Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ollumolelmm molemma lkäytössä, sek kantoliina että rintareppu. Liinaa oon tykänny ssellaisessa paikassa käyttää missä ei lasta saa hhelposti nukkumaan muualle ja rintareppu ollut kivempi paikassa jossa vauva pitää saada nopeasti kantoon. Ja sitä on tapahtunut usein edellisen kevätvauvan kanssa ku oli kaks pientä lisäksi. Liinassa jaksaa pidempään kantaa aajallisesti. Mulla on liina tommosta jäykähköä puuvillaa, saattais trikoinen olla kivempi mutta mulla ei kokemusta. Ennen oli tosi hieno nahkainen kantoreppu mutta se oli pienen kanssa aika epäkäytännöllinen. Nyt haen babybjörnin uudelle vauvalle.

Me saadaan kaverin siskolta kantoliina ja olen ajatellut ostaa Mandukan käytettynä. Sen pitäisi olla ergonomisesti parempi kuin BabyBjörn ja voi käyttää jo pienelläkin vauvalla. Mandukasta on moni tuttu tykännyt, mutta vähän tuuripeliä tietysti, että viihtyykö vauva...

Meillä Baby Björnin rintareppu ja sellainen ihana trikoinen kantoliina.
Rintarepussa ei viihtynyt lapsi yhtään ja minustakin se oli melko kömpelö. Kantoliinaa tuli käytettyä jonkin verran esikoisella siivotessa, jos ei pinniksessä nukkunut.

Ainut mitä kantoliinassa oli huonoa, niin kesähelteillä se oli melkoisen kuuma, kun vauva pelkässä vaipassa ihoa vasten :shy:
Mutta kyllä ehdottomasti nyt tulee kantoliina ahkeraan käyttöön, varsinkin jos vauva viihtyy siinä niin hyvin kuin esikoinenkin!

Oi voi, kummankohan hankkisin. :D pitää yrittää etsii käytettynä vaikka molempia. Pelottaa et kantoliinan sitominen ois haastavaa vaan.

Kaverilta oisin saanu lainaan rintarepun, mutta kun heilläkin suunnitteilla toinen ja meillä suunnitteilla toinen johonkin kohtaan, niin kehtaanko sit alkaa lainailee, palauttelee ja mahollisesti kuitenki ostaa sitten oman, jos seuraavat sattuu samaan aikaan..

Meillä oli kantoreppu käytössä ja tykkäsin siitä ja etenkin mies tykkäs myös kun sen sai hyvin itte laitettua helposti ja nopeesti päälle. Ja meillä oli esikoinen semmonen et sitä piti kokoajan kantaa mukana (ei kelvannut rattaat eikä mitkään sinne 6kk asti) niin siinä hän oli kokoajan mukana mitä ikinä teinkään ja silti just omat kädet ihan vapaana. En nyt muista mikä merkkinen mut ei ollu toi Björn born mistä kaikki on tykännyt. Ihan vastasyntyneellä en kyl siit niin tykännyt, siihen uskon et ois parempi kantoliina, mut me ei viitsitty molempiin investoida, just kun ei tiedä et viihtyykö vauva siin sit kuitenkaan.

toi kantoreppu joli huono pienen kanssa siksi kun kumarteli ni piti kuitenkin toisella kädellä tuke vauvan päätä ettei aina retkahda alas. mutta meillä oli tosiaan huonon mallinen etten tiedä miten se noissa muissa käyttäytyy..

Mandukassa ja jossain muussa on sellainen sisäosa nimenomaan vastasyntynyttä/pientä vauvaa varten, että voi turvallisesti kantaa, tukee päätä ym.

