Hankinnat

Ei ainakaan Helsingissä mitään kassia ole saanut 2015. Ei synnäriltä eikä neuvolasta. Itse on joutunut kaikki hommaamaan äitiyspakkausta lukuunottamatta.
 
Ei ainakaan Helsingissä mitään kassia ole saanut 2015. Ei synnäriltä eikä neuvolasta. Itse on joutunut kaikki hommaamaan äitiyspakkausta lukuunottamatta.

Okei. Ompas vähän mälsää.
Olen itse Oulusta, niin olettaisin et ainakin täällä kaikki saa sen ku neuvolassa oli niitä hyllyssä melkonen kasa.
 
PikkuPioni: En mäkään ole oikeastaan vielä hommannut juuri mitään.
Ainoastaan muutaman vaatteen tyttöväreissä ku esikoinen on poika.
Ehkä mä sit alan ihan todenteolla hoitamaan näitä asioita ku saan tuon työpöydän sun muut härpäkkeet kuun lopussa pois kodista, niin pääsee siihen tilalle laittaan pinnasänkyä ja peseen vaatteita lipastoon valmiiksi.
Sen jälkeen ehkä osaa ajatella hieman et mitä sitä vielä tarvitsee oikeen ostaa.
 
Meilläkin puuttuu edelleen vaikka mitä mm. rattaat, kaukalo, sitteri, sänky, amme, vaatteita, kaikki tarvikkeet (vaipat ym.) Joku hoitopöytä tai lipasto pitää järjestää vauvan tavaroille... huh eli tekemistä riittää vielä mammalomallekin :nailbiting:
 
Mami-83: kiitos, en ole siis ainoa ☺️
Auris: tosiaan sitterikin pitäisi hankkia..

Kyllä mä luotan siihen että vielä jonakin päivänä tulee se innostus kasata ja hankkia kaikki tarvikkeet. Ensin pitää raivata esikoisen tavaroita, jotta vauvankin tavarat mahtuu kaappeihin.. Luulen että tällä hetkellä työt vievät kaiken energian mutta ehkä sitä sitten äippälomalla pääsisi keskittymään vauva-asioihin
 
Mulla on alkanu jo melkein stressiä pukkaamaan, kun oon ajatellu et oon ihan myöhässä kaikkien hankintojen kanssa. Onneks en oo siis ainut, kenellä ei oo vielä kaikkea hommattuna. Vaatteita on jo aika paljon, tosin ei ihan hirveästi kuitenkaan niitä ihan pienimpiä eli niitäkin pitää vielä ostaa. Ajattelin käydä joku päivä kaikki vaatteet läpi ja pinota niitä vähän koon mukaan niin näkee selkeämmin et mitä kaikkea pitäs vielä hankkia. Lipasto on vielä ostamatta, mutta sekin on pinnasängyn tavoin valmiiksi katsottuna. Pitäis vaan käydä ostamassa ne :) Vaunut on kans nyt melkeen valittu jo, vielä pari mallia testattavana ja uskon et niistä sit valitaan toiset.

Muuten on sit tosiaan sitteri ja leikkimatto tilattuna ja äidiltäni saadaan vauvan peitot ja tyynyt ja sit ostettiin sellanen ihana vauvan pesä myös :) Paljon on kyllä vielä hommattavaa, mut ehkäpä sitä äippälomalla jaksaa sit paneutua enemmän noihin. Siihenkään ei oo enää onneks pitkä aika!
 
Juu sain sieltä jonku kassin ja sit pamperssin näytelaatikon.
Oletan et kaikki saisivat ne.

Siinä kassissa oli vauvalle pesuainetta, rasvoja, kosteuspyyhkeitä, tuplapakkaus tutteja, antikoliikki tuttipullo ja tais siel olla vielä jotain muutakin mut ei nyt muista.

Nyt on kai joku laki tms. tullut voimaan, että neuvolat ei saisi jakaa mitään mainosmateriaalia...niitähän nuo vaippanäytteetkin on. Sen vuoksi Liberokassit poistui synnäriltä ja ne voi noutaa esim. Citymarketista.

