Hankinnat

mami-83

Piirimestaruustason postaaja
Heinämammat 2016
Tehdäämpä oma ketju hankinnoille...niin isoille kuin pienille.
Joko olette ostaneet jotain vauvalle vai jätättekö myöhempään?
 
Meillä on melkeempä kaikki esikoiselta säästynyt niin oikeasti emme hirveesti mitään tarvitse.
Toki varmaan vaatetta haluan ostaa varsinkin jos tämä tulokas on tyttö :) ...pääsee ostaan mekkoja
 
Yksi juttu minkä varmasti ostan tulokkaalle on baby björn sitteri. Maksoi mitä maksoi... ja sit tyyppi ei kuitenkaan suostu olemaan siinä hetkeäkään
 
minäki oon säästänyt esikoiselta kaikki, mutta jos nyt sattus olemaan tyttö niin pitäs vissiin vähän ostella jotai tytölle sopivampaa,toki en siinäkään tapauksessa alkais koko vaatekaappia uusimaan :D mutta olishan se kiva toisellekki jotai ''omaa'' ostaa,ettei kaikki olis vanhoja :) muuten ei tuu nyt ainakaan mieleen, mitään muuta mitä pitäs hommata.
tuolle pojalle kyllä pitäs oma sänky ostaa.. meillä vähän venähtänyt tuo pinnasänky aika :D
ja ainoo mikä tässä nyt edes pikkusen ressaa,on asunnon vaihtaminen.. sitte ku vauveli on syntynyt,ei me millään mahuta 65neliln kaksiossa asumaan.. jos tässä nyt sattus käymään hyvä tuuri ja sais vaikka muutama kuukaus ennen vauvan syntymää isomman, niin tippus iso taakka harteilta.
 
Täällä mennään vk 21+3 ja vielä ei ole hankittu kuin vaatteita. Esikoista odotellaan ja aika paljon saadaan miehen siskolta. :happy:
 
Vähän kaikkea on jo esikon jäljiltä, lähinnä tartteis ostaa toinen pinnis.. :D
 
Oon säästäny aika paljon esikoisesta ja "kaukaa viisaana" hankin jo hänelle aika sukupuolineutraaleja vaatteita. Toki onhan kaapissa muutamia mekkojakin, mut suurimmaks osaks menis kyllä pojallekin, jos poika syntyis.
Ekassa raskaudessa taisin ostaa ensimmäiset vauvahankinnat joskus viikolla 25, jolloin ostin kantoliinan. Muuten tuli hankittua aika vähän mitään, ku sain sukulaisilta ja tuttavilta paljon niiden lasten vanhoja vaatteita ja tarvikkeita, eikä me oikeastaan tarvittu edes paljoa kamaa vauvavuotena.
 
Hmmm.mä täällä olen kans säästelly jonkun verran, ja varmaan aika vähän tulee nyt oateltua vaatetta. Mutta tuplarattaita olen miettinyt,ikäeroa tulee sen 2v. Että oliskohan me tarpeen? Paljon kuitenkin lenkkeilen!
 
Mä haluaisin ostaa sellaisen sitterin josta saa muunnettua sellaisen kehdon...se ois niin kätevä, mutta en nyt sit tiiä onko se niin tarpeellinen. Joku sitteri on kyllä pakko ostaa koska edellinen oli niin susi et nakkasin sen roskiin.
Toinen must juttu minkä haluan on uusi kantoliina. Mulla on yksi trikoinen ja se on ehkä hiukan kuuma, niin haluaisin jonkin mikä ei ole niin kuuma :)
 
Meillä on semmoset yhistelmävaunut joihin saa sisaristuimen :) kyllä varmaan tulee kovaan käyttöön, jos 1v5kk tulee ikäeroksi..
 
Me ollaan myös jonkun aikaa mietitty talon vaihtoa. Tilaa on melkein 200 neliötä kolmessa kerroksessa, mutta tämä epäkäytännöllisyys.. kaksi makuuhuonetta yläkerrassa eikä mahdollisuutta tehdä kolmatta. Toista lastenhuonetta ei voi tehdä pohjakerrokseen, se olis jatkuvaa ravaamista kerrosten välillä. Lisäksi tultiin jo aikoja sitten tulokseen ettei tarvita kolmea kerrosta ja halutaan pienentää asumiskustannuksia. Tuskin aletaan myymään ennen kesää, ei vaan jaksa, mutta syksyllä voisi miettiä uudelleen jos pikkuhiljaa katselisi uutta. Kiire ei kuitenkaan ole pois :)
 
Meillä on hoitopöytää lukuunottamatta kaikki uusina odottamassa jos saatais se käyttäjä kotiin saakka :) toki jotain pientä ostetaan uutta mut tuskin mitään suurempia..
 
