Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saa90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä kyselinki jo aiemmin kokemuksia, mutta sillon ei ainakaa tullu keneltäkään.

Mullakin on vaan tiedot ja kokemukset kaverien käyttämien perusteella, mutta olisi kyllä kiva kuulla kaikista mahdollisista, kun nyt rajottuu aika tarkkaa Bugaboon ja Mountain Buggyihin.

No ei oo kokemuksia tuplakäytössä, mutta me ostettiin nyt kesällä Emmaljungan super vikingit ja tykkää paljon! Vaihdettiin siis Duo Edget pois ja noi kääntyvät eturenkaat, kuppi istui ja kaikki on niin paljon parempaa. Toki ne ei oo yhtä hyvät sitten jos ajattelee tekevänsä pitkiä vaunulenkkejä hiekkateillä ja tavarakorikaan ei ole yhtä tilava. Ne on myös tosi hyvän kokoiset verrattuna douple viikkareihin, missä tietty koppa ja istuin on tosi kapeat. Sitten esim. Phil&Tedsit on aika massiiviset myös ja se eturengas tulee tosi pitkälle tehden niistä ei niin näppärät. Niistä ei oo kokemusta muuta kuin ulkonäön perusteella vertailtuna. Britaxin tuplat vaikutti myös kivoilta, mutta melko samalta kun P&T, eli isommat kun esim. superviikkarit.
Bugaboota mietin aluksi myös hirveästi, mutta monta vertailua myöhemmin tulin tulokseen, että sv:t jäi plussan puolelle enemmän, kuin Bugaboot.

Ehkä pienellä ikäerolla ottaisin vierekkäin istuttavat ja isommalla sitten perättäin istuttavat. Oma tapsa kun tykkää jo kävellä, muttei montaa kymmentä metriä pidempiä matkoja, niin taidan varuiksi kuitenkin ostaa tupla-adapterin. Sillä saa sitten helposti otettua kummatkin kopan ja istuimen matkaan tai jättää istuimen pois. Kesäksi sitten seisomalauta riittänee.

Mä tiiän kyl sen verran, että en halua vierekkäin istuttavia ku meillä ei mahu autoon sellaset. Pitää olla päällekkäin. Mun äiti sano myös, että kun me kolme ollaan tultu pienillä ikäeroilla niin ne on kans kätevät kyl.
Mutta pitää käydä katselemassa ja tuumailemassa. Onneks tässä on aikaa vielä rutkasti miettiä sellasia :D

Joo, harva vierekkäin istuttava on oikeesti niin kätevä, että mahtuisi kaikista ovista sisään. Noi ej douplet taitaa olla kapeimmat mitä täältä löytyy, mutta on ne liikkeessä siltikin aika ison näköiset.. Suosin myös päällekkäin istuttavia, parempi muunneltavuus niissä. :)

Meillä tulee varmaan emmaljungan twin cerox tai city cross -tuplat. Lenkkeilen paljon ja liikun ilman autoa, työntösuunnan saa vaihdettua, iso kuomu, kunnollinen tavarakori, kiinteät renkaat. Twin ceroxit oli kun toinen syntyi, heillä ikäeroa 2v2kk, tykkäsin kovasti. Kokeilussa oli myös kaverin ylistämät Emman jule twinit, mutta lähti vaihtoon alle viikossa! Kyllähän ne varmasti asiansa ajaa päällystetyllä tiellä, hyvällä kelillä ja jos lapset suunnilleen painaa saman verran, mutta ei meidän käytössä... Vaikka renkaat lukitsi, heiluvat ne silti, muutenkin tosi nitkun oloiset kärryt. No jos jotain etua hakee, niin ovat uutenakin edulliset ja käytettynä saattaa saada 50 eurolla :D Siinä meidän kokemukset tuplista.

Meille ei enää yksiäkää Emmaljungia tule. Maahantuoja eli Lastentarvine käyttäytyy tosi huonosti jos on reklattavaa ja mm. meidän 2kk vanhassa super vikingissä oli takarendaiden jarrukolot kulunu rikki, jarru haku paikkaa ja huoltotyyppi sanoo, että on normaalia.
Meillä on ollut 4 eri super viking runkoa ja toi oli ainoa missä oli tommonen vika.
Muuten kyllä yksöiskäytössä niistä tykkäsinkin ja esikolla oli aikoinaan Emmaljungat myös.

