Hankinnat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ce
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ImageUploadedByVau Foorumi1469521418.138641.jpg

Tilasin just tytölle juhlamekon ristiäisiin kastepuvun jälkeen laitettavaksi <3 . Noin 25€ maksoi. Vielä täytyy ostaa loppuvuodesta vaaleanpunaiset paidat pojille, harmaat puvunhousut ja isommalle tytölle vaaleanpunainen mekko. Niin ja kakunkoristelutarvikkeita. Haluan kakun päälle sokerimassakukkasia ja sokerimassa vauvan. Niin ja nimi tulee varmaan marsipaani tai sokerimassa laatalle.
 
cb7347bb60989574be08ca7ceab2c030


Tässä meidän pienen tuleva nukkumapaikka :) 100 vuotta vanha tuutu.
 
Varpahat, IHANA!

Mä oon vaan hankkinu lähinnä lankaa ja kangasta... joten mun hankinnat ei oo ihan samalla tasolla. Tässä ehkä 1/12 siitä mitä oon näperrellyt aikani kuluksi ja harjoitusmielessä viimeisen muutaman vuoden aikana. En siis oo edes omalle vauvalle alunperin tehnyt, vaan ihan vaan harrastuksena.

image.jpeg
 
ErykahB, aivan ihania! :) Paljon olet neulonut ja kankaissa ihanat kuosit. Voi kun itsekkin osaisi tai olisi kiinnostusta vaatteiden tekemiseen. Jotenkin se ei vain tunnu omalta jutulta vaikka muuten pidän käsillä tekemisestä.
 
ErykahB, aivan ihania! :) Paljon olet neulonut ja kankaissa ihanat kuosit. Voi kun itsekkin osaisi tai olisi kiinnostusta vaatteiden tekemiseen. Jotenkin se ei vain tunnu omalta jutulta vaikka muuten pidän käsillä tekemisestä.

Sama juttu, mulla menee hermot nopeasti joten tommoinen pieni näpertely suututtaa :D silti haluaisin osata itse tehdä vaatteita.
 
Onks kellää kokemusta Hillan vaatteista? Vastaakohan kokoaan..? Tykkään värikkäistä vaatteista ja Hillalla olis keltasta ja pinkkiä :) En vaan tiiä minkä kokosta uskaltais ostaa. Noissa merkeissä kun on eroa, esikoiselle ostin joskus pari Sanettan bodya ja ne olikii kaks kokoa pienempiä kun mitä kokomerkintä näytti O_o Samoin Mala... Jäi käyttämättä.
 
ErykahB, siis voi vitsit miten ihania!

Jos pientä bisnestä haluaisit tehdä (tai joku muu taitava neuloja) niin ideoita ja toiveitahan mulla ois... :wink
Tykkään tosi paljon villavaatteista, mutta mun taidoilla (ja pinnalla!) neulotaan vain simppeleitä pipoja ja kaulaliinoja.
 
Joia, ei tolla hommalla ns. palkoille pääse. Mä neulon vaan luonnonkuituja, eli erillaisia villoja ja silkkiä, bambua, maito- ja soijapohjaisia ja puuvillaa, joten langat on aina kalliita ja sit työhön menee helposti useampi ilta... Ei kukaan maksa semmosia summia, mitä mä niistä ottaisin, että pääsisin omilleni ja jäis vielä jonkinlainen palkka päälle.
 
ErykaB, aivan ihania! Etenkin se harmaa neuletakki ja keltainen myssy harmaalla kukalla. Osaisinkohan mäkin, jos oikein panostaisin ja perehtyisin neulomiseeb taas pitkästä aikaa? Teininä tuli kudottua lapasia aina sitä mukaa, kun viikonloppu läheni eikä kaapista löytynyt sen kertaiseen asukokonaisuuteen mätsääviä tumppuja.. :hilarious:

En vaan jaksa noudattaa ikinä ohjeita, vaan lähden sooloilemaan minkä kerkeän.. mä kyllä näkisin itseni syksyn hämärtyessä sohvan nurkkaan käpertyneenä kutomassa kynttilän valosaa ja siemailemassa teetä. :rolleyes: Todellisuus taitaisi olla vaan hieman eri - taloudessa asuu kuitenkin lankahullu kissa ja ehkä se tuleva lapsikin saattaisi vähän vaikeuttaa tätä mun seesteistä kuviota.

