Hankinnat

Ollaan lomalla Saksassa ja pakkohan se oli tänään käydä pieniä vaatteits ostelemassa. Muutamia kietaisubodyja, muutamat potkarit ja pari jumppista :) Aika ihania!! Ja niin älyttömän pieniä!!!

Mulla ois edelleen projektina käydä esikoisen vaatteet läpi mitä tulee sit käyttöön tälle uudelle pienelle. Tosin varmaan odotan joulun tienoille niin tietää sit kumpiko on tulossa, osaa karsia ne pinkit hörhelöt takaisin säilöön tai kierrätykseen :D

En ole uskaltanut ajatellakaan ostavani vielä mitään, mutta tällä viikolla työmatkalla lentokentältä mukaan tarttui pieni potkupuku ja sukat. Kaverin lapselle, (köh) tietysti.

Hoitopöytä, turvakaukalo + telakka, vaatteita, kaksi unipupua, leluja, kirjoja ja muutama mammavaate.. Saan myöhemmin vielä vaunut, itkuhälyttimet ja pinnasängyn! Pakkohan se oli jo hommata :D

Meille tulee ikäeroksi 2v3kk. Ei meinata hommata tuplavaunuja vaan ostetaan seisomalauta istuimella. Ostetaan myöhemmin tuplat jos näyttää, että niille on tarvetta.

Ostin toisen varhaisultran jälkeen harmaan Aino pupun joka odottaa nyt käyttäjää. Kellarista hain jo kassin mitä olin aikoinaan hamstrannu kaverilta. Nyt ne pääsee käyttöön sitten kunhan jaksaisi odottaa sinne rakenne ultraan että kumpi joka on vasta 9.12. Toivoisin silti et kun on neuvolalääkäri 8.11 ja kuulema ultrataan silloinkin. Niin jos näkisin sillo kumpi.Joulukuussa alkaa vaatteiden ja muiden pikkutavaran ostelu. Isommat ostokset vasta maaliskuussa kun alkaa mammaloma. Näin on miehen kanssa sovittu.

Me ei olla uskallettu vieläkään ostaa mitään. Ihailtiin kyllä kaikkea vastasyntyneen vaatetta kun kävin hakemassa itelleni vihdoin mammasukkiksia ja legginsejä. Ja kotihousut ja pari paitaa, missä saan löhötä kotosalla ilman ettei purista mistään. :) Jotenkin hankalaa ostaa yhtään mitään, ei oikein tiedetä, mistä edes aloittaa ja minkä kokosia vaatteita pitäis ostaa. Entäs jos sieltä tulee jo valmiiks sellanen reilun kokonen bebe, jolle menee jo isommat vaatteet?

Me ei olla uskallettu vieläkään ostaa mitään. Ihailtiin kyllä kaikkea vastasyntyneen vaatetta kun kävin hakemassa itelleni vihdoin mammasukkiksia ja legginsejä. Ja kotihousut ja pari paitaa, missä saan löhötä kotosalla ilman ettei purista mistään. :) Jotenkin hankalaa ostaa yhtään mitään, ei oikein tiedetä, mistä edes aloittaa ja minkä kokosia vaatteita pitäis ostaa. Entäs jos sieltä tulee jo valmiiks sellanen reilun kokonen bebe, jolle menee jo isommat vaatteet?

Lähes joka vauvalle menee 56cm, ja 50cm on on hyvä olla muutamat varalle. 56cm sit enemmän ja 62cm menee jo varmasti pitkään. Meijän vauvat on niin minejä et 56cm menee vielä kolmikuisena, eka kk-puoltoista käytetään vaan 50cm.
Nyt 10-kuisena käytössä pääasiassa 68cm. Jotkut 62cm menee vielä :)
Tohon lisäks runsas puklailu nii vaatetta tarvii...
Mut esim ulkovaatteet kantsii olla ainaki 56cm.. Ei mullakaa sitä pienempiä oo.

62 ja 68 ovat kyllä menneet pitkään! Muutama 50 meilläkin vaan oli ja sitten niitä 56, mutta eivät ne kauan menneet. Poika oli 51cm ja 4,1kg syntyessään. 6kk iässä 67cm ja 7kg, nyt 7kk iässä käyttää 68 ja 74 vaatteita (jälkimmäiset aika isoja vielä).

Meillä löytyy rattaat, löysin ihan sattumalta kierrätyskeskusta samanlaiset rattaat mitä netistä olin kattonut ja on melkein käyttämättömät, taas säästi pitkän pennin![emoji4] Pinnasänky, senkin sain ystävältä patjoineen päivineen. Vaatteita on jonkun verran mutta, ukko ei halua vielä ostella mitään. Haluaa kuullemma ensin tietää kumpi sieltä tulee :D

Kirpparilta oon uskaltanut haalia jonkun verran vaatteita tytölle ja pojalle :) Ne on niin edullisia, niin saa helposti myytyä samaan hintaan, jos jää käyttämättä värin takia.
Kaverilta ostin fleecekaukalopussin kevääksi ja pitäisi mennä vielä ensi talvenakin. Uutena ostin juuri yhden bodyn, fleecehaalari, töppöset, sukat, kapaloliinan tarjouksesta, pari harsoa (näitä pitää hankkia enemmänkin), huppupyyhkeen ja aluslakanoita pinnikseen :)
Doomoo Buddy imetystyynyä olen yrittänyt metsästää jostain tarjoushintaan, mut ei ole vielä osunut kohdalle. Se on hyvä jo raskausaikana nukkuessa.