Hmmm.mä täällä olen kans säästelly jonkun verran, ja varmaan aika vähän tulee nyt oateltua vaatetta. Mutta tuplarattaita olen miettinyt,ikäeroa tulee sen 2v. Että oliskohan me tarpeen? Paljon kuitenkin lenkkeilen!
Meilläkin tosiaan about 2v1kk ikäeroa tulossa, joten oon ajatellut hommaavani sisarusrattaat kyllä! Jo pitkään olen tietyistä unelmoinut -nyt jos kaikki menee hyvin, niin varmaan jossain raskauden puolessa välin ostan ne! :Heartred Muuten en ole ollut aikeissa juurikaan suurempia hankintoja tehdä, jos vaan saadaan lainassa olevia kamppeita takasin päin ajoissa... :)
 
Mä en taida päästä juuri mitään ostelemaan kun kotoa löytyy jo pojan sekä tytön vaatteet ja lelut jne.
 
Minulla on jemmassa kaikki esikoisen vauvavaatteet ekalta vuodelta ja osa tavaroistakin (joo, ne ehti tosin käymään kaverilla lainassa tässä välissä). Vaunut ja turvaistuimen varmaankin hankin vielä, mutta silläpä ei ole kiirettä. Mietin jopa, etten ottaisi edes äityispakkausta, kun vanhankin tavarat ovat enimmäkseen tallessa. Pitänee vertailla sitten Kelan sivuilta uutta pakettia, josko siellä olisi jotain houkuttelevaa joka olis sitten kuitenkin "pakko saada". Kestovaippailuun en taida tällä kertaa edes lähteä. Sen opin viimekerrasta et niistä ku tulee tavara läpi ni se on sitten koko vaatekerta pyykkiin ja ehkä lakanat kans. Ei kovin ekoa.
 
Muokattu viimeksi:
Mää oon kans miettiny tuota äitiyspakkausta että ottaako sitä nyt ollenkaan ku ei oikeesti tarvi niitä vaatteita.
Se ois vaan niin ihana saada se paketti ja hypistellä niitä :)
Ainoot mitä sieltä haluun on se makuupussi ja se laatikko
 
Hei mäkin oon jo miettiny tota ätiyspakkausta. Toisaala houkuttas hypistellä ja ihmetellä uuden pakkauksen vaatteita ja tarvikkeita, mut toisaalta me ei tarvita mitään. Ja ku siel pakkaukses on kuitenki paljon sellasia perusvälineitä, mitä ei tarvita, ku yhdet esim. hiusharja ja kynsisakset. Tuntuu kuitenkin niin eri asialta saada vaan rahalahjotus Kelalta tilille, vaik on seki tyhjää parempi.

Mä osakestovaippailin esikoisen kaa puolisen vuotta, kunnes muuton yhteydessä kestoilu vain jäi. Kestoilussa on se "huono" puoli, et löytääkseen oikean mallisia vaippoja just omalle lapselleen, saattaa joutua kokeilee useampien valmistajien vaippoja. Varsinki vauvoille, joilla on ohuet reidet, on vaikeempi löytää istuvia ja falskaamattomia vaippoja. Jos kestoilu ei ihan vastasyntyneen kans onnistu, ei kannata viel heittää kirvestä kaivoon, sillä kestoilua voi kokeilla uudestaan myöhemminki. Kannattaa siis suhtaua kestoiluun aika rennosti. Mä en vielä tiedä, tuunko kestoilee toisen lapsen kanssa. Vaipat on ky vielä tallessa, mut en tiedä, miten sen vaipparumban pyörittäminen onnistuu, kun taloudessa on kaks lasta.
 
esikoisesta otin ton äitiyspakkauksen ja kyllä varmasti tästäkin..se laatikko kun on niin kätevä,että sinne vaan talteen vaatteet :)
täytys kattoo kuitenki etukäteen,onko sieltä millasta vaatetta tulossa.
 
Meidän pitäisi hommata meidän rattaisiin vaunukoppa tai sitten jokin kantokassi tms. sisarusistuimeen. Meillä on Britaxin rattaat, jotka tällä hetkellä on vain yhdellä istuimella, mutta sen toisen istuimen saa laitettua sinne alle. Oon vähän epäileväinen, että suostuisiko esikoinen (nyt ikää 1v 3kk) istumaan siellä alaistuimessa, mutta toisaalta ei tunnu mukavalta ajatukselta laittaa vauvaakaan niin lähelle maan tasoa. Hmm, täytyy pähkäillä, mutta joka tapauksessa odotellaan nyt tämän alkuraskauden yli ennen kuin mitään aletaan hankkimaan.

Mutta äitiyspakkausta ei oteta. Ei otettu esikoisestakaan. En tykkää yhtään niistä vaatteista. 140 eurolla saa paljon kaikkea ihanaa, just omaan makuun ja vauvan sukupuoleen sopivaa. :)
 
Sisko antoi vauvan vaatteita vajaa viikko ennen plussaa. Olikohan enne. Sano et jos tulevaisuutta varten tarttet kuitenkin niin ota. Muut menee kiertoon. En oo ostanu mitään vielä.
 
Takaisin
Top