Toisaalta.. ehkä sitä vois ostaa syksyllä jonkun käsityölehden, parit puikot ja läjän tarjouslankoja..
 
Mites ootte ajatellu sitterin kanssa tehdä? Hankitteko ihan perus halvan vai sellaisen missä on keinumismahdollisuudet, värinät sun muut? Mä ajattelin ihan perusmallista, mutta voiko niidenkin hankkimisessa mennä joku mönkään? Onko ne 20-30€ maksavat yhtä hyviä kuin lähes 100€ maksavat?
 
Meille ei tule sitteriä ollenkaan, ainoastaan riippukehto :) . Sitterissä ei voi kuitenkaan pitkiä aikoja vauvoja pitää sen passivoivan vaikutuksen takia, vaan mieluummin syli tai lattia. Riippukehtoon saa laskettua liinaan nukahtaneen lapsen ilman että se herää ja saa laitettua myös leluja. Eikä vie tilaa oikeastaan mitään jos ei ole käytössä.
 
Meillä on joku ihan perus sitteri ollut pojilla, ei halvin, mutta ei myöskään pärissyt/pörissyt/tärissyt. Esikoinen (tyttö) viihtyi sylissä ja lattialla seuralaisen kanssa, mutta toiselle sit hommattiin sitteri ja siinä nökötti sit molemmat pojat. Kumpikin tykkäs ja nuorempi esim. halusi nukahtaa sitteriin illalla. En tiedä miten passiivisia olivat sen takia sitten. Ihan mineinä kumpikin kulki sylissä, tai liinassa... mutta kyllä se ihan asiansa ainakin meillä ajoi.
 
Olen ollut yhdessä koulutuksessa ja siellä juuri lasten kanssa työskentelevä fysioterapeutti/osteopaatti puhui muutamassa lauseessa sitterin passivoinnista. Sitterissä lapsi on kiinni yhdessä asennossa, eikä oikeastaan mitään lihasryhmät pääse käyttöön. Syli, lattia ja sänky on parempia vaihtoehtoja olla pidempään lapselle. En tullut kyllä kysyneeksi, että koskeeko sama nukkuvaa lasta. Sitteri on hyvä renki, mutta huono isäntä. Riippukehto aktivoi lapsen liikeaistia, koska keinuu pienestäkin vauvan liikkeestä eikä vie tilaa, niin ollaan siihen päädytty lasten osalta :) .
 
Mä ostin Babybjörnin sitterin käytettynä... Ihan perussitteri siis, vauva saa hytkytettyä itseään, ei mitään muuta moottoria... :p
 
Meillä on joku halpis sitteri, tosi vähälle käytölle se on jäänyt. Sylissä ja lattialla lapset on olleet. Ja kyllä mä ainakin olen neuvolasta lähtien kuullut, että se lattialla olo on parempi kuin sitteri, paremmin kehittää mm. liikkumaan oppimista. Mutta toki vauva sitteristä voi välillä katsella mitä ympärillä tapahtuu kun ihan pikkuinen ei vielä nosta päätään saati liiku niin näkökulma vähän vaihtuu kuin jos aina olisi vaan lattialla. Samoinhan sylissä pitäminen auttaa vauvaa esimerkiksi tunnistamaan oman kehonsa rajat ja siitähän se oma minuuskin alkaa vauvalle hiljalleen kehittymään :)
 
Tää on nyt vähän hölmö kysymys mutta miten te syötätte lasta kun hän alkaa maistelemaan soseita, jos siis ei ole sitteriä jonka saa puoli-istuvaan asentoon? Mä luulin et se on osittain kans sitä varten :D en minäkään muuten meinannut vauvaa sitterissä vaan hyssytellä, sylissä ja lattialla enempi.
 
Takaisin
Top