Hankinnat

Meillä esikoisen kanssa pärjäs hyvin body + housut yhdistelmällä, on melko kuumaverinen kaveri ni ei tarvinnu miettiikkää mitää sisähaalareita tai potkuhousuja. Eikä villasukkia, tai haalarin alle välikerrosta. Sukkia käytettiin eikä oo kertaakaan sukat karannu jalasta ni en puolipotkuhousuja kaivannu, sit mietitään niiden hankkimista jos tyttö on kova kiskoo tai potkii sukkia pois. Eli lapset on kaikki erilaisia ja esim. sukat vai ei, ja paksummalti vai ohuemmalti vaatetta, on mietittävä lapsen mukaan.

Toppahaalarit oon hankkinu koossa 50/56 ja 62/68. Molemmat sellasia vähän ohuempia kun ei oo tarkotus kovin kylmällä ulkoilla ja lämpöpussi on vaunuissa.
 
No, hitto! Niin se vaan mäkin pistin tilaukseen pikkuisen toppahaalarin, kun kelvollinen tuli vastaan. Samalla tuli klikkailtua ostoskoriin ensimmäiset tyttö-jututkin. Pakko koittaa tosiaan himmailla, kun niitä vaatteita on ihan varmasti jo tarpeeksi ja mitäs jos tyttö osoittautuukin pojaksi? Farkkuhame ei ihan ehkä kiltistä kuitenkaan mene.. :wacky:

IMG_20160719_215244-800x800.jpg

Ja uskomattominta kyllä, myös isäntä kelpuutti haalarin. :happy: Tämä on nyt siis 62 senttinen, ajattelin sen olevan sopiva sit tammi-helmikuussa, jolloin niitä pakkasia varmaankin alkaa vasta tulemaan. Ja jotenkin veikkaisin, että saattaa loppuvuosi mennä melkoisen surutta sisätiloissa uutta iihmettä kummastellessa - ja onhan mulla tuolla se pörröhaalari ja äitiyspakkauksen toppapussi, joten luulisi pärjäävän.

Voi, söpöys sentään, kun tuon farkkuhame on niin ihana! Ja pieni kuin mikä. Muuten kaikki vaatteet onkin enemmän järkeviä ja sukupuolineutraaleja, mutta pitäähän joka tytöllä edes yksi mekko olla! Ja tuo baskeri.. huomaan, että kummasti alkaa vaan söpöt prinsessatamineet kiinnostamaan vaikka koko ajan oon ollut sitä mieltä, ettei sellaisia nöpsyjä kannata ostaa, kun ovat kuitenkin.vaan epäkäytännölisiä yms. :shy:

Mutta pääasiahan luonnollisesti on se, että kunhan sieltä tulee marraskuussa joku edes jollain tavalla puettava, niin muulla ei ole väliä. Kovasti odotettu tulokas on joka tapauksessa.

Joko saa alkaa stressaamaan sokerirasituskoetta? Mulla on nimittäin nykyään jäätävä jano koko ajan, yön aikana juon litrankin kuplavettä ihan heittämällä.. ahdistaa jo valmiiksi ajatus siitä paastosta. Taidan tehdä jääpaloja, että voin sit yöllä/aamulla imeskellä vaikka sellaista. :nailbiting:

Ja tästä vielä puuttuisikin se radi-tuomio.. kohta ne ilmoittaa mut jollekkin maratoonillekkin ja crossfit-tunnille sieltä neuvolasta. :bored: Ei vaan, mitä sitä ei pienen Munasen terveyden eteen tekisi, on vaan niin paljon tullut muutoksia elämäntapoihin tässä viime kuukausien aikana, etten kohta tunnista edes enää itseäni. Toisaalta.. isoin muutoshan on vasta edessä ja se vaikuttaakin sitten koko elämään. :rolleyes:

Ja aivan aiheen vierestä.. Isäntää oli töissä tullut joku tytsy iskemään ja kun ei ollut lämmennyt, oli tyttö syyttänyt miestä seikkailunhalun puutteesta, johon sitten mies oli vaan tokaissut: "voi kuule, mulla on raskaana olevana nainen kotona ja ensimmäinen lapsi tulossa, joten eiköhän tässä ole seikkailua loppuelämäksi kerrakseen." :joyful:
 
