Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä ei esikoinen ikinä huolinut tuttia (itsekään en ole vauvana huolinut tutia). Meillä oli hänelle kyllä 2 tuttia hankittuna, ja en kyllä meinaa ostaa tällekään tuttia. Esikoisen "vanhoilla" kokeillaan, ja sit katsotaan tarviiko lisää vai ei.

Meilläkään esikoinen ei huolinut tuttia missään vaiheessa. Ostin nyt kuitenkin uuden tutin tälle kakkoselle, että voidaan testata. :)

Meille suositeltiin perhevalmennuksessa, ettei tuttia kannattaisi edes välttämättä tarjota, jos ei oo ihan välttämätöntä. Ei oo ollut täten myöskään hankintojen kärkisijalla... ehkä maks 1 tulee hankittua.

Me "opetettiin" esikoinen tuttiin parin viikon iässä ja suunnitelmissa olisi sama tehdä nytkin.
Tutin ja tuttipullon käyttö lopetettiin 1v iässä joka oli mielestämme hyvin ajoitettu.

Jokainenhan tekee niinkuin parhaaksi näkee.
Harmittaa, että kaupoista löytyy kyllä noita "Little Prince" vaaleansinisiä tutteja, mutta missä tyttöjen vastaavat? :o

Oi, musta Pikku Prinssi sopis tytölle myös, en oo ikinä ajatellut, että olis mitenkään poikamainen! :grin Mulla itsellänikin on siis kaikkea Pikku Prinssi -kamaa... :rolleyes: Ja en oo kyllä muutenkaan itse asiassa ajatellut, että olis jotain tyttöjen tai poikien tutteja, mutta mä en oikeastaan muutenkaan noista värihommeleista niin perusta. Mulla itselläni on aina ollut pienenäkin sinisiä vaatteita, koska äiti tykkäsi sinisestä ja oon nytkin yrittänyt ostaa sinisävyisiä tai keltaisia, harmaita, valkoisia tmv, vaikka tyttö ilmeisesti tulossa eli varmaan vaatteiden perusteella joku ajattelisi, että ostan pojalle. :wacky:

Oi, musta Pikku Prinssi sopis tytölle myös, en oo ikinä ajatellut, että olis mitenkään poikamainen! :grin Mulla itsellänikin on siis kaikkea Pikku Prinssi -kamaa... :rolleyes: Ja en oo kyllä muutenkaan itse asiassa ajatellut, että olis jotain tyttöjen tai poikien tutteja, mutta mä en oikeastaan muutenkaan noista värihommeleista niin perusta. Mulla itselläni on aina ollut pienenäkin sinisiä vaatteita, koska äiti tykkäsi sinisestä ja oon nytkin yrittänyt ostaa sinisävyisiä tai keltaisia, harmaita, valkoisia tmv, vaikka tyttö ilmeisesti tulossa eli varmaan vaatteiden perusteella joku ajattelisi, että ostan pojalle. :wacky:

Niin siis ei ole Pikku Prinssi tutteja, vaan niissä lukee vain "Little prince" :D Anteeksi epäselvyyteni!
Meillä esikoisella on paljon Pikku Prinssi kamaa ja otettu ihan tarkoituksella säilöön niitä. Syntymälahjaksi sai tädiltä Pikku Prinssi-kirjan :love017

Nyt olisi ihanaa saada edes vähän samantapaisia tuotteita, kuin esikoisella, mutta en oikein lähtisi hankkimaan samoja asioita toistamiseen :laughing002 Siinäpä lapsilla riita syttyisikin, kun yrittäisivät väitellä kumpi on aina kummankin (esim samoista leluista :laughing025)

Meki yritettiin opettaa esikoista tuttiin, mut ei siitä mitään tullu, ku kaveri alko aina yökkimään ja kakomaan, ku laitto tutin suuhun. :D Vaikka olikin niitä 0-2 kk tarkoitettuja ensitutteja. Olishan se ollu hyvä apu joskus vaikka kaupassa tai muualla, et olis saanu vauvan hiljaseks, mut ei siinä auttanut. :) Ja olis ehkä ollu helpompi saada nukahtamaan esim. päikkäreille... Tai näin mä ainaki kuvittelen. :D

Eetla, meillä oli sama. Esikoinen sylki tutin suustaan, jos sen hänelle antoi. Tosin säästyttiinpä virottamiselta. :)

Meillä 2:lle ei annettu synneistä ollenkaa tuttia mt päätin 2kk iässä hänelle sen opettaa kun oli niin itkuinen, ikuisuus paljastui myöhemmin epilepsiaa johtuvan päänsärkyyn tms. Kaikki 3 vieroitettu tutista 8-10kk ikäisenä.

