Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Frozenflower meillä on nyt syksyllä siirrytty 92-98 vaatteisiinja meidän pikkuherra on kuitenkin jo 3v :D ( kk sitten 3v neuvolassa oli pituutta 88 cm :D ❤)

Meillä 74-80vaattetta 1v1kk tytöllä. Painaa jotain 9kg.. name it on hyvä malli pienikokoisille lapsille, kaposia vaatteita. Polarn o pyret on myös mieleisiä mutta niitä oon raskinu lähinnä käytettynä vaan ostaa...

Meillä on kohta 2 vee pojalla käytössä 98-104 vaatteet... 4.1. on neuvola niin saan tarkemmat mitat pojasta, mutta kotona mitattuna hän on jo yli 90cm ja leveyttä on. Ei meillä siis ole mikään pullukkapoika vaan jo rakenteeltaan leveä. Ja lihaksikas! Kannattaa puita sisään isin kanssa ja kolmen litran saippuatonkka nousi ihan kevyesti ilmaan. Leikki jo vuosi sitten kilon käsipainoilla... :D

Mä oon kanssa jotaa jo uskaltanu hommailla. Hoitolaukku ja parit muut jutut kuvasta puuttuu. Meillä ens viikolla vasta rakenne, nii jos sitte kunnolla innostuis osteleekki :D

Vaunut saan käytettynä ystävältä, onneks :) pientä rahallista korvausta vastaa tietty, mut ei oo tarvinu sitä asiaa onneks miettiä :)

Kuvan nyt laitoin, ku sattu olemaa :D

27c6bd6c247748d7a53411ce3c59e855

Ihanat Tiikeri ja Keksimonsteri-body! :) Me saadaan miehen siskolta aika paljon kaikkee ja saadaan ostaa niiltä yhdistelmävaunut joihin kuuluu myös turvakaukalo, niin ei tarvi meidänkää vaunujen hankintaa ainakaa heti miettiä. Täytyy sit kattoo käytös, ku ne on matkarattaat et riittääkö ne vai "tarvitaanko" jotku toiset vielä... Ja tänään just työkaveri tarjos vauvan vaatteita, ku he on lahjottamas niitä pois, et jos mä haluan käydä ne eka läpi :) Et lähinnä meidän tarvii hankkii tuttipullot, sänky, hoitolaukku, ym pienempää tavaraa..

Mä sain joululahjaksi pari mammapaitaa ja mekon :grin Niitä toivoinkin kun en halua venyttää omia hyviä normi vaatteita piloille niinkuin esikoisen kanssa kävi.
Ite oon hankkinut jo monta NB bodya ja potkupukua (vaikka ei pitänyt kun esikoisen kaikki viellä tallessa, toinen tyttö tulossa) mutta en voi vastustaa jos nään kaupassa jonkun ihanan :shy: Sit oon hurahtanut amazon.com sivuilta tilaamaan vaikka mitä :wacky:
Ite oon kyl jotenkin outo varmaan, mut en jotenkin halua pukee meiän vastasyntynyttä kirpparilta ostettuihin vaatteisiin :woot: Jotenkin mua häiritsee kun en tiie missä ne vaatteet on pyöriny ennen meille tuloa. Vaikka oonkin kierrätyksen kannalla ja on meiän yks vuotiaallakin kirpparilta ostettuja joitain vaatteita ja leluja jne. Ja itsellekkin on kirpparilta vaatteita ostettu.. Ni silti jotenkin haluan vastasyntyneen pukea uusiin.
Vaik voi olla että kun saan vauvan syliin niin ei sit enään väliä missä kuteissa hän on, vaan kaikki yhtä ihania ja kelpais :smug:

Onko kellään kokemuksia koliikkikeinuista? Ajattelin josko sellaisen lisäsyliksi hankkisi kun kahta vauvaa hankala kantaa ainakaan ihan pieninä ja nuo kaksi muuta taaperoa tarvii myös huomiota että josko tuo keinu olisi hyvä lisä tavallisen sitterin lisäksi:)

Onko kellään kokemuksia koliikkikeinuista? Ajattelin josko sellaisen lisäsyliksi hankkisi kun kahta vauvaa hankala kantaa ainakaan ihan pieninä ja nuo kaksi muuta taaperoa tarvii myös huomiota että josko tuo keinu olisi hyvä lisä tavallisen sitterin lisäksi:)

Meillä on koliikkikeinu ( graco sweetpeace) ja oli kyllä esikoisen aikaan kovasti käytössä. Nukkui siinä usein päiväunet ja useita öitäkin tuli siinä vietettyä, varsinin kun oli flunssainen ☺

