Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hip hei, enää ei olis kun pikku juttuja hankkimatta... kuhan vaan se tilattu lipasto tulis niin sais vaatteet tungettua siihen, kodinhoitohuoneen tasot pursuaa vaatteita....huoh....

Nettikauppavinkkejä kotilevossa olevalle: mistä saisi kerralla pikkuisia vaatteita, liivinsuojia ynnä muuta vauvalle vai pitääkö alkaa tilaileen sieltä täältä.

Äitiyspakkauksen lisäksi on nyt pinnasänky ja vaunut. Lisäksi kirpparilta löysin käsikäyttöisen rintapumpun, vauvan "nukkumistuen" (että pysyy kyljellään), ja vaunuihin sellainen "korotettu patja", että ei tarvis nukkua ihan vaakatasossa, vaan vähän kohoasennossa :)

mä oon kyllä ihan baby björn sitterin perään!!! :) se on helppo saada nopeasti pois jaloista pyörimästä pieneenkin tilaan ja vauva liikkeillään saa sen jo aika pienenä liikkumaan itse. Kiinteitä opetellessa oli tosi hyvä! meillä kun kaikki alkaneet kiinteät jo alle 4kk iässä niin silloin ei voi edes istuttaa pientä, ja tuossa sitterissä on itsellä molemmat kädet vapaana. ja ikärajoitus oli muistaakseni jotain 2v niin siitä sitten on isommalle kiikku jos tykkää sitä siihen tarkoitukseen käyttää! ja se päällinen on tosi helppo riisua pois pesua varten ja yksinkertainen niin kuivuu nopeasti.
muista ei kyllä ole kokemusta kuin noista halvemmista esim emma mikä ei oo niin kiva käytössä ainakaan en itse ole kokenut.

Meillä kans toi baby björn! Sain isoveljeltä sen, heillä ollut käytössä 4kk se, eli melkein ku uus. Ja niillä neiti kyllä rakasti siinä kovien vauhtien ottamista potkimalla jalkojaan :-D

Täällä olis viimeinen kalliimpia hankintoja tehty! Katsotaan oliko järkeä ostaa sähkökäyttöinen rintapumppu lisäosineen mut haluan imetyksen todella onnistuvan ja en mitään rintatulehduksia pumpun hommaamattomuuden takia. Kerran se kirpaisee, toivottavasti se avent on hintansa väärti! Sitten harmittaa jos käyttöä sille ei olisikaan :/

Täällä ei oikeestaan muuta tarvikkaan ostaa kuin vaippoja :grin Ja itelle niitä siteitä, vaik jotain on kyl jäljellä, mut täytynee hankkii vähän paksumpaa versioo mitä normisti käyttäis..

Täällä olis viimeinen kalliimpia hankintoja tehty! Katsotaan oliko järkeä ostaa sähkökäyttöinen rintapumppu lisäosineen mut haluan imetyksen todella onnistuvan ja en mitään rintatulehduksia pumpun hommaamattomuuden takia. Kerran se kirpaisee, toivottavasti se avent on hintansa väärti! Sitten harmittaa jos käyttöä sille ei olisikaan :/

Itse myös mietin, että näinköhän oli turha ostos, mutta Avent pitää todella hienosti arvonsa myös käytettynä. Varmasti muutama kymppi tulee tappiota kun myy, mutta sen sentään luulisi saavan myytyä eteenpäin, kun kuitenkin niin kysyttyjä.
Omastani tarkistin imutehon ja toimivuuden jo ja kylläpä vaan oli luksusta siihen Ainun manuaaliseen nähden (joka esikoisen kohdalla oli käytössä).

Itse myös mietin, että näinköhän oli turha ostos, mutta Avent pitää todella hienosti arvonsa myös käytettynä. Varmasti muutama kymppi tulee tappiota kun myy, mutta sen sentään luulisi saavan myytyä eteenpäin, kun kuitenkin niin kysyttyjä.
Omastani tarkistin imutehon ja toimivuuden jo ja kylläpä vaan oli luksusta siihen Ainun manuaaliseen nähden (joka esikoisen kohdalla oli käytössä).
Kiitos frozenflower! :D lievitit juuri minun "ostotuskaa"! Mietin itsekin että saisko jostain käytettynä, mut oli vissii niin menevä tavara yhessä nettikirppiksessä etten kerenny reagoimaa kun meni jo.. pitää sit kertoa omia käyttökokemuksia kunhan pääsee sinne saakka :)

mulla ei koskaan oo rintapumpun tihein käyttöaika ollut kovinkaan pitkä, ehkä viikkoja. mt on siitä kyllä ollut iso apu! sormin lypsäminen on niin sotkusta ja työlästä hommaa, tosin siskoni sanoi että hänellä sujuu parhaiten sormin pumpaten. jokaisella oma tapa paras tapa!

joskus oon lukenut olisko ollut anni polvan kirjan missä vanhanaikainen, lasinen pumppu hajosi ja mies joutu imee rinnan tyhjemmäksi ettö vauva sai siitä otteen :D hätä ei lue lakia mut tuntuis hassulta jos mies joutuis samaan tilanteeseen :P

Esikoisen kanssa käytin pumppua tasan kerran(imetin 8kk) joten ei oo hirveästi ajatusta että nytkään sitä oikeasti tarvis... joku manuaaöinen pumppu tuolla kaapissa nytki kaverilta on mutta enpä oo tutustunu siihen yhtään.. baikka mulla tuliki maitoa ihan hirveän paljon ja rinnat oli tosi "pakissakin" niin esikoinen sai hyvin otteen eikä senkään vuoks tarttenu tyhjennellä pumpulla.. ja ei olla nähty tarvetta että pumppaisin omaa maitoa pulloon miehen syötettäväks. Minä syötän ja mies voi sitte hoitaa vauvaa kylpyjen vaipan vaihtojen ja pukenisten muodossa niin saa osallistua.. ja jos tarttee pulloruokintaa niin minusta tuntuu että meillä mennään sitte korvikkeella.. ainaki näin etukäteen ajateltuna..

