Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saa90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä olin kans mummojen kanssa Lidlin oven takana heti aamulla kahdeksalta :grin Esikoisesta iskias vaivas niin pahasti, että tarvitsi aina hirveän tyynypinon jotta saa nukuttua lonkka suorassa. Tosi kätevä toi tyyny kyllä!

Warheart Toi on niin totta, ei oikeen tahdo olla nuilla tavan vauvamerkeillä mustia! mustanpuhuvia on meillekin haussa, aina paranee jos joukossa on vaik pääkalloja :D nappaan siis jos bongaan :)

mä olin vakaasti päättänyt et mitään ei vielä osteta..mutta..lanka-alet on taas täällä :facepalm: mulla on oikeesti törkeen paljon lankoja ja ne kyllä riittäisi moneksi vuodeksi, mut aina niitä on saatava lisää "ku ei mul oo tätä väriä tässä langassa" :grin niinpä sitten ostin (maltillisesti) VAIN kaksi vauvakerää (ja sen yhden seiskaveikan..). eli ensiostos: neulelankaa :angelic:

Tän voisi nyt ehkä laskea ensimmäiseksi raskauteen/vauvaan liittyväksi hankinnaksi, ostin nimittäin mainoksen uhrina tänään lidlistä sellaisen pitkulan kokovartalotyynyn :D tykkään muutenkin nukkua peitto rullattuna jalkojen välissä, ja varmaan mahan kasvaessa tosta tyynystä voisi olla oikeestikin hyötyä. Will see... :D

Usko pois, kiität luojaa loppuraskaudesta, kun ostit sen tyynyn. ;)

Mä kiroan kaikki langat syvimpään maanrakoon. Ihan vaan siksi, että niitä on kaapit pullollaan ja koko raskausajan neuloin jotain esikoiselle ja yhtään mitään en saanut valmiiksi! Eiku joo, sellanen pöllöpipo, mikä olikin väärän kokonen ja samaa sarjaa vauvatumput, mitkä menee ehkä nyt talvella esikoiselle. Ja toisen virkatun "conversen" sain tehtyä, toista en. :grin Myös ompeluissa olin yhtä saamaton, kaks unipesää melkein valmiina, yks jumpsuit resoreita vaille ja yks jumpsuit vain valmistui! :grin

mä selasin tänään toria,ja voin sanoo että oon ihan hoo moilasena,että MITÄ sitä ny muka taas tarvii??
vaunuja en voi ostaa kun ei mahdu autoon!
kaukalo, mut mikä
sitteri, millanen...
kaikki rätit ja pikkusälän joutaa hakee kyl ja jos kävis niin että mitään ei ole,niin mieskin osais hommata mitä tarvin. Mutta juu, aikamoinen "kamameri" tästä vauvasta koituu jokatapauksessa,joten pitäisköhän vaihtaa isompaan asuntoon ja palata takas 8 paikkaseen autoon :dead::cat:

Toi on jo melko saavutus tehdä noin monta melkeinvalmiiksi Lillie! :hilarious: mä oon ja tuota pelännyt niin en ole aiemmin rohjennut isompaa proggista aloittaa. sukkia tulee joka joulu vähintään se 14-16 paria tehtyä (ne on mun treidmarkki joululahjoissa) ja päälle kaikki muut vanttuut ja pipalakkiset :) nyt olen kollannut ohjeita läpi etsiessäni sopivaa villahaalarin mallia. (musta ois ihana kun ois kaikki ihanat kerät jossain esillä, mut eihän tämmöistä määrää minnekään saa ! nyt ne on isoissa kannellisissa laatikoissa vaatehuoneessa..)

mä selasin tänään toria,ja voin sanoo että oon ihan hoo moilasena,että MITÄ sitä ny muka taas tarvii??
vaunuja en voi ostaa kun ei mahdu autoon!
kaukalo, mut mikä
sitteri, millanen...
kaikki rätit ja pikkusälän joutaa hakee kyl ja jos kävis niin että mitään ei ole,niin mieskin osais hommata mitä tarvin. Mutta juu, aikamoinen "kamameri" tästä vauvasta koituu jokatapauksessa,joten pitäisköhän vaihtaa isompaan asuntoon ja palata takas 8 paikkaseen autoon :dead::cat:

Mä voin suositella lämpimästi baby Björnin balance soft sitteriä! :)

Pitäs kyl itekkii hommaa se tyyny...on tuolla noita poikien pötkylöitä mitä voi lainata :D ajaa kai saman asian jos ei saa ostettua :D

leipälapio, mä ihastuin siihen doomoo- säkkituoliin, mutta saas ny havaita millainen tarve sit on.kamat pitää olla sellasia että ne saa helposti nakkoa pois lattialta kun tota lattia pinta-alaa on niukalti.ja tohon eteiseen rattaat ja kaukalo, omg.....

Mä olen myös ajatellut hankkivani (tai näppäränä tekeväni) sellasen domoo-sitterin, koska esikoinen nukkui ekat viikot saman malliseksi asetellussa imetystyynyssä. Oli myös näppärä nukuttaa meidän väliin, koska niin ei kumpikaan päässyt kierähtämään päälle vahingossakaan. :) Samoin olen ajatellut hoitoalustan tehdä ja täyttää niillä säkkituoleihin käytettävillä rakeilla, koska se on siten hieman ergonomisempi vastasyntyneen selälle.

Mulla oli ekassa raskaudessa semmoinen pitkä tyyny enkä olis niillä lonkkakivuilla pärjännyt ilman! Raskauden jälkeen taitoin sen aluksi vauvan pinnasänkyyn L-muotoon kaventamaan hänen nukkuma-alaansa ja tuomaan turvallisuuden tunnetta :happy: Toivottavasti löydän sen vielä jostain, pari muuttoa takana. Esikoinen siis jo 3,5v.

Munki pitää hommata toi tyyny. Esikoisesta oli sen tyyppinen tyyny ja ah ku oli ihana. Nyt se tyyny on jo rikki.

leipälapio, mä ihastuin siihen doomoo- säkkituoliin, mutta saas ny havaita millainen tarve sit on.kamat pitää olla sellasia että ne saa helposti nakkoa pois lattialta kun tota lattia pinta-alaa on niukalti.ja tohon eteiseen rattaat ja kaukalo, omg.....

Bb:n sitterin saa lättänäksi, eli ei vie tilaa ollenkaan! Sopii vastasyntyneellekkin, ja lapsi voi keinuttaa itseään halutessaan muutaman kuukauden päästä.. ;)

Mä raskausaikana luin, että joittenkin vauvat eivät viihdy noissa halvemmissa sittereissä, joten en semmosta edes hankkinut. Tää on osoittautunut tosi hyväksi! :D ja on ihan eri mallinen mitä muut sitterit

Meilläkin aika vähän tilaa.. Eteisestä ei mahdu edes kulkemaan, kun on kahdet rattaat tiellä. :D kaukalo säilyy meillä matkarattaitten päällä ku on travel system. :)

Mä en oo kuullutkaan tommosesta domoo-sitteristä, pitänee googlaa! :D

Täälläkin puikot viuhuu ja sukkaa aloin jo tekeen. Toisen sain jo valmiiks mutta toista oon taas tehny jo viikon. Mullakin on vähän tota ongelmaa että innoissaan alottaa monta eri työtä ja hyvä kun yhden aaa valmiiks.. tekis jo mieli ommellakkin jotain mutta eipä oo vielä saanu aikaseks. Semmosen babynestin ainakin ajattelin tehdä jossain vaiheessa. Muut hankinnat saa odotella niin kauan kun pystyy ja aion ottaa niin paljon vastaan jos ilmaseks tai halvalla saa. Pyrin siihen ettei mitään tarvis uutena ostaa kun eipä tuota rahaakaan niin paljoo oo.

BB:n sitteristä mäki tykkäsin kuopuksen kanssa. Monesti kuopus jopa pienenä nukahti siihen, kun jalalla hytkytti. :)
En vielä oo ehtiny sitä myymään, joten onneksi se lelukaarineen on tallessa!

Tuplat meinasin joulun alla viimeistään vaihtaa, kun niitä voi käyttää yhdellä mono-asetuksena.

Takaisin