Hankinnat

Hoitolaukusta pakko sanoa, että meillä se oli ihan ehdoton. Meillä oli Brion oma (koska mä halusin, että se mätsää vaunuihin). Se oli kätevää, kun siellä oli aina kaikki peruskamat valmiina, nappasi vaan sen mukaan kun lähti jonnekin. Se kulki kätevästi vaunuissa kiinni ja oli käytännöllinen. Yksi sen hyvistä ominaisuuksista oli myös, että se piti vettä, eikä tavarat kastuneet, vaikka kuinka sateessa olisi lykkinyt. Kerran taisi pettää, kun oltiin avoveneellä liikkeellä aivan jäätävässä sateessa ja laukku oli veneen pohjalla, johon kerkisi 10min aikana kertyä varmaan 10cm vettä. Mä en käyttänyt käsilaukkua ollenkaan sen kaverina, kun laukusta oli näppärää napata lompakko ja muut käsilaukkukamat. Ja se oli kätevää, että laukun sai tarroilla kiinni vaunuihin. Sai napattua sen helposti irti vaikka vaunut olisi ollut kasassa autossa, jos yllättävä tarve tuli. :)
 
Tekis ihan hirveesti mieli ostaa sellanen nabby-itkuhälytin! On vaan ihan tärkeen kallis.
Meillä kuitenkin on vielä tallessa esikoisen ajoilta hälyttimet, eikä niissäkään ole mitään vikaa :D
Mutta tollanen puhelimensovelluksessa toimiva olis kyllä nykypäivää ja kätevä!
 
Meillä se on tärkeä kun lapsi nukkuu eri kerroksessa ulkona päiväunet. Jos hän nukkuisi samassa kerroksessa ulkona tai sisällä niin turhake olisi. Tosin, meidän kerrospinta-ala on suhteellisen pieni.
 
Kuinka tarpeelliseksi ootte muuten itkuhälyttimen kokenut? :)

Me asutaan omakotitalossa ja esikoinen nukku ainakin aina päiväunet ulkona vaunuissa.
Ja päivällä kun jätti ulos nukkumaan niin piti jättää tietysti talon varjopuolelle jossa ei ole kuin kodinhoitohuoneen oven ikkuna.
Oli siis helppoa itse touhuta sisällä kun vaunuissa oli itkuhälytin eikä tarvinnut koko ajan olla vahtimassa kodinhoitohuoneessa, että nukkuuko toinen vaiko ei :)
Ja vaikka menee vähän hifistelyksi niin tuossa puhelinsovellusjutussa olis lämpömittarikin :D
 
Musta tuntuu niin oudolta vauvan nukutus ulkona, en taida itse nukuttaa vaikka se yleistä onkin. Tai siis, enhän mä itsekään nuku ulkona niin miksi mun vauva nukkuis :D
 
Jos yhtään nukuttaa ulkona tai vaikka eri kerroksessa niin kyllä itkuhälytin silloin on tarpeen, tuskin muutene juuri tarvii

Kuvittelin vihdoin löytäneeni meille sopivat rattaat (Emmaljunga Viking), mutta niiden työntöaisa tuntui jäävän minulle liian matalalle eikä enempää saa säädettyä. Noita liikkuu hyvin käytettynäkin niin ois voinu ostaa myös käytetyt. Myyjä vinkkasi että Emmaljungalta on tulossa uusi malli nxt ja olipa hyvännäköiset, siinä vois olla meille hyvät kärryt, vähän arvokkaat vaan.... olen taas aloituspisteessä.

Onko muuten kellään kokemusta noista "kuppimallin" ratasosista, voiko niissä nukuttaa, kun ei enää mahdu kovaankoppaan? Ja miten äkkiä se kova koppa käy pieneksi? Pärjäisikö talven yli kovalla kopalla?
 
Meillä on cobra-merkkiset radiopuhelimet jo ennestään, niillä ajattelin kokeilla aluks. Jakaa mielipiteitä toimivuudesta, mut tiedän monella olevan itkuhälytin käytössä.
 
Musta tuntuu niin oudolta vauvan nukutus ulkona, en taida itse nukuttaa vaikka se yleistä onkin. Tai siis, enhän mä itsekään nuku ulkona niin miksi mun vauva nukkuis :D

Meillä lapset on nukkunu ulkona hyvät päiväunet (3 h vähintään), sisällä ei. Saatiin rytmi nopeasti säännölliseksi, kun aloitettiin ulkona viileässä nukkuminen. Nyt on kesävauva nii voi olla taas eri juttu ja olosuhteet ulkona nukkumiseen ei tässä kodissa ole niin hyvät kuin edellisten kans. Voi olla ettei nyt nukuta ulkona samanlailla.
 
