Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mä oon kokenut että noi halvimmat liivinsuojat jää kiinni jos maito ehtinyt kuivua siihen, olikohan ainu ainakin mikä ei sit mulla jää ainakaan. mt tuntuu turhauttavalta laittaa niihin niin paljon rahaa, mieluummin ostais niitä pirkka tai rainbow tms halvempia :) mt samahan se on esim siteissä, toisia ei haittaa ne halvemmat, toiset ei niitä missään tapauksessa käyttäis. tosiaanki mielipidekysymyksiä!

mulla muistaakseni toisella tai kolmannella lapsella piti aluksi käyttää rintakumia, mutta ei tosiaankaa oo sanottua että sitä tarvitsee! jos synnärillä tarvii niin voi vaikka miehen laittaa sen ostamaan kotiin jos ei synnäriltä saa. (luin muuten jostain että synnäreiltä varastetaan" tosi paljo, esim rintakumit, vaipat yms mitä vanhemmat ei edes tajua varastavansa :P, mä oon aina ottanu henk koht pöydällä olleet vaipat tms mukaan :nailbiting: kun olettanut juuri ettei niitä enää toisille anneta vaan menisi sitten roskiin...

Äyyh, pitäs hankkia tissiliivit! Mieluiten jo imetysliivit, mut ei vaan ole!
Viimeksi kun ostanut liivit ni koko oli 75i ja neki oli kivien ja kantojen alla et löytyi ja nyt tissit tulee ulos! Mieskin todennut et voi jäätävyys ku ne on kasvanut :D
Kiva sit jos tästäkin raskaudesta jäävät nykyisilleen ni pitää alkaa yrittää päästä pienennykseen sit jo melkeinpä kun loppuu kokotaulukko liiveistä kesken..

Mites muut on selättänyt takki hankintansa? Itse alkaa paahtumaan toppatakilla, mut ei pahemmin huvitaisi ostaa 50€ takkia. Yrittänyt etsiä käytettynä mut ei ole löytynyt sopivan kokosta millään!

mulla muistaakseni toisella tai kolmannella lapsella piti aluksi käyttää rintakumia, mutta ei tosiaankaa oo sanottua että sitä tarvitsee! jos synnärillä tarvii niin voi vaikka miehen laittaa sen ostamaan kotiin jos ei synnäriltä saa. (luin muuten jostain että synnäreiltä varastetaan" tosi paljo, esim rintakumit, vaipat yms mitä vanhemmat ei edes tajua varastavansa :p, mä oon aina ottanu henk koht pöydällä olleet vaipat tms mukaan :nailbiting: kun olettanut juuri ettei niitä enää toisille anneta vaan menisi sitten roskiin...

Itse luin myös ja minulla on kamalan syyllinen olo, vaikka ne rintakumit tuonut hoitaja sanoi, että saan ne ihan omaksi :nailbiting: Miettinyt vain, että ymmärsinkö hänen puheensa väärin ja jos nyt "palauttaisin" ne osastolle takaisin? :p

Itse en ottanut synnäriltä vaippoja mukaan, kun liberon laukussa niitä kuitenkin oli. Vitsi miten olisin halunnut ottaa niitä jättiläis siteitä, mutta en kehdannut kuin vain sen yhden minkä housuihini laitoin kotiin lähtiessämme :hilarious:

Löysin isosta marketista nyt talvella tosi halvalla kivan kevyt toppatakin kevääksi, hintaa oli 20 e. Kohta vois siirtyä siihen kun omat perus toppikset rupiaa kiristämään....

Mä meinasin tehdä niin, et kuljen toppatakilla niin pitkään ku vaan pystyn ja sen jälkeen kuljen "normaalilla" takilla takki auki. :D Ohuempi ulkoilutakki menee vielä päälle, mut parempien takkien osalta meinasin tehdä noin.

Mä oon kulkenu takki auki.. toppatakki menee vielä kiinni, mut sitä tulee käytettyä enää lähinnä koiran kanssa ulkona :P

Kiitti Jelppis, tuolta voisikin tilata! :)
Rintakumeja minäkään en aimman lapsen kanssa oo tarvinnut.. ja liivinsuojista eniten tykkäsin just kertakäyttöisistä. Oma kokemus oli se että kestosuojia olis saanut olla koko ajan pesemässä, ja niihin jäi mun mielestä se maidon haju..:grumpy:
Ja kertseihin ei jäänyt kiinni kun laittoi suojan vasta kun rinnanpää oli kuiva. Jos siihen jäi maitotilkka niin jäi kiinni..

Iitu, ootko harkinnut Lumingerieta? Sieltä saa kokoja tosi hyvin ja vaikka onkin hintavia, niin itse ostan sieltä "erikoisliivit" ja tilaan sitten arkiliivejä Britanniasta eri sivustoilta, kun kerran tiedän koon. Mulla koko on 65K tai 70J normaalisti, tällä hetkellä isompi ympärys niin 75I on ollut hyvä ja nyt sit pitääki yrittää miettiä imetysliivejä, kun noi alkaa käydä pieniksi. Lumingeriella ja erinäisillä brittikaupoilla on kokoja vielä. Ei mun rinnat näytä omasta mielestä läheskää NOIN isoilta ku noi numerot sanoo, mutta toisaalta liivit on istuneet ihanasti.

