Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saa90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sekin varmaan riippuu, että varaako sen 5kpl per yläosa/alaosa vai mun tapaan 30kpl :D nykyään joutuu melkein aina uutena ostamaan, kun kulutus on niin kovaa leikki-ikäisillä. Vauva aikaa kirppareilta sai tyyliin uusia vaatteita eurolla, niin en edes uutena viitsinyt katsella. :)

Meilläkin menee syödessä varmaan joka kerta vaatteet vaihtoon, niin ei tekis mitään kyllä 5 bodylla.. Vaikka joka päivä hurruuttelis pesukoneella menemää :D enkä oo vielä saanut aikaiseksi ostaa mitään semmosta kunnon essua. :rolleyes:

Ja meillä toi syöminen on vielä niin harjoittelua ton kanssa, että keittiö, puhumattakaan vaatteista on kyllä aina täystuho. :p

Haettiinkin sitten ne kotovaunut jo eilen :).

Vaatteita ei kyllä huvittais ostaa kovin isoja valmiiksi. Vielä kun ei tiedä tuleeko tyttö vai poika, ja mä en oo niin kovin innostunu sukupuolineutraalisuudesta. Niimpä hommataan vain 62 kokoon asti molemmille sopivia vaatteita ja niitäkin sen verran, että täydennetään varastoja kun on syntynyt :).

Meidän tyttö on 3v8kk ja just siirryttiin 110cm kokoon :D Kauan saatte niitä vaatteita vielä jemmailla ;) Neiti on aika pitkä ikäisekseen, niin kuin vanhempansakin. Pojat toki voi kasvaa nopeammin. Tytön serkku on 4,5v ja käyttää jo 122cm vaatteita :o

Meillä käyttää 5v poika ja 7v tyttö samaa kokoa, eli 122-128 :D Tyttö kasvanut ikänsä miinuskäyrillä, poika tasaisesti nollalla. 9kk tyttö käyttää kokoa 80 tai 86, että en mä ainakaan ulkovaatetta uskalla kovasti varastoon hankkia, normaaleja kotivaatteita, yöpukuja yms on sit valmiina. Lahjaksi ollaan kans saatu jtn vaatetta, mut tuppaavat olemaan väärää kokoa tai sit jtn niin epäkäytännöllistä, et lähteneet suoraan kiertoon :/ On se yllättävän vaikeaa ihmisille, jos sanoo, et jtn tiettyä meillä ei käytetä/tarvita, niin pakko silti ostaa!

Meillä tyttö käytti 110 vaatteita eskarivuonna ja ekaluokkalaisena, että apua minkä kokoisia teidän joidenkin lapset ovat :D No, onhan tuo tuollainen todella laiha pieni kirppu.

Oon itsekin ajatellut, että ostan valmiiksi noin kokoon 62 ja katsellaan sitten jatkoa :)

En minäkään erityisemmin unisex-vaatteista perusta ulkonäöllisesti, mutta käytännöllisyyden nimissä ostin itse vain vaatteita jotka passaa kummalle vaan. Hirvitti ajatus, että jos ostan kamalat kasat tyttövaatteita ja sitten saankin toiseksi lapseksi pojan niin ne vaatteet menee sitten ihan kankkulan kaivoon ja on taas hirveä rahallinen satsaus ostaa kaikki vaatteet uudesta. Vaatteet mitä ollaan saatu lahjaksi on kuitenkin ollut tyttömäisiä, ettei meidän likka kuitenkaan ole kuin lähinnä bodyjen ja housujen puolesta kulkenut neutraaleissa vaatteissa. :rolleyes:Nyt nautin ajatuksesta, että kun esikoisen kohdalla on tajuttu ostaa semmoisia juttuja mitkä toimii toisen lapsen kohdalla joka tapauksessa, niin nyt voin ostaa muksuille luksusta mihin esikoisen syntyessä ei ollut varaa. Ja tälle toiselle voi sitten huoletta ostaa vaatteet sen mukaan onko tyttö tai poika.:p

Meillä kohta 1v4kk tyttö käyttää pääosin 74 vaatteita.
Meillä tais olla aika hyvin 62 kokoon saakka vähän ennen syntymää ostettu ja sit oon aina koko kerrallaan etsinyt isompaa.
Silloin kun tyttö konttasi, meni housuja useammat puhki ja roskikseen. (Meillä laminaattilattian saumat kulutti reikiä).
Mutta olisiko ollut 62 vai 68 koko, mikä hypättiin melkein kokonaan yli.

Itse ostelen aina hyvistä aleista ja myös alle 3v lapselle olen hyvin löytänyt kirppareilta siistejä vaatteita..nyt kyllä 6 ja 7 vuotias saa kaiken kaupasta..ei löydy hyväkuntoisia kun sama koko menee jo pitkään lapsella.meillä oli 110cm käytössä 4 vuotiaana. Tulokkaalle hankin kaiken käytettynä kun tiedän onko poika vai tyttö. Vauvanvaatteet kun yksi koko menee vain hetken..n.1-2kk:happy:. (Nyt1-v poika 86-92cm vaatteet ja plussakäyrillä mennään)

Ai niin ostin ensisängyn/sitteri yhdistelmän. Uskon että on ihan mielettömän hyvä ja kätevä..olisi pitänyt hankkia sellainen jo ensimmäiselle. Se särisee,keinuu,siinä on mobiilin tapanen juttu mistä tulee musiikkia ja valoja:wink..kyllä kelpaa.niin ja lähes uudenveroisena löysin käytettynä:)

Hehee, meidän poika täytti just 3v ja mitat on 88cm ja 13,6kg. Käytössä siis 86-92 koot.. On tosin normaalia pienempi sairautensa takia.

