Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä ostin eilen windfleece haalarin vauvalle. Se tosiaan pitää tuulen ja on hyvä kesäiltoina ohuen vaatekerran päällä ja menee ihan heti syntymästä saakka villapuku tms välissä. Satuin saamaan -30% alesta niin hintaa jäi 45e ja tuolla merkillä on hyvä jälleenmytntiarvo että tod näk 35-40e saa ku myy pois..

Mä taas tykkäsin lämpöpussista tosi paljon ja meillä on käyny useampikin erilainen ja käyttöä oli vielä viime talvenakin! Esikoinen nyt reilu kaksi vuotias ja enää ei juuri tarvitse kun ei nuku enää rattaissa, mut meille ainakin hyvä hankinta!

Tuosta pakkasista ja vaunuiluista: anoppi leikkasi esikoisen vaunuihin patjan alle retkipatjan. Uskomaton vaikutus lämmön lisäämiseksi! sillon oli vielä eteläsuomessakin pakkasta yli 10 astetta :P meillä nukkui silloin puolivuotias 20 asteen pakkasillakin ulkona hetken, alla oli toi retkipatja ja makuupussi (tai kaks?) ja viltti vielä jalkapeitteen alla.

Sitten vielä hankinnoista tälle tulokkaalle :)
yhen satsin unisex-vaatetta olen käytettynä ostanut n. 2vko sitten, 2 tuttinauhaa jo pari kk sitten :D nyt sit hain tutulta vaunut, ajattelin kyllä hommata oikeen fiinit mt kummasti sitä piheys iski kun ilman sai :D olen ajatellut etten ennen rakenneultraa ostaisi vaatetta enkä oikein osaakkaan. Haluan ostaa pojalle poikamaisia tai tytölle oikein tyttömäisiä vaatteita :D ennen ei oo kyllä ollu väliä unisex.vaatteet on tuntunu ihanilta aikasemmissa raskauksissa :P kaukalo jo löytyy ja hoitopöydän väsään pyykkikoneen päälle.

Täällä käytiin tänään shoppailemassa ikeassa ja mukaan lähti pinnasängyn patja, peitto, tyyny (vaikkei heti tarvilkaan, mut on sit jo valmiina), pinnasängyn reunapehmusteet, kaksi lakanasettiä, petari ja kaksi kosteussuojaa, kaksi fleece huopaa ja yövalo. Upposhan sinne rahaa, mut liekkö ois paljonki enemmän menny jos ois muualta ostanu. :)

Hah, mäkin kävin pyörähtämässä ikeassa ja oikeen päässä ostoslista, mitä sieltä hankitaan. No, lähdin tyhjin käsin ku ei ollu kukaan kannustamassa ja yllyttämässä :D Mietin vaan että "onko vähän liian aikasta, ostan sit enskuussa". Ja nyt taas, miks en ostanu, pikkuhiljaa niitä olis kuitenkin hyvä hankkia. :grumpy:
Ehkä joulun jälkeen sitten...

Vaunuksukaupoilla käyty "renkaita potkimassa" vaikeeta on päättää. :D Laivalta ja Tallinnasta lähti vauvalle mukaan parit sukat :) Toiset näyttää tennareilta ja toisissa on kärjissä helisevät koirat.

Me ostettiin nyt sellainen vaunupaketti missä siis vaunut jotka saa myöhemmin muutettua rattaiksi, kantokoppa, kaikki suojat ja mukitelineet ja hoitolaukut yms sekä vielä autoon turvaistuin. Koko homma 250 e. Äiti osti sen lahjaksi meille ☺ sit löydettiin hyväkuntoinen pinnasänky 10 e. Äitiys vaatteita on koska omat ei mahdu päälle, mutta vauvalle en oo vielä ostanut. Odotan ensin äitiyspakkauksen ja alan sit hommaileen pikkuhiljaa kaikkea kirpputorilta. Nyt siis 21+0 ja ens maanantaina rakenneultra ☺

Oon tuskaillu noitten 50cm vauvan vaatteiden kaa, kun mistään ei löydy! Miehen äidillä piti olla, kun mies on syntynyt keskosena, mut olikin sitten jo antanut muille. Meinas pieni epätoivo iskee! Oli niin odottanut että hänellä olisi niitä ollut.