En tiedä mihin ketjuun aiheeni sopisi, mutta kai tämä koskee yhtä lailla muiden hankintoja kun omia :D

Onko kenelläkään muulla ongelmaa tulevien isovanhempien (tai muiden yli-innokkaiden) ostohimosta? Yksi syy sukupuolen salassapitoon oli se, että jos se hillitsisi tulevien mummujen ostohaluja. Näin ei todennäköisesti käy/ole käynyt. Toki on mukavaa, jos ei itse tarvitse kuluttaa perusvaatteisiin niin paljoa rahaa, MUTTA haluaisin kuitenkin valita suurimman osan esikoisen vaatekaapista itse.. Miten tästä voi hienovaraisesti sanoa tai miten ootte toiminu/toimisitte tilanteessa? Kuulemma nytkin omien vanhempieni ollessa ulkomailla, kaikki tuliaisrahat kulutetaan tulevan lapsenlapsen tuliaisiin......
 
En tiedä mihin ketjuun aiheeni sopisi, mutta kai tämä koskee yhtä lailla muiden hankintoja kun omia :D

Onko kenelläkään muulla ongelmaa tulevien isovanhempien (tai muiden yli-innokkaiden) ostohimosta? Yksi syy sukupuolen salassapitoon oli se, että jos se hillitsisi tulevien mummujen ostohaluja. Näin ei todennäköisesti käy/ole käynyt. Toki on mukavaa, jos ei itse tarvitse kuluttaa perusvaatteisiin niin paljoa rahaa, MUTTA haluaisin kuitenkin valita suurimman osan esikoisen vaatekaapista itse.. Miten tästä voi hienovaraisesti sanoa tai miten ootte toiminu/toimisitte tilanteessa? Kuulemma nytkin omien vanhempieni ollessa ulkomailla, kaikki tuliaisrahat kulutetaan tulevan lapsenlapsen tuliaisiin......

Mä oon tähän mennessä saanut toiselta tulevalta mummulta kassillisen kirpparivaatteita. Toinen on käsityöihmisiä ja on neulonut villasukat, varmasti tulee neulomaan vaikka sun mitä. Omalle äidille kyllä kehtaan sanoa jos meinaa ostella jotain turhaa ihan suoraan :D kirpparivaatteet kelpaa mulle kun niitä itsekin meinaan ostaa. Ja omatekemät vaatteet on kyllä kivoja niin niitä saa tehdäkin :) mutta tavarat kyllä hommataan itse.
 
Mistä mä voisin löytää vanhanaikaisia/retromaisia kankaita? Meille tulee vanha tuutu ja siihen pitäisi ommella pehmusteet. Haluaisin että kankaatkin sopisivat vanhan kalusteen tyyliin :)
 
sonic, kyllä mua vähän jänskättää - isäni vaimo on Puolasta, ja siellä on jonkin verran erilainen käsitys, miten tyttöjen pitää pukeutua.. ööö, mä odotan kauhulla ensimmäistä röyhelö-pitsi-paljetti-mekkoa ...!
Varpahat, mulla sattui käteen kivoja kankaita Marimekon myymälästä (Ideaparkissa satuin olemaan). Aion ommella pehmustetun alustan vauvalle, millä voi pötkötellä lattialla ekana talvena. Valitsemassani kankaassa on vahvat värit ja tyyliteltyjä leijonan kuvia. Nyt kun odotellaan tyttöä (?), valitsen taustakankaan väriksi magentanpunaisen.
 
Sonic, mulla ei ole antaa vinkkejä mutta vertaistukea kyllä :D miehen äiti osti ennen esikoisen syntymää vaikka kuinka paljon vaatteita, muutama niistä on vieläkin liian iso. Nykyään hän sentään kysyy tarviiko mitään ennenkö ostaa, ainakin yleensä. On kiva että on innoissaan ja haluaa ostaa mutta jossain se raja menee mikä on liikaa. Nyt oon sanonut, ettei mahavauva tarvi uutta kun esikoisen jäljiltä on vaatteita. Sama mummu kyllä myös neuloo vaikka mitä ja niistä oon aina iloinnut :)
 
Joo, kuten Voikukka9 mainitsikin, lapset ovat yksilöitä jo synnyttyään ja se mikä toiminut toisella ei välttämättä toimi toisella. Helposti kai sitä tulee lastaan vaatetettua hiukan liikaa, ettei varmasti palele.

