Hankinnat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ce
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lastentarvikeliike voi olla aika kallis paikka hankkia tilpehöörit. Mä ostin paljon tavaroita Tuurin kyläkaupasta ja Kärkkäiseltä. Joku Halpa-halli vois olla ihan hyvä ostospaikka.
 
Mie hankin kaiken pienen sälän Prismasta, on hyvät valikoimat ja hinnat alhaisimmasta päästä. Jos ei jotai Prismasta löydy ni sit etitää muualta. Pikkuhiljaa sellasta pientä sälää varmaan tulee poimittua mukaan millon mistäkii.
 
Pulloja meille tulee vaan joku 6 kappaletta, kaikki aventia. Siis lähinnä rintapumpun pulloiksi ja myöhemmin niitä käytetään nokkamukina. Tutteja en hanki yhtään etukäteen, meillä ei ole lapset silikoneista juuri välittäneet. Pikkuniistäjän ostan joltain markettireissulta ihan loppumetreillä ja samoin vauvalle soveltuvat kynsisakset. Pukluharsot ostan ikeasta. Sen verran monta kertaa olen rintapumpun polttanut pohjaan, että ostan myös mikrosteriloijan, senkin aventilta.

Vaippaharsot tilailen, kun tykkään etenkin pienellä harsoista älyttömästi. Tuhlaantuu vähemmän rahaa nb-kokoisiin vaippoihin ja harsot imee kivasti maitokakkaa ja kuivuu nopeaan.
 
Hyviä vaihtoehtoja Manducalle? Uudet ovat tosi hintavia (jos siis ei tulekkaan käytettyä) ja esim torin sivuilla on paljon myynnissä mutta juuri kukaan ei postita :( kantoliinaa en tiedä uskallanko harkita, mitä jos sidon sen väärin ja vauva tipahtaa?!
 
Tuli mieleen kun pikkuniistäjä mainittu, vinkkinä (en tiiä onko jossain jo mainittu) ainakii esikoista odottaville: Ehdottomasti kannattaa ennemmin hankkia nenäfriida tai sellanen imuriin kiinnitettävä nenän tyhjentäjä (en tiedä nimeä kun ei kokemusta). Jos, tai siis kun, vauvalla on flunssa niin saa imaistua nenän hyvin tyhjäksi. Meillä on nenäfriida mut kaipaisin vielä tehokkaampaa vehjettä, eli sellasta imuriversioo. En voi kuvitellakkaan vauvan nenän tyhjentämistä pikkuniistäjällä kun nenäfriidakin tarvii aika kovat voimat iteltään et jaksaa imasta sen pienen räkäsen nenän tyhjäks..
 
Hyviä vaihtoehtoja Manducalle? Uudet ovat tosi hintavia (jos siis ei tulekkaan käytettyä) ja esim torin sivuilla on paljon myynnissä mutta juuri kukaan ei postita :( kantoliinaa en tiedä uskallanko harkita, mitä jos sidon sen väärin ja vauva tipahtaa?!
Facessa on ainakin ollut kantoliinakirppis. Siellä on myös reppuja. Oletko tutustunut kantoliinayhdistykseen? On olemassa kantoliinatukihenkilöitä, jotka voi auttaa ergonomisten liinojen ja reppujen kanssa.
 
http://www.jollyroom.fi/lastentarvikkeet/babysitterit-keinut/babysitterit/beemoo-babysitteri-vihrea

Mitä mieltä ootte tästä, onko liian heppoisen näköinen?

http://www.jollyroom.fi/lastentarvi.../ergobaby-starttipaketti-original-galaxy-grey

Tää näytti kans kivalta.

http://www.jollyroom.fi/lastenvaunut/lampopussit/minilampopussit/beemoo-lampopussi-lux-mini-brown

Eikä tämäkään olisi hinnalla pilattu!

Jollyroomilla on nyt tosi paljon kaikkee alennuksessa, en vaan tiedä mitä oikeasti tarvitsisi. Sitteri kyllä pitäisi ostaa, ilman mitään keinumis- tai värinamahdollisuuksia.
 
Niin ja hankitteko talveksi pienen kypärämyssyn tai kaulurin? Pitääks semmonen olla? :D
 
Mä hankin kypärämyssyn, jossa on integroitu kauluri :) . Manymonthsin. Kyseinen tuote on vielä merinovillaa. Ihan ehdoton hankinta ollut meillä.
 
Äitiyspakkauksessa on pieni kypärämyssy. Minusta se on kätevä.

Olen tehnyt siis todella vähän hankintoja. Turvakaukalo on hankittuna ja vähän vaatteita. Kodin ykkösessä kävin katsomassa ja sieltä tarttui niinkin ajankohtaista hankintaa kuin matkasyöttötuoli ja vauvan ruokailutarvikkeita :) Niitähän ensimmäisenä tarvitaan!
 
