Mulle sanottiin taas ohjeena, että rakko ehdottomasti tyhjä nt-ultrassa, jottei täysi rakko oo tiellä kun alakautta ultrataan. Kyllähän ne saattaa päältä kurkata jos ei muuten näe kaikkea, mutta alakauttahan se tutkimus tehdään.
Meillä tehdään nt-ultraan mahan päältä (K-SKS), rakko täynnä mentävä ja jos ei näy, niin sit rakon tyhjennys ja ultrataan alakautta. Mulla myös eka ultra nyt tehtiin mahan päältä (7+3) ja th sanoi, että onneks rakko täynnä niin näkyy paremmin. Ei nyt hankintoihin tämä liittynyt, mut eri sairaaloissa eri käytännöt.
Aika paljon vaihtelee käytännöt Luulisi että kaikista tarkin on edelleen alakautta. Vai onkohan ne nyt sit parin vuoden aikana muuttunu niin paljon? Tosin varmasti riippuu myös ultralaitteesta, meillä ne näkyy olevan aika kivikautiset eikä 4D:stä tietoakaan
Me käytii kuopuksesta loppuvuodesta 2014 np ultrassa ja sillon se oli ihan uus laite, sanoi ensin yrittävänsä mahan päältä ja jos ei näy nii sit alakautta. Näkyi kuitenkin päältä, vaikka omaa vararavintoakin on ennestään. :D
No höh! mä kyllä mielummin valitsisin mahan päältä ultrauksen! Ei oo kiva olla ketarat levällään puoltatuntia kylmä sauva alapäässä Mulla kyllä myös kurkattiin viimeeksi mahan päältä, mutta näkymä oli heikko, vaikkei lämmikettä ollut juuri laisinkaan mahassa. Tosin reilusti taaksepäin kallistunut kohtu, joka varmasti vaikutti asiaan.. Nyt kun ultrattiin rv8, niin kohtu löytyi helposti, joten ehkä se olis nyt raskauksien välissä vaihtanut asentoa. :)
Oon tässä miettiny että pitäiskö tilata alennusmyynnistä raskausajan toppatakki :) Mulla ei oo yhtään "löysää" takkia ennestään. Ja kun ulkoilen paljon / joudun töissäkin olemaan välillä ulkona. Oiskohan järkeä ostaa nyt alesta, vai onkohan niitä tarjouksia syksymmälläkin...? Alkaa iskeä paniikki kun 2 viikon kuluttua alkaa työt ja tuntuu että vaatteet on jo nyt kireitä / näytän paksulta turvonneessa mahassani! Jotain löysempää on pakko alkaa hankkia!
Mä kuljin viimeeks (LA 3.1.) Aluks jollain ukin vanhalla laskettelutakilla, mut sit ostin talvialesta M-koon parkatakin (yleensä sx-s, eli pari kokoo isompi riitti) ja sillä menin loppumetrit :D kyllähän se lämpimänä piti! Taidan mennä samalla varustuksella tämänkin talven, tai sit ostan käytettynä.. kannattaa aina hyödyntää alet!
Kannattaa ostaa alennuksesta jos vain löytyy! Itellä onneks talvitakit miesten mallia, kun naisten takit kiristää hartioista ja ovat napapaitamallia mun makuun :D Untuvatakki on naisten mallia, siitä kun löysää vyotärökiristyksen niin mahtuu masukin.
Niin, sellaiset parkatakit on siitä hyviä, että narua säätelemällä saa paljon tilaa ihan normitakeistakin :) kevääksi on hankittuna viittatakki, mihin mahtuu hyvin maha vaikka viimeisillään ja parkatakki myös, vaikken usko että maha leudoilla keleillä kovinkaan isoksi ehtii..
Kävin tänään kirppiksellä siivoilemassa pöytääni. Sitten huomasin yhtäkkiä olevani ihastelemassa pikkuisia vauvanvaatteita viereisessä pöydässä :D aika kauan niitä hiplailin...mutta päätin jättää vielä sinne :)
Tän voisi nyt ehkä laskea ensimmäiseksi raskauteen/vauvaan liittyväksi hankinnaksi, ostin nimittäin mainoksen uhrina tänään lidlistä sellaisen pitkulan kokovartalotyynyn :D tykkään muutenkin nukkua peitto rullattuna jalkojen välissä, ja varmaan mahan kasvaessa tosta tyynystä voisi olla oikeestikin hyötyä. Will see... :D