nimittäin vauvana rinnalla ihan TODELLA PALJON, varmaan melkein puolet vuorokaudesta.