Oikeasti myös ns. ohjelaput vaikkapa kiinteiden aloittamisesta ei saisi olla minkään firman esitteitä. Mutta kyllä meidän neuvola jakaa Valion ja Muksun yms. logoilla varustettuja "ohjeita". Mua ei haittaa, mutta toteanpa vaan että näistä syistä joissain paikoissa ei jaeta mitään tavaraa ja ohjelehtiset on valokopioita.
 
Joo kyllä täälläkin on jaettu neuvolasta ohjeita joissa ollut sitten jokin logo/firma takana. Rautatableteistakin sain esitteen joka oli tietyn merkkinen. Ei mua ainakaan itteä tuo haittaa, osaapa aina vähän etsiä oikeaa tuotetta kun on nähnyt kuvankin.
 
Ennen noita Liberokasseja ja Pamperslaatikoita tosiaan jaettiin kaikille synnäreillä ja joissain neuvoloissa. Oon kuullut, että enää ei saa, en vaan tiennyt, että lakimuutoksesta johtuisi. Ei sinänsä kyllä yllätä, jos noin on. Liberokassin saa edelleen ilmaiseksi, kun liittyy netissä Liberokerhoon. Pamperslaatikosta en tiedä, mutta googlettamalla varmaan sekin selviää.
 
Milloinkohan sen liberokassin saa muuten hakea? Kun eikö siitä joku lappu tmv tule kotiin? Haluaisin jo hakea kun on tylsää :D
 
Mä muistelin että luin että lähettävät sen jälkeen kun on 8 viikkoa laskettuun että jotain siinä paikkeilla varmaan :)
 
Me käytiin taas vaunukaupoilla! :) Pitkän ja hartaan pohdinnan, vertailun ja myyjän piinaamisen jälkeen valittiin meille vaunut, jee! Mulla oli alusta asti lempparivaunuina Britaxin Go Next-yhdistelmät, mutta kuten tänne jo aiemmin kirjoittelinkin niin aloin sit empimään kun luin että sitä selkänojaa ei saa täysin makuuasentoon ja se ratasosan selkänojan säätömekanismi näytti jotenkin oudolta. Nää vaunut jäi mulle kuitenkin ainoina vaihtoehtoina mieleen meidän ekalta vaunuliike-käynniltä, sillä niissä on ihan mielettömän hyvä työntöaisa ja oikeastaan kaikki muukin kohdillaan paitsi noi kaksi asiaa jotka tossa mainitsin.

Käytiin nyt sit uudestaan toisessa liikkessä, kun halusin päästä testaamaan Mutsyn Igo ja Evo-malleja, mutta ne olikin molemmat pettymyksiä kaiken sen jälkeen mitä niistä olin lukenut. Olin niin kovasti ihastunut niihin netistä lukemani ja näkemieni kuvien ja videoiden perusteella, mutta liikkeessä niitä kokeiltuani ja vertailtuani kumpikaan ei vaikuttanut sit kuitenkaan niin hyvältä kuin nuo Go Nextit.

Käytiin myyjän kanssa perusteellisesti läpi erilaisia vaihtoehtoja ja kokeilin monta kertaa tota selkänojan mekanismia ja ei se oikeasti sit tuntunutkaan hankalalta. Lisäksi myyjä näytti sellaisella 9kg painonukella sitä selkänojan alasmenoa ja lapsen oma paino painaa sitä kivasti alas eli vaikka ei täysin vaakatasoon mene niin tosi alas silti. Myyjä myös kertoi, että tuo asento mihin noja menee on itseasiassa parempi nukkuma-asento kuin täysin alhaalla oleva. Sen vuoksi myös siirrytään sitten aikanaan vaunukopasta ratasosaan, kun ei tarvitse enää olla ihan makuuasennossa. Ihanaa kun olo on nyt täysin varma noista vaunuista ja ootan niin innoissani, että saadaan omamme kotiin! :)