Mä imetin esikoista 1v3kk ikäiseksi, enkä kertaakaan pumpannut (ei tosin edes ollut mitään millä pumpata), ja sama täällä, esikoinen kyllä imi oikeen kunnolla. Pari kertaa vaan alussa oli semmonen tilanne että meinas rinnat räjähtää maidosta, mut mulla helpotti kun ite vähän painelin suihkussa lämpimän veden alla. Ja sit jotenkin tuntuu et kroppa vaan oppi tuottaan just oikeen määrän mitä vauva imi ja tarvi.
Tietty nääkin on niin henk.koht juttuja. Meiän äitillä esim tuli niin niin paljon ylimäärästä maitoa et hän pumppaili vaikka kuinka paljon ja vei sitä sit naisten klinikalle keskosille ruuaksi (jotainhan siitä maksetaankin jos vie maitoa sairaalaan) tää tosin oli 80-90 luvuilla, joten ei tiie käytäntöjä nykyään.

Mulla tuli esikoisen aikaan maitoa niin paljon aluksi, että oli pakko pumpata. Pieni ei saanut kunnolla otetta ja hermostui. Oli siis kaikkien etu, että oli pumppu. Käsikäyttöinen mulla kyllä vaan on kun ei ole koskaan ollut tarkoitus mitenkään isosti pumppailla.

Mulla käsikäyttöisiä pumppuja kaksikin mutta eipä ole kun ihan muutaman kerran käytetty.

Esikko joutui teholle vrk:n iässä josta syystä maito ei noussut koskaan kunnolla, 3vk koitin korvikkeen lisäksi imettää mutta kun edes pumpulla ei irronnut mitään niin siirryttiin kokonaan korvikkeeseen.

Kuopuksen kanssa maito myöskään ei koskaan noussut kunnolla mutta osaimetys onnistui 2kk jonka jälkeen korvikkeelle kokonaan.

Näiden kaksosten kanssa tuo imetys ei ole ihmeemmin edes suunnitelmissa, toki yritän mutta en ota stressiä kun se arki tulee olemaan varmasti varsinaista hulinaa. Meillä onneksi fiksu neuvolantäti joka sanoi samaa, tiedän jo valmiiksi mikä on sairaalan kätilöiden kanta...

Mutta pointti siis oli että itse en ainakaan etukäteen ostaisi mitään kallista pumppua kun ajatuksesta huolimatta kaikkea voi käydä eikä imetys onnistu tai pumppua tarvi:)

Enpä olisi minäkään pumppua valmiiksi hankkinut, jos siskoni ei olisi minulle omaansa antanut. :)

Olen ostanut Aventin sähköpumpun. Laitan sitten vain kiertoon, jos ei ole käyttöä. Tänään ostin viimeisiä pikkuostoksia, talkkia, vaippoja, tuttipullon yms.

Mä en ajatellut ostaa pumppua, mutta ostin nyt sit kuitenkin "hätävaraksi" manuaalisen käytettynä, kun oli vaan 2,5 e. :D
Tuttipullot ja tutit on vielä ostamatta, ajattelin ostaa alkuun pari tuttipulloa ja ehkä yhden tutin, kun niitä saa edullisesti lisää sitten jos/kun tarve tulee. Suvussa on ollut paljon lapsia, joille ei ole tutti kelvannut, niin en viitsi heti niitä pinoa mennä hankkimaan. Tuttipulloja tarvitaan sitten, jos imetys ei onnistu. Tosin oon kyllä aatellut, että vaikka imetys onnistuis, niin totutetaan myös pulloruokintaan (jolloin pumppuakin tarvitaan), niin saa itse pitää taukoa, jos siltä alkaa tuntua. Mutta sen näkee sitten.

Muuten ei mitään öljyjä, rasvoja tms. olla hankittu (muuta kuin ne ilmaisnäytteet), kun niitä ei välttämättä tarvi ollenkaan. Perusvoiteita löytyy kotoa, koska oma iho on vähän ongelmallinen. Tosiaan pesulappuja ompelen vanulappujen ja hoitopyyhkeiden sijasta. :) Meillä tulee myös kokeiluun kestovaipat, just keittopestiin ne (käytetynä siis hommattiin). Mutta kuten imetyksestä, niin en kyllä stressaa kestovaipoistakaan. Joko onnistuu tai sit ei.

Hei mistä olette löytäneet tyttömäisiä 0-2kk tutteja? Niitä Ainu MAM mallistoa. Tai vaihtoehtoisesti Aventin.

Olen kolunnut nyt lähikaupungit läpi ja ei löydy semmoisia söpöjä sitten ollenkaan.. Pitääkö tässä lähteä netistä tilaamaan?

Takaisin