Eilen oltiin sitten raision myllyssä ja totesin, et en jaksa enää kirppareilta etsiä, niin meille lähti mukaan 2kpl/50cm bodya, 2kpl/50cm housuja, 2kpl/50cm myssyä, 2kpl/56cm myssyä, 2kpl/62cm myssyä ja yhdet pienet tumput. :P nyt on hyvä mieli! En noita pieniä kokoja uskalla paljoo ostaa, ku ei tiiä mikä mötkylä sieltä putkahtaa. :D toivottovasti ei kovin isoa. ;)

Mulle sisko sanoi, että kannattaa niitä pieniä kokoja olla. Heillä kun oli molemmat lapset syntyessään alle 50cm ja toinen kasvoi melko hitaasti pituutta. No en kuitenkaan uskonut itse niitä tarvitsevani niin minulla oli ihan muutama 50cm vaate. Pitämättähän ne jäi kun meidän mötkylä oli 54cm pitkä ja melkoisen muhkea. :D Meillä jäi melkein 56cm kokokin heti pieneksi. Sen olen todennut, että tutta on hyvä merkki muhkuille vauvoille. :) Lotta ja Lassi on myös melko reilulla mitoituksella.

Mulla on aina ollut vähän ristiriitaiset fiilikset noista ihan pienistä vaatteista. Ne menevät tosi lyhyen aikaa, mutta sen lyhyen aikaa voi myös tulla niitä maitokakkoja helposti yli ja pulautuksiakin niin saattaa joutua vaihtamaan useammin vaatteita kun myöhemmin. No, onneksi vauva ei välitä, vaikka ois vähän liian suuret vaatteet päällä. :grin Varsinkin siinä kesällä, kun muutenkin on niin kuuma että parhaassa tapauksessa pelkkä vaippa riittää asuksi. :rolleyes:

No, mulla nyt on jo kolmen lapsen vanhoja vaatteita aika paljon, mutta varmaan tulee taas hankittua pari uutta bodyä yms. niin me varmaan määrällisesti pärjätään hyvin. :grin Joskus kyllä järkyttää miten paljon meillä on lastenvaatteita, mutta parempi niin kuin että koko ajan olisi vaatteet loppu likaisuudesta johtuen.

Eiks H&M:llä ainakin joskus ollut tosi hyvin pienempiäkin vauvanvaate kokoja? Ne ovat ainakin hinta-laatu suhteeltaan tosi hyviä mun mielestä! :)

Meillä neiti synty 46cm ja 2845g joten 50cm oli oikeasti tarpeen. Nyt oon ostanu ihan vaan pari body+housu settiä jopa 44cm. Mukava pukea sopivaan ku isoihin.. mut nyin pieniä en tosiaan nippua aijo ostaa..

P-JET meidän esikoinen oli 45cm ja 2782g :) mulla oli pari 44 bodya sekä 48 housuja ja bodeja. Ne meni vielä 1kk iässäkin päälle ja 50 ja 55 vaatteet meni pari kuukautta. Huomasin myös että tutan vaatteet on tosi reiluja saa kevyesti ottaa numeron tai pari pienempää mitä muuten on käytössä. Name it:n vaatteet on ollu kuin meidn pojalle tehtyjä ☺

Joo h&m vaatteet on aika kivoja kuosiltaan ja hinta/laatu suhteeltaan. Sieltä ite just noi pienet vaatteet hommasin. :)

Ihana miten erikokoisia ja eri vauhdilla vauvat kasvaa :)

Meidän esikoinen oli syntyessään 53cm pitkä ja painoi 3920g. Kaksi viikkoa mahtui 56 bodyt päälle, jonka jälkeen siirryttiin suoraan isompiin. 67/72 taisivat mahtua päälle monta monta kuukautta! :)
Nyt menee 92-> ja ikää 1v 7(1/2)kk

Ihailen kyllä teitä kaikkia, jotka olette uskaltaneet tehdä jo jotain hankintoja. Mä en uskalla ostaa edelleenkään yhtään mitään, että katsotaan ehkä aikaisintaan helmikuussa, mikä on tilanne, jos raskaus on jatkunut ihan normaalisti (mitä tietysti toivotaan). :)

Minä olen hurahtanut huuto.netistä huutamaan edullisesti bodyja,paitoja,housuja,potkareita yms.Kyllä siinä ison summan säästää jos ajattelisi ne uutena ostaa.

täällä kans ootellaan hankintojen kans nyt ainakin tuonne rakenneultraan :) paitsi mammavaatteita joutunut jo ostamaan ja pari paitaa taitaa tarvita lisää :rolleyes:

Saatiin joululahjaksi eka potkupuku tulevalle murulle ♥ ennen joulua kävin ostaa itelleni L:n pari toppia ja yhden pitkähihaisen. Tuskin maltan odottaa että saa löysemmät vaatteet päälle :)

Takaisin