Tilattiin samalla vaunuihin myös hyönteissuoja sekä sadesuoja ja vaunulelu. Ihana paketti on siis luvassa ja pian pääsen hypistelemään näitä ihan oikeasti täällä kotona! Tilattiin myös adapterit Britaxin runkoon, että saadaan meidän Maxi Cosin turvakaukalo siihen kiinni ja samalla lähti tilaukseen myös EasyFix-telakka turvakaukaloa varten autoon. Kaikkien näiden lisäksi vaihdettiin myös pikkuruinen automme perheautoon, nyt mahtuu hyvin vaunut takakonttiin ja vauva takapenkille. Rahanmenoa ei voi estää :D
 
Vaunukaupoilla käytiin mekin eilen ja tänään, listalla oli juuri tuo Britaxin go next, emmaljungan uusi nxt90, super viking. Perehdyttäminen niiden oikein perusteellisesti. Tänään erehdyttiin bugaboo buffaloita katsomaan ja tietysti tykästyttiin niihin... oli yksinkertaiset, jämäkät ja tykättiin niiden mekanismeista, renkaista ym. ainut mikä mietityttää, että kannattaako oikeasti ostaa yhtä lasta varten noin hintavia vaunuja. Päätös pitää kuitenkin tehdä piakkoin, että jotkut kärryt saadaan. Turvakaukalo on todennäköisesti maxi cosin joku versio.

Jospa me tosiaan saatais viimein jo päätös aikaiseksi ja rattaat tilattua vaikka niin on tärkeimmät hankinnat sitten tehty!
 
Mä en jotenkin tykännyt Bugaboon työntöaisasta kun taas Britaxissa se on mielestäni ihan älyttömän hyvä. Tosi hyvän tuntuinen kädessä ja materiaalina käytännöllinen ja kestävä. Myöskään noissa Mutsyissä en tykännyt niistä työntöaisoista, kun niitä ei saa samalla tavalla alas kuin Britaxin vaunuissa ja Mutsyissä myös se nahkainen materiaali tuntui kivalta, mutta saumakohta osui inhottavasti kämmeniin.

Jos askarruttaa, niin kannattaa käydä liikkeessä testaamassa molemmat vaihtoehdot, buffaol ja go nextit. Mua helpotti hirveästi kun pääsin vertailemaan omia suosikkejani ihan vierekkäin ja kokeilemaan molempien ominaisuuksia. Kyllä sen sitten vaan tiesi kun ne oikeat osuivat kohdalle. Mä kun olin stressannut tätä vaunuasiaa jo tosi pitkään niin oon kyl tosi helpottunut et nyt saatiin vihdoin asia päätökseen :)
 
Meillä on vaunuina esikoisen jäljiltä Emmaljungan edge duo combi. Asutaan ns. maalla ja osoittautuivat esikoisen aikaan meille sopiviksi. pitäis alkaakin kohta kaivelemaan kopat yms vaatehuoneen ylähyllyltä.. :)

Viime viikolla ostin käytettynä manducan rintarepun, löytyi aivan uutta vastaava.. Esikoisen aikaan en rintareppua hankkinut mutta nyt ajattelin jos se helpottaisi menemistä, kun esikoinenkin tarvitsee välillä osan käsistäni:wink onko kellään käytännön kokemusta tuosta manducasta?
 
Mä kans mietin manducan ja liinan välillä vielä...hug a bubin liina on tällä hetkellä vahvimmilla...
 
Mulla on sekä liina että Manduca ja tykkään molemmista. Pientä vauvaa oon kantanut mieluummin liinassa, se on tuntunut jotenkin luontevammalta ja ehkä liina on myös monikäyttöisempi. Miehen mielestä se taas on jotenkin naismaista ja hän on käyttänyt Manducaa sen sijaan. Liinalla taas en oo ikinä oppinut kunnolla sitomaan lasta selkään, ja siinä kohtaa oon vaihtanut kokonaan Manducaan, kun edessä kantaminen on alkanut olla hankalaa (joskus alle 1v, muistaakseni ehkä 8-10kk). Manduca taas on tosi pitkäikäinen, just reissussa 4v oli välillä kyydissä, mutta nyt sillä alkoi jo jalat puutua, että taitaa raja tulla vastaan. ☺
 
Takaisin
Top