Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Luin Lumingerien oppaan imetysliiveihin, siinä suositeltiin aluksi kaarituettomia ja maidontulon tasaannuttua voi kaarituellisia käyttää. Ehkä mä vielä sinnittelen noilla edullisilla raskausajan liiveillä, jotka tilasin Britanniasta. :D

Mut joo, en kyllä tiedä, mistä muka saa kokoja tyyliin 70K edullisesti. Nyt oon käyttäny liivinympärystä 75, kun rinnanalusmitta on kasvanut, mut synnytyksen jälkeen se saattaa normalisoitua. Hoikempina aikoina mitta oli 65 eikä rinnat sillonkaa ollu pienet, nii silloin se liivien löytäminen vasta tuskaa oli. Voin kertoa, että opiskelijan rahatilanteeseen teki ison kolon uusien liivien osto. Heh, tää meni vähän ohi aiheen. Mut tää liivituskailu on ollu hankinnoista eniten ongelmia aiheuttava.

Mä tilasin Jollyroomista imetysliivit (kaarituettomat ja yökäyttöön olis just hyvät) Mutta ovat liian pienet.
Kahdet liivit mulla on (esikoisen ajoilta!! Eli siis 9v vanhoja, en ymmärrä miten ovat vielä tallella) Koko on suunnilleen ok, joten niillä mennään alku ja sit jos/kun imetys tasaantuu ni sit ostan paremmat liivit..

Tällähetkellä raskautta mä käytän liivejä kans pakosta eli kun liikun ihmistenilmoilla! Kotona mennään ilman tai just urheiluliiveillä. Usein ilman ku mukavat urheiluliivitkin saa tunteen et happi loppuu... :(

9
a017f9706b83de8ad6a5e2e5c39ca8ea

Mä tein jossain vaiheessa tollasen listan vauvahankinnoista.. Nyt on aikalailla kaikki hankittu.
Tossa saattaa olla jotain mitä toiset ei ymmärrä/tarvi tai sit jotain mitä ei muut oo tullu ajatelleeks.. mut tällä listalla mä oon hankintani tehnyt.

Kantoliinaa/-reppua vielä mietitään, että mahdetaanko tarvita. Ovat niin kalliita uusina enkä oo löytäny hyvää käytettynä. Liinan haluisin mieluummin ja ehkä kantorepun sit ku vauva on isompi...

Rintakumin taitaa tarvittaessa saada sairaalasta ja sen kerkee sit ostaan vauvan synnyttyä.. Myöskin pinnasängyn uudella patjalla ei oo hätä ku meillä vauva nukkuu eka äitiyspakkauslaatikossa tai vieressä..

Mut aikalailla olis valmista meijän hankinnat. Vielä tarvii tuoda pinnasänky ja muita tavaroita mun äidin luota ja sit järjestellä tavarat paikoilleen!! Sitten ollaan meidän mielestä valmiita vauvavalmisteluissa ja saa pikkunen syntyä ♡

Ainiin ja pesukone tarvittiin koska tilaa ei oo hoitopöydälle.. joten hoitoalusta asetetaan pesukoneen päälle ja meillä oli vaan päältätäytettävä (ja sata vuotta vanha, käytettynä saatu) Eihän kaikki tarvi ees hoitopöytää/vaipanvaihtopaikkaa mut mä tykkäsun esikoisen kohdalla et sai hyvässä asennossa vaihtaa ja siks toi pesukone oli yks meijän kalliimmista "vauvahankinnoista" :D

Mie investoin tälle kakkoselle ihanan kudotun kantoliinan ja kantoliinakankaasta tehdyn repun. Kokeilen kumpi on meille parempi vai jääkö molemmat käyttöön. Esim reppu helpoi kaupoareisdulka ku autolla liikkuu ja liina sitte kotona tms. Näyttää facekirppiksellä liikkuvan nuo kalliimmatki mallit hyvään hälleenmyyntihintaan ku löysi oikean ryhmän niin uskalsin hankkia. Kuvittelenettä 1v5kk esikoisen kans arki helpottuis nuilla apuvälineillä. Saa nähdä...?!

kyllähän ne kaarituet varmasti painaa :( niiden kanssa vaan on paaljon naisellisempi olo kuin tuettomilla..

Minä taas en koskaan oo oppinut käyttämään kaarituellisia. Toppimalliset on mun suosiossa olleet aina. Nyt ostin kaarituettomat imetys(+raskausajan) liivit, mutta niissä oli hakaset takana. Virhe! Aina ne pistää ja jokin on niissä huonosti. Siellä ne nyt on kaapissa käyttämättöminä, ja päällä vanhat ja mukavat jotka ei pistele, ja jotka sattuu mahtumaan vielä päälle :grin

Kirpputorilla pyörähtäessäni mukaan tarttui tälläinen minitutti. Oli avaamattomassa paketissa, ja oli halpa :)
Esikoinen ei käyttänyt tuttia ollenkaan, mutta eihän tästä tulevasta tiedä:)WP_20160331_12_54_27_Pro.jpg

Mun rahat on hulahtanu täysin liiveihin.. Ensinnäkin tissit kasvoi D kupista F kokoon eli siinä välissä jo piti muutamat liivit ostaa (alusasuliikkeestä)kun entiset ei mahtunut. Ostin lisäksi erheyksissäni liian aikaisin yhdet imetysliivit, en voinu kuvitellakkaan että rinnat kasvaa näin paljon! Eli ne tais olla E kupin imetysliivit, kaarituettomat, marketin räppänät. Nyt kävin ostaan alusasuliikkeestä imetysliivit jotka on kuppikokoa suuremmat kuin mitä nyt käytän, eli ne on kokoa G. Kaarituelliset. Sovitin yksiä kaarituettomia ja ne tuntu tosi ahistavilta päällä.. Tuntunettä tissit on yhessä sumpussa ja se alaosa rullautu kaksinkerroin tissien alle..voin vaan kuvitella kesähelteillä mitkä hikipussit ne ois ollu! :D vaikka oonkin kaaritukifanittaja niin silti vielä tekis mieli ostaa jotkut semmoset imetysliivit jotka ois mallia toppi/urheiluliivit..joissa ei ois mitään hankaavia ja painavia kohtia, joita vois kotosalla pitää kun ei tarvi ryhdistä niin välittää... Alkaa vaan iskeen piheys! :P