Meillä on tutteja ostettuna jo varmaan 15 kun esikoinen haluaa aina ostaa jonkun hienon tutin pikkuveljelle ❤ eipä ne paljon maksa eikä viiti käydä toista kieltämäänkään kun on niin huolissaan siitä että pikkuveli saa varmasti sitten tutin kun sitä haluaa. Jos ei syö niin sitten annetaan lahjaksi kavereille joille on tulossa kans vauvoja :)

Ootteko ostelleet jo imetysliivejä? Mistä? Mistä löytäis hyviä..jotain toppimallisia, jotka ei pistelisi, ja ei olisi hakasia..?

http://www.hattentatti.fi/saumaton-imetysliivi-sporttinen-carriwell-p-3773.html
Oisiko tuo lähellä etsimääsi?
Itse en tuollaisia osaisi käyttää, mutta mikä sopii toiselle ei välttämättä sovi toiselle. :) Minulla on siis ollut jo tovin imetysliivit yöllä käytössä. Olen myös tilannut yhdet imetysliivit valmiiksi todettuani esikoisen aikaan käyttämäni liivit jo nyt aivan liian pieniksi... Minulla siis on melko suuret rinnat niin ihan mistään perusmarketista en muutenkaan rintsikoita itselleni saa. (Nyt tilasin imetysliivit kokoa 85J...)

Liivinsuojukset ja rintakumit?! Millaisia ja kuinka paljon tarvitaan? Ihan pihalla...

Mulla oli alkuun käytössä ihan kertakäyttöiset liivinsuojat kun niitä meni paljon. Niitä pestäviä mulla oli käytössä esikoisen aikaan jokuset, mutta nyt ajattelin hommata niitä vähän lisää. Ne oli lopulta käytössä mukavammat. Tosin mulla oli välillä useampi suoja päällekäin kun muuten olisi paita ollut heti märkä...
Rintakumeista en osaa sanoa mitään kun niitä en ikinä tarvinnut.

Mie oon justiin viimeviikolla ommellu liivinsuojia itelle. Mietin kans määrää mutta kun havillisia tarvikkeita oli niin olisko nyt 20 paria.. kyllähän kahen lapsen kans pyykkiä tulee että johan nuita pesee useammin että vähemmälläki ite varmaan pärjäis.

Rintakumi on itelle kans ihan outo tarvike. En oo hankkinu, en oo käyttäny. Oon vaan kuullu että hermoja raastava kapistus joten oma ajatus on ihan toisten kokemuksen kautta että imetys onnistuu joko ilman sitä tai sitte ei onnistu..

En osaa rintaliivin suojista sanoa oikein, kun itse en niitä erityisemmin tarvinnut esikoisen kohdalla. Rintakumeja minulla on kaksi kappaletta, eli ne mitä synnäriltä antoivat omaksi.
Katsotaan miten nyt tämän toisen kohdalla menee :) ajattelin kuitenkin pärjätä noin kolmella parilla liivisuojia (pestäviä).

Mulla oli ihan s-ryhmän omaa merkkiä (rainbow) ne kertakäyttöiset. Palvelivat tarkoitustaan eikä minulla ainakaan jäänyt kiinni. :)

Monet kertakäyttöset esikon aikana kokeilleena voin todeta, että huonoja kaikki. Jäi kiinni ja päästi helposti maidon läpi. Kestosuojia oon käyttäny ja kovasti tykänny. Kotona alkuun pidin maidon kerääjiä liiveissä niin ei arat rinnanpäät hanganneet mihinkään. Ja samalla sai maitoo pakkaseen :thumleft.

Takaisin