Hankinnat

Miten ootte ite tehny noita unipesiä? Voisko joku laittaa ihan kuvakin että mimmosia?
 
Mun kaveri oli tehnyt tällaisia ja ilmeisesti ihan myös myyntiin (kuvassa).

ja me ostettiin sellainen unipesä/kantokassi, SleepCarrier, jota ajattelin että voi käyttää vaunuissa, sängyssä ja sit saa vaikka kantoon olkaimilla jos haluaa.
 

Liitteet

  • Näyttökuva 2016-4-10 kello 9.41.33.jpg
    Näyttökuva 2016-4-10 kello 9.41.33.jpg
    104.8 KB · Katsottu: 72
Muokattu viimeksi:
Meillä esikoinen nukkui ekat viikot äitiyspakkauslaatikossa, jonka olin nostanut tukevalle yöpöydälle sängyn ja seinän väliin. Siitä pystyi sopivasti aina tarkistamaan että hengittääkö vauva ja ottamaan viereen imetyksen ajaksi. Itse pelkäsin aina ottaa lasta viereen nukkumaan, mutta imetys kolmen tunnin välein yöllä oli helpointa kuitenkin hoitaa niin väsyneenä. Yleensä siinä huomasi itsekin nukahtaneensa, koska imetys vapauttaa oksitosiinia, mikä rentouttaa äidinkin.
Ratkaisin ongelman laittamalla meidän väliin harsosta tehdyn rullan, niin vauva ei pääse kääntymään alle.
Ekat 1,5kk vauvan alla oli lähes aina sellainen frotee kangas, jonka toinen puoli on muovia. Se kannattaa käydä ostamassa ihan kangaskaupasta ja leikata metrin palasesta itselleen sopiva määrä alustoja.
Me ns aina varmistettiin se vauvan turvallinen olo meidän välissä juuri tuota alustaa ja harsorullia/tyynyn reunaa apuna käyttämällä.
 
No jos joku löytää netistä kivoja niin saa linkata :) itse löysin ruotsinkielisen nettisivun jossa oli paljon erilaisia ja hintakin monia pienempi kun muunsin valuuttalaskurilla kruunut euroiksi. En uskaltanut vielä tilata kun sivua ei saanut käännettyä suomeksi.

http://www.milooo.se/store
 
Itse oon viimepäivinä pohtinut semmosta hankintaa ku hoitolaukku! Aiotteko hankkia varsinaisen hoitolaukun?
 
Esikoiselle hankin hoitolaukun. En käyttänyt kertaakaan :) Jää tällä kertaa hankkimatta.
 
Meilläkin hoitolaukku oli aika vähäisellä käytöllä mutta kaipa se tulee ladattua tarpeellisilla tavaroilla kuitenkin tulevan vauvan kanssa.
Pitäisi ostaa vielä Stokken tripp trappiin Newborn set ja vaipparoskis.
 
Meillä hoitolaukun virkaa on toimittanut se Liberolta saatu vihreä vaippakassi. Ainakin toistaiseksi tila on riittänyt ja kulkee aina vaunuissa lapsen mukana. Mahtuu just sopivasti yhdet vaihtovaatteet, tuttipullo ja vaipat pyyhkeineen.
 
Ostin esikoiselle ja oli aktiivisesti käytössä vuoden päivät. Aina mukana vähintäänkin autossa. Nyt on ollut pienempi määrä tavaraa (pari vaippaa, vaihtovaatteet, puhd.pyyhkeitä käsilaukussa). Hoitolaukku tulee varmasti taas käyttöön, kun syntyy tämä uusi. Tykkään kun laukussa on lokeroita ja termostasku. Saa kaikki järjestykseen. En tykkää kantaa isoa käsilaukkua ja hoitolaukkuun mahtuu alustaa,vaatetta, pulloa, purkkia paremmin. Sekä mahdolliset kakan tuhrimat vaatteet on kivempi olla muualla kuin käsilaukussa. Musta ne haisee läpi kaikista pusseista.

Mamas&papas merkkinen.
 