Mulla ei oo kokemusta liinoista eikä repuista mutta hankin molemmat koska tälle tokalle ei ollu sitä pitkää listaa "pakollisia" hankintoja mitä esikoisen kans väkisinkin aina on. Facen kantovälinekirppis vielä kaiken lisäksi osoitti että kalliimmillekin kantovälineille löytyy ostajakuntaa ja "kunnon"välineet säilyttävät jälleenmyyntiarvonsa jos sattuukin ettei se kantaminen oliskaan omajuttu.. kesäksi en halunnu trikooliinaa kun sen verran semmosta esikoisen kanssa kokeilin että oli talvellakin tosi kuuma ja kun se pitää sitoa moninkerroin ympäri... hankin sitte kudotun öiinan joka ei jousta ja voi sitoa vähemmin kerroksin ja materiaali ohkaisempaa hengittävää villaa ♡ kantoreppu on ohkainen liinakankaadta tehty myös kesää ajatellen ja sellaista mallia että voi käyttää vastasyntyneestä lähtien. Saa nähdä onnistunko vauvan totuttamaan näihin kantovälineisiin mutta kovasti haluaisin kun esikoinen alle 1.5v niin saa kädet hänenkin tarpeisiin useammin vapaaksi. Liinassa kun pystyy parhaimmillaan myös imettämään kuulemma :)

Ostin käytettynä rintapumpun ja läjän tuttipulloja. Ja tuossa just keittelin ne kaikki osat, mutta silti niissä on edellisen kodin tuoksu..semmonen lievästi omaan nenään pistävä, ei niin miellyttävä tuoksu :/
Lähteeköhän tuoksut edes pois pelkällä vedessä keittämällä? Siis jos vielä keittelisin pari kertaa.. Etikasta oon kuullu että poistais tuoksuja, mutta miten sen kanssa pitää käytännössä läträtä? Ja saako nuihin edes etikkaa laittaa? :P

sooda kanssa poistaa hajuja..jos vaikka liotat soodavedessä ennen tiskausta.. itse just sain uudehkon juuriharjan yllättävän pahan hajun pois soodavedessä liottamalla.. en ois uskonu niin hyvin toimivan!

Tänään ostin kylpytuen kun oli -50%,sekä pari tuttia lisää ja pari tuttinauhaa kun oli edullisesti.

Esikoiselle ostettiin oma ihana uusi "isojen tyttöjen" sänky (vaikka onkin vasta 1v7kk) jotta tuleva bebe saa pinnasängyn itselleen <3 nyt vaan pitää odottaa et päästään muuttaan ens vkolla ja sitten vasta kootaan sänky ja pääsee laittamaan huoneita nätiksi :shy:

7eca1257b590f6e8ea565268abceb0db
innostuin virkkaamisesta, vaikka ennen en oo mitään osannu tehä :D vaunulelu valmiina :-) ja pari pipoa ja turvalonkeroa <3 seuraavana vuorossa nalle :)

Ihana Viiviva, ootko mistä hommannu ohjeet kaikkiin tekeleisiin vai löytyykö netistä jo niin hyvin ohjeita että sieltä kannattaa selailla? Haluaisin siis kans jotain virkkailla mut vasta sen jälkeen ku tuo oppari on valmis. Ja pohja on se peruskoulun kässätunti...

Ihana Viiviva, ootko mistä hommannu ohjeet kaikkiin tekeleisiin vai löytyykö netistä jo niin hyvin ohjeita että sieltä kannattaa selailla? Haluaisin siis kans jotain virkkailla mut vasta sen jälkeen ku tuo oppari on valmis. Ja pohja on se peruskoulun kässätunti...
Netistä oon joo ettiny kaikki ohjeet :) mullaki virkkaamisessa oli pohjana noi peruskoulun tunnit, enkä ollu muuta ku ketjusilmukoita tehny :D

Haluaisin itse tehdä meidän pikkuisille turvalonkerot (esikoinen tykkäisi sellaisesta myös), mutta eihän meiltä löydy kotoa kuin vain villalankaa, jota ei saa käyttää kuulemma allergioimis riskin takia. :/

Katsotaan ehtiikö enää sitten tehdä kun pääsee lankaostoksille...

Takaisin