Varpahat, ainakin mun mielestä toi lämpöpussi oli lämpösen ja paksun olonen kun kaverilla sitä joku aika sitten käpälöin. Varmasti hintansa arvonen, meinasin jo itekin tilata mutta ostinkin sitten muualta! Ainut miinuspuoli oli ulkokuori joka piti aika kovaa rapinaa, oli vähän semmosta hassumpaa materiaalia.
 
Oon vielä vähän kahen vaiheilla hankinko lämpöpussin vai toppahaalarin. Noita haalareita nimittäin saisi torin sivuilta edullisesti!
 
Meillä kolmen lapsen perheessä lämpöpussi on ihan ehdoton. Esim eskariin vieminen on tiedossa joka aamu. Riittää, kun vauvalle laittaa toppatöppöset jalkaan, tumput käteen ja kypärämyssyn ja pipon päähän. Ja vauva pötköttelemään pussin päälle. Sitten muitten lasten vaatetus ja oma vaatetus. Ja lopulta pussi kiinni ja menoksi. Vauvalle ei ehdi tulla hiki.

Varpahat, noitten kaukalopussien kanssa aika ehdoton hankinta on kauluri tai sitten semmoinen kaulurin ja kypärämyssyn yhdistelmä. Kaula jää muuten helposti liian avaraksi jos vauva oikoo käsiä. Muuta valittamista noissa pusseissa ei ole, päin vastoin, helpottaa kiirettä aikataulua. Haalarille alkaa olla kunnolla käyttöä vasta vuoden kieppeillä :) .
 
Hankitko sen kyseisen kypärämyssyn mistä puhuit jostain tietystä liikkeestä vai tilasitko? Minustakin lämpöpussi kyllä kuulostaa niin näppärältä.
 
Mä en ole tälle vielä tehnyt kypärämyssyn tilausta. Mutta meillä kaikilla muilla ollut tuo sama myssy pienenä. Mamidea jälleenmyyjineen myy tuota myssyä :) . On vielä pitkäikäinen myssy. Samalta firmalta löytyy joustavaa bodyn jatkopalaa ja paidanpitimiä. Ainut miinus merinovillaribissä, jota tuo pipo on, että vetoketjun ylästopparin kohdalle muodostuu helpolla pieni reikä jos jää vetoketjun väliin. Meillä ei ole sitä ongelmaa ollut lämpöpussin kanssa, mutta kun on siirrytty haalariin, niin sitten on sellainen helposti tullut. Sen kyllä saa parsittua ja on lähinnä kosmeettinen haitta. Merino on villalaaduista melkeimpä lämpimintä ja käy myös herkkäihoisille. Lanoliinittamalla vaatteen kevyesti hylkii myös likaa ja kuolaa/pukleja. Vaatii harvemmin pesua.
 
Harsot, tutit, vaipat yms käydään ostamassa citymarket/prisma/tokmanni. 2 tuttia ja pullo ostettiin jo laivalta viime viikonloppuna :)
 
Varpahat, tutustu kantorepun sijaan neliöliinoihin (liinan pehmeys ja repun helppous). Mulla meitai neliöliina (tuo farkkukankainen deluxe,https://www.ipanainen.fi/tuote/bykay-meitai-delux-nelioliina/). Noissa mielestäni kiva se ettei vyötärölle tai olkapäille tule kiristäviä ja kovia solkia ja saa säädettyä täysin omiin mittoihin solmimalla. Itse löysin omani kantoliinakirpparilta.

Mulla myös kantoliina mutta toi meitai on isännällekin helpompi. Reppua kokeiltiin myös ekan kohdalla mutta tuntui että siinä sai aina olla solkia säätelemässä ja olkaimet painoi vaikka olikin pehmustetut. Liinoissa ja noissa neliöliinoissa voi levittää kankaan olkapäille (isommalle alalle) ja näin paino jakautui mukavammin.
 
Nyt vihdoin laitettiin yhdistelmät tilaukseen, 599e. Noi oli musta hyvät kun ollaan käyty nyt kymmeniä eri vaunuja "koeajamassa". :)
 

Liitteet

  • 1470479793055.jpg
    1470479793055.jpg
    26.7 KB · Katsottu: 48
Meitaissa on reppumaiset olkaimet, mutta etenkin pienelle vauvalle suosittelen ennemmin wrap taita.

Wraptaissa on leveämmät, liinamaiset olkaimet, joilla saa myös enemmän sivuttaistukea vauvalle. Mei taissa sivuttaistuki jää lötkömmälle vauvalle äkkiä vajaaksi :) . Kannattaa kurkata esim Liinalapsen sivut, siellä on hyviä kuvia wrap taista.

Oikeastaan nämä kantamisväline valinta kannattaa tehdä omien tarpeiden ja mieltymysten mukaan. On yhtä monta juuri sitä oikeaa kantovälinettä :) .
 
Takaisin
Top