Hankinnat

Mä oon yleensä ite tehny tollaset jutut skräppäämällä mut nyt löydettiin San Franciscosta niin ihana kirja mihin mies ihastu myös nii ostettiin se :) Onpahan yks homma mitä ei tarvii sit ite tehä :woot:
 
Me taidetaan hankkia vauva-aikani kirja . Se oli niin ihana. Enkä pysty odottaa että vasta ristiäislahjaksi, kun halutaan alkaa täyttää jo :)
 
Meillä oli sama juttu että haluttiin ostaa se jo nyt :) ja täytyy sanoa että oli ihan hyvä ajatus koska nytkin teki jo tiukkaa muistella joitakin ajatuksia ja tuntemuksia koska pregnancy brain saatikaan sitten syntymän jälkeen kun elelee vauvakuplassa :)
 
Hei, mites toi rintapumppu? onko tarpeellinen? sähköinen vai käsikäyttönen? vinkkejä mistä kannattaisi ostaa tai tilata... :) ja pitäiskö tilata jo etukäteen vai ehtiikö myöhemmin kun vauva syntynyt?
 
Mä ostin rintapumpun vasta myöhemmin, kun tuli tarpeelliseksi enemmän lypsää. Alussa lypsin käsin, jos halusin helpottaa painetta rinnoissa eikä vauva jaksanut imeä. Mulla on sähköinen. Imuosat, rintaa vasten olevat ostin uudet vaikka ne voi keittämällä steriloida. Mun kädet ei olis kestänyt käsin pumppausta. Pääasiassa imetin, pumppasin vain joskus.
 
Mulla on myös sähköinen...oisko merkki jokin medela.
Oon ollu siihen kyllä todella tyytyväinen.

Ei aivan älyttömästi ollu käyttöä, mutta ehdottomasti kuitenkin tarpeellinen koska halusin jonkin verran maitoa pakastaa jotta mies pystyi aina joskus antamaan pullosta.

Ostin sen vauvan syntymän jälkeen ja ei kyllä kannata etukäteen ostaa ku ne kuitenki maksaa aika paljon ja sit jos jääki käyttämättä.
 
Joo rintapumppuja löytyy jopa isommista ruokakaupoistakin eli eivät ole silleen tilaustavaraa ja ehtii hankkia sitten, kun tietää kuinka tarpeellinen se oikeasti tulisi olemaan. Meillä on esikoisen ajalta jäljellä sähköinen spectra etc joka kanssa ollut ihan loistava.
 
Meillä esikoinen ei suostunut juomaan ollenkaan pullosta, joten rintapumppu oli silloin ihan turha. Kakkosen kanssa taas se mahdollisti mulle lyhyet omat menot, kuten harrastuksessa käymisen ja oli siten ihan välttämätön. Mulla on käsikäyttöinen. Sähköinen olisi varmaan parempi, mutta kyllä tollakin pärjää.

Itkuhälytin meillä on rikki, pitää ostaa uusi. Kotona pärjään ilman, kun oon hereillä, mutta omia päikkäreitä ja mökkireissuja varten se on hyvä olla olemassa. Meillä on terassi keittiön ja olohuoneen vieressä ja hyvin kuuluu sisään, jos siellä huutaa, varsinkin kun yleensä nyt puuhaa keittiössä tai olkkarissa, mutta muualla ollessa on hyvä olla hälytin. Kännyköihin saa muuten toimivia itkuhälytinsovelluksia (ainakin androidiin), jos vaan satunnaisesti tarvii ja on kaksi puhelinta paikan päällä. Toisen vaan jättää vaunuihin sovelluksen kanssa ja se soittaa toiseen, jos vauva herää. Mökillä käytettiin tota paljon. Sai hyviä ilmeitä sukulaisilta, kun sanoi, että vauva soittaa ja laittoi päälle kaiuttimen, josta kuului itku. :D
 
Spectra meilläkin on. Mun esikoinen joi pullosta vain jos mua ei ollut lähellä. Käytännössä siis joku lääkäri tai kampaamokäynti oli nii tilanteita. Mutta sitä maitoa voi käyttää myös sitten kun aloittaa kiinteiden maistelun. Jos siis tarjoaa soseita. Niitä voi notkistaa omalla maidolla. Meillä syötiin tosi vähän soseita ja tein ne kaikki itse. Meilä oli sormiruokailu alusta asti kuvioissa. Siis 6 kk iästä.

