Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saa90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on kummassakin edellisissä ollut ja nytkin on. Malleja on ollut kolme erilaista ja ehdottomasti parhain on se mihin ei tarvitse kuulokkeita ja on pieni kapula-anturi.
Etenkin kuopuksen raskausaikana koin sen todella tärkeäksi, kun liikkeet aloin tuntemaan etuseinässä olevan istukan takia vasta rv23-24.
Tärkeintä on vaa muistaa, etenkin alussa, vauvan olevan niin pieni, ja kohdussa olevan hyvin tilaa, että ääniä joutuu hakemaan.
Itse koitin tänää enkä löytänyt vielä sykkeitä, tosin ei mikään ihmekään kun tänään vasta 8+0.

Olettekos ajatelleet hankkia kotiin doppleria sydänäänten kuuntelua varten? Minä menin tilaamaan kun hermoilin pari päivää vähentyneitä raskausoireita...(palasivat takaisin kylläkin..) ja koska takana on toukokuinen keskenmeno. Ajattelin että ois halvempi ratkaisu kun laukata yksityisellä ultrassa aina kun arveluttaa...
Eli onko kokemusta dopplerista / koitko hyödylliseksi jos olet aiemmin käyttänyt? Toimiko hyvin?

Mulla on kotidoppler :) oli mun mielestä hyvä hankinta, sai monesti mielenrauhan loppuraskaudessakin, jos oli hiljainen päivä. Tosin siihenkään ei kannata liikoja luottaa! Mulla toimi hyvin ja löysin 12 viikolta lähtien sydänäänet aina, vaikka istukka oli edessä. Näin esikoisen raskaudessa siis.

Lisään vielä, että meillä oli halvin mahdollinen malli ja hyvin palveli!

Nyt odotan, että pääsen kuuntelemaan tämän kakkosen sydänääniä. ❤

Mulla oli kolmannessa raskaudessa doppleri ja toi mielenrauhaa kun ei vielä liikkeet tuntuneet. Unbornheart doppler, sydänäänet sain kuuluviin jo 7+. Tykkäsin kovasti kun näppärän kokoinen ja sovelluksella sai äänet tallennettua :)

Minä ajattelin, että ois mukava ylläri jos sais äänet tallennettua, niin vois lähettää vaikka isovanhemmillekin. Ja konkretisoituisi asia myös isommille sisaruksille. Mutta katsotaan nyt kun se vekotin saapuu, että saadaanko sieltä jotain kuuluviin :)

Mä en oo hankkinu sellasta esikoisen kohalla enkä aio nytkään. Mun mielestä täysin turha laite näin alussa kun ei saa kuuluviin kuitenkaan mitään ja itelleni se aiheuttais vaan enemmän stressiä jos ei saa kuuluviin. Ite oon aina kattonu helpommaks mennä neuvolaan kuunelluttaa jos joku arveluttaa. Mutta jos osaa olla stressaamatta jos ei kuukukkaan, niin mikäs siinä sitten :)

Viime odotukses oli doppler ja sain 9 viikol kuuluviin. Ikinä en osannu niit tallentaa mul oli se angel sounds.nyt en oo kattonu millaisia uusia on .

Ootteko laittaneet noita dopplereita eteenpäin vai vieläkö meette samalla? Itellä ainakin tuo doppler vaikutti olevan ihan käyttökuntoinen vielä, niin jospa se tämän raskauden loppuun asti pelittäisi :)

Mulle lupas kummitytön äiti dopplerin lainaan, kun kerrottiin heille ekana raskaudesta. Huomenna mennään kylään ja ehkä sitten jo illalla kokeillaan jos jotain kuuluisi, vaikka viikkoja onkin vielä kovin vähän.

Mulla on esikoisesta angelsoundin halvin malli, ja löysin joskus rv10 sydänäänet vaikka istukkakin oli edessä, kiva varmistus ennen nt ultraa, tällaiselle joka ei mene ar ultraan :)

Mä tilasin just uuden dopplerin, kun kuopuksen raskaudelle ostin käytettynä ja siinä ei pysy enää virta ellei oo johdon päässä enkä tiedä myydäänkö siihen sitä akkua enää, kun on vanhempaa mallia :/

Minä saan siskolta dopplerin lainaan. Esikoisen aikana meillä ei sellaista ollut ja olis se monet huolet varmasti helpottanut ennen kuin tunsi liikkeitä jatkuvasti. Muistan että rv17 makasin sängyssä ja toivoin taas tuntevani jonkun liikahduksen, ettei se vauva vaan ole kuollut. Silloin kun olisi ollut doppler!

No niin, doppler tuli postissa. Yritin aikani mutta en kyllä saanut sykettä kuulumaan. Jotain lukuja vilahteli näytöllä, 140 tms... Oisko tekniikkavinkkejä? Onko parasta maata selällään? Pitääkö sitä anturia painaa miten kovasti vai liikutella kevyesti ihon pinnalla? Tänään 8+3 joten ei välttis kuulukaan vielä...

Mä sain alussa parhaiten kuulumaan selälleen sängyllä maaten sillein että peppu oli just ja just sängyn reunalla ja jalat roikotti maahan :grin
Kuulostaa hassulta mut sillein mä sain aina heti kuulumaan.

Mulla ei ollu doppleria esikoisesta mut sen sijaan sykemittari,joka itse asiassa toimi ihan hyvin :) tosin, kyllä välillä iskk paniikki jos ei heti meinannu syke löytyä mut ku tarpeeksi kauan jakso ettiä niin yleensä sitte löyty lopulta. En muista millä viikoilla lukemat alko tulemaan näyttöön,mutta lopetin sen käytön sit ku liikkeet alko tuntua.

Hankinnoista, ei taida tarvita mitään kovin suuria hankintoja kakkoselle ku esikolle vasta on kaikki hankittu.

No niin, doppler tuli postissa. Yritin aikani mutta en kyllä saanut sykettä kuulumaan. Jotain lukuja vilahteli näytöllä, 140 tms... Oisko tekniikkavinkkejä? Onko parasta maata selällään? Pitääkö sitä anturia painaa miten kovasti vai liikutella kevyesti ihon pinnalla? Tänään 8+3 joten ei välttis kuulukaan vielä...

Itsekin tänään 8+2 sain 120-140 väliltä sykkeitä ruudulle oman sykkeen takaa. Voi olla tosi haastavaa näin ajoissa saada edes kuuluviin, etenkin kun vaikuttaa kohdun asento etc. :)

Nii ja ihan häpyluun reunasta, kääntää anturia vähän ns. luun sisään. Tässä vaiheessa pieni vielä piilottelee hyvin luun takana :)

Rakko räjähtämispisteessä, selälleen sängylle tai just noin, että jalat roikkuu maassa. Anturi alaviistoon kohti vauvan ulostuloaukkoa :D Tässä vaiheessa saattaa mennä napavirtaus ja vauvan syke sekaisin, mutta kun napavirtaus löytyy, niin vauvan syke yleensä löytyy siitä lähistöltä. Syke on napakka ja virtaukset kuulostaa kohinalta.

Noi kohinat oon löytänyt muutaman pvän ajan, mutta tänää taisi ekaa krt pieni vilahdus kuulua sykkeestä, joskin en ihan varma oo. No, täytyy yrittää taas uudestaan joku päivä. :)

Takaisin