Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
tuo vaippapaketin hankkiminen kyllä tuntuu niin lopulliselta :D tarkoitan etten tahdo itse uskaltaa niitä ostaa vielä pitkään aikaan ku tuntuu että sitten synnytys on jo niin lähellä :D mt onhan ne niin pieniä tosiaanki mitä noita näytepakkauksia jo on tullut hommattua :)

Mä halusin ostaa noi vaipat jo valmiiks kun en tiie kuin raihnainen oon loppu viikoista ni en halua jättää sinne vauvantarvike kauppareissuja :grin Muutenkin, noit on niin ihana hypistellä :) Esikoinen sai lainata pari vaippaa nukelleen nyt kans :p

Minä ostin 1 kokoisia vaippoja muutama viikko sitten. 2 kokoisia vaippoja löytyy yksi iso paketillinen kotoa Liberoa, niin en meinannut hankkia.

Pampersia siis ostin, kun esikoiselle aiheutti Libero pahan ihottuman vauvana. Luultavasti odotettavissa sama homma tämänkin kohdalla, niin ei kehtaa hamstrata. Onneksi kokeilemalla selviää :)

Meillä on vaan näytepakkausten vaipat, mutta ei ostetakaan enempää, koska aiotaan yrittää kestoilua (jos kärsivällisyys riittää). Alkuun varmaan öisin pidetään noita kertiksiä, kunnes ollaan päästy hommasta kärryille. Kestovaippoja on vinot pinot odottamassa. :)

Minä en ole viitsinyt ostaa vielä vaippoja koska odotan sitä kokoarviointia... Esikoiselle oli tullut lahjaksi vaippapöllö, jossa oli 1-koon vaippoja. Ne käytettiin, mutta yhtäkään ei ostettu lisäksi. (Meinasivat sairaalassa jo tuoda isommat vaipat käyttöön...) Ostan vaippoja vasta sitten kun tiedän, että kannattaako niitä ykkösiä ostaa ollenkaan.

Pinnasänky kasattu. Amme + kylpytuki, tuttipullo ja liivinsuojat, ostettu. Vaippoja ei tarvitse ostaa etukäteen, sain lahjaksi vaippakakun (kokoa 2) ja Liberolaukussa ja Babyboxissa tuli pienempiä näytteenä. Katsotaan sitten mitä kokoa tarvitaan. Yksi tuttikin tuli näytteenä.
Vielä olisi listalla:
*rintapumppu (jätetään ostaminen ehkä todelliseen tarpeeseen)
*imetysliivejä! Näissä ongelmana koko 75j-80k, parit pehmeät yöliivit jo on, mutta niillä en voisi kuvitella tekeväni vaunulenkkejä.
*tuttelia varoiksi pari purkkia. Omalla äidilläni maidontuotanto oli olematonta, joten sekä minut että veljeni on ruokittu pullosta.
*niistäjä + muita apteekkijuttuja
*itkuhälytin. Todella vaikea valinta! Millään ei raaskisi laittaa 150-200e moiseen... mennään ehkä karvalakkimallilla.
*sitteri (tämän saa vaikka joku ostaa lahjaksi, meille riittää ihan perusmalli)
*leikimatto (tälläkään ei ole kiirettä, ehkä joku mummi tai vaari haluaa ostaa)

Aika hyvälää mallilla siis hankinnat. :) Vaatteita on jonkin verran, en osaa yhtään arvioida paljonko niitä oikeasti tarvitsee. Kaupastahan niitä sitten saa lisää.
Eilen kiinnitettiin kaukalon jalusta valmiiksi autoon. Ei tarvitse sitten miehen yksin kirota sen kanssa, kun tulee meitä hakemaan. Viikkoja nyt 35+2, joten jonkun aikaa saa varmaan odotella, mutta eihän sitä koskaan tiedä. :)

ainiin haavanpuhdistusaineen voisin hankkia! siis navan puhdistukseen. Keitetyllä, ehkä jopa kraanavedellä saa puhdistaa mt muistelen että edellisellä vauvalla olisi alkanut punoittaa navan ympärys minkä vuoksi tuolla antiseptisellä putsattiin niin jos nyt valmiiks ostais. sen kuitenkin saa kulumaan muutenkin kuin tuon navan puhdistukseen :) ja suolaliuos, jos tukkoisuutta pienellä. Ihan pienelle se on parempi kuin niistäjä, helpottaa paljon ku vastasyntyneellä voi lapsivesi tukkia vähän nenää..

Meillä kaikille lapsille ollut tuota 1-koon vaippaa pelkästään nuo liberon näytevaipat. sitten jo olleet 2-koon hyviä. jokaisen syntymäpaino ollut 3400g-3900g välillä. kaksi rotevampaa vauvaa, yks hoikka.

Meilläkin on vino pino kestovaippoja, mut et ihan vastasyntyneellä en ite niistä tykännyt (varsinkaan yöllä). Ja mitä noihin pienimpiin vaippoihin tulee niin, meiän esikoinen oli 3220g ja synnyttyään paino tietty vähän tippuu, joten kyl meil meni ainakin aika paljon niit pieniä vaippoja..
Mut ei sitä tiedä jos tää onkin hirvee köriläs :p Sit saa esikoinen vähän lisää vaippoja nukeilleen :grin

No meillä esikoinen oli melkein sen viisi kiloa syntyessään ja rakenteeltaan on melko roteva. :) Jännityksellä odotan millainen pieni tällä kertaa tulee. Jotenkin en usko, että kovin pieni ainakaan... :D

Alkuun me käytetään varmaan harsovaippoja ja villahousuja/kuorivaippoja ja siirrytään muihin malleihin, kunhan vauva vähän kasvaa. Ja tosiaan öisin alussa käytetään nuo näytevaipat. Mut ei kyllä etukäteen tiedä, onnistuuko kestoilu ja riittääkö kärsivällisyys opetteluun, mut kyllähän siitä luonto ja lompakko kiittäis.

