Hankinnat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ce
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tää on nyt vähän hölmö kysymys mutta miten te syötätte lasta kun hän alkaa maistelemaan soseita, jos siis ei ole sitteriä jonka saa puoli-istuvaan asentoon? Mä luulin et se on osittain kans sitä varten :D en minäkään muuten meinannut vauvaa sitterissä vaan hyssytellä, sylissä ja lattialla enempi.

Sylissä pitämällä on syöttäminen onnistunut ihan hyvin. Ollaan monesti oltu kuitenkin esim miehen vanhempien mökillä missä ei ole ollut sitteriä tai syöttötuolia ja onhan se lapsi ruokittava :grin Ja sitten kaukaloa on jonkin verran hyödynnetty myös. Mutta toki sitteri toimi tuossa syöttämistarkoituksessa. Toki meillä esikoinen oli 6kk täysimetetty eli siinä vaiheessa kun aloiteltiin kiinteiden maistelu niin olisi voinut jo istuttaakin syöttötuolissa. Toka lapsi kyllä maistoi kiinteitä jo joskus 4kk iässä koska ilmaisi halukkuutensa ruokaa kohtaan ja onkin edelleen suursyömäri, jolle uppoaa kaikki. Mutta silti vasta puolivuotiaana niihin kiinteisiin on tullut säännöllisyyttä. Paitsi pieniruokainen esikoinen eli käytännössä ekan vuoden pelkällä tissimaidolla... Joten mistä näitä tietää miten ruokkimiset menee tämän kolmosen kohdalla. Ehkä meillä tuota sitteriä voidaan hyödyntää vaikka siinä syöttöhommassa koska tulevat isoveljet ovat jo ilmaisseet halukkuutensa vauvan ruokintaan :grin
 
Meillä tulee olemaan sitterit sekä kotona että mökillä. Mökillä siksi että täällä on talvisin ihan jäätävän kylmät lattiat, en raaski pitää pientä vauvaa pelkästään lattialla vaan sitterin avulla saan vauvan välillä lattiatasoa ylemmäs. Niin ihana kuin lapsi varmasti onkin, ei häntä jaksa myöskään jatkuvasti kantaa sylissään joten kolmas vaihtoehto on siinä mielessä ihan tervetullut. Kotona sitteriä käytetään sitten lähinnä ehkä vaihtelun vuoksi. Kotiin meille tulee Stokken Steps-sarjaa, yksi syy sille oli se että pienen vauvan saa sitterissä nostettua ruokapöydän tasolle, ettei toisen tarvitse aina tyytyä alaviistosta katselemiseen vaan pääsee myös sosiaalisesti mukaan esim. ruokapöydän tapahtumiin.
 
Olen ajatellut ihan perussitteriä. Käytin isompien lasten kanssa sitä juurikin syöttämiseen. Lisäksi vauva odotteli siinä tyytyväisenä, kun kävin suihkussa. Esikoinen oli kova pulauttelija ja häntä ei voinut laskea lattialle tai sänkyyn ruokailun jälkeen. Sitteri oli käytössä joka päivä, mutta lyhyen ajan.
 
Me on kans aateltu iha perussitteriä. En tuosta passivoimisesta tiiä,mut mun pikkuveli aikoinaa kulki ympäri kämppää sitterillä ku potki nii vallan mahottoman paljon..siis toki vähä isompana ku vastasyntyneenä.. se tajus et kui sil pääsee eteepäi ni sit mentii.. vaikken mikää ammattilainen ookaa ni voisin väittää et tuossa tapauksessa passiivisuus oli kaukana..
 
Meille tuli Lekmerin alennuksesta sitteri, joka keinuu kyllä, mut ei se mitään tärinöitä, pärinöitä, hytkytyksiä saati ääniä päästä. Semmoset hoidetaan sitten ite. :grin

Syöttötuolia meinasin alkaa katselemaan kevällä sitten, katsotaan syötetäänkö ekat soseiden ym. maistelukerrat sylissä vai sitterissä. Varmaan sylkyssä. :)
 
Ajateltiin myös hankkia sitteri. Varmaankin aika semmoinen perus :)
Olen kuullut hyvää noista sittereistä ja tietenkin varmasti parempi tuo lattialla olo noiden koordinointikykyjen/liikkuvuuden suhteen, mutta uskon että meille tuo sitterikin on kyllä tarpeellinen.
Ja talvivauva kun tulossa niin en raaski ihan maassa pitää jatkuvasti..
Meen itseasiassa tänään käymään tarvikekaupassa ja ehkä nappaan tuon sitterinkin samalla matkaani :D
 
Esikoisella oli babybjörnin perussitteri. Tykkäsin kovasti, kun sai just otettua vaikka keittiön pöydälle tai kylpyhuoneeseen pyykkien ripustamista seuraamaan. Tottakai sitterissa istuminen passivoi jos siinä jatkuvasti tönötetään, mut toi nyt on taas sitä et porkkanakin voi olla epäterveellistä jos niitä vetää liikaa.
 
Okei... Mulla on "ehkä" ongelma... Tässä on himppasen vajaa puolet mun neulomista/virkkaamista vauvanjutuista. Rapiat toinen mokoma lisää ja sit vielä ommellut ja tietty kestovaippailuun liittyvät vaipat ja imut ja villapökät vielä päälle...