Mä olen lähdössä kohta asioille ja ajattelin samalla kiertää kolme eri kirpparia. Kaksi on vanhoja, mut yks ihan uusi vasta avattu. En tosin ole noissa vanhoissakaan erityisemmin kerennyt käymään, etenkään vauvanvaatteita silmällä pitäen.

Sit pitäs taas ostaa isompia rintsikoita! Ostin just C-kupit, kun normi B:t alkoi olla totaalisesti liian pienet, mut noi C-kupitkin oli silleen, et just nyt vielä menee, mut tuntui nekin jo lievästi ahistavilta. Noi löytyi onneks 6e:llä alesta, en ees sovittaa jaksanut. Mies sanoi, et kerkesithän sä niitä kokonaiset kaksi tuntia pitääkin. :grin
 
Marras16, mulla on jo parit uudet urheiluliivit ja kolmet isommat rintsikat menossa, mutta pahoin pelkään, ettei käyttöikä jää järin pitkäksi.. alennuksista ostin yhdet f-kupin rintsikat loppuajalle, mutta ei nuo juuri isommilta kuin ne käytössä olevat e:t tuntuneet. :shifty:

Ei muuten mitään, mutta kun mä tarviin oikeesti tukevat liivit, niin on pakko alkaa niitä imetysliivejä metsästämään ulkomailta.. täältä meiltä en ainakaan ole vielä löytänyt sellaisia järkevään hintaan, vaan lähinna vaikuttavat nuo hipelöimäni imetysliivit patalapuilta.. :rolleyes:

Mutta jos jotain positiivista, niin ostamani äitiyspaita on mahan kohdalta vielä auttamattoman iso. :smug:
 
sonic mie oon yrittäny vaan kohteliaasti ottaa vastaan meille tuodut vaatteet, ei niitä pakko ole käyttää... En osaa kieltää enkä kehtaa vaatimuksia esittää. Olishan se kiva jos isovanhemmat kysyis mitä tarvii ni sais ees vähän omaa silmää miellyttäävää vaatetta. Ite oon sit ostellu ne vaatteet joita oikeesti käytetään. Täytyis keksii joku hienovarainen tapa pyytää sponsorointia lastenvaatehankintaan, ei nimittäin ihan halpaa se touhu ole kun en oo yhtää kirppari ihminen :grin
 
40e0c2cd6586d2181004a820fbe27657


Hups, taas kahmin kirpparilta semmosen 8€ vaatesatsin :D että se siitä excel taulukosta, en ostanut varmaan yhtään sen kokoista mitä olisi tarvinnut :'D
 
Vauvan vaatteita2.JPG

No niin, nyt karkas mopo täysin käsistä! En kerennyt käymään kuin yhdellä kirpparilla, sillä mikä just avattu ja nämä tuli ostettua. Hintaa tuli yli 50€, mut joukossa myös ihan käyttämättömiä, ainakin niissä luki uusi ja toppaa ja äitiyspakkauksen makuupussi. Koosta 56->. Nyt täytynee tosissaan tehdä inventaario mitä vielä tarttee. Kuulin, et tossa lähellä ois vielä pelkästään lastenvaatteisiin/tarvikkeisiin erikoistunut kirppari, josta en ollut tiennytkään. Noh, siellä en kerennyt käydä. Mut ai että oon happy! :p
 
Siinä äp:ssä tais tänä vuonna olla kolme pientä bodya (kaks valkoista ja yks kirjava), yhdet henkselipotkarit ja kahdet puolipotkarit.. eli siis nuo ainoita 56 senttisiä vaatteita, loput oli 62 sentistä ylöspäin eli osa on jo suoraan niin isoja, että menevät vasta ensi vuonna kesän jälkeen päälle. Siis siinä tapauksessa, että lapsukaiset kasvaa "käyrien" mukaan.