Oon käyttänyt vielä toppatakkia, siskolta saan raskausajan kevättakin. Katsotaan vaan, meneekö se rintojen kohdalta kiinni, mut ainahan voi käyttää huiveja peittämään kaulaa. :D

Mäkin oon kulkenut paksulla toppatakilla, joka on mahtunut vielä kiinni. SItten ostin käytettynä vähän kevyemmän äitiysvillakangastakin, mutta se on jotenkin kuitenkin isohkon oloinen, niin en tykkää käyttää sitä :meh: Oonkin haaveillut että tulis äkkiä lämpöiset ilmat niin voisin kulkea kans nahkatakki auki ja vähän tyylikkämmän näköisenä :grin

Mä käytin enimmäkseen kankaisia liivinsuojia, kertakäyttösistä en tykännyt. Tosin en mä muutenkaan niitä tarvinnut kun ihan ekat 2 kuukautta (vaikka siis täysimetin 6kk ja lopetin imetyksen kokonaan kun esikoinen oli 1v3kk). Mut mulla ainakin keho oppi tuottaan maitoo just tarvittavan määrän eikä se rinnoista ulos tullut kuin ainoastaan jos vauva imi tai jos ite puristelin.. Mut tääkin vissiin niin henkilökohtainen juttu.
Mut pointti ehkä olikin et ei kande hamstraa hirveetä läjää (kesto -tai kertakäyttö) liivinsuojia ennen kun näkee kummasta ite tykkää ja että kuinka paljon niitä tarvii..
Sama kyllä siteiden kanssa jälkivuotoon.. Mulla kesti vaan 2viikkoa kun esim kaverilla kesti sen reilu 6viikkoa..
Kyl niit molempia saa kaupasta lisää jos loppuu :p

Katskutti nyt kun sanoit tuosta kuivasta rinnanpäästä niin niinhän se mullakin meni! kuivaa vaikka harsolla sen ennen liivinsuojaa niin ei tartu kiinni.. äkkiä ne kikat unohtuu!

Sugarplum, ootko ihan omalla koollasi ostanut niitä liivejä sieltä? Miten on onnistunut palautus/vaihto tarpeen tulessa?
En ole kauheasti vaateita ikinä ostanut netistä koska harvat sopii rintamuksen vuoksi. Itse kun koen että on oikeasti ihan pirunmoiset rinnat, eikä haittaisi vaikka saisi sen pienennyksen näihin..
Esikoisen aikana käytin kertakäyttösiä suojia liiveissä, eikä ne jäänyt kiinni kunhan putsas/kuivas imetyksen jälkeen ja vaihto tarpeeksi usein.
Itse tarten töissä takkia, ei voi itse kulkea takki auki kun pitää lapsia komennella vaateiden kanssa.. paahdun vaan heti jos on plussalla keli. Itselleni ei mene enään mikään muu takki kuin äitiystakki kiinni eikä ole löytynyt mtn mikä menisi edes jollain tapaan!
Esikoisen kanssa tappelin huhtikuuhun toppatakilla mut nyt pitäisi mennä vielä kauemmin? Voi kiesussi..

Minä myös olen sieltä lumingerieltä tilannut. Olen joutunut vaihtamaan useammatkin rintsikat kun malli tai koko on ollut huono. Hyvin on ainakin vaihto onnistunut. Siellä on hyvät ohjeet mittaamiseen ja kun syöttää mitat sinne niin kertovat mitä kokoa kannattaa ottaa. Itse olen siis ainakin tykännyt. :)

Joo, ilmainen toimitus ja palautus Lumingeriella, mikä on ehdoton etu! Ja sitten kun sieltä on saanut just sen oikean koon, niin lisäliivejä tilailen tosiaan Briteistä (tai muistakin maista), kun sinne palauttelu olisi kalliimpaa ja hankalampaa. Mutta Lumingerielta aina välillä tilaan ihan kannatuksenkin vuoksi, koska se sivu pelasti mut sen jälkeen, kun kävin (vuosia sitten) jossain pienessä Change-myymälässä eikä siellä ollut mulle sopivaa kokoa. :'D

Tilasin tosiaan kangaspaloja netistä, ja ompelen niistä sitten kestoliivinsuojia. Tosi simppeli homma muuten, senkun pistää sopivat kankaat (mulla ihoa vasten coolmax, sitten imevää kangasta tyyliin bambufroteeta tms. ja uloin kerros PUL) ympyröiksi leikattuina päällekkäin ja vetäisee yhteen. Mutta ollaan keskellä muuttoa, niin ei oo jaksanut yhtään mitään lisähommaa ottaa, edes noin pientä.

Kävin äsken kaupassa ja ostin pienen paketin pieniä vaippoja :woot: Kyl tää alkaa pikkuhiljaa tulemaan todellisemmaks ku noita hankintoja tekee... Mä oottelen vielä äippälomaan asti ennen ku alan kasata pinnistä tai hypistelemään muuten enemmän noita tavaroita, niin eiköhän sit sillon viimestään tajunta räjähdä, et mitä täs on oikeesti tapahtumassa :eek::Heartred

Takaisin