Imetysliiveihin saa kyllä menemään rahaa! Mutta, jos niitä pitäisi olla ainakin kolmet (yhdet päällä, toiset pyykissä, kolmannet kuivumassa) ja kotiin/yöksi ja kaupungille/päiväkäyttöön haluaa vielä omat, niin kyllähän niitä saa jo olla. Onneksi kaikki ostamani liivit menevät ihan tavisliiveistä, tulee siis käytettyä vaikka imetys ei jostain syystä onnistuisi.
Jätän nyt niiden parempien/kalliimpien ostamisen synnytyksen jälkeiseen aikaan. Nyt jo kuitenkin neljät ihan ok:t ostettuna.
Ja se kokohan (75j-80k) on ongelma minullakin, ei siis löydy ihan joka kaupasta eikä ainakaan edullisesti.

Mulla ei oo tarvinu yksiäkään ostaa vielä.. :D ja oon ihan pihalla mistä löydän ees suht halpoja imetysliivejä :D h&m?

Mä kattelin ni h&m myy aika halpoi imetysliivei. Sieltä mäki meinasin hankkia, kun rahatilanne on mikä on. Lindexillä oli myöskin muistaakseni aika halpoja.

H&M:ltä mäkin ostin ne pistelevät.. Mutta katoin että siellä oli sellaisiakin missä ei ollut mitää hakasia. Niitä ajattelin kokeilla seuraavaksi.:)

Mulla on niin ongelma löytää ees normaaleja liivejä, et en uskaltais ajatellakaan tilaavani mistään :D rinnat ei juurikaan oo kasvanu raskauden aikana, vaikkakin muutamia arpia niihin tullut. Mulla on tasan 2 liivit mitä pystyn käyttään, molemmat taitaa olla 85A... ja tota kokoa ku ei mistään tunnu ikinä löytyvän :-(

Tänään ostin tulokkaalle oman ihanan pehmeän hupullisen kylpypyyhkeen :dummy1: Nyt alkaakin oleen aikalailla vissiin kaikki.
Rintapumppua en nyt sit varmaan aijo hankkia enkä sitten myöskään tuttipulloja tms. Ihan hyvin tuli pärjättyä esikoisen kanssa ilmankin.
Autoon pitäis kyllä hankkia joku pimennysverho (tai mikskä niitä kutsutaan?) vauvan puolelle taakse. Esikoisen puolella ikkunassa on jo.

Onks kellään kokemusta kantoliinasta? Kantorepusta? Onko liina epäkäytännöllinen ja hankala? Ja onko jollain kokemusta molemmista? Jos on, niin kumpi mielestäsi parempi ja käytännöllisempi?

Eihän tästä aiheesta oo ollu vielä keskusteluu? :o

Mulla kanssa menny raskausaikana rahaa liiveihin. Ensin ostin alusvaateliikkeestä kolmet liivit, kun entiset ei mahtuneet. Lisäksi parit muutkin, jotka satuin löytämään.Niistä siirryin eteenpäin, kun tuntuivat puristavan ja taas ostin kahdet uudet. Ne ei onneks ollu niin kalliit. Löysin cubukselta (75f) kahdet samanlaiset. Käytiin muutama vko sitten Tampereella niin sain tilaisuuden käydä Bella bambina - nimisen nettifirman varastomyymälässä, jota voin suositella, jos koko sellainen, ettei taviskaupoista meinaa noita imetysliivejä löytyä. Vähän koon puolesta arpapelilllä ostin sieltä Anita - merkkiset kaarituettomat liivit (75h). Uskoisin niiden mahtuvan. Sitten tilasin vielä toiset kaarituettomat, pehmeät imetysliivit Lumingerieltä. Tilaus oli kätevää ja malli kattaa Uk -mitoituksella useamman koon tosta 75h: n tienoilta, jonka arvelen ehkä olevan sopivan. Eli venyvät. En viitsi edes laskea pajonko yhtensä olen jo kuluttanut näihin liiveihin. Mut nyt mietin viel, pitäiskö olla viel yhdet imetysliivit vai voisko sit ostaa, kun uskaltais jo käyttää kaarituellisia. Kummastakin nettikaupasta kyllä saa nopsaan tilattua. Muistelen vaan, että siinä synnytyksen jälkeen hikoilukin runsasta sen maidon valumisen lisäksi, et läpimärillä liiveillä ei kauhean kiva olla.

Rosmarinaa. Mä olen käyttänyt kantoreppua aiempien vauvojen kanssa ja sellainen nytkin hommattu. Tori.fi:stä mutamalla kympillä Babybjörn - merkkinen, koska siitä oli hyvä kokemus ennenkin. Sen vain voi todeta, että itse en laittais hirveästi rahaa kiinni, jos vaikka lapsi ei tykkääkään tai, kuten meillä, lapset kasvaneet nopeasti painaviksi, ja mun selkä ja hartiat ei kaiken imetyserikoisasentojen ja vauvan kanniskelujen lisäksi sietänyt vielä kantoreppuiluakin. Mutta miehelle loistava. Kantoliinaa en ole kokeillut, mutt ajattelisin, et ajaa saman asian kuin reppu.

Takaisin