Meillä myös ollut itkuhälytin tarpeellinen juurikin kun on nukuttanut ulkona, niin helpompi itse touhuta sisällä ku ei tarvi olla kokoajan kyttäämässä et joko se herää.
Meillä esikoinen nukkui varmaan siitä 1 kuukauden iästä päikkärit muuten ulkona paitsi ne iltapäikkärit nukkui sisällä. Vuoden ikään asti nukkui ulkona, mutta sitten ei enään jotenkin malttanut ja siirryimme sisälle nukkumaan.
Ulkona nukkui jotenkin levollisemmin ja pitempään kuin sisällä ja aion kyllä tätä toistakin ulkona nukuttaa :)
 
Minä haluaisin uskaltaa nukuttaa vauvan ulos vaunuihin mutta mun hysteerisyys taas nostaa päätään tässäkin asiassa ja mietin mitä kaikkea voi tapahtua jos vauva nukkuu yksin ulkona vaunuissa :D asutaan siis omakotitalossa ja heti ensimmäisenä mietin että meidän pihalla vilistää paljon hiiriä, kissoja, jäniksiä ja mitähän kaikkea, että entä jos joku menee sinne vaunuihin :D
 
Mua taas pelottaa, että joku varastaa mun vauvan :eek: Muistan, että sillon kun oon ite ollut teini niin noita vauva-varkauksia oli muutama... Mies ei voi ymmärtää tätä mun pelkoa mutta se onkin maalainen. Tuskin täällä meidän nurkilla kukaan kyllä vauvaa veisi, mutta... Ehkä mä alkuun nukutan yläkerran parvekkeella.
 
Te jotka ootte nukuttaneet ulkona aiemmin miten ootte toimineet? Kävittekö pienellä vaunulenkillä että vauva nukahti vai vaan suoraan ulos vaunuihin pihalla? Näin ensikertalaisena kaikki on niin uutta ja ihmeellistä :)
 
Te jotka ootte nukuttaneet ulkona aiemmin miten ootte toimineet? Kävittekö pienellä vaunulenkillä että vauva nukahti vai vaan suoraan ulos vaunuihin pihalla? Näin ensikertalaisena kaikki on niin uutta ja ihmeellistä :)

Riippuu vähän tilanteesta...meillä kyllä yleensä riitti että kun vauva söi niin se monesti nukahti jo siihen tissille ja sit pukiin sille vaan vaatteet päälle ja ulos. Joskus sit myöhemmin tuli se aika et saatoin hieman heijata vaunuja siinä ulkona eestaas niin nukahti sit siihen ja oon joskus käynyt just kävelylläkin, mutta harvemmin :)
 
Niin ja tosiaan kyllä vaunut täytyy suojata hyvin ettei sinne mikään eläin pääse sisälle.
Esim. oravat saattaa olla aika hankalia tapauksia jos niitä on oikeesti paljon siinä lähettyvillä :eek:
 
Kyllä meilläkin nukuttiin ulkona myös ilman lenkitystä, syötti ja puki vaatteet, se riitti monesti, mutta riippu miten väsynyt kaveri oli :D Tulokkaasta riippuen edetään meillä sitten ulkona nukkumisen kans. Kaikki vauvathan ei viihdy vaunuissa ollenkaan.
 
Meillä esikko ei suostunut nukkumaan vaunuissa ellei ne ollut koko ajan liikkeessä... Toivottavasti tää seuraava olisi muutoinkin unenlahjoiltaan helpompi :-D
 
Minun lapset ovat nukkuneet ulkona avian huomattavasti paremmin kuin sisalla. Ulkomailla kauhisteltiin kun jatin lapset ulos pihalle nukkumaan kun kaytiin sukuloimassa, ja minua nauratti. Oli kesailta ja +15 ja meinasivat etta vauva kuolee! Oli sitten ihan pakko kertoa etta Suomessa nukutetaan -10 asteessa viela ulkona, saivat sitten kauhistella :grin
 
Oon menossa huomenna ostamaan vauvakirjaa :) millaisia teillä on? Ite mietin muumi-vauvakirjaa koska olen armoton muumifani mutta täytyy tarkastella vielä kirjakaupan valikoimaa :)
 
Ajattelin jättää vauvakirjan ostamatta toistaiseksi... Ompahan jotain sitten minkä tuleva kummi voi hankkia. :)
 
Takaisin
Top