Noi double viikkarin istuin on muuten sama kuin se normi viking istuin. Meillä ollu nekin ja niihin kyllä mahtu toi meidän 5v esikoinenki istumaan. Musta ne on tilavammat miltä näyttää. :D
Nimimerkillä vaunuhullu, joka vaihteli pahimmillaan viikon-kahden välein vaunuja. :D

Ohoh! Mikä Lastentarvike oli kyseessä? Meillä just vaihdettiin koko runko rengasvirheen vuoksi ja todella hyvää palvelua Hyvinkäällä, myyjä totesi virheen ja samantien lähti takuuseen. :)

Mä oon Jyväskylän lastentarvikkeessa joskus saanut todella ala-arvoista palvelua, mutta taisi olla huono päivä myyjällä... Muuten ihan hyvin toiminut homma :) Ja käytettynähän mä ainakin kärryt yleensä ostan, vaikka pakko myöntää, double vikingejä oon kuolannut salaa :D Meneekö ne silleen, että ostaa tuplarungon, vaunukopan ja istuimen ja sit jos ostaa tavallisen rungon niin käy koppa ja istuin siihen? Kun pidän rattaat ja tuplat molemmat, mietin nyt lähinnä, että onko rattaat city crossit ja pehmeä koppa vaiko jotain aivan muuta! Meilläkin ehtinyt jos jonkinlaiset ja kuosiset rattaat ollut :D

Lillie, Vantaan Variston. Yritettiin miehen kanssa vielä kysyä et entä jos se hajoaa tosta lisää niin se huoltomies anto vaan ympäripyöreitä vastauksia eikä vastannu siihen.
Omalla tavalla kaipaan super vikingejä, mutta mies on nykyään niin ehdoton. Meillä oli myös niissä normi vikingeissä mm. turvakaaren niitit murtunu -> kuulemma ihan normaalia kun niitit ammutaan siihen -> ei tehneet mtn, kuitenki meidän svssä taas ei moisia ollut.

Warheart, joo! Siihen jos ostat sen pikkuvikingin rungon nii siihen käy sit sen double vikingin istuin/koppa. :)

No johan on! Kyllä pitäisi ehdottomasti reklata. Huonoa toimintaa todella.

Douple vikingeihin käy vain viikingien koppa, istuin ja runkoissa douple viking ja normi viking, eli ne kaikista kapeimmat osat. Me silloin lähdettiin niitä vikingejä hakemaan, mutta päädyttiinkin supereihin, koska mies melkein 190cm pitkä ja ne viikkarit oli tosi pienet :D Mutta paljon näppärämmät, kun mikään muu malli kapeuden vuoksi! Super viikkareihin käy kaikki easyfix toiminnolla olevat, eli edge, sport, city ym.

Käsitin Warheartin kysyvän siitä vikingrungosta, sen takia sanoin käyvän. :)
Ne on kyl ihanan pikkuset, mutta jos on yhtää pidempi työntäjä nii ne tuntuu lähinnä nukenrattailta. :D

Onko teil kokemusta kun mä tarvisin sit rattaat joihin saa kinni /niie runkoon sen kaukalon. Ja autossa on tasan yhden istuimen verran tilaa rattaille...vai pitääks mun ostaa suksiboxi tai uusi voyager grand jonne mahtui emmaljungan vaunut kasaamatta paksiin!!!!!

Matkatattaat? Aika moneen vaunuun saa ostettua adapterit turvakaukaloon, mutta luulisin, että matkarattaat olis sitte pienimmät jos autoon pitäis mahtua.. :) muistaakseni gracolla on sellaset näppärät näköiset matkikset, mihin saa kaukalon kiinni.

joo kun mun autoon ei tosiaan mahdu ainootka kärryt jos takakontissakin istuu 2 lasta....

mun ekaksi hankinnaksi taitaa muodostua ruskovillan villahaalari. Se vaan on aivan yli- ihana **love**

Matkatattaat? Aika moneen vaunuun saa ostettua adapterit turvakaukaloon, mutta luulisin, että matkarattaat olis sitte pienimmät jos autoon pitäis mahtua.. :) muistaakseni gracolla on sellaset näppärät näköiset matkikset, mihin saa kaukalon kiinni.

Emmaljungissa oli edellisellä britax adapterit, kyllä, mutta nyt ei mahdu.Mun oli peg perego pliko p3 matkikset kuopuksella,ja ne mahtui kyytiin just ja just jos takakontissakin istui 2 muksua. ei muutaku tila-autoo katsomaan, ja kun niissäkin joissain malleissa aivan yhtä surkee matkatavaratila, se grand voyager on ainoo jonka tiän missä oikeesti tilaa

Mountain buggy nanot ja Babyzen yoyot menee ihan tosi pieneen tilaa. Samoin taitaa mennä ne Milla&Månsin somat ja jotkut Carenan vastaavat. :)

mikä se yks vanha ja kallis merkki on missä on kolme rengasta ja aika pienii ne renkaat, joku zapp oisko ollu? niissä sai istuimen kupiksi ihan makuuasentoon eli vauvallekin kävis

Quinny zapp, joo ne on pienet kans!

Täytyy tsekkkaa noi mountain buggyt ja noi muutkin. Mun tietotaito näistä on oikeesti täasä 4 vuodessa muuttunu muinaishistoriaksi.

Takaisin