Mähän käväisin kaupungilla ja mukaan tarttui mustaa lankaa villasukkiin ja tumppuihin.. :p (Ja vitosella kukkamekko ensi kesälle..) Parempi varmaan olla enää käymättä kaupoissa, hukutaan tätä menoa tuohon vauvakamaan.
 
Just ostettu tytölle:

ImageUploadedByVau Foorumi1469024845.589636.jpg

ImageUploadedByVau Foorumi1469024874.419891.jpg

Ei otettu tota turvakaukaloa, kun halutaan besafen kaukalo. Oon aika turvallisuusfriikki :D .

Setissä pinnasänky, patja, vuodekatos tankoineen ja täydellinen vuodevaatesetti peittoineen ja tyynyineen.
 
Uusperheellinen-84 oon katellu kans tommosia vaunuja missä olisi noi ihanan isot renkaat, mutta mitä luulet pääseekö niillä tarpomaan lumessa kun ovat kuitenkin tuommoiset kapeat? Ja ymmärsinkö oikein että alemman kuvan tuotteet on tilattu ebaysta, "uskaltaako" sieltä tilata ihan vauvalle tulevia tarvikkeita (lähinnä materiaalit ja kemikaalit mietityttää..)?
 
^ ebaystä on tilattu. Myyjäliike on firma eu:n sisällä eli sitä koskee samat eu säädökset kuin muitakin firmoja. Isoilla renkailla uskon, että pääsee missä vaan. Hinnat oli edukkaita, edes ikeasta ei saa tuolla hintaa. Ja in my honest opinioin, tuo pinnis-setti oli kauniimpi kuin ikean versiot omasta mielestä. Noita saman merkin vaunuja myydään myös Suomessa muutaman satkun kalliimmalla. Olen vuosien varrella tilannut paljon ebaystä ja hyvin on kaikki mennyt. Rahat tulleet takaisin, jos tuote esim hukkunut matkalla.

Tänään viimeksi tuli postin kyydillä ebayn kautta tilaamani pupu-takki. Kuva löytyy aijemmin täältä ketjusta.
 
Ohhoh, kylläpä te kaikki muut olette jo ehtineet shoppailla kaikkia ihanuuksia :D m
Minä olen joutunut vielä himmailemaan, kun RU ensi viikolla vasta. Esikoisen syntyessä olin ostellut 56 vaatteita mutta jopa ne oli liian isoja, koska syntymäpaino oli alle 3 kg. Silloin piti lähtee shoppailee äkkiä lisää vaatteita. Lisäksi toppahaalarikin oli ihan liian iso, sekin piti hankkia uusiksi. Nyt kyllä aion ostaa niitä 50 vaatteita, vaikka vauvaa kasvaakin nopeasti. Ei ole kiva, jos vaatteet on joka suunnasta liian isoja. Toisaalta olisi kiva, jos tulee tyttö..pääsisi shoppailemaan kaikkia ihanuuksia mutta toisaalta säästäisi ihan hurjasti, jos tulee poika. Ei tarvitsisi oikeastaan mitään ostaa. Ei olla myyty mitään pois pojan tavaroista. Poitsu on nyt 19kk.
 
3e77c7697600d474fee779ce72529cd8


Viimeisin hankinta rakenneultra kakkosen jälkeen. :Heartred Kauppareissulla löytyi myös alesta 56cm harmaat collegehousut. Aika paljon on tullut jo vaatteita hankittua alesta ja kirppareilta mutta paljon vielä puuttuukin. Kaikki isommat hankinnat on myöskin edelleen ostamatta.
 
3e77c7697600d474fee779ce72529cd8


Viimeisin hankinta rakenneultra kakkosen jälkeen. :Heartred Kauppareissulla löytyi myös alesta 56cm harmaat collegehousut. Aika paljon on tullut jo vaatteita hankittua alesta ja kirppareilta mutta paljon vielä puuttuukin. Kaikki isommat hankinnat on myöskin edelleen ostamatta.

Ihana! :) onko tuo itse tehty/teetetty vai ostettu jostain?
 
Takaisin
Top