Mä ostin kantoliinan. Mulla on trikoinen, muuta se on kuuma. Nyt odottaa kudottu puuvillainen. Toivottavasti se on meille sopiva. Käytetyn hankin, on notkeampi ja jos jääkin käyttämättä ei harmita niin paljon. Ja kyllä siinä jälleenmyytiarvo säilyy.
 
Mites ne tuttipullot? paljonko niitä pitää hankkia ja mistä? tarkoituksena siis imettää jos vaan onnistuu. Esikoista odottava on täällä ihan pihalla :D ja onko se tutti hyvä vai huono?
 
Mä en ostanut esikoiselle aikoinaan kuin yhden antikoliikkipullon etukäteen. Se jäi myös ainoaksi. XD. Eli ei ainakaan hirveästi kannata hamstrata etukäteen isoja määriä. Tutti on aina halkonut ihmisten mielipiteitä ja hiuksia. Meillä se oli hyvä, koska muksu söi lähinnä nukahtaessaan tuttia (ja pelasti meidän yöt). Oma mielipide on,että tuttia haukutaan ihan hirveesti ja voihan se olla ettei vauva ees huoli sitä, mutta parhaimmillaan se takaa kohtuulliset yöunet vanhemmille..ja selväjärkisyyden hetkiä kun ei oo Ihan koomassa kokoajan. . Enemmän se tutin huono puoli on, jos sitä syödään vielä kolmevuotiaanakin tai jotain.
 
Mä ostin kans esikoiselle yhden tuttipullon ja joskus myöhemmin toisen...ei tarvittu aivan älyttömästi :)

Tuttia meillä käytettiin ainoastaan nukkuessa jostain kahdesta kuukaudesta vuoden ikään.
Ei kyllä valmiiksi tarvi ostaa.

Nyt tuossa neuvolasta saadussa kassissa olikin tutti ja tuttipullo valmiiksi niin jos kaikki sen saa niin siellä on valmiina :)
 
Meillä esikoinen ei ikinä kelpuuttanut tuttia eikä sitä pulloa, joten mun neuvo on, ettei niitä yhtä enempää kannata etukäteen hankkia. Jos imettää ja pullo on vaan satunnaista käyttöä varten, niin silloinkin 2-3 riittää hyvin. Niitä saa ihan pienistäkin kaupoista, eli hyvin ehtii hankkia siinä kohtaa, jos tarve iskee.
 
Niin ja tutista: mä en ollut mitenkään hanakasti niitä tarjoamassa, ja varmaan osittain siksi esikko ei sitä ruvennut koskaan syömäänkään. Kakkonen taas keksi kolmekuisena ruveta imemään peukkua ja neuvolatädin kanssa todettiin, että parempi vaihtaa peukku tuttiin, kun sen voi ottaa sitten aikanaan pois. Olihan se nukuttamiseen ihan kätevä kapistus ja peukunsyöminen loppui siihen. Meilläkin se oli käytössä vaan lähinnä unilla ja vähän sen jälkeen otin sen pois, kun tyttö täytti vuoden. Tosi helposti unohti sen, joten kokonaisuus jäi selvästi plussan puolelle.
 
Meillä on kyllä molemmille lapsille ollut tutteja valmiina (paljon tuli lahjoina) mutta kumpikaan ei koskaan suostunut niitä syömään. Taidan kokeilla tän kolmosenkin kanssa mutta odotukset ei oo kauheen korkeella. Ehkä mun nännit on niin erikoiset ettei niitä voi vaihtaa tuttiin :joyful:
 
Onko ketään muita, jotka ei oo vielä valmistautuneet millään hankinnoilla? La heinäkuun lopulla ja toinen lapsi tulossa, mutta en saa mitään inspiraatiota hankintojen suhteen

Joitakin vaatteita sekä vaunut, turvakaukalo ja hoitopöytä on esikoiselta jemmassa (niitäkään en ole vielä esille kaivellut), mutta mm. pinnasänky, kesävauvan vaatteet ja kaikki pienet hankinnat on vielä aloittamatta. Äitiyspakkauskin odottaa koskemattomana vierashuoneessa..
 
Takaisin
Top