Mun oli pakko ostaa hoitolaukku ku oli nii ihana :) menee kyllä ihan käsilaukustaki mut siellä on kivasti niitä taskuja ym :)
 
Tänään alotettii pinnasänkyremppa. Tulee siis miun vanha retropinnis, pitää vaan uus pohja askarrella ja hioo ja maalata pinnis. Lisäks löyty miun vanha vanna, joka tuotiin kotiin oottelee pesua ja sit se onkin valmis kylpyhetkiin.

Huomenna mennään hommaamaan minivaatteille säilytystilaa eli lipastoja pari kappaletta tarvitaan. Lisäks kaikkia pinnasängyn tekstiilejä ois tarkotus kattella, reunapehmusteita ja sen sellasta.
Keskiviikkona mennään vaunuostoksille :)
 
Joo, laukkuja kävin hiplaamassa viikonloppuna. Tuntuu et tarvii sellaisen kun tulee autolla liikuttua et on aina varalla mukana tarvittavia asioita. Omaan käsilaukkuun ei kuitenkaan vaihtovaipat ja -vaatteet mahdu.
 
Ostin esikoiselle ja oli aktiivisesti käytössä vuoden päivät. Aina mukana vähintäänkin autossa. Nyt on ollut pienempi määrä tavaraa (pari vaippaa, vaihtovaatteet, puhd.pyyhkeitä käsilaukussa). Hoitolaukku tulee varmasti taas käyttöön, kun syntyy tämä uusi. Tykkään kun laukussa on lokeroita ja termostasku. Saa kaikki järjestykseen. En tykkää kantaa isoa käsilaukkua ja hoitolaukkuun mahtuu alustaa,vaatetta, pulloa, purkkia paremmin. Sekä mahdolliset kakan tuhrimat vaatteet on kivempi olla muualla kuin käsilaukussa. Musta ne haisee läpi kaikista pusseista.

Mamas&papas merkkinen.

Mulla samoja ajatuksia kuin yllä. :)
Mä sain yhdessä vaunujen kanssa emmaljungan oman hoitolaukun lahjaksi esikoisen aikana, ja oli meillä kyllä kans käytössä aktiivisesti vuoden päivät, kunnes siirryttiin "kerhoreppuun" päiväkotiin mennessä.
 
Mä kävin tänään ostamassa pojalle kahdet konttaussukkahousut. :) vähän aikaisin mutta oli mun lempimerkkiä MaxiMo tarjouksessa. Sukkikset maksaa normaalisti n.14€, mutta nyt sain kahdet 15€:lla. Kalliita silti, mutta kestäviä.
 
Me käytiin hakee vaunut toissaviikolla, oli Babystylessa kantispäivät ja saatiin sen verran edullisesti :) Britax go nextit tarttui siis mukaan, toivotaan että ovat hyvät! Ainakaan tarttee enää kierrellä vaunujen takia. Kaikkee muuta vielä puuttuukin.. Ja pienoinen ahdistus kun ei oikeen tiiä mitä oikeesti tarttee, plus että kun ehkä tulee vielä muutto jossain vaiheessa joko ennen tai jälkeen kun pieni syntyy nii ei ihan kauheasti viittis tavaraa kerätä.
 
Ai eli jos mun vyötärö normitilassaan on noin 60cm niin en tuota pystyis käyttämään? :O

Mä puhuin ehkä vähän virheellisesti vyötäröremmistä, kun lantion kohdallehan se vyö asettuu. Eli siis jos lantio on paljon alle ton 75, niin sitten on varmaan iso. Manducallakin vissiin on uudempia malleja kuin toi meidän, en tiedä, onko niissä kokoeroa ton kanssa. Mutta käy jossain liikkeessä sovittamassa tai noita saa varmaan vuokrattua myös, niin kuin joku taisikin jo mainita.

Ja manduca on ollut meillä monikäyttöisempi kuin liina, vaikka liinaa oonkin käyttänyt enemmän, että en osaa sanoa, kumpaa suosittelisin. Itelle toi yhdistelmä on ollut hyvä, vaikka kyllähän monet pärjää hyvin vaan toisella. Mulla on sekä kudottu että trikoinen liina, kudottua opin ensin käyttämään ja siksi se varmaan on jäänyt lemppariksi. Kantoliinayhdistyksen sivuilta saa hyviä vinkkejä kantamiseen. Kannattaa käydä katsomassa. :)
 
Takaisin
Top