Mun toiveena on nyt saada muutto ohi ja uusi koti järjestykseen, sitten lähes kaikki onkin tehty. Ollaan hankittu niin paljon käytettynä / saatu ilmaiseksi, että nyt kitsastelen imetysliivien oston kanssa, mun kokoa kun ei normikaupoista saa (70J). Jotain n. 40 e näyttäis olevan Lumingeriella imetysliivit, että ehkä mä ostan itelle sieltä itselleni synttärilahjaksi. Tietäis vaan, minkä kokoista ostaa, kun nykyiset liivit ovat käymässä pieniksi ja maidon pakkautuessa rintoihin se kokohan vaan kasvaa vielä...

Liiviongelmaa lukuun ottamatta oon aika tyytyväinen meidän tilanteeseen, hankintalista näyttää vihreää eli lähes kaikki on kasassa. :)

Mäkään en noita imetysliivejä oo uskaltanu hankkia just sen takia, ettei tiiä mitä kokoa ottais.. jos alkuun pärjäis ilman ja hankkii sitten kun on koko selvillä.
Just ennen raskautta ehin uusia rintsikkavarastoa ja nyt ne on kaikki jääny jo pieniksi :P

Vaipoista. Meilläki eka synty 2845g joten todellakin oli 1 koko tarpeen. Nytki paketin ostin ((ja kakkosia jatkoks)) kun en usko että 5kg pötkylä sitten tälläkään kertaa on tulossa. Ykkösiä sitte tarpeen tullen haetaan lisää jos tarve vaatii mutta alkuun päästään yhdellä paketilla..
Imetysliivit oon hankkinu jo jonkuaikaa sitte ko esikoisen aikaiset heitin menemään ja nyt tilasin sitte toiset ku totesin hyviksi. Nämä on m6kavat käyttää jo nyt ja tämä materiaali on joustavaa joten mukautuu tod näk riittävästi vaikka maito nousee.

Mulla nämä vauvantuloon tehtävät hankinnat aiheuttaa ressiä ja mietintää lähinnä esikoisen kannalta. Ts että hälle olis kevät/kesä vaatetta valmiina, potkupyörä +kypärä ja uikkarit juuri hankittiin... ei tartte sitte toukokuussa niitä miettiä kun pää ei toimi kuitenkaan terävänä ku juustohöylä..

mulle isosisko antoi neuvoksi että kunnon liivit kannattaa hommata vasta vauvan ollessa min 2vko ikäinen.. noilla halvemmilla mennään alku. :)

On kyllä jännä, miten nää jutut vaihtelee. Mä oon käyttänyt osin ihan normaaleja liivejä edelleen, siis ennen raskautta käytössä olleita. Ostin aluksi muutamat kaarituettomat imetysliivit/-topit, joita käytän pääasiallisesti, mut nekin ihan mun taviskokoa. Rinnat ei siis ole juurikaan kasvaneet B75-koosta. :D

Mulle kaikki sanoi esikoista odottaessani, että kyllä ne tissit pienenee kun imetät. Odotin innolla, että olisi kuppikoko tai vaikka kaksi lähtenyt. Ei lähtenyt... Nyt on taas tissit turvonneet, mutta onneksi edelleen mahtuu omat normiliivit ihan ok päälle. Olen yhdet kaarituelliset imetysliivit ostanut. Otin vaan vähän liian ison koon (tarkoituksella). Ne on kuitenkin sen kokoiset, että voin niitä vaikka nyt jo käyttää. Yöllä olen pitänyt kaarituettomia imetysliivejä jo pitkään. Itsellä on sen kokoinen varustus (80-85H-I), että ei enää voi olla yölläkään ilman tai alkaa sattumaan. :sad001

Mulle sanottiin liivikaupassa, et kaarituet voi painaa maitotiehyeitä, et pitäis käyttää tuettomia. En tiedä pitääkö paikkansa, mutta siksi ostin näitä tuettomia.

kyllähän ne kaarituet varmasti painaa :( niiden kanssa vaan on paaljon naisellisempi olo kuin tuettomilla..

Itse rakastan olla tuettomilla (tai kokonaan ilman), mutta kaikkialle ei oikein kehtaa mennä sillain. Ja kyllä minulle myytii liiviliikkeestä kaarituelliset esikoisen aikaan. Ei myyjä muita edes suositellut! :confused:

Täällä myös yksi, joka haahuilee melkoisen paljonkin ilman rintaliivejä :grin
Kotoa jos lähden, niin urheiluliivit päälle, muut kun tuntuu niin epämielyttäviltä :wtf:

Esikoisen aikaan en muuten ostanut imetysliivejä itse! Minun ÄITINI kävi sellaiset hakemassa kirpparilta parilla eurolla ja aika passelit oli! :)
Katsotaan meneekö vielä tämän kohdalla yhtä hyvin vai pitääkö uudet hankkia.

Takaisin