Ei pitäis lapsen paleltua ainakaan... Ja mun tarvis ehkä ruveta tekeen jotain muuta välillä, kuin vauvanvaatteita.

image.jpeg
 
MC_Natunen, mulla on ehkä enemmänkin ongelma... Mä hurahdan aina kaikkeen mihin alan ihan täysillä. Kun muutamia vuosia sitten aloin opetella uudelleen neulomista (yksittäisiä villasukkapareja lukuunottamatta en juurikaan ollut neulonut) jäin niin kovasti koukkuun, että enää en voi olla neulomatta. Puikot heiluu kaiken vapaa-ajan ja leffojakin katson neuloen samalla.
 
Aivan ihania ErykahB!!! :woot: Voikun jaksas/viitsis itekin. Mulla on semmonen lankakori, jossa lankarullia ja puikkoja, mut tuolla se pölyttyy nurkassa. Muutamia vuosia sitten päätin aloittaa neulojan urani, sain tehtyä kahdessa vuodessa hieman lyhyeksi jääneen yksinkertaisen kaulaliinan. Ei vaan kärsivällisyys riitä. :rolleyes:

Mut nyt kun olen löytänyt kirppistelyn ihmeellisen maailman niin olen hurahtanut siihen. Ennen tosiaan asuin sellaisessa paikassa, jossa ei ollut mitään kirppiksiä lähimain, mutta nyt tähän lähelle avattiin se mahtava uusi ja kuulin, et lähellä myös lastentarvikekirppis, joka sattuu olemaan Tampereen parhaimpia ni olen ihan taivaissa! En vaan uskalla mennä tonne lastentarvikekirppikselle ennen kuin remppa on valmis, ettei tulisi raahattua taas säkkikaupalla tavaraa tähän kaaokseen. :p
 
Sitterikeskusteluun: Meille ei varmaan tuu nyt sitteriä. Esikoisella oli halpis sitteri joka saatiin lahjaksi, ja oli hintansa arvoinen... eli huono. Makuuasennossa vain tuli käytettyä ja pyyhe oli pakko pitää sitterin pohjalla että sai tasaselle pohjalle laitettua vauvan kun sitterin kangas painui niin pahasti kuopalleen. Istuma-asentoon ei tarvinnu ees miettii laittamista kun vauva ois ollu siinä niin mutkallaan. Jos sitterin hankkisin niin Babybjörn vissii parhaan mallinen vauvalle. Nyt ois tarkotus hankkia Tripp trapp ja Newborn set jossa voi vauvaa välillä hetken pitää niin ei tarvii jättää yksin lattialle. Syöttäminen tulee tapahtumaan Newborn setissä, esikoista syötettiin sylissä ennen kun oppi istumaan. Esim suihkussa käydessä pakko ottaa vauva mukaan niin tähän käyttöön meillä sitteri/ tt newborn setillä, muuten aina lattialla tai sylissä. Jos tulee taas koliikkivauva niin sillon on varmaan pakko käyä hakemassa joku tärisevä ja keinuva sitteri, esikoisella ois sellasta tarvinnu.
 
Hei jos tiedätte suomalaisia käsityö verkkokauppoja, joista voisi hankkia vauvatarvikkeita niin ehdotelkaa! :) plussaa jos materiaaleihin on vielä kiinnitetty huomiota. Esimerkiksi tuttinauhoja, imetyskoruja ym. haluaisin ostaa joltain pienyrittäjältä :)
 
Hei jos tiedätte suomalaisia käsityö verkkokauppoja, joista voisi hankkia vauvatarvikkeita niin ehdotelkaa! :) plussaa jos materiaaleihin on vielä kiinnitetty huomiota. Esimerkiksi tuttinauhoja, imetyskoruja ym. haluaisin ostaa joltain pienyrittäjältä :)

Facebookissa on paljon hyviä ryhmiä ja suomalaisia käsityöläisiä. Täällä foorumilla ei saa mainostaa fb-ryhmiä mutta hakemalla fb:sta löytyy kyllä, oletuksena tietty että itse on fb:ssa :) Mä ostan itse lapsille aika paljon esimerkiksi ommeltuja vaatteita (ois kiva tietysti itse tehdä mutta kun ei ole luotu sitä käsillä tekemisen lahjaa :grin )
 
Aa okei, toivottavasti osaan etsiä :D tiedän että instagramin kautta myös monet markkinoi itseään mutta siellä en ole.
 
Jos haluu tehdä itte vaikka tuttinauhoja, mä suosittelen Nappikauppa Punahilkkaa. Tykkään niitten valikoimasta ja postitus on ollu aika nopeeta.

Mä oon kans vähän neulonu vauvalle. Teen tässä samalla yamk-opintoja, joten aika on vähän rajallista. Mutta toisaalta luennoilla kello ei vaan liiku ilman kutimia.. yhden viltin oon tehny, ja neuletakin ja villahaalarin. Ihana tehdä tommosia pikkusia vihdoin omalle vauvalle ♡
 
ErykahB mä oon onneks jo loppusuoralla. Käytännössä oppari pitää enää vääntää valmiiksi. Ihan pikku juttu.. :D
 
ErykahB mä oon onneks jo loppusuoralla. Käytännössä oppari pitää enää vääntää valmiiksi. Ihan pikku juttu.. :D

Hih, mulla oli esikoisen syntymän aikaan vielä muutamat pakolliset kurssit käymättä ja gradu tekemättä. Muistan kun esikoinen oli jotain 1v. ja mä lähin suorittamaan pakollista ruotsin kurssia ja olin ihan et "Jee, omaa aikaa!" :grin
 
Takaisin
Top