Me ostettiin tänään ensimmäinen Newbie body, nallemyssy, tumput ja töppöset. Mitään muuta ei ole vielä uskaltanut, kun vaikea luottaa että kaikki menee hyvin. Katsotaan alkuvuonna sitten lastenhuoneen remontointia ja isompia hankintoja.

Ystävältä saadut noin 10 vauvalehteä on kyllä tullut kohta jo luettua läpi. Silti vaikea suhtautua tähän... Voiko meille oikeasti tulla keväällä vauva? :o

Mä yritän malttaa rakenneultraan joka kolmen viikon päästä, olis kivempi ostella vaatteita kun tietäis sukupuolen vaikkakin meidän vauvalle puetaan paljon vaaleaa ja neutraaleja värejä, en tykkää henk koht retrovaatteista ihan vauvalle.

Isompia ostoksiakin yritän viivyttää loppuvuoteen tai jopa ens vuoden alkuun. Tässä on vielä aikaa hipelöidä ja fiilistellä mitä kaikkea ihanaa saa hankkia pikkuiselle. Kaikki tarvitaan kun 1.lapsi.

Kiitos, ehkä mä sitten uskallan niitä 56 koon ihanuuksia ostella jossain vaiheessa. Jotenkin niin epätodellista se kyllä on. Tähän asti niitä on kateltu ja osteltu vaan toisten lapsille mutta nyt kun kyseessä on oma, niin mulla on vaikeuksia ymmärtää tätä. Kyllähän se sieltä konkretisoituu päivä päivältä, seuraavaks varmaan tarvin talvitakin millä voin ulkoilla, kun nyt on jo niin iso maha että ihan viimisillään soi vetskarit kaikista takeista.
Mitä vaatetta vastasyntynyt edes tarvii huhtikuussa? Onneks ei oo ainakaan mitään pakkasia enää silloin.

Kiitos, ehkä mä sitten uskallan niitä 56 koon ihanuuksia ostella jossain vaiheessa. Jotenkin niin epätodellista se kyllä on. Tähän asti niitä on kateltu ja osteltu vaan toisten lapsille mutta nyt kun kyseessä on oma, niin mulla on vaikeuksia ymmärtää tätä. Kyllähän se sieltä konkretisoituu päivä päivältä, seuraavaks varmaan tarvin talvitakin millä voin ulkoilla, kun nyt on jo niin iso maha että ihan viimisillään soi vetskarit kaikista takeista.
Mitä vaatetta vastasyntynyt edes tarvii huhtikuussa? Onneks ei oo ainakaan mitään pakkasia enää silloin.

Mä oon ymmärtänyt että ihan vastasyntynyt tarvitsee mm pipoa sisälläkin. Eli sen mukaan varmaan muukin vaatetus. Ajattelin ite että ainakin pitkähihainen body, potkarit tms. sitten joku paksumpi fleece/ collegehaalari tms. Ulkoillessa tietysti helppo laittaa johonkin lämpöpussiin ja pipo, paksummat sukat ja tumput. Niskasta kun kokeilee tietää onko liikaa päällä vai ei. :)

Kuinka moni meinasit äitiyspakkauksen ottaa? Tällä kertaa ajattelin ottaa etuuden rahana. Melkein kaikki vauvatarvikkeet on kyllä jo laitettu eteenpäin, mutta vaatetta löytyy ja makuupussia ja vauvanlelua.. eli vaunu ja kaukalokaupoille pääsee. Ajattelin etsiä käytettynä siistikuntoiset :)

Minä kans meinasin ottaa rahana. Ei oikein miellytä silmää se tämän vuotinen pakkaus, vaikka onhan siinä paljon tuotteita ja periaatteestakin ois kiva ottaa. Kahdelle aiemmalle olen ottanut pakkauksena. Vaatetta ja makuupusseja meiltä kuitenkin löytyy ja kirpparilta ostin äp 2015 toppahaalarin ja hatun, kun ne näytti paljon kivemmilta :)

Olen nyt kallistunut sen puoleen, että otan rahana avustuksen. Munkaan silmää ei miellytä tämän vuoden pakkaus ja esikoiselta säästössä makuupussi ja haalari, joita tuli eniten käytettyä. Vaatteet oli pääosin liian leveitä sirolle lapselle, niin jäivät vähälle käytölle.

Mä aateltiin ottaa pakkaus, jos vaikka saatais se 2017 vuoden, toivottavasti ois kivemman näköinen ;) LA 30.4 nii aattelin venyttää sen hakemuksen laittamista helmikuun loppuun :D :D

Takaisin