Meillä etsinnässä sellainen, kun esikoinen on vielä niin nuori ja esikoinen ei ensimmäiseen kuukauteen halunnut oikeastaan nukkua kuin sylissä. Niinpä helpottaisi varmasti hieman. Mies melkein jopa kinuaa että haluaa sellaisen :D

Vauvatavaroiden hankinta alotettu jokin aika sitten <3 Iso läjä retroja vauvanvaatteita, pinnasänky hoitotasolla yms tarvikkeilla :) <3 turvakaukalo +telakkakin on tulossa tuttavalta ihan ilmaiseksi. Kaikki käytettynä siis hankittu ja todella edullisesti. Vaunuja edelleen katellaan sopivia.. Ehkä Brion Happy yhdistelmät kovalla kantokassilla ois meille parhaimmat. Onko kokemuksia/tietoa nuista? Jos ei käytettynä ala löytymään sopivia, niin pakko kait se on mennä ja ostaa uudet.. Mutta viimeseen asti kyllä katellaan käytettyjä. Aiemmin täällä kyselinki tietoja vaunuista ja nyt alkaa hahmottaan jo hiukan että mihin ominaisuuksiin just meidän kannattaa kiinnittää huomiota. Isot rattaat oltava, ei kääntyvät. Kova kantokassiosa. Reilun kokonen tavarasäilytystila alhaalla. Kevyet ja helpot kasattavat -joudutaan portaissa kulkemaan ja tuomaan vaunut aina sisälle. Varmaan päivittäin kävellään pitkiäkin matkoja ja kauppareissut tehdään vaunujen kanssa myös.
Ajatella, n. 4kk ja eletään hyvin hyvin jännittäviä aikoja! Kääk! Kevät tulee kohisten! :D
Rv 22+0 ja la 3.5

Pääsin käymään Ikeassa ja ostin tulokasta varten... Tai no, hänen nukkumislaatikkoaan varten oikeastaan, sellaista liukuestettä. :) Meillähän ei ole vielä edes hankittuna lipastoa, jonka päälle laitetaan nukkumisloota, mutta oon silti nähnyt painajaisia siitä, miten se laatikko putoaa... :confused: Joten laitan liukuestettä laatikon pohjaan ja siihen lipaston päälle. Luulisi niillä kitkoilla olevan tarpeeksi turvallista. :grin Vähän ylireagointia ehkä... :rolleyes:

Kovasti haluaisi hankkia jo lipastonkin (tiedän millainen hankitaan), mutta ehkä odotellaan rahakkaampaa kuukautta. Pitäisi olla joitain laskuja tulossa tässä pian... :shifty:

Ihania!!! ♡♡♡
Mistä noi kengät on??

Muistaakseni kappahlilta. Tai sitten lindex, mut ensimmäinen on todennäköisempi. :) ehdin jo heittää laput pois, ni en muista. Oli 5€, poistohinta, eli ei välttämättä löydy enää. :( mut jannattaa käydä kattoo!

Kovasti houkuttais nuo lastentarvikkeen välipäiväalet vaunuostoksille.. Kaukalon ja telakan kävin jo ostamassa. Vielä vaan tuntuu niin kovin aikaselle. Onko muilla tietoa onko siellä usein aleja? :D mielestäni jo tässä syksyllä näin että ainakin kerran oli Emmaljungat alennuksessa siellä.

Kovasti houkuttais nuo lastentarvikkeen välipäiväalet vaunuostoksille.. Kaukalon ja telakan kävin jo ostamassa. Vielä vaan tuntuu niin kovin aikaselle. Onko muilla tietoa onko siellä usein aleja? :D mielestäni jo tässä syksyllä näin että ainakin kerran oli Emmaljungat alennuksessa siellä.

Se on kyllä ihan tuurista kiinni, kuinka niitä aleja on. Esikoiselle hommattiin vaunut jo melkein heti ekan ultran jälkeen kun oli niin hyvät tarjoukset silloin ja hyvä, että ostettiin koska ei ois niitä halvemmallakaan saatu. Sama oli kaukalon ja telakan kanssa, että ostettiin ne tarjouksesta vaikka aikaa oli silloinin vielä jäljellä. Loppupeleissä aikaa meillä tässä on noin 4-4,5kk ja välttämättä tuolle ajalle ei niitä tarjouksia enää osu. Ite ainakin ostaisin jos on sellaiset vaunut mitkä miellyttää ☺

Takaisin