Kiva lukea että muutkin on jo ostelleet kaikenlaista :) itse kun luulin olevani ihan höyrähtänyt (no mies kans) kun tilattiin vaunut alessa kun olivat, ja eilen oli pakko ostaa tyttövaatteita kun kerran tieto pikkuneidistä varmistui :) Haluan että pienellä on 56cm vaatteita (kietausubodeja) ettei tarttee isoihin hukuttautua... eli pikkuvaatteita ostan itse jonkinverran, isompia varmaankin tulee myös sukulaisilta uutena lahjaksi/ käytettyinäkin. Niin ja kantoliinan ostin käytettynä sekä babynestin tori.fi:stä. Mistäpä sitä tietää jos ei joulun jälkeen enää jaksakaan muuta kuin maata ;) niin eipähän jää hankinnat viimetippaan...

Eilen ostin äitiyshousut. Omat farkut tuntu epämiellyttävilt jalassa ja pakko olla muutaki ku collarit.

Meiltä löytyy tähän mennessä kietaisubodeja: 2kpl 50cm, 5 kpl 56cm ja 1 kpl 62cm. Ja yksi pörröhaalari kokoa 50, unipussi, babynest ja kietaisupaita kokoa 62. Babynestiä lukuunottamatta sellaista mitä on löytynyt kirppareilta noin 1-2 euroa kappale hyväkuntoisena :)

Me ostettii fb kirpparilta vaatepaketti mis 50-80 kokosii vaatteita 50kpl, makso 10€. Muuta ei oo viel ostettu, mies on ollut syntyessää jo pitkä, nykysin yli 2m ja itekki olen ollut suht iso 4kg et en tiiä tartteeko meillä noit 50cm vaatteit vai onko pieni jo heti 56cm nii vaikee tietää pitääkö noita pienempiä nyt ostaa vai ei ja minkä verran

Mäkään en ajatellut noita kaikkein pienimpiä ostaa kuin ihan joitain varmuuden vuoksi. Me ollaan sisarusteni kanssa oltu melko pitkiä syntyessä (kaikki kolme vissiin 53cm), mutta lähinnä koska jalat ovat pitkät... Muuten ollaan oltu siroja ja melko kevyitä (3300 tienoilla kaikki), joten pieniä vaatekokoja käytettiin kyllä. Miehenikin taisi pienenä olla kevyt, hänkin on pitkäjalkainen ja tyttönsä on pieni ja siro, vaikka mies nykyään onkin aika skrode ja yli keskipituuden.

Muutama body ja housuja tuli viimeks kirpparilta ostettua vauvalle. Meillä taitaa oikeastaan vain turvakaukalon lämpöpussi puuttua, sekä tuplat, muuten varmaan pärjäillään sillä mitä jo on :)

Meillä on jo vaatteita vaikka kuinka paljon! Miehen siskolta tuli tosi paljon ja kirppikseltä lähti halvalla iso säkillinen vaatetta. Aika poikavoittoisia värejä kylläkin, toivottavasti tunne pitää paikkansa ja tulee poika! :D

Vaunut saatiin myös. Turvakaukalokin on ilmeisesti tulossa sieltä, mutta olin kyllä ajatellut ostavani turvakaukalon, joka sopii matkarattaisiin. Saa nyt nähdä sitten...
Pinnasängyn ostin viime viikolla ja tuttipulloja löytyy monta. Rintapumpunkin sain, sitä en ole vielä tutkinut ostanko uuden vai kokeilenko tota.
Äitini on säästänyt mun vanhan hoitopöydän niin se tulee myös. Kaikki muu mikä saadaan tuleekin miehen puolelta.
Haluaisin kyllä itsekin ostaa vauvalle jotain uutta ja kun suurin osa mitä saadaan, on vähintään 10-15 vuotta vanhoja ja tunkkaisella vintillä säilytettyjä niin... :D Ei pitäisi valittaa, kun saa ilmaiseksi.

Nyt vaan pitää remontoida tuleva vauvan huone niin saa kaikki tavarat mahtumaan :D

Mäkin oon jo ostellut vauvan vaatteita vaikka kuinka paljon. :P Lomalla oli aikaa kierrellä kirppiksiä missä teinkin tosi hyviä löytöjä. Pääasiassa kirppareilta ja aleista oon ostanut. Muutama kirja ja lelukin on jo matkaan tarttunut. Lisäks tietty itselle mamma vaatteita. :) Mun mielestä on kiva ostella pikku hiljaa, ei tuu kerralla kauheeta menoerää. :) Nt ultran jälkeen sanoin miehelle että nyt voidaan ostaa ne vaunut... :D

Takaisin